دانلود مقاله نظارت ‌‌‌قضایی‌ بر دادرسی اداری ایالات متحده آمریکا

تبلیغات

تبلیغات

جستجو

جستجو

پیوندهای روزانه

پیوندهای روزانه

لینک دوستان

لینک دوستان

امکانات جانبی

امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 360
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

دانلود مقاله نظارت ‌‌‌قضایی‌ بر دادرسی اداری ایالات متحده آمریکا

  • 60

دانلود مقاله نظارت ‌‌‌قضایی‌ بر دادرسی اداری ایالات متحده آمریکا

نظارت ‌‌‌قضایی‌ بر دادرسی اداری ایالات متحده آمریکا

دادگاه‌های اختصاصی اداری,دادرسی اداری,آراء هیات عمومی دیوان عدالت اداری,آیین دادرسی مدنی,آیین دادرسی کیفری,  دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداریدادرسی اداری,حقوق اداری, دادرسی اداری ایالات متحده آمریکا, دادرسی اداری آمریکا,نظارت ‌‌‌قضایی‌,

مفاهیم مقدماتی دادرسی اداری

در ایالات متحده آمریکا علیرغم غلبه سنت کامن‌لا،تجربه تصویب قانون‌ آیین‌ اداری در سال 1946 به شدت دادرسی اداری این کشور را دستخوش تحول‌ کرده‌ است،به‌گونه‌ای‌ که تفاوت‌های آن با سلفش یعنی دادرسی اداری انگلستان بارز و جالب توجه است.در‌ حقیقت،دادرسی اداری آمریکا مفهوم منحصر به‌فرد«رعایت الزامات شایسته قانونی»2را با اقتباس از ایده«حاکمیت قانون»3کامن‌لا،ایجاد‌ کرده،آن‌ را‌ پرورش داده و در قالب قواعد مدون دادرسی ی و از مسیر آرا،متعدد قضایی گسترش داده‌ است.

در ایالات متحده آمریکا آمریکا،سازمان‌های اداری بسیار زیادی وجود دارند که به موجب‌ قانون‌ تأسیس‌ شده‌اند و وظیفه آنها اجرای قانون است.این سازمان‌ها،تأثیر زیادی بر حیات اقتصادی و اجتماعی شهروندان‌ داشته‌ و نقش اصلی را در فعالیت‌های روزمره دولت باز می‌کنند.ایالت متحده،در سال‌های آغازین‌ پیدایش،دارای‌ اقتصادی ساده و غیرصنعتی بود و به‌همین دلیل نیاز اندکی به قوانین و نظم دادرسی ی ناشی‌ از‌ مقررات و قواعد موضوعه داشت.در آن دوران سازمان‌های اداری بسیار اندکی وجود‌ داشتند.امروزه‌ با گسترش فعالیت‌های دولت و رشد فعالیت‌های‌ اقتصادی‌ و تجاری،به راستی قواعد دادرسی ی تمام زوایا و ابعاد‌ زندگی مردم را در جامعه آمریکا فرا گرفته‌اند و در نتیجه سازمان‌های اداری‌ چندین‌ برابر شده‌اند.از دهه 1960 به‌ این‌ طرف،تعداد سازمانهای‌ اداری‌ و میزان قواعد و مقرراتی که آنها‌ تولید‌ و اجرا می‌کنند،به شدت افزایش یافته است.

در سطح دولت فدرال علاوه‌ بر‌ مجموعه وسیعی از وزارتخانه‌های دولتی و سازمان‌های وابسته به آنها،تعداد‌ زیادی‌ سازمان مقررات گذار مستقل نیز‌ به‌ موجب قوانین خاص، تأسیس شده و در زمینه‌های مختلف مشغول به کار هستند.به‌عنوان‌ مثال«کمیسیون‌ تضمینات و تبادل»ساختار سرمایه،امور مالی‌ و همچنین‌ گزارش‌های مالی شرکت‌های‌ خصوصی‌ را مقررات‌گذاری می‌کند،«هیأت روابط‌ ملی‌ کار»به روابط بین شرکت‌ها و اتحادیه‌هایی که با آنها سروکار دارند نظارت می‌کند،«کمیسیون برابری‌« فرصت‌های شغلی»نیز روابط استخدامی را تنظیم می‌کند،«سازمان حفاظت محیط زیست»و«اداره ایمنی و بهداشت‌ کار»بر‌ روش تولید محصولات شرکت‌ها تأثیر می‌گذارند‌ و سرانجام‌ «کمیسیون‌ تجارت‌ فدرال»چگونگی بازاریابی و فروش‌ محصولات را مقررات‌گذاری می‌نماید.

علاوه بر سطح فدرال،در ایالت‌ها نیز اگر دولت فدرال برای مقررات‌گذاری در‌ برخی‌ از‌ موضوعات پیش‌دستی نکرده باشد،امکان مقررات‌گذاری توسط سازمان‌های‌ اداری‌ ایالت‌ها‌ وجود‌ دارد.مقررات‌ ایالتی‌ می‌تواند همان فعالیت‌ها را پوشش دهد یا به‌طور مستقل همان فعالیت‌هایی را که توسط مقررات‌گذاران فدرال مورد توجه قرار گرفته‌اند،در چهارچوب مقررات فدرال مجددا مقررات‌گذاری کند.در نهایت‌ در سطح شهرستان یا شهر نیز سازمان‌های اداری،انواع خاصی از فعالیت‌ها را مقررات‌گذاری می‌کنند.به‌طور کلی سازمان‌های اداری،مجموعه‌ای از قواعد،مقررات،دستورها یا مصوبات را تدوین،تصویب و ابلاغ می‌کنند که بدنه دادرسی اداری‌ ایالات متحده آمریکا را تشکیل می‌دهند.

کلمات کلیدی:دادرسی اداری,حقوق اداری, دادرسی اداری ایالات متحده آمریکا, دادرسی اداری آمریکا,نظارت ‌‌‌قضایی‌,

تعریف دادرسی اداری

دادرسی اداری،در ایالات متحده آمریکا ،مجموعه‌ای از الزامات و محدودیت‌های حاکم بر چگونگی تصمیم‌گیری توسط سازمانهای اداری است؛تصمیماتی که بر اعضای جامعه تأثیر‌ می‌گذارند.علیرغم‌ سادگی و کلی بودن این تعریف،برای روشن شدن اهمیت آن، لازم است که توضیاتی ارائه شود:

-دادرسی اداری،یک رشته دادرسی ی یکدست و منسجم‌ نیست،بلکه‌ متشکل از مجموعه‌ای از اصول‌ متعدد‌ است که در قانون اساسی،قانون آیین اداری،2قوانین موضوعه‌ای که سازمانهای اداری را تأسیس می‌کنند و حاکم بر فعالیت آنها هستند،آراء قضایی،و تکالیف محول شده‌ از‌ سوی رئیس‌جمهور و سایر‌ مقامات‌ قوه مجریه،یافت می‌شوند.

-دادرسی اداری،هم بیانگر آن کارهایی است که سازمانهای اداری به هنگام تصمیم‌گیری باید انجام دهند و هم آن کارهایی است که نباید انجام دهند.

-دادرسی اداری به‌ فرآیندهایی‌ مربوط می‌شود که سازمانهای اداری به وسیله آنها تصمیم گیری می‌کنند،و ارتباطی به ماهیت آن تصمیمات ندارد؛با این حال ماهیت تصمیمات اداری متأثر از فرآیند و چگونگی تصمیم‌گیری است.

1). J.picrccṣ Richardṣ Administrative Law and process Foundation Press 1999 P.7

(2). duc process of low

(3). The rule of law

________________________________________

دادرسی اداری,حقوق اداری, دادرسی اداری ایالات متحده آمریکا‌

فهرست مطالب

مقدمه

گفتار نخست:مفاهیم مقدماتی دادرسی اداری

بند اول:تعریف دادرسی اداری

بند دوم:نقش سازمانهای اداری

الف)ایجاد سازمان‌های‌ اداری‌ و تعیین حدود صلاحیت آنها

ب)قانون‌گذاری توانمند ساز

پ)اختیارات سازمان‌های اداری از منظر قانون اساسی

بند سوم:فرآیندهای‌ اداری

الف)صلاحیت قاعده‌سازی(وضع قواعد‌ ماهوی‌ الزام‌آور)

مرحله اول:اعلام مقررات پیشنهادی

مرحله دوم:دوره دریافت نظریات

مرحله سوم:مقررات نهایی

ب)صلاحیت اجرایی‌

ب)صلاحیت قضایی‌

بند چهارم:نظات بر سازمانهای اداری

الف)کنترل قضایی

ب)نظارت قوه مجریه

پ)نظارت‌های قوه مقننه

ت)نظارت مردمی

قانون آزادی اطلاعات

قانون دولت‌ زیر‌ نور خورشید

گفتار دوم:ابعاد‌ نظارت قضائی،صلاحیت و دسترسی به دادگاه

بند اول:گستره بازنگری قضایی(دلایل مبنای بازنگری)

الف)بازنگری تفسیر و استنباط سازمان اداری از قانون(و خط مشی‌ها)

ب)بازنگری ارزیابی سازمان اداری از‌ واقعیت‌ها

پ)بازنگری رعایت تضمینات آیینی و شکلی

ت)آستانهء بازنگری

معیارهای انسجام‌ و معقول بودن‌

بند دوم:مبانی قانون اساسی بازنگری قضائی

بند سوم:مبانی تقنینی(قانون عادی)بازنگری قضایی

بند چهارم:داشتن سمت‌

بند پنجم:صلاحیت و مقرّ دادگاه

بند ششم:زمانبندی بازنگری قضائی

آماده بودن

استیفاء حمایت‌های اداری

نهایی بودن

 

 


دانلود مقاله توسعه فرهنگ كارآفرینی؛ عوامل و راهكارها

  • 33

دانلود مقاله توسعه فرهنگ كارآفرینی؛ عوامل و راهكارها

توسعه فرهنگ كارآفرینی؛ عوامل و راهكارها

(مطالعه موردی؛ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران)

,,توسعه كارآفرینی, كارآفرینی,فرهنگ كارآفرینی,توسعه فرهنگ كارآفرینی

مقدمه

كارآفرینی، مفهومی است كه از آغاز خلقت بشر وجود داشته است. كارآفرینی، كانون و مركز ثقل كار و تلاش و پیشرفت در عصر مدرنیته تلقی می­شود. بدون توجه كافی به مقوله"توسعه فرهنگ كارآفرینی"، نمی­توانیم به شاخص­های رشد و توسعه دست یابیم كه از طریق تغییر در روند تولید، بهره وری و پیشرفت فنی و صنعتی در عرصه اقتصاد حاصل می­شود. در گذار از مرحله سنتی به صنعتی، باید به توانمندی­ها و قابلیت­های فردی كارآفرینان در بهره­گیری از منابع طبیعی و بكارگیری تكنولوژی مدرن توجه ویژه­ای داشته باشیم، زیرا آنها با بكارگیری روش­های جدید در بازار، خود را برای استفاده بهینه از ابزار و دستیابی به كیفیت مطلوب كالا و خدمات آماده می­كنند (داریانی، 25:1380).

كارآفرینی، فرآیندی اكتسابی است و خانواده در شكل­گیری آن نقش مهمی را ایفا می­كند. زیرا خانواده می­تواند عنصر پویایی و تحرك را به ژرفای وجود افراد تحت نفوذ و وابسته به خود تزریق كند، به طوری كه"فرد" و "جامعه" در محیطی هماهنگ به تعامل بپردازند و قالب­های اجتماعی نوآورانه شكل گیرد. در عین حال، شرایط محیطی و نوع جامعه­ای كه فرد در آن رشد و نمو می­كند نیز در شكل­گیری و ایجاد عادات و رفتارهای مختلف در فرد، به میزان زیادی تأثیرگذار هستن (كرنوال و پرلمن،28:2000 ).

در مجموع، شناسایی ویژگی­های منحصر به فرد كارآفرینان و عوامل مؤثر بر رشد فرهنگ كارآفرینی در جامعه و نیز سازمان شغلی یك فرد می­تواند در دنیای معاصر به عنوان عنصر رشد و توسعه، در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی محسوب شود. به گونه­ای كه عنصر كارآفرینی به عنوان موتور حركت تولید و توسعه اقتصادی و تقویت­كننده روحیه سرمایه­گذاری در نیروی انسانی تلقی گردد. با توجه به نقش كارآفرینی در توسعه همه جانبه در كشورهای صنعتی و پیشرفته، كشورهای درحال توسعه نیز به دنبال ایجاد مجموعه گسترده­ای از سازمان­های كارآفرین هستند. از این رو، باید نقش و اهمیت فرهنگ كارآفرینی و عوامل رشد و توسعه یا موانع آن در سازمانها مشخص و معرفی شوند (جدی، 35:1380).

بی شك در توسعه فرهنگ كارآفرینی، عوامل متعددی دخیل هستند كه ضرورت دارد شناسایی شوند و درجه تأثیرگذاری هر یك از آنها مشخص گردد. با توجه به ضرورت تقویت زمینه­های ایجاد و توسعه خلاقیت و نوآوری و نیز برخی ملاحظات سیاسی و اجتماعی؛ كاركنان دانشگاه پیام نور نتوانسته­اند انعطاف­پذیری لازم را در مواجه با فعل و انفعالات محیطی كسب كنند. از این رو، پژوهش حاضر به دنبال پاسخگویی به این سؤال است كه عوامل مؤثر بر توسعه فرهنگ كارآفرینی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران كدام هستند و میزان اهمیت هر یك از آنها چقدر است؟ و در نهایت اینكه راهكارها و راه­حل­های توسعه فرهنگ كارآفرینی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران كدام هستند؟

کلمات کلیدی:كارآفرینی,توسعه فرهنگ كارآفرینی, فرهنگ كارآفرینی,مقاله كارآفرینی,

اهداف پژوهش

هدف اصلی این مطالعه، بررسی و شناخت عوامل مؤثر بر توسعه فرهنگ كارآفرینی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.

اهداف اختصاصی نیز عبارت اند از:

  1. شناسایی عوامل مؤثر بر توسعه فرهنگ كارآفرینی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛
  2. تبیین درجه تأثیرگذاری هر یك از این عوامل بر توسعه فرهنگ كارآفرینی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛
  3. اولویت­بندی عوامل مؤثر بر توسعه فرهنگ كارآفرینی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛

ارائه راهكارها و راه­حل هایی برای توسعه فرهنگ كارآفرینی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران.

,مقاله كارآفرینی فرهنگ كارآفرینی,مقاله توسعه فرهنگ كارآفرینی

فهرست مطالب

مقدمه

اهداف پژوهش

مروری بر ادبیات موضوع

مفهوم كارآفرینی

مفهوم فرهنگ

فرهنگ كارآفرینی

مروری بر پژوهش­های پیشین

روش پژوهش

سؤالات پژوهش

یافته ­های پژوهش

تحلیل عاملی

آزمون ناپارامتری فریدمن

بحث و نتیجه­ گیری

پیشنهادات

منابع

 

  • تاریخ ارسال : یک شنبه 31 خرداد 1394 ساعت: 18:10
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

دانلود مقاله توسعه فرهنگ كارآفرینی؛ عوامل و راهكارها

  • 31
دانلود مقاله با فرمت ورد و قابل ویرایش و با فونت نازنین و سایز قلم 14 و فاصله بین خطوط یک سانتی متر
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 50 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 17

دانلود مقاله توسعه فرهنگ كارآفرینی؛ عوامل و راهكارها

توسعه فرهنگ كارآفرینی؛ عوامل و راهكارها

(مطالعه موردی؛ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران)

,,توسعه كارآفرینی, كارآفرینی,فرهنگ كارآفرینی,توسعه فرهنگ كارآفرینی

مقدمه

كارآفرینی، مفهومی است كه از آغاز خلقت بشر وجود داشته است. كارآفرینی، كانون و مركز ثقل كار و تلاش و پیشرفت در عصر مدرنیته تلقی می­شود. بدون توجه كافی به مقوله"توسعه فرهنگ كارآفرینی"، نمی­توانیم به شاخص­های رشد و توسعه دست یابیم كه از طریق تغییر در روند تولید، بهره وری و پیشرفت فنی و صنعتی در عرصه اقتصاد حاصل می­شود. در گذار از مرحله سنتی به صنعتی، باید به توانمندی­ها و قابلیت­های فردی كارآفرینان در بهره­گیری از منابع طبیعی و بكارگیری تكنولوژی مدرن توجه ویژه­ای داشته باشیم، زیرا آنها با بكارگیری روش­های جدید در بازار، خود را برای استفاده بهینه از ابزار و دستیابی به كیفیت مطلوب كالا و خدمات آماده می­كنند (داریانی، 25:1380).

كارآفرینی، فرآیندی اكتسابی است و خانواده در شكل­گیری آن نقش مهمی را ایفا می­كند. زیرا خانواده می­تواند عنصر پویایی و تحرك را به ژرفای وجود افراد تحت نفوذ و وابسته به خود تزریق كند، به طوری كه"فرد" و "جامعه" در محیطی هماهنگ به تعامل بپردازند و قالب­های اجتماعی نوآورانه شكل گیرد. در عین حال، شرایط محیطی و نوع جامعه­ای كه فرد در آن رشد و نمو می­كند نیز در شكل­گیری و ایجاد عادات و رفتارهای مختلف در فرد، به میزان زیادی تأثیرگذار هستن (كرنوال و پرلمن،28:2000 ).

در مجموع، شناسایی ویژگی­های منحصر به فرد كارآفرینان و عوامل مؤثر بر رشد فرهنگ كارآفرینی در جامعه و نیز سازمان شغلی یك فرد می­تواند در دنیای معاصر به عنوان عنصر رشد و توسعه، در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی محسوب شود. به گونه­ای كه عنصر كارآفرینی به عنوان موتور حركت تولید و توسعه اقتصادی و تقویت­كننده روحیه سرمایه­گذاری در نیروی انسانی تلقی گردد. با توجه به نقش كارآفرینی در توسعه همه جانبه در كشورهای صنعتی و پیشرفته، كشورهای درحال توسعه نیز به دنبال ایجاد مجموعه گسترده­ای از سازمان­های كارآفرین هستند. از این رو، باید نقش و اهمیت فرهنگ كارآفرینی و عوامل رشد و توسعه یا موانع آن در سازمانها مشخص و معرفی شوند (جدی، 35:1380).

بی شك در توسعه فرهنگ كارآفرینی، عوامل متعددی دخیل هستند كه ضرورت دارد شناسایی شوند و درجه تأثیرگذاری هر یك از آنها مشخص گردد. با توجه به ضرورت تقویت زمینه­های ایجاد و توسعه خلاقیت و نوآوری و نیز برخی ملاحظات سیاسی و اجتماعی؛ كاركنان دانشگاه پیام نور نتوانسته­اند انعطاف­پذیری لازم را در مواجه با فعل و انفعالات محیطی كسب كنند. از این رو، پژوهش حاضر به دنبال پاسخگویی به این سؤال است كه عوامل مؤثر بر توسعه فرهنگ كارآفرینی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران كدام هستند و میزان اهمیت هر یك از آنها چقدر است؟ و در نهایت اینكه راهكارها و راه­حل­های توسعه فرهنگ كارآفرینی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران كدام هستند؟

کلمات کلیدی:كارآفرینی,توسعه فرهنگ كارآفرینی, فرهنگ كارآفرینی,مقاله كارآفرینی,

اهداف پژوهش

هدف اصلی این مطالعه، بررسی و شناخت عوامل مؤثر بر توسعه فرهنگ كارآفرینی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است.

اهداف اختصاصی نیز عبارت اند از:

  1. شناسایی عوامل مؤثر بر توسعه فرهنگ كارآفرینی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛
  2. تبیین درجه تأثیرگذاری هر یك از این عوامل بر توسعه فرهنگ كارآفرینی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛
  3. اولویت­بندی عوامل مؤثر بر توسعه فرهنگ كارآفرینی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛

ارائه راهكارها و راه­حل هایی برای توسعه فرهنگ كارآفرینی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران.

,مقاله كارآفرینی فرهنگ كارآفرینی,مقاله توسعه فرهنگ كارآفرینی

فهرست مطالب

مقدمه

اهداف پژوهش

مروری بر ادبیات موضوع

مفهوم كارآفرینی

مفهوم فرهنگ

فرهنگ كارآفرینی

مروری بر پژوهش­های پیشین

روش پژوهش

سؤالات پژوهش

یافته ­های پژوهش

تحلیل عاملی

آزمون ناپارامتری فریدمن

بحث و نتیجه­ گیری

پیشنهادات

منابع

 

تاثیر نشان تجاری بر عملكرد سازمان

  • 47
دانلود مقاله با فونت نازنین و سایز 14 و فاصله خطوط یک سانتی متر با 19 صفحه
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 4
فرمت فایل doc
حجم فایل 297 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
 
 

دانلود مقاله تاثیر نشان های تجاری بر عملكرد سازمان

تاثیر نشان های تجاری بر عملكرد سازمان

تاثیر نشان تجاری بر عملكرد سازمان

مقدمه

«طراحی، اشیا را از حالت كنونی خود به حالت بهتری تغییر می دهد». نشان تجاری دارایی ناملموس مهمی است كه بسیار بر عملكرد تجاری سازمان تاثیرگذار است. بدون شك مشتریان میتوانند رابطه ای عمیق و معناداری با یك نشان تجاری داشته باشند كه منجر به خرید بیشتر این نشان تجاری و كمتر شدن حساسیت مشتریان به قیمت آن و همچنین كاهش هزینه های بازاریابی خواهد شد. اینكه مشتریان نشان تجاری را معمولی و غیر قابل تشخیص می دانند حقیقت تلخی در تجارت محسوب می شود.

نشان تجاری معمولا به عنوان وسیله ای برای حل مشكلات عدم تشخیص مشتری هاست. به عنوان یك عامل دیداری مهم برای نشان تجاری، نشان تجاری، تشخیص نشان تجاری و تفاوت آن با دیگر رقبا را تسهیل میكنند. در طول تاریخ نشان ها نشان شناسایی (مثلا در چین قدیم امپراطور ها ازنماد اژدها برای نشان قدرت امپراطوری استفاده میكردند) گروه ها و جنبش ها (مثل علامت صلیب در بالای ساختمان كلیسا و صلیب شكسته بر برخی معابد بودایی ها) بودند اما نشان ها تنها یك وسیله برای شناسای و تمیز دادن نیستند. صلیب مسیحیان نماد قربانی و پیروزی زندگی برمرگ است. درحالی كه دربوداییسم علامت صلیب شكسته نشان از فرخندگی و خوش شانسی است. در نتیجه نشان ها میتوانند متضمن معانی و اطلاعاتی درباره ی نشان تجاری ای باشند كه برای آن بوجود آمده اند.

در واقع تحقیقات پیشین درباره نشان تجاری اشاره میكند كه نشان ها به عنوان نمود دیداری از یك تصویركلی یك نشان تجاری و معنای آن است در نتیجه نشان ها میتوانند باعث شهرت نشان تجاری شوند و نگرش مشتری ها، مقصود آنها از خرید و وفاداری آنها به نشان تجاری را شكل دهد. اما هیچ تحقیق دردسترسی ماهیت خاص این روابط را بررسی نكرده. این مقاله براساس بررسی اثر نشان نشان تجاری بر تعهد مشتری و عملكرد سازمان و میزان تحقیق های موجود به سه روش مهم ارائه میشود.

اول اینكه، این مقاله سازوكاری را كه ازطریق آن نشان ها –همان نمود های خلاصه واری از نشان تجاری- تعهد مشتری و عملكرد سازمان را بالاتر و فراتر از فواید شناسایی نشان تجاری كه در اثار گذشته اشاره شده را بررسی میكند.

دوم اینكه، ازانجاكه هیچكدام ازآثار قبلی به این موضوع نپرداخته اند كه زمانی كه نشان ها دربه كارگیری مشتری ها موثر تر اند فراتر از بالا بردن شناسایی نشان تجاری، این تحقیق تاثیر نوع نشان تجاری در ارائه ی منافعی به مشتریان بررسی میكند. به خصوص نشان تجاری ها میتوانند تنها نام نشان تجاری را نشان دهند. یا تركیبی ازیك نماد دیداری منحصربفرد باشد. (مثل ford , intel, Samsung,IBM)

(مثلا كمان طلایی مكدونالد، یا سه ستاره مرسدس بنز) دراین مورد آخر نماد ها به عنوان نشان واقعی نشان تجاری عمل میكنند اینگونه كه نام های نشان تجاری به نظر مكمل هایی در كنار نماد ها هستند یا میتوانند نباشند و به جای آن نشان دیداری آنها باشد. (مثل اپل و تارگت) این تحقیق ارزیابی میكند كه ایا نام های دیداری نشان ها به تنهایی و یا همراه نماد هایی جداگانه، اثر متمایزی بر تعهد مشتری دارد كه خودفراتراز شناسایی نشان تجاری است.

سوم اینكه نشان های تجاری اكثرا با توضیحات اضافی در كنار آنها همرا اند توضیحاتی كه بسط داده میشود به تولیدات دیگر. در این مطالعه این سوال را بررسی میكنیم كه چگونه وجود اینكه توضیحات تاثیر مثبتی بر نشان تجاری دارد. به طور خلاصه هدف كلی این تحقیق شناسایی این است كه چگونه نشان تجاری به تعهد نشان تجاری مشتریان و عملكرد سازمان مربوط میشود و ه زمانی اینگونه تاثیرات بیشتر است؟

یك اخطار مهم در این تحقیق وجود دارد. به طور ویژه این تحقیق اثرات نشان تجاری را درنظر نمیگیرد كه خود مستقل از تلاش های بازاریابی نشان تجاری است. و نه اینكه قصد این است كه ارتباط نشان های مرتبط با عناصر دیگر استراتژی بازاریابی را مورد آزمایش قرار میدهد. (مثل كیفیت كالا، قدرت توزیع، قیمت گذاری) در عوض این تحقیق بر مبنای این فرض است كه فعالیت های بازاریابی یك سازمان در درك مشتریان از نشان تجاری بازتاب میشود.

بخش های زیر هدف و سابقه ی مفهومی این مطالعه را مورد بررسی قرار میدهد و یكسری فرضیات را مطرح میكند. پس از آن ارائه ی متود تحقیقاتی و نتایج است. درنهایت یك بحث درباره ی مفاهیم یافته شده برای فعالیت های مدیریتی و تحقیقات اینده درپی اینها آمده است.

فهرست مطالب

چکیده
مقدمه
پیش زمینه ی مفهومی و فرضیاتی : آرم تجاری و تعهد مشتری و عملکرد شرکت
آرم تجاری و و مزایای شباهتی /توضیحی مشتریان
آرم تجاری و منافع عملکردی یک نشان تجاری
آرم تجاری درگرایشات زیبایی شناسانه
آرم تجاری ازطریق توضیح هویتی مزایای عملکردی و زیبایی شناسانه دربرابر تشخیص نشان تجاری بر تعهد مشتری تاثیر گذار است
نماد های دیداری در آرم تجاری دربرابر نام های تجاری
تعهد مشتریان و عملکرد شرکت
گسترش نشان تجاری و تاثیر آرم تجاری
مطالعه پایلوت (آزمایشی)
بررسی اصلی
سنجش و اندازه گیری
تحلیل و نتایج


دانلود مقاله دفاع مشروع

  • 41
16صفحه مقاله دفاع مشروع با فونت نازنین و فاصله بین خطوط یک سانتی متر و اندازه قلم 14
دسته بندی حقوق
بازدید ها 14
فرمت فایل doc
حجم فایل 24 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
دانلود مقاله دفاع مشروع

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر
 
 

 

دانلود مقاله دفاع مشروع

مقاله دفاع مشروع

ارتکاب عمل مجرمانه , جهاد ابتدایی , دفاع سازمان , دیدگاه فقیهان شیعه , عرض , علمای حقوق , قانونگذار , مال , مجازات اسلامی , مشروعیت , ناموس , نفس

چکیده

این تحقیق شامل دو بخش و در پنج فصل بیان شده که شامل دفاع مشروع ، ضرورت ، وجه تمایز دفاع مشروع و ضرورت ، مفهوم دفاع مشروع ظاهری و ضوابط دفاع مشروع ظاهری و در انتها نتیجه گیری می باشد. دفاع مشروع قالبی است که عمل فرد مدافع را مشروعیت می بخشد که رکن قانون آن م 156 ق.م.ا مصوب 1392 می باشد بحث بعدی ضرورت یا اضطراب است که در لغت به معنای ناچاری یا درماندگی است که در حقوق با لغت ضرورت که بر گردان فرانسوی این کلمه است مرلوف می باشد هر دو واژه اضطرار و ضرورت از ریشه ضرر به یک معنا هستند که از اسباب اباحه یا علل موجهه جرم محسوب می شود و مبحث بعدی تمایز این دوست که در چهار مرحله بیان کرده ایم با این تفاسیر که در دفاع مشروع تجاوز خارجی است ولی ضرورت خیر در اضطرار یا ضروریت مسئولیت مدنی باقی است ولی در دفاع مشروع کلاً مسئولیت از بین می رود و در نهایت مبحث آخر دفاع مشروع ظاهری است که عبارت از دفاعی است که فرد در مقام دفاع قرار می گیرد و اما بعدا متوجه می گردد که عمل وی مشروع نبوده است با این عناوین تحقیق را آغاز می کنیم.

مقدمه

الف بیان سؤال یا مسائل ابهام انگیز

برخورد قانونی و حقوقی مناسب در مقابل کسی که با اجتماع شرایط ذیل م 156 ق.م.ا به دفاع مشروع پرداخته اما بعداً مشخص شده که حمله یا خطر ظاهری بوده و دفاع اثبات نشده چیست؟

ب پاسخ ابتدایی یا فرضیه تحقیق

در واقع دفاع مشروع ظاهری در مواردی جزوعلل رافعه و در مواردی هم جزوعلل موجهه محسوب می باشد که در نظام حقوقی داخلی کشورهای مختلف بسته به دیدگاه آنها متفاوت است بنا به دیدگاه بنده دفاع مشروع ظاهری را باید جزوعلل موجهه جرم دانست.

ج پیشینه تحقیق

در حقوق کیفری ایران به طور مستقل و منفک راجع به دفاع مشروع ظاهری بحثی به میان نیامده و هرچه بیان شده در اثنای دفاع مشروع بیان شده و در اکثر پایان نامه ها نیز بدین موضوع به طور خلاصه یا ضمنی اشاره شده است در پایان نامه آقای ابراهیم باکروی که در باب بررسی تطبیقی دفاع مشروع در حقوق بین المللی کیفری ، حقوق ایران و انگلستان است اشاره ضمنی به این مبحث شده که دفاع مشروع ظاهری را از دو دیدگاه مورد بررسی قرار داده است.

دیدگاه اول ضابطه ضرورت توسل به دفاع مشروع و نوعی یا شخصی بودن این مساله جهت دوم این که اگر مطابق با ضابطه انتخابی موجه بودن اشتباه شخص پذیرفته شود آن گاه ماهیت حقوق عملی که به عنوان دفاع شروع انجام شده چه خواهد بود؟

در کتاب مفاهیم بنیادین حقوق کیفری نوشته پروفسور جورج فلچر که توسط آقای سید مهدی سیدزاده ثانی ترجمه شده است مباحثی در خصوص دفاع مشروع ظاهری وجود دارد که اشاره به این مبحث در حقوق کامن لا و رومی ژرمنی دارد.

اما آنچه باید گفت این است که در خصوص این مبحث یعنی دفاع مشروع ظاهری منابع و مباحث چندانی وجود ندارد و قصد اینجانب از انجام چنین تحقیق ارائه راهکاری مناسب در برخورد با چنین مواردی است یعنی برخورد حقوقی مناسب در مواردی که دفاع مشروع ثابت نشود.

 

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

الف – بیان سؤال یا مسائل ابهام انگیز

ب – پاسخ ابتدایی یا فرضیه تحقیق

ج – پیشینه تحقیق

د - ساماندهی تحقیق

فصل اول

1-1-1- مبانی و نظریه های مختلف از خصوص دفاع مشروع

1-1-2- شروط تحقیق دفاع مشروع

1-1-2-1- تناسب از مراحل اصلی دفاع

1-1-3- موضوع دفاع

1-2- ضرورت یا اضطرار

2-6-2- ق.م معامله اضطراری یا صحیح دانسته است

1-2-1- شرایط تحقق حالت ضرورت

1-2-2- قضاوت ضرورت و دفاع مشروع

2-1- تعریف دفاع مشروع ظاهری

2-2-1- ضابطه ضرورت توسل به دفاع مشروع

2-2-2- آیا اقدام شخص در شرایط دفاع مشروع ظاهری از علل موجهه جرم محسوب می شود یا علل رافع مسئولیت کیفری

نتیجه گیری

فهرست منابع و مأخذ


بررسی وضعیت زنان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

  • 35
دانلود مقاله رشته حقوق قابل ویرایش در فونت نازنین سایز 14 و فاصله بین خطوط یک سانتی متر
دسته بندی حقوق
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 136 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29

بررسی وضعیت زنان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران

چکیده

قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مبین نهادهای فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه ایران براساس اصول و ضوابط اسلامی است. خانواده واحد بنیادین جامعه و کانون اصلی رشد و تعالی انسان است و توافق عقیدتی و آرمانی در تشکیل خانواده که زمینه‌ساز اصلی حرکت تکاملی و رشد یابنده انسان است اصل اساسی بوده و فراهم کردن امکانات جهت نیل به این مقصود از وظایف حکومت اسلامی است. زن در چنین برداشتی از واحد خانواده، از حالت شیء بودن و یا ابزار بودن در خدمت اشاعه مصرف‌زدگی و استثمار، خارج شده و ضمن بازیافتن وظیفه خطیر و پر ارج مادری در پرورش انسان‌های مکتبی پیش آهنگ و هم‌رزم مردان در میدان‌های فعال حیات می‌باشد و در نتیجه پذیرای مسئولیتی خطیرتر و در دیدگاه اسلامی برخوردار از ارزش و کرامتی والاتر خواهد بود. لذا در اصل دهم قانون اساسی، همه قوانین و مقررات و برنامه‌ریزی ها باید در جهت آسان کردن تشکیل خانواده، پاسداری از قداست آن و استواری روابط زن و مرد و فرزندان بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی باشد. چرا که اسلام دین جامع و کامل است هیچ یک از ابعاد و تکالیف و حقوق و نیازمندی‌های بشر و جامعه بشری را بی‌پاسخ رها ننموده است. اسلام نظام اجتماعی است که در آن به سعادت انسان‌ها چه زن و چه مرد به عنوان کمال مطلوب توجه می‌شود. در نظام اسلامی فرد اعم از زن و مرد و جامعه هر دو دارای اهمیت می‌باشند. این نوشتار در پی آن است که نشان دهد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر پایه چه تصوری از زن فراهم آمده است.

آیا زن و مرد را دو موجود مستقل و برخوردار از هویت انسانی مشترک دیده اند که هر یک حقوق، وظایف و خاستگاه اجتماعی و خانوادگی برابر با دیگری دارد؟ یا اصالت را به یکی داده و با نابرابریهای انسان شناختی و حقوقی تدوین شده است؟به سخن دیگر تلاش می شود گزارشی از قانون در مسأله زن ارائه گردد و سپس به تحلیل آنها پرداخته شود.

کلمات کلیدی: زنان ، وضعیت زنان ، قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ، وضعیت زنان در قانون اساسی

بیان مسئله

ایجاد و امنیت قضایی دو اصول دیگر قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای همگان مورد تاكید قرار گرفته اما در این اصل با ایجاد دادگاه صالح برای حفظ كیان و بقای خانواده امنیت ویژه ای برای حضور زنان در محاكم و دادرسی را فراهم نموده است.

لذا با توجه به جایگاه زن در قانون اساسی شورایعالی انقلاب فرهنگی، به پیشنهاد شورای فرهنگی اجتماعی زنان در سال 1383 منشور حقوق و مسئولیت های زنان در نظام جمهوری اسلامی ایران را تصویب كرد كه این منشور با الهام از شریعت معتدل و جامع اسلام و مبتنی بر قانون اساسی و اندیشه های والای بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی تدوین گردید و در سال 1385 تحت عنوان قانون حمایت از حقوق و مسئولیت های زنان در عرصه های داخلی و بین المللی در مجلس تصویب و به تأیید شورای نگهبان قانون اساسی رسید.

در قانون مذكور حقوق فردی زنان مورد توجه ویژه قرار گرفته حق برخورداری از زندگی شایسته و سلامت جسمانی و روانی و پیشگیری در مقابل هرگونه بیماری و حادثه و یا تعدی منظور شده است. آزادی اندیشه و مصونیت از تعرض و عدم امنیت در داشتن اعتقاد به عنوان حق محفوظ بوده . مصونیت جان ، مال و حیثیت زنان و زندگی خصوصی آنان از تعرض غیرقانونی و حق برخورداری از عدالت اجتماعی در اجرای قانون بدون لحاظ جنسیت تأكید گردیده .

و اما حقوق و مسئولیت های دختران جالب توجه است حق برخورداری دختران از سرپرستی شایسته توسط والدین و حق برخورداری از مسكن، پوشاك، تغذیه سالم و كافی، تسهیلات بهداشتی جهت تأمین سلامت جسمانی و روانی آنان مورد عنایت ویژه قرار گرفته و در ابعاد تعلیم و تربیت تمهیداتی اندیشده شده، همچنین نیازهای عاطفی و روانی و برخوداری از رفتار ملاطفت آمیز والدین و مصونیت آنان از خشونت های خانوادگی، عدم تبعیض بین دختر و پسر و حمایت و نظارت حكومت از دختران بی سرپرست و بدسرپرست از جمله حقوق مصرح در این قانون است.

زنان در هنگام ازدواج و تشكیل خانواده حقوق و مسئولیت هایی دارند كه حق تعیین شروط ضمن عقد و ضمانت اجرایی شروط مندرج در حین زندگی مشترك، حق ثبت رسمی ازدواج برخوداری زن از حقوق مالی در ایام زوجیت مانند مسكن مناسب، هزینه های جاری اعم از خوراك، پوشاك، هزینه درمان بیماری، هزینه های ایام بارداری و شیردهی فرزند و پشتوانه مالی تحت عنوان مهریه یا كابین زن از جمله حقوق ضروری و اولیه ازدواج می باشد.

جایگاه زنان در بخش های آموزش و پرورش و پژوهش مورد توجه قانونگذار بوده و تحصیل در آموزش عالی تا بالاترین سطوح علمی و كسب مهارت ها و آموزش های تخصصی ، حق پژوهش ،تألیف، ترجمه و انتشار كتب و حضورفعال در مجامع فرهنگی و علمی داخلی و بین المللی برای زنان پیش بینی و منظور شده . حق و مسئولیت در تدوین برنامه های درسی و متون آموزشی وحق بهره مندی از حمایت در آثار علمی، پژوهشی زنان و گسترش مراكز تحقیقاتی با مدیریت زنان از نكات ارزنده قانونی مذكور است. حضور چشمگیر و درصد بالای زنان در دانشگاه ها و مراكز علمی و آموزشی حاكی از توانمندی های زنان دارای استعدادهای درخشان و مسئولیت انها در تأمین نیازهای كشور است.

حقوق زنان,حقوق زنان در ایران,حقوق زنان در اسلام,حقوق زنان خانه دار,حقوق زنان در طلاق,حقوق زنان در قانون اساسی

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

بیان مسئله

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات تحقیق

جایگاه زن

جایگاه زنان در ادیان مختلف

زن در قانون اساسی

وضعیت زنان در امور مالی و اقتصادی

وضعیت اشتغال زنان در قانون اساسی

محدودیت‌های جنسیتی در اشتغال زنان

وضعیت و ویژگیهای قضایی زنان

وضعیت قانونی زنان در طلاق

وضعیت قانونی زنان در شهادت دادن

وضعیت قانونی زنان در دیه

وضعیت قانونی زنان در تسلیم مهر و نفقه

وضعیت قانونی زنان در ارث

وضعیت قانونی زنان در قضاوت

نگرش قانون اساسی جمهوری اسلامی به وضعیت زن

مقدمه قانون اساسی ایران

اصول قانون اساسی و وضعیت زنان

اصل سوم قانون اساسی

اصل دهم قانون اساسی

اصل بیستم قانون اساسی

اصل بیست و یکم قانون اساسی‌

اصل بیست و هشتم قانون اساسی

روش پژوهش

متغیرهای تحقیق

نتیجه‌گیری

منابع

 

بررسی وضعیت زنان در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران,زن در قانون اساسی,وضعیت زنان در قانون اساسی,دانلود مقاله بررسی وضعیت زنان در قانون ایران,دانلود مقاله بررسی وضعیت زنان در قانون اساسی,وضعیت زنان در قانون ایران,دانلود مقاله,حقوق زنان,حقوق زنان در ایران,حقوق زنان در اسلام,حقوق زنان در افغانستان,حقوق زنان در حکومت ساسانیان,حقوق زنان,
 

دانلود مقاله حقوق زن در اسلام

  • 49
مقاله رشته حقوق قابل ویرایش و با فونت نازنین سایز 14 و فاصله بین خطوط یک سانت
دسته بندی حقوق
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 35 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 6

دانلود مقاله حقوق زن در اسلام

نظام حقوق زن در اسلام,دانلود رایگان مقاله,دانلود رایگان مقالات,دانلود از IEEE,دانلود از ScienceDirect,دانلود از Springer,دانلود مقاله,دانلود مقاله ISI,دانلود خودکار مقاله,دانلود مقاله رایگان ISI,دانلود مقاله رایگان ieee,دانلود مقاله رایگان ScienceDirect,دانلود مقاله رایگان Springer,دانلود مقاله رایگان Taylor & Francis,تهیه و دانلود مقالات علمی , دانلود مقاله از IEEE , دانلود مقالات علمی ISI , دانلود از ASCE, سایت دانلود مقاله , دانلود مقاله isi,دانلود مقاله از ieee , دانلود مقاله از sciencedirect , مقاله انگلیسی ,دانلود رایگان مقالات,دانلود مقاله رایگان ISI,دانلود مقاله رایگان ieee,دانلود مقاله رایگان ScienceDirect,دانلود مقاله رایگان Springer,دانلود ژورنال,دانلود ژورنال ISI,دانلود مقاله از wiley,دانلود مقاله از springerlink,دانلود مقاله از ACS,دانلود مقاله از Emerald,دانلود مقاله از ASCE,دانلود مقاله از JSTOR,دانلود مقاله از ACM,دانلود مقاله از Elsevier,دانلود مقاله از APS, دانلود مقاله از Informa Healthcare, دانلود استاندارد, دانلود هندبوک, دانلود کتاب, دانلود PDF, پی پر دانلود, پیپر دانلود, دانلود از دانشگاه های خارجی, دانلود تحقیق, دانلود تحقیق تخصصی, دانلود مقاله ا ساینس دایرکت, دانلود مقاله از ieee, دانلود مقاله برق, دانلود مقاله تخصصی, دانلود مقاله مجانی, دانلود مقاله مکانیک, سایت مقاله, سایت مقاله انگلیسی, سفارش مقاله, گرفتن متن کامل مقاله, مقاله لاتین,دانلود رایگان و مستقیم مقاله های علمی , دانلود کتاب های علمی , دانلود پایان نامه دانلود مقاله رایگان , سایت دانلود رایگان مقاله , دانلود مقاله ISI , دانلود پایان نامه پروکوئیست , دانلود مقاله IEEE , دانلود مقاله ساینس دایرکت ,  دانلود مقاله wiley , دانلود مقاله Springer  ,  دانلود کتاب های دانشگاهی , درخواست مقاله رایگان , دانلود مقاله علمی, دانلود مقاله علمی isi

حقوق زنان در همه جوامع و دورانها همواره به مقتضیات زمان، ویژگیهاى فرهنگى جامعه و نوع مناسبات اجتماعىِ آن عصر بستگى داشته است (مصفّا، ص 102). بررسى پیشینه حقوق زن در ادوار تاریخى نشان‌دهنده تسلط پایدار مردسالارى بر آن است. به تعبیر دیگر، غالباً مزایا و موقعیتهاى مهم اجتماعى در اختیار مردان بوده است و زنان در وضع فرودست قرار داشته‌اند. برخى مصادیق این موضوع در ایران باستان، عرب عصر جاهلى و اروپاى قرون وسطا عبارت‌اند از: جواز تعدد نامحدود زوجات؛ سلب حق انتخاب شوهر از دختران؛ به ارث برده شدن بیوه زنان از جانب نزدیكان همسر؛ مالكیت نداشتن زنان بر اموال خود و محروم بودن آنان از ارث؛ رواج خشونت درباره زنان؛ سهولت قوانین كیفرى در مورد جنایات وارد شده بر زنان؛ و ولایت بسیار گسترده پدر بر فرزندان، از جمله زنده به‌گور كردن دختران در دوره جاهلیت، بدون حق اعتراض مادر (رجوع کنید به دورانت، ج 4، بخش 2، ص 1111ـ1112؛ پیرنیا، ص 413ـ417؛ جوادعلى، ج 5، ص 526ـ568).

اسلام شخصیت و حقوق زن را مورد توجه بسیار قرار داد؛ از جمله از نگرش و رفتار ناپسند عرب جاهلى درباره زنان و دختران، مانند زنده به گور كردن دختران، سخت انتقاد كرد (رجوع کنید به نحل: 58ـ60). قرآن از یك‌سو از زنان در برابر ستمهایى مانند چند زنىِ نامحدود و غیرمتعهدانه (رجوع کنید به نساء: 3)، به ارث برده شدن زنِ شوهر مرده (نساء: 19) و محروم شدن زنان از حق مالكیت (نساء: 32) حمایت نمود و از سوى دیگر، براى تضمین بیشتر عدالت، قواعدى عام تأسیس كرد كه حاكم بر احكام و حقوق زن و مرد هستند؛ از جمله لزوم معاشرت پسندیده با همسران (رجوع کنید به نساء: 19)، قاعده همانندى و هم‌ترازى حقوق و وظایف همسران (بقره: 228) و، در گستره‌اى وسیع‌تر، قواعد نفىِ عُسر و حَرَج (رجوع کنید به حج: 78) و ممنوعیت اِضرار (بقره: 231، 233؛ طلاق: 6).

دانلود رایگان مقاله,دانلود رایگان مقالات,دانلود از IEEE,دانلود از ScienceDirect,دانلود از Springer,دانلود مقاله,دانلود مقاله ISI,دانلود خودکار مقاله,دانلود مقاله رایگان ISI,دانلود مقاله رایگان ieee,دانلود مقاله رایگان ScienceDirect,دانلود مقاله رایگان Springer,دانلود مقاله رایگان Taylor & Francis,تهیه و دانلود مقالات علمی , دانلود مقاله از IEEE , دانلود مقالات علمی ISI , دانلود از ASCE, سایت دانلود مقاله , دانلود مقاله isi,دانلود مقاله از ieee , دانلود مقاله از sciencedirect , مقاله انگلیسی ,دانلود رایگان مقالات,دانلود مقاله رایگان ISI,دانلود مقاله رایگان ieee,دانلود مقاله رایگان ScienceDirect,دانلود مقاله رایگان Springer,دانلود ژورنال,دانلود ژورنال ISI,دانلود مقاله از wiley,دانلود مقاله از springerlink,دانلود مقاله از ACS,دانلود مقاله از Emerald,دانلود مقاله از ASCE,دانلود مقاله از JSTOR,دانلود مقاله از ACM,دانلود مقاله از Elsevier,دانلود مقاله از APS, دانلود مقاله از Informa Healthcare, دانلود استاندارد, دانلود هندبوک, دانلود کتاب, دانلود PDF, پی پر دانلود, پیپر دانلود, دانلود از دانشگاه های خارجی, دانلود تحقیق, دانلود تحقیق تخصصی, دانلود مقاله ا ساینس دایرکت, دانلود مقاله از ieee, دانلود مقاله برق, دانلود مقاله تخصصی, دانلود مقاله مجانی, دانلود مقاله مکانیک, سایت مقاله, سایت مقاله انگلیسی, سفارش مقاله, گرفتن متن کامل مقاله, مقاله لاتین,دانلود رایگان و مستقیم مقاله های علمی , دانلود کتاب های علمی , دانلود پایان نامه دانلود مقاله رایگان , سایت دانلود رایگان مقاله , دانلود مقاله ISI , دانلود پایان نامه پروکوئیست , دانلود مقاله IEEE , دانلود مقاله ساینس دایرکت ,  دانلود مقاله wiley , دانلود مقاله Springer  ,  دانلود کتاب های دانشگاهی , درخواست مقاله رایگان , دانلود مقاله علمی, دانلود مقاله علمی isi

 

فهرست مطالب:

حقوق زنان

حقوق فردی و اجتماعی زن

حقوق سیاسی زن

حقوق کیفری و قضایی

حقوق اقتصادی زن در اسلام

 


دانلود پرسشنامه شیوه حل مسئله

  • 61
پرسشنامه شیوه حل مسئله 24 سوال
دسته بندی پرسشنامه
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 18 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 3
 
 

دانلود پرسشنامه شیوه حل مسئله

 آیین نامه مقررات , پرسش ,دانلود رایگان پرسشنامه, دانلود پرسشنامه روانشناسی, پرسشنامه های جدید, لیست همه پرسشنامه ها,پایان نامه

مقایسه شیوه حل مساله:

این نتایج توسط کسیری ولانگ (1996) درطی دو مطالعه ساخته شد و 6 عامل را می سنجد (محمدی 1377) این عوامل عبارتند از 1- بی یاوری 2- کنترل حل مساله 3- شیوه خلاقیت 4- اعتماد در حل مساله5- شیوه اجتناب 6- شیوه تقرب

این مقیاس شامل 24 سوال است و هر یک ازعوامل در بر گیرنده 24 تیم هستند عامل بی یاوری بینگر بی یاوری کلی فرد در موقعیت ها مساله را کنترل حلمساله نشان دهنده برنامه ریزی و درنظر گرفتن راه حلهای متنوع بر حسب مرحله سوم فرایند حل مساله که توسط نزو (1987) پیشنهاد شده می باشد اعتماد در حل مساله بیانگر اعتقاد در توانایی فرد برای حل مشکلات است شیوه اجتناب تمایل جهت رد شدن از مشکلات بجای مقابله با آن را منعکس می کند شیوه تقرب نگرش مثبت نسبت به مشکلات و تمایل به مقابله رودررو با آن را نشان می دهد (کسیدی ولانگ 12996 به نقل از محمدی 1377 )

ضرایب آلفا بالای 50 هستند که نونانی 1 (1967) استدلال می کند که برای هدفهای تحقیق کافی است بعلاوه میانگین همبستگی درونی آیتم ها نشان می دهد که مجموعه ای همگنی هستند و میتوان استدلال نمود که سنجشهای پایانی می باشند (کسیدی ولانگ 1996) محمدی 1377)

مقیاس شیوه حل مساله مورد استفاده قرار گرفت و ضرایب آلفا و میانگین همبستگی درونی میانگین و داریانیس آیتم ها مشخص شد و مشروح آن در جدول 7-4 آمده است با توجه به اینکه ضرایب آلفای بالاای 5 هستند و با توجه به میانگین همبستگی درونی آیتم ها نتایج با یافته های محمدی (1377) مبنی بر اینکه مقیاس شیوه حل مساله از پایانی لازم برخورد است همسو هستند.

روایی و پایانی این آزمون در مطالعه دیگری توسط مظاهری و قشنگ (1380 ) مورد بررسی رابطه قرار گرفته است و به ترتیب روایی آزمون از طریق روایی ملاک (76/0) و پایانی آن از طریق آزمون آرمون مجدد، پس از یک هفته (89/0) گزارش شده است.

 

 


بررسی علل بی حجابی

  • 40
مقاله در فرمت ورد و قابل ویرایش با فونت نازنین و سایز قلم14 و فاصله بین خطوط یک سانت
دسته بندی معارف اسلامی
بازدید ها 2
فرمت فایل doc
حجم فایل 25 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
بررسی علل بی حجابی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر
 
 

 

بررسی علل بی حجابی

معجزه کلمات  - جملات زیبا حجاب, دختران بی حجاب , زن بی حجاب ایرانی , دختر بی حجاب ایرانی , منشی بی حجاب , استخدام زن بی حجاب ,عکس بی حجاب, بازیگران بی حجاب, عکسهای بی حجاب,دختران بی حجاب تهرانی ,عکس دختران بی حجاب تهران ,عکس دختران بی حجاب در مراکز خرید تهران ,وضعیت حجاب

زن از دیدگاه اسلام دارای شخصیتی بسیار بزرگ وارزشمند است وتربیت خوبان جامعه درگرو تقوای زن میباشد وبا تربیت بشر میتواند جامعه ای را اصلاح نماید. سعادت ورستگاری مردان در گرو زن پارسا وبا تقوا میباشد که با عفاف وپوشیدگی خویش راه رابرای تربیت بهترین انسانهای روی زمین هموار می کند عفاف وپوشش از آن جهت که امری فطری میباشد اما برای جامعه بسیار حائز اهمیت می باشدلذا زن باید در جامعه به گونه ای حجاب رارعایت کند که بیمار دلان به اوطمع نکنند وباعث تشویش اذهان وافکار نشود حجاب و پوشش صحیح زنان یکی از عوامل بسیار مؤثر در حفظ خانواده است زن با عنصر حجاب اسلامی به تهذیب وتزکیه نفس وملکات نفسانی پرداخته وقرب الهی را فراهم ساخته وزمینه رشد معنوی مردان رادر اثر حفظ نگاه تامین می کند

حجاب و عفاف,بد خحابی ، بی حجابی ، حجاب,حجاب ، بدحجابی ، بی حجابی ، پوشش

:فهرست مطالب

مقدمه

علل بی حجابی

1-دوری از یاد خدا

2-بی غیرتی مردان:

3-عقده های روحی روانی:

4-تهاجم فرهنگی دشمن

5-گسترش روحیة غربگرایی و غرب زدگی

6-تقلید از الگوهای غربی و خارجی

اوصاف انسانهای نادان

لقمه حرام :

نتیجه گیری:

پی نوشت ها:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


پروپوزال بررسی رابطه بین رشته تحصیلی با رضایت شغلی

  • 1153
رضایتمندی شغلی معلمان از عوامل مهمی است که پیوسته در توسعه تکنولوژیک مورد توجه قرار می‌گیرد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 160 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
 

پروپوزال بررسی رابطه بین رشته تحصیلی با رضایت شغلی( مطالعه موردی معملین استان اصفهان)

 

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.

تحقیق در مورد رضایت شغلی کارکنان,تحقیق درباره ی رضایت شغلی,تحقیقات انجام شده در مورد رضایت شغلی,تحقیقی در مورد رضایت شغلی,دانلود تحقیق رضایت شغلی,دانلود رایگان مقاله در مورد رضایت شغلی,دانلود رایگان پایان نامه رضایت شغلی,دانلود رایگان پایان نامه های رضایت شغلی,دانلود رایگان پروژه رضایت شغلی,دانلود مقاله رضایت شغلی کارکنان,دانلود پایان نامه در مورد رضایت شغلی,دانلود پایان نامه رضایت شغلی,دانلود پروژه رضایت شغلی,ضرورت تحقیق درباره رضایت شغلی,مقالات در مورد رضایت شغلی,مقالات درباره رضایت شغلی,مقاله انگلیسی در مورد رضایت شغلی,مقاله ای در مورد رضایت شغلی,مقاله ای درباره رضایت شغلی,مقاله در مورد رضایت شغلی معلمان,مقاله در مورد رضایت شغلی و بهره وری,مقاله در مورد رضایت شغلی کارکنان

بیان مسأله اساسی تحقیق

رضایتمندی شغلی معلمان از عوامل مهمی است که پیوسته در توسعه تکنولوژیک مورد توجه قرار می‌گیرد، مطالعه و بررسی تاریخچه توسعه و تحول جوامع تکنولوژیک نشان می‌دهد که رضایتمندی شغلی نیروی انسانی ماهر و تعلیم یافته در تبدیل جوامع به جوامع تکنولوژیک تاثیر انکارناپذیری داشته است. از آنجا که هر فردی سعی دارد شغلی را انتخاب کند که علاوه بر تامین نیازهای مادی از نظر فردی- اجتماعی و روان شناختی نیز او را ارضاء نماید. بدین لحاظ برای نیل به این هدف یعنی گماردن افراد در مشاغل مناسب مطالعه خصوصیات فردی و اجتماعی و روان‌شناختی نیروی انسانی لازم و ضروری است. در غیر این صورت، با سپردن مشاغل به افرادی که یا علاقه‌ای به انجام شغل مورد نظر ندارند و یا فاقد رضایتمندی شغلی لازم برای انجام آن هستند علاوه بر آنکه فردی ناشایست بر سر کاری گمارده می شود، بلکه موجب تغییر در سطح آموزشگاه نیز می گردد.

تحول در آموزش مشکلات فراوانی را در تصمیم گیری مناسب شغلی و حرفه ای به وجود می آورد. به عنوان مثال می توان گفت تنوع و تعدد حرف و مشاغل و نیز پیچیده بودن روابط بین افراد، طرح ریزی حرفه ای و انتخاب شغل و رضایتمندی شغلی مفاهیمی هستند که معطوف به آموزش اند.

از آنجا که کار قسمت اعظمی از اوقات زندگی هر فرد را به خود اختصاص می دهد حتی در جوامع بدوی نیز هر کس مجبور به انجام کاری است و باید قسمتی از وظایف محوله در جامعه خود را بر عهده گیرد. گروهی معتقدند انسان به خاطر ارضای نیازهای مادی خود بالاجبار به کار تن می دهد در حالیکه گروهی دیگر کار کردن و اشتغال را بالاجبار توام نمی دانند و معتقدند اجبار نمی تواند عامل مهمی در ادامه اشتغال به شمار رود. به نظر این گروه گرچه انسان از طریق کار نیازهای زندگیش را برطرف می سازد. در حین حال از کار نیز لذت می برد و به خاطر کار کردن زندگی می کند کار از سوی دیگر علاوه بر رفع نیازهای مادی برای جسم و ذهن تمرین و ممارستی طبیعی محسوب می شود و ارضاء کننده فعالتیها و تلاشهای جسمی و ذهنی انسان است.

به اعتقاد بسیاری از صاحب نظران از میان همه مفاهیمی که متخصصان رفتار سازمانی، مدیریت و روانشناسان سازمان و صنعتی در موقعیت های مختلف مورد مطالعه قرار داده اند، رضایت شغلی از مهمترین زمینه های پژوهشی بوده است. اهمیت رضایت شغلی از یک سو به دلیل نقشی است که در بهبود و رشته سازمان و نیز بهداشت و سلامت نیروی کار دارد و از دگرسو، به علت آن است که مفهوم رضایت شغلی علاوه بر تعاریف و مفهوم پردازیهای متعدد و گاه پیچیده، محل تلاقی و نیز سازه مشترک بسیاری از حوزه های علمی مانند روانشناسی، مدیریت، جامعه شناسی و حتی اقتصاد و سیاست بوده است. به همین دلیل دیدگاه ها و مفهوم سازیهای (conceptualization)متعدد و گاه متناقضی درباره آن شکل گرفته و توسعه یافته است. یکی از جدیدترین نظریه ها در این باره متعلق به ترز (۲۰۰۰) است. ترز (Terez)در نظریه خود تحت عنوان «جستجوی معنا در محیط کار» تلاش کرده است از دیدگاه روانشناختی عواملی را که می تواند به محیط های کاری و سازمانی معنا بخشیده و آنها را مطلوب سازد شناخته و راه های عملی ساختن آنها را تبیین کند. مقاله حاضر سعی دارد هر یک از این عوامل را همراه با دیدگاه سایر صاحب نظران و نظریه پردازان به اختصار توصیف کند.دربرخی بررسیها دریافته اند كه عامل های استرس معینی در وضعیت های معینی موجب بهبود در عملكرد شغلی و رضایت شغلی و فشار كار می شوند، حال آنكه پژوهش های دیگر نشان داده اند كه استرس ممكن است به كاهش عملكرد شغلی و رضایت شغلی منجر شود. اگر تفاوت های فردی در نظر گرفته شوند، خواهیم دید كه نسبت میان رضایت شغلی (و متغیرهای دیگر پیچیده تر می شود. به عنوان نمونه وال شاك walshak) (در 1981) با انجام بررسی گسترده ای دربارة تأثیر اسرتس در مردان و زنان- در شكل های كارگری یكسان نتایجی را به دست آورده است كه نشان می دهند سطح رضایت شغلی زنان با مردان در مشاغل یكسان، بسیار متفاوت است.

اهمیت و ضرورت تحقیق

رضایتمندی شغلی معلمان مفهومی است که به مشخص کردن برنامه ریزی های مهم جامعه و وضعیت اجتماعی، سبک زندگی و ضوابط خانوادگی، بهداشت و درمان و نیازهای آموزشی تاثیرگذار است. از آنجا که رفتار فرد توسط تعامل میان شغل او یا ویژگیهای محیطی- شغلی تعیین می شوند، چنین تعاملات فرهنگی میان افراد و محیط آنها به انتخاب شغلی با ثبات تر، رشته شغلی بیشتر، دست یابی به رضایتمندی بیشتر و سرانجام آموزش موثر منجر می شود. اغلب بزرگسالان بیشتر اوقات خود را در محل کار می گذرانند، پس تعجب آور نیست که مشاغل یا حرفه ها منبع مهم در بهداشت روانی- اجتماعی نقش موثر ایفا کنند بنابراین بررسی رضایتمندی شغلی علیرغم اهمیت در آموزش برای بهداشت روانی معلمان از اهمیت بالای پژوهشی برخوردار است.مطالعه موردی رشته تحصیلی، زاویه ای دیگر از آموزش به حساب می آید که پژوهش در حیطه آن گامی مهم تلقی می شود. از جهت دیگر پاسخ به سوالات کارشناسان آموزش ابهامات فرایند نظامدار در زمینه تغییر سطح آموزش و افزایش آن را مرتفع خواهد ساخت. زیرا دستمزدن به این بخش آموزش، زمینه های بسط و توسعه پژوهش در سایر منابع تحقیقی نیروی انسانی و رشته و آموزش را امکان‌پذیر می سازد. در بخش مبانی نظری پژوهش، هدف پژوهشگر ذکر مهمترین تعاریف، مفاهیم و نظریه های رایج و عوامل و روشهای ارزیابی رضایتمندی شغلی معلمان بوده است...

مقاله درباره رضایت شغلی,مقاله درباره رضایت شغلی معلمان,مقاله درباره رضایت شغلی کارکنان,مقاله درباره ی رضایت شغلی,مقاله رضایت شغلی doc,مقاله رضایت شغلی pdf,مقاله رضایت شغلی معلمان,مقاله رضایت شغلی و بهره وری,مقاله رضایت شغلی و تعهد سازمانی,مقاله رضایت شغلی پرستاران,مقاله رضایت شغلی پزشکان,مقاله رضایت شغلی کتابداران,مقاله عوامل موثر بر رضایت شغلی,مقدمه پایان نامه رضایت شغلی,پایان نامه درباره رضایت شغلی,پایان نامه رضایت شغلی معلمان,پایان نامه رضایت شغلی و تعهد سازمانی,پایان نامه رضایت شغلی کارکنان,پایان نامه رضایت شغلی کارکنان

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کاملروش(میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها


 

  • تاریخ ارسال : سه شنبه 19 خرداد 1394 ساعت: 14:10
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,,

پروپوزال بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و اجرای مدیریت دانش دردانشگاه ازاد

  • 136
پرداختن به ارتباط بین سرمایة اجتماعی و مدیریت دانش كه در این تحقیق مورد توجه قرار گرفته، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 198 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
پروپوزال بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و اجرای مدیریت دانش دردانشگاه ازاد

 
 

بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و اجرای مدیریت دانش دردانشگاه ازاد

 

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.

مدیریت دانش, عصر دانش, مدیریت دانش مشتری محور, مدیریت دانش محصول محور, مدیریت دانش فرآیند محور, رویکرد مدیریت دانش, مدیریت دانش

بیان مسأله اساسی تحقیق

چالشی كه اكنون سازمانها از جمله سازمانهای آموزشی با آن مواجهند، ضرورت به دست آوردن دانشی است كه برتری رقابتی، قدرت خلاقیت و نوآوری و یادگیری سازمانی را در آنها تقویت و بر غنای دانش سازمانی بیفزاید. دانش موجود در سازمان، بستر مناسب را برای بروز نوآوری و به دنبال آن مزیّتهای رقابتی فراهم میآورد و به طور متقابل نوآوریهای سازمانی باعث غنا و افزایش روزآمد شدن پایگاه دانش سازمانی میشود. این مهم با پیادهسازی اصول مدیریت دانش در سازمان میسر میشود. هستة اصلی مدیریت دانش، چگونگی انتقال اطلاعات و دانش در سطح كلان و خرد بین افراد و سازمانهاست (جاهد، 1388). براین اساس، تمام عواملی كه مشوّق ارتباط بین فردی یا مانع آن باشند، مورد توجه مدیریت دانش است. پذیره اصلی مدیریت دانش، استفادة بهینه از امكانات سازمان، به یاری كیفیت روابط متقابل بین اعضای سازمان است كه اعتماد، محبت و دوستی در جهت حفظ ارزشها و هنجارهای سازمان شكل دهنده آن است. «ناهاپیت و گوشال» ((1998 گسترش اعتماد و شبكه روابط بین افراد را سرمایه اجتماعی نامیده و آن را یكی از قابلیتها و داراییهای مهم سازمانی تلقی میكنند. به نظر آنها، كیفیت مناسب سرمایه اجتماعی موجود در سازمان، یاریدهندۀ خلق و تسهیم دانش در سازمان است و به عنوان مزّیت سازمانی پایدار باید مورد تأكید باشد. در این چارچوب است كه پرداختن به ارتباط بین سرمایة اجتماعی و مدیریت دانش كه در این تحقیق مورد توجه قرار گرفته، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مرور ادبیات و سوابق

سرمایة اجتماعی، مفهومی است كه از مدتها قبل مطرح بوده، اما در دو دهه اخیر بیش از گذشته، مورد توجه متخصصان مختلف در رشتههای گوناگون مانند جامعهشناسی، اقتصاد، سیاست، برنامهریزی شهری و ... قرار گرفته و از دیدگاههای مختلف به تعریف آن پرداخته شده است. «هانیفان»(Hanifan, 1920) اعلام داشته است كه منظور از سرمایة اجتماعی، اموال و مستغلات پولی یا فردی نیست، بلكه منظور آن چیزهای محسوسی است كه در زندگی روزمرّه بسیار استفاده میشوند؛ مثل حسن نیت، معاشرت، همفكری، داد و ستد اجتماعی در میان افراد و خانوادههایی كه یك واحد اجتماعی را میسازند. به نظر «جین جاكوبز» (Jacobs, 1961)، سرمایة اجتماعی شبكههای اجتماعی هستند كه كاركردهایی در جامعه دارند و غیر قابل جایگزین میباشند. از بین رفتن این شبكهها موجب میشود كاركردهای اجتماعی مبتنی بر آنها به سرعت ناپدید شود(نقل از: اصغرپور ماسوله، 1384). از نظر «پیتر بوردیو» (Bourdieu, 1972; 1992)، سرمایة اجتماعی مجموع منابع واقعی و مجازی است كه به فرد یا گروهی تعلق دارد. این تعلق از طریق تصاحب شبكهای به نسبت پایدار از روابط آشنایی دو طرفه و شناخت اعمال میشود(نقل از: شارعپور، 1385).

« لوری» (Loury, 1977) سرمایة اجتماعی را مجموعهای از منابع میداند كه در سازمانهای اجتماعی به صورت ذاتی وجود دارد و در جامعهپذیری افراد و رشد شناختی و اجتماعی مؤثر است. «لوری» سرمایة اجتماعی را نوعی پیوند اجتماعی در میان كسانی میداند كه دارای منافع مشترك اقتصادی هستند و پیوند آنها از طریق ارزشهای مشترك و گرایشهای فردی مثبت ایجاد میشود كه میتواند دارای پیامدهای مطلوبی مانند بهبودی نتایج فعالیتهای اقتصادی باشد (نقل از: فناكار بحری، 1387).

مدیریت دانش, عصر دانش, مدیریت دانش مشتری محور, مدیریت دانش محصول محور, مدیریت دانش فرآیند محور, رویکرد مدیریت دانش,

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کاملروش(میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها


  • تاریخ ارسال : سه شنبه 19 خرداد 1394 ساعت: 13:41
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,,

پروپوزال بررسی رابطه بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد

  • 66
بسیاری از روانشناسان علاقمندند با پژوهشهای خود این موضوع را بررسی کنند که ایا با استفاده از مولفه های هوش هیجانی میتوان به پیشرفت دانشجویان پرداخت؟ گاروتر( 1983)
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 165 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
 

پروپوزال بررسی رابطه بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد

بررسی رابطه بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان دانشگاه آزاد

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.

هوش هیجانی, هوش هیجانی eq, هوش هیجانی EQ, هوش عاطفی, تست هوش هیجانی,هوش احساسی,تست هیجانی

بیان مسأله اساسی تحقیق

یکی از پدیده های که در دهه ی اخیر مورد استقبال قرار گرفت پدیده هوش هیجانی بوده است که دلیل این امر توانای فرضی هوش هیجانی بالاتر در حل بهتر مسائل کاستن از میزان تعارفات بین انچه که انسان احساس میکند یا انچه فکر می کند یا همان تقابل عقل و احساس و مشاهده زندگی شاد و موفقیت امیز کسانی بوده که از تحصیلات عالی برخوردار نیستند ولی به دلیل هوش هیجانی می توانند سبب افزایش میزان سلامتی –رفاه -ثروت- موفقیت عشق و شادی گردد دانشجویان که اجزای اصلی دانشگاه را تشکیل می دهند زمانی می توانند در پیشرفت تحصیلی نیز از جمله مباحثی است که در محیطهای اموزشی بویژه در دانشگاه بیشترین اهمیت برخوردار است . محققان عوامل مختلفی را که بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان تاثیر دارد را مورد بررسی قرار داده اند . مفهوم نسبتا جدیدی که اخیرا مورد توجه روانشناسان قرار گرفته است عبارت است از هوش هیجانی .شاید شکی نیست علاقه مندی به بررسی تاثیر این متغییر بر متغیرهای مهم و اساسی پیشرفت تحصیلی دانشجویان را تحت تاثیر قرار دهد؟بسیاری از روانشناسان علاقمندند با پژوهشهای خود این موضوع را بررسی کنند که ایا با استفاده از مولفه های هوش هیجانی میتوان به پیشرفت دانشجویان پرداخت؟ گاروتر( 1983)

اهمیت و ضرورت تحقیق

هوش هیجانی یکی از متغیرهای مهمی است که با ی و پیشرفت تحصیلی رابطه دارد. توانای شخصی برای سازگاری و چالش با زندگی به عملکرد منسجم قابلیتهای هیجانی بستگی دارد. چرا برخی از مردم نسبت به بعضی دیگر از ی بهتر برخور دارند؟چرا برخی از مردم نسبت به برخی دیگر در زندگی موفق ترند؟چه عواملی این تفاوتها را رقم میزنند؟پاسخ به این سوالات لزوم بررسی مهارتهای هیجانی که تصور می شود موفقیت افراد را تبیین با توجه به این که هوش هیجانی مناسب بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان تاثیر دارد با توجه به این که اموزش به هوش هیجانی مناسب به افراد می تواند بر رفتار انها تاثیر بگذارد ضرورت کنترل مهارتهای هوش هیجانی بیشتر نمایان می شود.همچنین انجام تحقیقات اندک در این زمینه به ویژه در کشور و استان وجود داشته یافته های پراکنده در انجام این پژوهش ضرورتی مهم به نظر می اید نتایج این تحقیق کاربردی مفید برای مراکز مشاهده و دانشجویی دارد. همچنین با توجه به نقش و اهمیت این متغیرها در عملکرد تحصیلی و قابل تغیر بودن متغیرهای مورد مطالعه می توان با اموزه ها و ارائه راهکارهای صحیح عملکرد تحصیلی دانشجویان را افزایش داد.

فرضیه ‏های تحقیق:

فرضیه شماره 1- بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی رابطه معناداری وجود دارد.

فرضیه شماره 2-بین هوش هیجانی وعملکرد تحصیلی رابطه معنا داروجود دارد

فرضیه شماره 3-بین هوش هیجانی وحل مساله رابطه معناداری وجود دارد

فرضیه شماره 4-بین هوش هیجانی وروابط بین فردی رابطه معناداری وجود دارد

فرضیه شماره 5-بین هوش هیجانی واستقلال فرد رابطه معناداری وجوددارد

فرضیه شماره 6-بین هوش هیجانی وانعطاف پذیری رابطه معناداری وجود دارد

فرضیه شماره 7-بین هوش هیجانی وتحمل فشاررابطه معناداری وجود دارد

فرضیه شماره 8-بین هوش هیجانی و خود شکوفایی رابطه معنادار وجود دارد

فرضیه شماره 9-بین هوش هیجانی و خودابرازی رابطه معنادار وجود دارد.

فرضیه شماره 10-بین هوش هیجانی وخودآگاهی رابطه معناداروجوددارد.

فرضیه شماره 11- بین هوش هیجانی و خوش بینی رابطه معنادار وجود دارد.

فرضیه شماره 12- بین هوش هیجانی و عزت نفس رابطه معناداری وجود دارد.

فرضیه شماره 13- بین هوش هیجانی و مسئولیت پذیری رابطه معناداری وجود دارد.

فرضیه شماره 14-بین هوش هیجانی وهمدلی رابطه معناداری وجود دارد

فرضیه شماره 15-بین هوش هیجانی و واقع گرایی رابطه معناداری وجود دارد.

فرضیه شماره 16-بین هوش هیجانی وکنترل تکانه رابطه معناداری وجود دارد.

رابطه بین هوش هیجانی و پیشرفت تحصیلی در دانشجویان

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کاملروش(میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها


بررسی رابطه بین هوش هیجانی و تعهد سازمانی با عملکرد شغلی کارمندان

  • 112
امروزه توسعه سازمانی منوط به توسعه منابع انسانی است منابع انسانی هر سازمان ارزش های اصلی چون فرهنگ، عملکرد و تولید دانایی، آموزش و یادگیری را عهده دار هستند
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 4
فرمت فایل doc
حجم فایل 168 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 34

 

بررسی رابطه بین هوش هیجانی و تعهد سازمانی با عملکرد شغلی کارمندان

 

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.

بررسی رابطه  تعهد سازمانی با عملکرد شغلی کارمندان

بیان مسأله اساسی تحقیق

تعهد سازمانی، عامل مؤثری در رفتار سازمانی کارکنان و هیچ سازمانی نمی تواند : و بازده سازمان هاست (استرون، ۱۳۷۷ :۷۳)موفق شود ، مگر اینکه اعضا و کارکنان سازمان نسبت به آن ، نوعی تعهد داشته و تلاش نسبی داشته باشند (اسنوتر و فریمن ، ۱۳۷۵ :۹۷۲)اصطلاح تعهد سازمانی عبارت است از نگرش های مثبت یا منفی افرادنسبت به کل سازمانی که در آن مشغول به کار هستند . در تعهد سازمانی شخص نسبت به سازمان احساس وفاداری قوی دارد و از طریق آن ،سازمان خود را مورد شناسایی قرار می دهد(استرون، پیشین : ۷۳ )

امروزه مدیران دریافته اند که پرورش نیروی کارآمد و توسعه منابع انسانی راهی است میانبر که می تواند سازمان ها را در جهت تحقق هر چه بهتر اهداف یاری کند . در این برهه از زمان مزیتی که سازما ن ها برای پیشی گرفتن از یکدیگر دارند ، تنها در به کارگیری فناوری جدید نیست بلکه در بالا بردن اعتماد به نفس و میزان تعهد و وابستگی کارکنان به اهداف سازمانی نهفته است .

اکنون موقعیت به صورتی است که داشتن کارکنانی پر انرژی خلاق و با سرمایه انسانی متعهد به عنوان یکی از مهم ترین منابع در نظر گرفته می شود (ایران نژاد پاریزی، ۱۳۸۵:۶۱ )

امروزه توسعه سازمانی منوط به توسعه منابع انسانی است. منابع انسانی هر سازمان ارزش های اصلی چون فرهنگ، عملکرد و تولید دانایی، آموزش و یادگیری را عهده دار هستند .

سازمان های محافظه کار سنتی به طور کلی وظیفه گرا و عمودی هستند و مدیریت ارشد به ندرت در مسائل بنیادی و تحول درگیر می شوند .کارمندان احساس تعلق و مالکیت به شرکت ندارند و از تجربه های تازه و ریسک دوری می کنند . در نتیجه توجه به نیازهای مشتری و قابلیت انعطاف به حداقل رسیده است .

کارایی و توسعه هر سازمان تا حد زیادی به کاربرد صحیح نیروی انسانی بستگی دارد . هر قدر شرکت ها و سازما ن ها بزرگ تر می شوند ، بالطبع به مشکلات این نیروی عظیم نیز اضافه می شود . مدیران در ارتباط با مسائل گوناگون سعی در کنترل مداوم کارکنان خود دارند . تصورمدیران این است که وقتی شخصی در یک محل استخدام می شود ، بایدتمام شرایط آن سازمان را بپذیرد . بعضی از مدیران بر این مسئله که رضایت کارکنان را می توان از طریق پاداش و ترغیب به انجام کار افزایش داد، پافشاری می کنند . اما به راستی جهت اثربخشی بهتر در سازمان با درنظر گرفتن اینکه کارکنان در زیر فشار مالی به سر می برند و بیشتر توجه و تمایل آنها به مسائل اقتصادی کار است، به غیر از دادن پاداش وامکاناتی از این قبیل راه های دیگری وجود ندارد؟یکی از موضوعات مورد توجه محققان در این زمینه تعهد سازمانی است . البته مفهوم تعهد را می توان از جنبه های مختلف مورد بررسی قرارداد؛ زیرا دلبستگی و تعهد کارکنان نه تنها با سازمان بلکه با مراجع دیگری چون حرفه، خانواده، سرپرست مستقیم، مذهب، و غیره در ارتباط است . دو جنبه تعهد که بسیار مورد توجه قرار گرفته عبارتند از:« تعهد سازمانی و تعهد حرفه ای» در ادبیات کلاسیک« تعهد حرفه ای- سازمانی»فرض می شودکه مجموع تعهد به سازمان و حرفه، صفر است. یعنی اینکه تعهد به یک طرف باعث کم تعهد ی به طرف دیگر می شود .اما عده ای معتقدند که اینگونه نیست و تعهد سازمانی و حرفه ای می تواند به عنوان پدیده های جدا و متمایز فرض شوند که در این صورت تعهدحرفه ای و سازمانی در راستای یکدیگر قرار می گیرند . پس حرفه ای ها می توانند به حرفه و در عین حال به سازمان خود متعهد باشند.

(۳۴۹-۳۳۳:۱۳۹۳،Wallace )

با توجه به اهمیت مباحث فوق ، پژوهشگر با توجه پژوهش های می یر که در آنها نشان داده شده که تعهدسازمانی با هوش هیجانی ارتباط دارد ، بر آن است که به بررسی رابطه هوش هیجانی و تعهد سازمانی بپردازد .طبق تعریف گولمن ، هوش هیجانی مهارتی است که دارنده آن ازطریق خود آگاهی ، روحیات خود را کنترل می کند و از طریق خودمدیریتی آن را بهبود می بخشد ، از طریق همدلی ، تأثیر آ نها را درک می کند و از طریق مدیریت روابط ، به شیوه ای رفتار می کند که روحیه خود و دیگران را بالا ببرد و بنا به تعریف جان مایر و پیتر سالووی توانایی ارزیابی ، بیان و تنظیم عاطفه خود و دیگران و استفاده کارآمد ازآن است(دوستار ۵۴:۱۳۸۵)

لذا این پژوهش بر آن است تا رابطه بین هوش هیجانی و تعهد سازمانی با عملکرد شغلی کارمندان ادارات دولتی شهر تبریز را مورد بررسی قرار دهد .

اهمیت و ضرورت تحقیق

تعهد سازمانی1 یكی ازمسائل مهم انگیزشی است كه بر اساس آن فرد به شدت هویت خود را در سازمان می گیرد، در سازمان مشاركت دارد و با آن در می آمیزد و از عضویت در آن لذت می برد . تعهد سازمانی یعنی درجه همانند سازی روان شناختی و یا چسبیدگی به سازمانی که ما برای آن کار می کنیم .تعهد سازمانی دارای اجزاء زیر است :قبول ارزش ها و اهداف سازمان ،تمایل تلاش برای سازمان و دارا بودن میل قوی برای پیوسته ماندن به سازمان (مودی ،پورتر و استیرز2 ،1982). دلایل بسیار زیادی وجود دارد از اینکه چرا یک سازمان بایستی سطح تعهد سازمانی اعضایش را افزایش دهد (استیرز و پورتز ،1992). اولا تعهد سازمانی یک مفهوم جدید بوده وبه طور کلی با وابستگی و رضایت شغلی تفاوت دارد . برای مثال ، پرستاران ممکن است که کاری را که انجام می دهند دوست داشته باشند ولی از بیمارستانی که در آ؛ن کار می کنند ناراضی باشند که در آن صورت آنها شغلهای مشابه را در محیط های مشابه جستجو خواهند کرد (گرینبرگ و بارون ،2002). ثانیا تحقیقات زیادی نشان دادهاند که تعهد سازمانی با پیامدهای از قبیل رضایت شغلی و رفتار سازمانی فرا اجتماعی و عملکرد شغلی رابطه مثبت و با تمایل به ترک شغل رابطه منفی دارد(شیان چنج و همکاران ،2002). همچنین عملكرد بالا در سازمان‌ها، شركت‌ها و مؤسسات ناشی از عوامل مختلف و متنوع است. روش‌های متفاوتی نیز برای رفع مشكلاتی كه منجر به عملكرد پایین شده‌اند وجود دارد كه یكی از این روش‌ها متمركز شدن بر هوش هیجانی افراد در سازمان‌ها می‌باشد. مدیران باید تعهد و پایبندی کارکنان را به سازمان حفظ کنند و برای این امر باید بتوانند با استفاده از مشارکت کارکنان در تصمیم گیری و فراهم کردن سطح قابل قبولی از امنیت شغلی برای آنان، تعهد و پایبندی را بیشتر کنند (مورهد، ۱۳۷۴ )اندیشه تعهد موضوعی اصلی در نوشته های مدیریت است . این اندیشه یکی از ارزش های اساسی است که سازماندهی بر آن متکی است وکارکنان براساس ملاک تعهد، ارزشیابی می شوند . اغلب پرسش هایی به عمل می آید، از قبیل : آیا اضافه ، کار خواهد کرد؟ آیاروزهای تعطیل بر سرکار خواهد آمد؟ آیا دیر می آید یا زود می رود؟ اغلب مدیران اعتقاد دارند که این تعهد برای اثربخشی سازمان ضرورتی تام دارد )میچل، ۱۳۷۳ )

هوش هیجانی,هوش احساسی,تست هیجانی,تست هوش هیجانی

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کاملروش(میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها


1. organization commitment

2. Mowdy, porter & steers

 


رابطه عزت نفس با پایگاههای هویت در دانش آموزان شهر تهران

  • 70
پروپوزال روش تحقیق
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 4
فرمت فایل doc
حجم فایل 158 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 30

بررسی رابطه عزت نفس با پایگاههای هویت در دانش آموزان

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

 عزت نفس , هویت , هویت در دانش آموزان , هویت در دانش آموزان شهر تهران , رابطه عزت نفس با پایگاههای هویت در دانش آموزان شهر تهران , پایان نامه هویت , رابطه عزت نفس با پایگاههای هویت , اعتماد به نفس

بیان مسأله اساسی تحقیق

دریك جامعه ابتدایی كه در آن الگوهای همانندسازی ونقشهای اجتماعی محدودندهویت یابی تاحدودی اسان ترصورت می گیرد امادر جامعه پیچیده ،هویت یابی برای بسیاری ازنوجوانان كاری دشواروطولانی است . درچنین جوامعی برای اینكه نوجوان بداند« چگونه رفتاركندوچه كاری رادرزندگی دنبال كند» بایدمجموعه كاملاًنامحدودی ازرفتارهارادرنظربگیرد.درنتیجه دررشدهویت یابی نوجوان ، تفاوتهای بسیاری مشاهد ه می شود( براهنی ، 1378 )

مادامی كه خودنتواندبه هویت یكپارچه ای دست یابدنمی تواندمسیرمشخصی رادرزندگی دنبال كند، بی ثبات بوده ونوعی پراكندگی وبی انسجامی دررفتاراوحاكم می شود. درمطلوب ترین شرائط بحران هویت نوجوان بایددراوایل یااواسط دهه سوم حل شودتاخودبتواندبه مسایل دیگرزندگی بپردازد.وقتی این فرایندباموفقیت انجام بپذیرد، می گوییم فردبه هویت دست یافته است . به این معنی كه وی به مفهوم یكپارچه ای ازهویت جنسیتی ، جهت گزینی شغلی وجهان بینی نایل شده است . ( همان منبع )

درنظریه پردازی هایی كه درزمینه روزهای جست وجوی هویت وتعهددرزمینه پایگاههای هویت انجام شده است به مباحث اطمینان وامنیت درونی ، عزت نفس پایدارواضطراب توجه شده است . دراین پژوهش به دلیل گستردگی هریك ازاین مباحث ، نه تنهابه مسیله عزت نفس توجه شده است .

درنظریات ، ازیك سوافرادپایگاههای تعلیق رادارای منابع درونی اطمینان وامنیت وعزت نفس پایداردانسته اندوافرادپایگاه ممانعت وپراكندگی رافاقدچنین منابعی می دانند.( مارسیا، 1994 )

همچنین براساس یك سری مطالعات پیشین ، افرادپایگاههای هویت ممانعت ودستیابی هردوازعزت نفس بالایی برخوردارنددرصورتی كه افرادپایگاههای تعلیق وپراكندگی كه فاقدتعهدهستندازعزت نفس پایینی برخوردارند.( كرامر، 1997 )

موضوع تحقیقی كه برای این پژوهش انتخاب شده است بررسی رابطه عزت نفس با پایگاههای هویت در دانش آموزان شهر تهران می باشد.

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهمیت چنین پژوهشی دربرنامه ریزی هاوشناخت معضلات نوجوانان ازجایگاه ویژه ای برخورداراست . زیرابه اهداف نوجوانان سمت وسویی مشخص خواهددادواگرنوجوانان عزت نفس پایینی داشته باشندمی توان بااستفاده ازروش های موثرعزت نفس آنان راتقویت كرده وبالابرد.

درصورتی كه جامعه ای برای حل مسایل خوداعم ازاجتماعی وفرهنگی ، اقتصادی ، تربیتی و ازپژوهش وتحقیق استفاده كنددرارایه راه حل هامی تواندنتیجه گیری صحیح تری داشته باشدودرنهایت كشوررادرجهت سازندگی وپیشرفت سوق دهد.

گلاسروكریسنی ( 1975 1973 ) درموردروابط عزت نفس وهویت می نویسند،

« چگونگی برداشت ونظرات دیگران نسبت به مادرروشن كردن هویت نقش عمده ای برعهده داردآنچه كه دیگران درباره مامنعكس می كنندتاحدزیادی تصویربامعنایی ازهویت ماست . ارزشیابی های ماازخودمان درارتباط باشرایط زندگی ، اوضاع اجتماعی واقتصادی نیز، مبین هویت ماست وهمچنین تصورات مادرباره وضع جسمانی وشیوه لباس پوشیدن نوع هویت مارادرمقایسه بادیگران نشان می دهد» ( شفیع آبادی ، 1377)

1-هیچ چیزدردنیابرای نوجوان به اندازه پرسشهایی كه به هویت اومربوط می شودنگرانی ودلواپسی ایجادنمی كند

دردوران نوجوانی به هویت یابی مسیله حادمی شوداین كه اوبه گمان خویش چگونه آدمی است واین كه اونسبت به استنباط دیگران درموردخودچه احساسی دارد؟ اورابرای تسلط برخودبه تلاش وامی داردبنابراین امروزه باوجودپیچیدگی هاوموانعی كه برسرراه رشدروانی اجتماعی نوجوان شكل گرفته است بایدتوجه بیشتری به مسایل ومشكلات نوجوان داشت . مشكلات هویت وعزت نفس جزء مسایلی است كه درهریك ازانحرافات واختلالات ازقبیل به اعتیاد، بزهكاری و نقش اساسی دارد.

2- بنابراین باتوجه به روابط متقابل وتنگاتنگی كه بین هویت وعزت نفس وجوددارداحتیاج به مطالعاتی داریم كه رابطه مشخص این دورایعنی ( میزان عزت نفس رادرهریك ازپایگاههای هویت بررسی وروشن نماید)

دراین میان مداخلات اجتماعی ورویكردنظامهایی كه بامسیله شكل گیری هویت نوجوانان سروكاردارندازجمله نظام آموزشی وتربیتی درحل مسایل هویت نوجوانان جامعه اهمیت زیادی دارد.

به عبارتی باشناخت تواناییها، استعدادهاوشخصیت افراد می توان درمحول كردن كارهای زیربنایی به آنان موفق شد. نوجوانان آینده سازان جامعه هستندشناخت روحیات آنهابایدسرلوحه تمام كارهای برنامه ریزان ومدیران تعلیم وتربیت قرارگیرد. نوجوانی كه دچاربحران هویت می شوداگراین بحران رابه سلامت نگذراندانرژی باارزش اوتلف می شود، كاركردهای انطباقی اش مختل می شودوتمام آینده اوزیرسوال می رود.

 

 عزت نفس , هویت , هویت در دانش آموزان , هویت در دانش آموزان شهر تهران , رابطه عزت نفس با پایگاههای هویت در دانش آموزان شهر تهران , پایان نامه هویت , رابطه عزت نفس با پایگاههای هویت , اعتماد به نفس

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کاملروش(میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

 

 


رابطه نشان تجاری شرکت و بازاریابی رابطه مند

  • 36
پروپوزال رشته مدیریت و در قالب ورد و قابل ویرایش
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 169 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
پروپوزال بررسی رابطه نشان تجاری شرکت و بازاریابی رابطه مند با استفاده مشتری از خدمات بانكداری الكترونیكی

پروپوزال بررسی رابطه نشان تجاری شرکت و بازاریابی رابطه مند با استفاده مشتری از خدمات بانكداری الكترونیكی

رابطه بازاریابی رابطه مند با استفاده مشتری از خدمات بانكداری الكترونیكی

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.

 

بیان مسأله اساسی تحقیق

 

با پیدایش تجارت الكترونیكی بسیاری از بخشهای اقتصادی و صنعتی، كمابیش تحت تأثیر این فناوری نوید بخش قرار گرفته­اند. با این وجود، نفوذ تجارت الكترونیكی در هیچ صنعتی مانند صنعت بانكداری مشهود نبوده است. امروزه استفاده از بانكداری الكترونیكی بیش از آنکه یک مزیت باشد، یک ضرورت است و بانکها ناچاراند برای بقا خود وکاهش هزینه ها خدماتشان را به صورت الکترونیکی ارائه دهند. اما به نظر می­رسد این خدمات چنان که باید وشاید مورد استقبال واقع نشده است. با توجه به این نکته و با انجام مطالعه در زمینۀ عوامل مؤثر بر پذیرش بانكداری الكترونیكی ، مشخص گردید که نشان تجاری شرکت و بازاریابی رابطه مند می توانند بر استفاده مشتریان از خدمات بانكداری الكترونیكی تأثیر بسزایی داشته باشند. در واقع این دو عامل سبب افزایش اعتماد مشتریان می شوند و اعتماد متغیری است که در پذیرش بانكداری الكترونیكی نقشی بسیار حیاتی دارد. با گسترش شبکه اینترنتی و روی آوردن مشتریان به این پدیده به منظور رفع نیازهای خود ، برای شرکتها این فرصت بوجود آمده که از طریق خدمات نوین اینترنتی مشتریان بیشتری را جذب کنند . از طرفی شدت گرفتن رقابت میان شرکتهای ارائه دهندۀ خدمات از طریق دنیای مجازی باعث شده که شرکتها بیشتر به دنبال حفظ مشتریان موجود خود باشند تا جذب مشتریان جدید این امر سبب شده که مفاهیمی همچون بازاریابی رابطه مند و نشان تجاری شرکت در این زمینه مطرح شود ، چرا که در دنیای وب دیگر ارتباطات چهره به چهره مطرح نمی باشد و میزان اعتماد مشتریان است که در تصمیمات خرید مشتریان و استفاده آنها از خدمات اینترنتی تعیین کننده می باشد [Lin,210:16-34 & Lu].

در این میان، خدمات مختلفی از طریق این ابزار قدرتمند ارائه شده است كه یكی از آنها، خدمات بانکداری می­باشد كه عرضه اینترنتی این خدمات، مزایای زیادی برای بانك ها و مشتریان آنها دارد.

بانكداری الكترونیكی عبارتست از ارائه اطلاعات و خدمات اصلی بانك از طریق وب. این خدمات دست كم شامل مشاهدة صورتحساب، گزارش تراكنشهای قبلی حساب، و انتقال وجوه به حسابهای دیگر در همان بانك است[باقری،1387].

همانطور که اشاره شد ، حفظ و نگهداری مشتریان مهمتر از بدست­آوردن مشتریان بوده و ایجاد ارزش برای مشتری عامل مهمی برای حفظ مشتریان محسوب می­شود[Weinstein,2002:68-259].

بنابراین بانکها باید به دنبال استفاده از ابزارهایی مانند بهبود نشان تجاری شرکت و بازاریابی رابطه مند باشند که بتوانند مشتریان خود را حفظ کنند و در صورت ممکن به جذب مشتریان بالقوه نیز بپردازند

[Lin,210:16-34 & Lu] .

این تحقیق به دنبال پاسخ به این پرسش است که " بین بازاریابی رابطه مند و نشان تجاری شرکت با استفاده مشتریان از خدمات بانكداری الكترونیكی چه رابطه ای وجود دارد ؟ "

اهمیت و ضرورت تحقیق

این تحقیق به شناسایی «رابطه نشان تجاری شرکت و بازاریابی رابطه مند با استفاده مشتریان از خدمات بانكداری الكترونیكی » پرداخته است. علت اصلی انجام چنین تحقیقی، ارائه معیارهایی برای ترغیب مشتریان برای استفاده از خدمات بانكداری الكترونیكی بوده، به طوری که بتوان با ایجاد مزیت رقابتی در شرایط و صنایع مختلف خدماتی از آن بهره جست. اهمیت و ضرورت انجام تحقیق به اهمیت نشان تجاری در راهبردهای بازاریابی شرکت ها و نقش آن در جذب، نگهداری و پشتیبانی از مشتریان برمیگردد. نشان تجاری نقش راهبردی و مهمی در کسب مزیت رقابتی و تصمیمات مدیریت راهبردی شرکتها دارد....

پروپوزال رشته مدیریت

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کاملروش(میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

 

پروپوزال بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی با رضایت شغلی

  • 57
پروپوزال روش تحقیق رشته مدیریت
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 160 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 32
پروپوزال بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی با رضایت شغلی و بهره وری کارکنان شرکت نفت

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر
 
 

 

بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی با رضایت شغلی و بهره وری کارکنان شرکت نفت

 

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.

رابطه ویژگی های شخصیتی با رضایت شغلی

بیان مسأله اساسی تحقیق

ویژگی های شخصیتی مدلی است که بدان وسیله می توانیم شخص واقعی را ارزیابی کنیم .هرویژگی محصول تعامل خاصی بین چندین نیروی فرهنگی و شخصی مانند گروه همسالان ،عوامل ارثی و ژنتیکی ، والدین طبقه ی اجتماعی ، فرهنگ و محیط فیزیکی است .به عبارت دیگر هرویژگی ی ،ذخایر خاصی از نگرش ها و مهارتهایی درجهت غلبه برمشکلات و وظایف محیطی دارد .از آنجا که ویژگی های مختلف دارای علایق صلاحیت ها و حالات مزاجی متفاوتی هستند مایل اند که خود را با افراد و موضوعات مخصوصی احاطه کنند و در جستجوی مسائلی هستند که با علایق ،صلاحیت ها و طرزتفکرشان نسبت به جهان متجانس باشد (حسینیان و یزدی ، 1376).
یکی از متداولترین طبقه بندیهایی که روانشناسان برای شخصیت به کار می برند درونگرایی و برونگرایی می باشد ،که برای اولین بار توسط کارل یونگ (3)به کار رفت

درونگرایان درمقایسه برونگرایان خوددارترند و از بروز احساسات خود بیشتر جلوگیری می کنند .همین طور شواهد نشان می دهد که درون گرایان در یادگیری بیشتر تحت تأثیر تنبیه قرار می گیرند در حالی که برونگرایان بیشتر از پاداش تأثیر می پذیرند (پروین ، 1374).

برونگرایان در واکنش های زیستی خود نسبت به سر و صدا نیز از درونگرایان متفاوتند (درونگرایان به سر و صدا واکنش بیشتر نشان می دهند )و هر کدام ، در صورتی که سر و صدا به قدر دلخواهشان باشد ،بهترین عملکرد را خواهند داشت (گین (4)، 1363).

افراد درونگرا ،به این علت که سریعتر و بیش از حد شرطی می شوند ،افرادی هستند همرنگ با جماعت و پایبند به قواعد و مقررات درحالی که برونگراها به استقبال خطر می روند و به پیامدهای آن بی اعتنا هستند چنین فردی از نظر اجتماعی آن قدرها شرطی نشده است و پایبند مقررات در حد افراد درونگرا نمی باشد (آیسنک ، 1963).
در این پژوهش رابطه ی بین درونگرایی ـ برونگرایی را با رضایت شغلی و بهره وری کارکنان خواهیم سنجید .باید گفت :امروز رضایت شغلی درسازمان ها و ادارات از جمله موضوعات مهمی است که اغلب مدیران و کارفرمایان در سراسر دنیا برای آن اهمیت زیادی قائلند .اهمیت موضوع آنچنان است که هر سال بیش از یکصد مقاله در ماهنامه های تخصصی به چاپ می رسند ،مبنی بر آنکه عامل انسانی در همه حیطه ها مهم و مؤثراست مخصوصاً در گستره ی شغلی و سازمان از اهمیت زیادی برخوردار است و موضوع دیگر که سنجیده خواهد شد بهره وری کارکنان است که طبق پژوهش به عمل آمده توسط اوردسیکلول در سال 1987 ،رابطه مثبت با خشنودی شغلی دارد .همچنین تعهد عاطفی کارمندان نسبت به سازمان منجر به افزایش عملکرد شغلی آنها می شود و مسلماً این امر مورد توجه سازمانها و مدیران خواهد بود .دراینجا یکی از عوامل شخصیتی را که به نظر می رسد در رضایت شغلی و تعهد سازمان مؤثر می باشد بررسی خواهیم کرد .

اهمیت و ضرورت تحقیق

اهمیت نیروی انسانی درسرنوشت و توفیق ملت ها به حدی است که اگرسایر منابع هم در دسترس باشد و یا به حداقل وجود داشته باشد آن جامعه می تواند با قدرت ایمان و اراده در اندک مدتی وسایل ترقی و رفاه خود را فراهم سازد و پیشاپیش جوامعی که واجد منابع دیگرفاقد نیروی انسانی لازم برای بهره برداری از آن منابع مستلزم هستند قدم بردارد .به همین صورت باید تمهیداتی را به کار برد تا انسان را فعالانه به خدمت درآورد .
یکی دیگر از متغیرهایی که درمحیط کارمهم تلقی می شود بهره وری کارکنان می باشد .تعهد ادراک شده ی بالا به کارکنان از سوی سازمان سبب خواهد گردید که در کارکنان انتظاری بیشترایجاد گردد که اگر آنها تلاش نمایند اهداف سازمان برآورده خواهد گردید و به تبع آن، آنها پاداش دریافت خواهند کرد . (هوت چیسن و سوا (5)1986).همین امر سبب خواهد شد که هم اهداف سازمان برآورده شود ،هم خشنودی شغلی فرد افزایش یابد و به دنبال آن جامعه ، سازمان و افراد از مزایای آن برخوردار خواهند شد .

پروپوزال روش تحقیق

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کاملروش(میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

 

 

 


مطالعه تطبیقی بزه قتل در حقوق کیفری ایران و فرانسه

  • 82
مقاله رشته حقوق در فرمت ورد و قابل ویرایش
دسته بندی حقوق
بازدید ها 9
فرمت فایل doc
حجم فایل 78 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20

مطالعه تطبیقی بزه قتل در حقوق کیفری ایران و فرانسه

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.

مطالعه تطبیقی بزه قتل در حقوق کیفری ایران و فرانسه,قتل عمد و غیرعمد,رکن(عنصر) قانونی,رکن مادی،رکن معنوی(روانی),قتل در حقوق کیفری ایران و فرانسه,حقوق کیفری ایران ,قتل در حقوق کیفری ایران,قتل در حقوق فرانسه,بزه قتل در حقوق کیفری,ی بزه قتل در حقوق کیفری ایران و فرانسه,بزه قتل در حقوق کیفری ایران ,بزه قتل در حقوق کیفری فرانسه,بزه قتل در حقوق فرانسه,مطالعه تطبیقی بزه قتل,حقوق ,پایان نامه قتل عمد,قتل عمد در حقوق انگلیس,فرانسه,

 

چکیده

در قوانین کیفری ایران،تعریفی از قتل عمد بعمل نیامده است ولی می توان قتل را به سلب حیات از انسان زنده ی دیگری تعریف نمود.در حقوق کیفری فرانسه،قانونگذار،در ماده ی 1- 221، عملی را که بطور ارادی منجر به مرگ دیگری میشود،جرم قتل بشمار آورده است.در حقوق ایران،قتل به دو دسته ی عمد و غیرعمد تقسیم میشود و حتی قانونگذار قتل غیرعمد ناشی از تخلفات رانندگی را از انواع دیگر قتل غیرعمد تفکیک کرده است.در حقوق فرانسه نیز،قتل به عمد وغیر عمد تقسیم میشود اما تفاوت آن با حقوق ایران در خصوص قتل عمد است.به این صورت که در قانون جزای فرانسه،قتل عمد ساده و مشدد به چشم میخورد ولی در قانون مجازات اسلامی ایران، فقط یک نوع قتل عمد وجود دارد.بعلاوه،مجازات قتل عمد و غیر عمد و شرایط تشدید مجازات بین حقوق دو کشور،تفاوت وجود دارد و حتی در فرانسه میان مجازات اشخاص حقیقی و حقوقی تفکیک شده است،حال آنکه در ایران،چنین تفکیکی دیده نمیشود.در این مقاله،موضوع« قتل » در حقوق کیفری ایران وفرانسه مورد نقد و بررسی قرار میگیرد.

کلید واژه ها : قتل عمد و غیرعمد،رکن(عنصر) قانونی،رکن مادی،رکن معنوی(روانی)

طرح مسئله

قتل بمعنای وارد کردن لطمه به حیات دیگری با انجام فعل و ترک فعل است.مستفاد این مفهوم،قتل بمعنای سلب حیات و تعدی به حق حیات یک انسان است که منجر به فوت وی میشود.قتل دارای انواع مختلفی است،که هر یک از آنها،اقسام گوناگونی دارند که ارکان تشکیل دهنده ی آنها،دارای ضوابط گوناگونی است که موضع حقوق کیفری ایران و فرانسه نسبت به این موارد بطور جداگانه مورد برسی قرار میگیرد.سئوال اینست که در خصوص قتل چه اختلافاتی در قوانین دو کشور وجود دارد؟ قوانین و مقررات قتل در حقوق کیفری کدامیک از این دو کشور از انحصار و استحکام ویژه ای برخوردار است؟ در این مقاله به بررسی این موضوعات می پردازیم.

 

انواع قتل در حقوق کیفری ایران و فرانسه

در حقوق ایران،قتل به عمد و غیرعمد تقسیم میشود.به اینصورت که قانونگذار ایران به تبعیت از نوشته های فقهی،ابتدا در ماده 204ق.م.ا قتل را به سه نوع تقسیم کرده است که عبارتند از عمد،شبه عمد و خطای محض.که مصادیق قتل عمد در ماده 206 قانون مذکور،بیان شده و ماده 295،موارد قتل غیرعمد(شبه عمد و خطای محض) را ذکر کرده است.ملاک عمدی بودن قتل در حقوق ایران،در ماده 206 ق.م.ا آورده شده است که قبلا" این ماده را بیان کرده ایم.در مقابل،قتل غیرعمد،متنوع و متعدد است.اگرچه قانونگذار در ماده‌ی 204 در مقام بیان انواع قتل،فقط به دو نوع از قتل های غیرعمدی اشاره کرده است اما با توجه به مواد دیگر قانون اخیرالذکر،قتل غیرعمدی ممکن است به دو صورت در حکم شبه عمد و در حکم خطای محض واقع گردد که این تقسیم بندی،مبتنی بر ویژگی ها و اجزاء تشکیل دهنده ی رکن روانی هر یک از قتل ها، صورت گرفته است. قتل شبه عمد،جنایتی است که آن،مقصود جانی نبوده،هرچند فعل واقع شده بر مجنی‌علیه را قصد کرده است(شامبیاتی،2/136).مانند آنکه،کسی دیگری را به قصد تادیب به نحوی که نوعا" سبب جنایت نمیشود،بزند و اتفاقا" موجب جنایت گردد.و قتل خطای محض،قتلی است که مرتکب،در فعل و نتیجه ی آن،عمد ندارد و مرتکب خطایی هم نمیشود که به سبب آن،قابل مجازات باشد.همچنین،جنایت در حکم شبه عمد،جنایتی است که آمیخته با عمد و خطای محض است اما قانونگذار،به دلیل وجود شرایطی خاص،آثار جنایت شبه عمد را بر آن مترتب ساخته است.مانند اشتباه در شخصیت که جانی در تشخیص شخصیت مجنی علیه اشتباه کرده و به دلیل شباهت ظاهری،شخص دیگری کشته میشود یا مواد 616 و 714 ق.م.ا که قانونگذار در ماده 616 که قبلا"به آن اشاره شده،تکلیف قتل غیرعمد در غیر حوادث رانندگی را روشن کرده است و ماده 714 بیان میدارد:هرگاه بی احتیاطی یا بی مبالاتی یا عدم رعایت نظامات دولتی یا عدم مهارت راننده یا متصدی وسیله موتوری،منتهی به قتل غیرعمدی شود،مرتکب به شش ماه تا سه سال حبس و نیز به پرداخت دیه در صورت مطالبه از ناحیه اولیای دم محکوم میشود.همچنین،جنایت در حکم خطای محض،جنایتی است که بر حسب قواعد،عمد یا شبه عمد میباشد اما قانونگذار بنا بدلایلی آن را در حکم خطای محض قرار داده است که دو مصداق بارز آن،جنایت ارتکابی توسط شخص مجنون و صغیر است.به اینصورت که عمد و خطای مجنون،بدلیل تاثیر اراده مجنون از فشار‌های روانی، یکسان است و بدلیل عدم اعتبار قصد وی،جنایت ارتکابی توسط او را،در حکم خطای محض،قلمداد کرده اند.بعلاوه....

مطالعه تطبیقی بزه قتل در حقوق کیفری ایران و فرانسه,قتل در حقوق کیفری ایران و فرانسه,حقوق کیفری ایران ,قتل در حقوق کیفری ایران,قتل در حقوق فرانسه,بزه قتل در حقوق کیفری,ی بزه قتل در حقوق کیفری ایران و فرانسه,بزه قتل در حقوق کیفری ایران ,بزه قتل در حقوق کیفری فرانسه,بزه قتل در حقوق فرانسه,مطالعه تطبیقی بزه قتل,حقوق ,پایان نامه قتل عمد,قتل عمد در حقوق انگلیس,فرانسه,

فهرست مطالب

-مقدمه

-طرح مسئله

- تعریف قتل در حقوق کیفری ایران و فرانسه

- تعریف لغوی

- تعریف قانونی

- انواع قتل در حقوق کیفری ایران و فرانسه

- ارکان تشکیل دهنده قتل در حقوق کیفری ایران و فرانسه

- رکن قانونی

- رکن مادی

- رکن معنوی

- مجازات قتل در حقوق کیفری ایران و فرانسه

- نتیجه گیری

-منابع

 

 

 

 

 

 

 

 

 


کتاب کسب درامد دلاری از گوگل ادسنس

  • 123
دانلود کتاب رازهای Google Adsense
دسته بندی سایر گروه ها
بازدید ها 4
فرمت فایل zip
حجم فایل 2102 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 40
کتاب کسب درامد دلاری از گوگل ادسنس

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر
 
 

 

کتاب کسب درامد دلاری از گوگل ادسنس

رموز کسب درآمد از گوگل ادسنس

 

گوگل ادسنس , گوگل ادسنس چیست , اموزش گوگل ادسنس , کسب درامد باگوگل ادسنس , کسب درامد از گوگل ادسنس , درامد نامحدود با گوگل ادسنس , 10000دلار در ماه , 100000تومان درماه , درامدزا ترین سایت جهان , کسب درامد ازگوگل , بهترین سایت درامد زا , کسب درامد از گوگل ادسنس , روش های کسب درامد در گوگل ادسنس , اموزش روش های کسب درامد در گوگل ادسنس , کتاب کسب درامد دلاری از گوگل ادسنس, Google Adsense , آدرس خارج کشور برای کار در Google Adsense , آموزش کسب درامد از Google Adsense , آموزش کسب درامد از گوگل ادسنس , کتاب کامل کسب درامد از گوگل , کتاب کسب درامد از Google Adsense , کتاب کسب درامد دلاری از گوگل ادسنس , کتاب گوگل ادسنس , کسب درامد از اینترنت , کسب درامد از گوگل , کسب درامد از گوگل ادسنس , گوگل ادسنس

آیا میدانید که گوگل ادسنس بهترین گزینه برای کسب درامد دلاری از اینترنت میباشد
آیا میدانستید کسانی هستند که از گوگل ادسنس درامد ملیون دلاری دارند

آیا میدانید چندین ایرانی از این سایت کسب درامد میکنند و درامد بالا ۱۰۰۰ دلار در ماه را دارند

با این کتاب شما هم میتوانبد شروع به کسب درامد از این سایت بکنید این کتاب یکی از بهترین کتابهای کسب درامد از گوگل ادسنس که کامل و جامع میشود

 

سرویس ادسنس گوگل یکی از مشهورترین روشهای کسب درآمد اینترنتی است که هر وبسمتری را حتماً وادار می کند تا حداقل به کار با آن فکر کند! البته حتماً می دانید که این سرویس مانند هر سرویس دیگری، نمونه ایرانی دارد!!! اما خب نباید فراموش کنیم که ویژگیهای گوگل ادسنس و حجم پرداخت آن طوری است که شاید نمونه های ایرانی در برابر آن هیچ باشند! در ادامه فراخواهیم گرفت که چطور درآمد بیشتری از ادسنس داشته باشیم.

شرط اول کسب درآمد

اگر صفحات بسیار بلندی دارید که مرور کردن آن برای همیشه به علاوه یک روز طول میکشد! معمولا افراد از خواندن صفحه شما خسته میشوند و بزودی خواندن آن را رها می کنند. بهترین راه حل این مشکل این است که صفحات خود را کوتاه کنید و آنها را به یک رشته تجزیه کنید.

بیشتر افراد دارای مونیتورهایی با وضوح تصویر ۱۰۲۴×۷۶۸ یا ۱۲۸۰×۹۶۰ هستند. افراد زیادی هنوز از صفحات وب تنظیم شده برای وضوح تصویر ۸۰۰×۶۰۰ طرفداری میکنند.

از هر کدام از این راه ها که صفحه خود را بهبود ببخشید، اگر صفحه وب شما در صفحه نمایش بدون هیچ scroll قرار بگیرد یک امتیاز قطعی برای بازدید کننده صفحه محسوب می شود. این کار، صفحات بیشتری برای تبلیغات در اختیار شما قرار میدهد. فراموش نکنید، قرار دادن تبلیغات در بالا یا مرکز صفحه بهتر است.

کسب درآمد بیشتر با حذف ادسنس از صفحات!

ادسِنسدر حال حاضر از نوعی سیستم قیمت گذاری هوشمند استفاده می کند. به جای دریافت درصد قرارداد برای هر کلیک، مثلا ۵۰ یا %۷۵، باید نگران فاکتور های کاملاً جدید باشید. این فاکتورها شامل این است که چند کلیک اثرگذار (impression) دریافت کردید، کسی که کلیک کرده است چه مدت در سایت باقی مانده است و چقدر تبلیغ با سایت شما مرتبط است.

هر هفته یا هر دو هفته نرخ تبدیل شما مجدد محاسبه می شود. اگر کلیک ها در یک صفحه مشخص نسبت به اثرگذاری کم باشند، درصد کمتری دریافت خواهید کرد. قیمت گذاری هوشمند در ادسِنس کل سایت را ارزیابی میکند نه فقط صفحه های دارای کارایی ضعیف.

پس حذف تبلیغات دارای نرخ کلیک ضعیف، نرخ تبدیل شما و درصد پولی که از هر کلیک در می آورید را افزایش میدهد. یادتان باشد روی تبلیغات خودتان کلیک نکنید، چون هیچ سودی نمیگیرید و احتمالا مسدود میشوید. حالا باید قادر باشید نتایجی کمی بهتر داشته باشید.

دو مورد مهم درباره ادسنس

۱. ادسنس یکی از معروفترین و قدرتمندترین راههای کسب درآمد از اینترنت است که متأسفانه ایران را در لیست کشورهای مورد قبول خود وارد نکرده از این رو هنگام استفاده از این سیستم، می بایست این که در ایران زندگی می کنید را مخفی نمایید. برای دریافت درآمد خود هم نیاز به یک آدرس در یکی از کشورهای مورد تأیید گوگل داشته که چک شما به آن آدرس ارسال میشود.

....

 

 

 


پایان نامه بررسی رابطه ی تفکرات غیر منطقی و هویت اجتماعی در سازگاری اجتماعی نوجوانان

  • 33
پایاننامه رابطه ی تفکرات غیر منطقی و هویت اجتماعی در سازگاری اجتماعی برای دریافت درجه کارشناسی رشته روانشناسی
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 170 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 92

پایان نامه بررسی رابطه ی تفکرات غیر منطقی و هویت اجتماعی در سازگاری اجتماعی نوجوانان

بررسی رابطه ی تفکرات غیر منطقی و هویت اجتماعی در سازگاری اجتماعی

پایان نامه بررسی رابطه ی تفکرات غیر منطقی و هویت اجتماعی در سازگاری اجتماعی نوجوانان

بیان مساله

سازگاری اجتماعی و هویت و تفکرات منطقی می تواند شاخه ای از علوم انسانی و علمی نسبتاً جوان است كه بعد از پیدایی و رشد روان شناسی عمومی و جامعه شناسی به عنوان دانشی نو مطرح شده و این سازگاری اجتماعی از راه رسیده و نو پا می تواند دیواری سخت از روان شناسی و جامعه شناسی باشد كه M به مطالعه فرد ( رفتارها و نگرشها ، باورها ، ... ) در محیط اجتماعی می پردازد زیرا افراد به خاطر وابستگیهاشان به جامعه و پیوندهایشان با گروه های مختلف اجتماعی كه دارد از آنها متاثر می شود و بر آنها اثر نیز می گذارد از این رو روان شناسی اجتماعی می تواند در جنبههای گوناگون زندگی اجتماعی مورد استفاده گیرد . روان شناسی اجتماعی ما را به شكل خاصی از آگاهی مجهز می كند تا از تبینهای شخصی درباره رفتار دیگران پرهیز كنیم و نیز چگونه نگریستن به عواملی را كه رفتارهایمان را شكل می دهد یاد می دهد و به ما كمك كند تا نیروهای روانی – اجتماعی را كه با آنها روبرویم به ویژه آنهایی را كه به ما فشار وارد می كنند باز شناسیم ومارا بر می انگیزد تا به یاری جامعه ای بیمناك و هراسناك از افزایش ناسازگاری و نابهنجاری برخیزیم و چگونگی رویارویی با آنها را دریابیم . ( منصور، محمود : 1380؛ 67 )

هدف کلان تحقیق :

هدف از تحقیق بررسی رابطه ی تفکرات غیر منطقی و هویت اجتماعی در سازگاری اجتماعی نوجوانان است .

و اینك آیا بین تفکراتغیرمنطقی و افكار مثبت و هویت اجتماعی و خودكامگی رابطه وجود دارد و آیا هویت در سازگاری اجتماعی می تواند نقش داشته باشد یا نه اصلاً رابطه بین این متغیرها وجود دارند .

 

اهداف خرد:

  1. شنا سایی ابعاد و خصوصیات تفکراتات غیر منطقی در نوجوانان .
  2. بررسی میزان تاثیر افکار و باوریهای غیر منطقی در شکل گیری هویت .
  3. کشف هویت های جدید و نامطلوب در میزان سازگاری اجتماعی نوجوانان .

 

فرضیه های تحقیق :

  1. بین تفکرات غیر منطقی و سازگاری اجتماعی رابطه ی معنی داری وجود دارد .
  2. بین هویت اجتماعی و تفکرات غیر منطقی رابطه ی معنی داری وجود دارد .
  3. بین هویت اجتماعی و میزان سازگاری اجتماعی رابطه معنی داری وجود دارد .

 

فهرست مطالب

فصل اول

مقدمه 2

بیان مساله 4

هدف کلان تحقیق 4

اهداف خرد 5

فرضیه های تحقیق 5

سوالهای تحقیق 6

اهمیت وضرورت تحقیق 6

کلید واژه ها 7

فصل دوم

ادبیات وپیشینه تحقیق 9

دیدگاه علمی راجع به هویت اجتماع 10

عوامل موثر بر شكل گیری رفتار اجتماعی 12

جامعه پذیری ، اجتماعی شدن فرد 12

شیوه های جامعه پذیری 15

جامعه پذیری انتظاری 16

سازو کارهای شکل گیری هویت اجتماعی 19

نظریه های مرتبط با هویت اجتماعی 23

نظریه های جامعه شناختی هویت 24

نظریه خود آیینه ای کولی 24

نظریه ی نقش پذیری مید 25

تبادل اجتماعی 28

نظریه اسناد 29

نظریه های میدانی 32

مشخصه های نظریه میدانی 32

بحران بلوغ 52

بحران هویت 55

فصل سوم

جامعه مورد مطالعه 58

حجم نمونه 58

روش نمونه گیری 58

ابزار اندازه گیری در تحقیق حاضر 59

پرسش نامه تفكر غیر منطقی 59

روش تحقیق 60

روش آماری مربوط به فرضیه ها 61

فصل چهارم

مقدمه 63

تجزیه داده ها 69

فصل پنجم

بحث و نتیجه گیری 79

پیشنهادات 80

محدودیت ها 81

ضمائم 81

پرسش نامه هویت یابی 81

پرسشنامه تفکر غیر منطقی 84

پرسش نامه انحرافات اجتماعی 86

منابع و ماخذ 89


پروپوزال بررسی میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان در خانواده و جامعه

  • 50
 
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 4
فرمت فایل doc
حجم فایل 152 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24

پروپوزال بررسی میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان در خانواده و جامعه

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.

مسئولیت, پذیری , مسئولیت,مسئولیت پذیری, آموزش مسئولیت پذیری, مسئولیت پذیری کودک,مسئولیت پذیری کودکان,دانلود پروپوزال روان شناسی, انجام پروپوزال ,انجام پروپوزال کارشناسی ارشد , مشاوره پروپوزال, تهیه پروپوزال , سفارش پروپوزال , انجام پروپوزال ارشد , انجام پروپوزال کارشناسی ارشد,روانشناسی - مسئولیت پذیری چیست

بیان مسأله

رشد مسئولیت اجتماعی در فراگیران، یكی از اهداف مهم تعلیم و تربیت است كه از دیر باز مورد توجه برنامه ریزان، معلمان ،مربیان، والدین و حتی خود فراگیران بوده است این امر نه تنها در جامعه پذیری و سازگاری اجتماعی با همسن و سال ،خانواده و گروهای اجتماعی نقش مهمی دارد بلكه عاملی بس مهم است كه با بسیاری از عملكردها و پیشرفت تحصیلی فراگیران در مدرسه همبستگی مثبتی دارد، بطوری كه ونترل (1991)با بررسی پژوهشهای گوناگون نشان دادكه رفتار مسئولانه فراگیران در كلاسهای درسی با چگونگی پیشرفت و یادگیری آنان ارتباط زیادی دارد. به این معنا كه وجود رفتار مسئولانه، جوی را فراهم می سازد تا امر یادگیری و رشد شاختی بوجود آید.

عكس قضیه نیز صادق خواهد بود یعنی داشتن رفتار غیرمسئولانه و خودخواهانه ارتباط انسانی را بر هم می زند و سبب رفتارهای ناهنجار می شود و چه بسا باعث شكست تحصیلی و ترك تحصیل در فراگیران مزبور می شود كه خود عاملی مهم در در گسترش مفاسد اجتماعی است. با توجه به اهمیت مسئله ابتدا مفهوم مسئولیت اجتماعی مورد بررسی قرار میگیرد و پس از آن 0رشد مسئولیت اجتماعی به مثابه هدف پرورشی مورد بحث گذاشته می شود و سپس به رابطه بین مسئولیت اجتماعی و یادگیری پرداخته می شود.

اهمیت و ضرورت انجام تحقیق

مسئولیت اجتماعی،اقتصادی،و آكاهی مذهبی و التزام به آن، موضوعی است كه بیشتر از مقوله های شناختی و دانشی مورد توجه عموم بوده است(ونترل1986) و ضرورت آن، امروزه حتی در جوامع غربی و پیشرفته پس از یك دوره ركود آشكار شده است بعنوان مثال آدلر (1982) سه هدف مهم را برای مدارس كشور امریكا یعنی رشد فردی،ایفای نقش،شهروندی مناسب، و افزایش مهارتهای عمومی و غیر تخصصی را امری مهم و اجتناب ناپذیر تلقی می كند.بویر(1983) نیز چهار هدف مهم تعلیم و تربیت را در تفكر انتقادی ،تفكر در فرهنگ و نژاد خود، آماده شدن برای كار و تعلیم و تربیت بیشتر، و برآورد وظایف اجتماعی و شهروندی را در جامعه می داند،به این ترتیب رشد رفتارهای مسئولانه است كه فرد را به تفكر و تعامل وادار ساخته و راهگشای بسیاری از تنگناها و كاستی های نظام آموزشی می شود.

مسئولیت, پذیری , مسئولیت,مسئولیت پذیری, آموزش مسئولیت پذیری, مسئولیت پذیری کودک,مسئولیت پذیری کودکان,دانلود پروپوزال روان شناسی, انجام پروپوزال ,انجام پروپوزال کارشناسی ارشد , مشاوره پروپوزال, تهیه پروپوزال , سفارش پروپوزال , انجام پروپوزال ارشد , انجام پروپوزال کارشناسی ارشد,روانشناسی - مسئولیت پذیری چیست

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کاملروش(میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

 


پایان نامه بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی در افزایش كارایی مدیران و کارکنان شرکت نفت

  • 39
 
 
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 4
فرمت فایل doc
حجم فایل 810 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 122
 

 

پایان نامه بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی در افزایش كارایی مدیران و کارکنان شرکت نفت

بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی در افزایش كارایی مدیران و کارکنان شرکت نفت

 

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.

 

پایان نامه بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی در افزایش كارایی مدیران و کارکنان شرکت نفت

مقدمه

در دنیای كنونی تاثیر ارتباطات سازمانی در یك مجموعه، به عنوان یكی از عناصر اولیه مدیریت به شمار می رود. بنابراین به نظر می رسد با توجه به رشد روز افزون سازمانها از یك سو و پیچیدگی مباحث مدیریتی از سوی دیگر اهمیت نیاز به ارتباطات سازمانی روزانه و موثر بیشترمی شود.ارتباطات سازمانی شامل فرایندی است كه دو یا چند واحد از یك مجموعه از طریق تبادل نظر، اطلاعات مورد نیاز خود را مبادله كرده و از آنجایی كه ارتباطات سازمانی از عناصر اولیه مدیریت است، مدیران باید در سطوح مختلف با افراد مجموعه و یا همطراز خود ارتباط موثر برقرار كنند.ارتباطات سازمانی موثر یكی از عناصر كلیدی موفقیت مدیران است چرا كه اطلاعات به عنوان یك ورودی با اهمیت در سیستم سازمانی و در سایه ارتباطات سازمانی موثر وارد مجموعه شده و پس از راه یابی ، نیازمند سیستم ارتباطی كارآمد خواهد بود، تا مورد پردازش قرار گیرد و همانند خون در شریان آن مجموعه جریان یابد.بدیهی است ارتباط مدیران با افرادی كه در مجموعه تحت نظارت آنان انجام وظیفه می نمایند، باید به بهترین شیوه ارتباطی جهت نیل به اهداف آن مجموعه باشد چرا كه همه جوانب كار مانند آموزشی، ارجاع، ماموریت و ارزیابی عملكرد از طریق این ارتباطات سازمانی صورت می گیرد.بنابراین به نظر می رسد یك مدیر موفق با بهره گیری از روشهای اثر بخش ارتباطات سازمانی برای افزایش كارایی مجموعه خود تاثیر ارزنده ای دارد.هر جا كه ارتباطات سازمانی موثرتر، بهتر و شفاف تر خواهد بود عملكرد مدیران هم نیز بهبود داشته و مطمئناً عكس این قضیه نیز به اثبات رسیده است (رحمانی ، 1369 . ص 26).

بیان مسئله

با توجه به این كه ارتباطات سازمانی فرایندی محوری در تبادل اطلاعات بین اعضاء سازمان و بین سازمانی است و تعاملات قسمتهای مختلف را برقرار می كند بنابراین یك ابزار موثر در هماهنگ سازی كاربرد اثر بخش منابع انسانی تلقی می شود و در سازمانهایی كه ارتباطات سازمانی به خوبی برقرار نشود آثار و تبعاتی را بدنبال خواهد داشت كه یكی از آنها می تواند در عملكرد مدیران موثر واقع شود.

تحقیقات نشان می دهد كه بسیاری از تعارضهایی كه بین افراد یا كاركنان یك سازمان پیش می آید ناشی از ارتباطات سازمانی ضعیف و یا ارتباطات سازمانی ناقص است. زیرا افراد هفتاد درصد ساعات كارشان را بصورت نوشتن، خواندن، صحبت كردن و یا گوش دادن صرف ارتباطات سازمانی می كنند (رابینز ، 1998 . ص 310 ) .

یكی از موانع اساسی عملكرد موفقیت آمیز یك گروه یا یك سازمان فقدان ارتباطات سازمانی اثر بخش است. اثر بخشی «ارتباطات» به دو دلیل برای مدیران اهمیت دارد. یكی آن كه مدیران كاركرد های مدیریت را بوسیله «ارتباطات» انجام می دهند و دیگر اینكه ارتباطات سازمانی امری حیاتی است كه مدیران قسمت اعظم وقت خود را صرف آن می كنند (ابستونروفریمن ترجمه اعرابی و پارسیان ، ص 111).

بنابراین «ارتباطات» اثر بخش لازمه اثر بخشی هر گروه و سازمانی است زیرا از جمله عوامل سه گانه ای كه به عنوان معیارها و مقیاسهای «اثر بخشی سازمانی» برشمرده اند مهارتهای ارتباطی مدیریتی، مدیریت اطلاعات و ارتباطات سازمانی می باشند (رابینز ترجمه کبیری ، 1376 . ‌ص 51).

هر یك از كاركنان سازمانها، بخصوص مدیران می دانند كه «ارتباطات سازمانی امری حیاتی» در هر سازمان است و اثر بخشی سازمان (یعنی میزان تحقق هدفهای سازمانی) تا حد زیادی بستگی به اثر بخشی ارتباطات سازمانی دارد. اما كمتر كسی در فكر ایجاد محیطی است كه از نظر ارتباطات سازمانی اثر بخش باشد. لذا مسأله این پژوهش بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی در عملكرد مدیریت در شرکت نفت و نهادهای تابعه می باشد. با این هدف كه با روشن شدن رابطه ارتباطات سازمانی با عملكرد مدیران در شرکت نفت و زمینه لازم برای توجه و اقدام جدی مدیران شرکت نفت و مسئولین بالاتر جهت اثر بخش ساختن ارتباطات سازمانی در سازمان مذكور فراهم آید تا از آن طریق عملكرد مدیران بهبود و افزایش یابد (طبری، 1380).

هدف پژوهش

هدف كلی: بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی در عملكرد مدیران

اهداف جزئی:

1- شناخت نحوه افزایش كارایی مدیران و کارکنان شرکت نفت در خصوص کنترل رفتار سازمانی پرسنل .

2- شناخت نحوه افزایش كارایی مدیران و کارکنان شرکت نفت در خصوص ایجاد انگیزه در پرسنل.

3- شناسایی نحوه افزایش كارایی مدیران و کارکنان شرکت نفت در خصوص بیان عواطف و احساسات ( روحیه پرسنل).

4- شناسایی نحوه افزایش كارایی مدیران و کارکنان شرکت نفت در خصوص انتقال اطلاعات به منظور تصمیم گیری در سازمان .

 

اهمیت و ضرورت موضوع پژوهش

تحقیقات نشان داده است كه مدیران، حدود 50 تا 80 درصد از وقت خود را به نحوی صرف ارتباط با دیگران می نمایند البته این امر چندان هم دور از ذهن نیست، زیرا ایجاد ارتباط برای تمام فعالیتهای یك سازمان امری حیاتی است. بدون وجود یك ارتباط موثر، (مدیریت، عملكردها، نوآوری، درك نیازهای مشتری و برنامه ریزی امور جاری ) انجام نخواهد گرفت و یا بسیار ضعیف خواهد بود. در هر سازمانی بدون وجود ارتباطات سازمانی ایجاد هماهنگی بین واحدهای مختلف سازمان غیرممكن خواهد بود و مشكلات زیادی در انجام عملیات و برآوردن هدفهای سازمان و ارزشیابی فعالیت ها بوجود خواهد آمد.

ارتباطات سازمانی بعنوان فرایندی، محوری است كه در تبادل اطلاعات بین اعضاء سازمان و بین سازمانی موثر می باشد و تعاملات قسمتهای مختلف را برقرار می كند بنابراین یك ابزار موثر در هماهنگ سازی كاربرد اثر بخش منابع انسانی تلقی می شود.

در سازمانهایی كه ارتباطات سازمانی به خوبی برقرار نشود آثار و تبعاتی را بدنبال خواهد داشت كه یكی از آنها را می توان اختلال در عملكرد مدیران را نام برد لذا پژوهشگر در نظر دارد كه تاثیر ارتباطات سازمانی بر عملكرد مدیران را مورد سنجش قرار دهد .

قابل ذكر است كه از نتایج این پژوهش مدیران و كاركنان شرکت نفت و نهادهای وابسته، نظام آموزشی، دانشجویان رشته های علوم انسانی، مدیریت، بویژه مدیریت آموزشی بهره مند می گردند.

روش پژوهش

با استناد به هدف اصلی بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی در عملكرد مدیران می باشد لذا روش تحقیق توصیفی پیمایشی بعنوان روش انتخابی تحقیق جهت نیل به این هدف مورد نظر بوده است .

جامعه آماری

جامعه آماری مورد پژوهش كلیه كاركنان ( منظور از کارکان کلیه افرادی که در بخش قسمت آموزش ، قسمت تحقیقات و قسمت مابع نیروی انسانی مشغول به فعالیت در این سازمان می باشند ) .

در این پژوهش با توجه به آمار تعداد افراد شاغل در شرکت نفت حجم نمونه انتخاب گردید بدین صورت كه از بین 15 نفر مدیر و 300 نفر كارمند كه مشغول به فعالیت در شرکت نفت می باشند حجم نمونه مورد نظر براساس جدول مورگان شامل 15 نفر مدیر و 169 نفر كارمند بطور تصادفی انتخاب گردیده است.

بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی در افزایش كارایی مدیران و کارکنان شرکت نفت

 

فهرست مطالب

عنوان صفحه

فصل اول: كلیات پژوهش

1-1- مقدمه

2-1- بیان مسئله

3-1- هدف پژوهش

4-1- اهمیت ضرورت پژوهش

5-1- انگیزه پژوهش

6-1- سوالهای پژوهش

7-1- تعاریف عملیاتی

فصل دوم: ادبیات و پیشینه پژوهش

1-2- مبانی نظری پژوهش

1-1-2- سابقه تاریخی و نقش ارتباطات

2-1-2- ارتباطات چیست

3-1-2- تعاریف ارتباطات

4-1-2- هدف از برقراری ارتباط

5-1-2- انواع ارتباطات

6-1-2- محاسن ارتباطات غیر رسمی

7-1-2- شیوه های ارتباط

8-1-2- شکلهای ارتباط

9-1-2- فرآیند ارتباطات

10-1-2- الگوی ارتباطی برلو

11-1-2- ارتباطات سازمانی به عنوان یك فرآیند متقابل

12-1-2- موانع برقراری ارتباط

13-1-2- كاركردهای ارتباطات

14-1-2- نقش ادراك در ارتباطات

15-1-2- بازخور

16-1-2- ویژگی یك ارتباط مؤثر

17-1-2- رفتار تأثیر گذار چیست

18-1-2- نقش بیان مؤثر در ارتباطات

19-1-2- چگونگی اثر بخشی و ارتقاء ارتباطات

ارتباط مؤثرتر

21-1-2- نقش شما در بهبود ارتباطات

22-1-2- ارتباطات محور توسعه

23-1-2- پیشرفت ارتباطات

24-1-2- انواع ارتباطات در سازمان

25-1-2- اهمیت ارتباطات سازمانی

26-1-2- مدیریت ارتباطات سازمانی

27-1-2- اهمیت ارتباطات در مدیریت

28-1-2- ارتباطات و مشكلات مدیریت

2-2- عملكرد

1-2-2- مدیریت عملكرد

2-2-2- دیدگاههای تاریخی در مورد عملكرد

3-2-2- تعریف ارزشیابی عملكرد

4-2-2- سابقه مدل ACHIEVE

5-2-2- استفاده از مدل ACHIEVE

6-2-2- سه كنش مدیریت عملكرد

7-2-2- برنامه ریزی عملكرد

8-2-2- سرپرستی

9-2-2- مرور بر عملكرد

10-2-2- معیارهای عملكرد

11-2-2- تجدید نظر در عملكرد ممكن است عملكرد را كم اهمیت جلوه دهد

12-2-2- الگوی بهبود عملكرد مدیریت

3-2- پیشینه پژوهش

1-3-2- تحقیقات داخل كشور

2-3-2- تحقیقات خارج كشور

فصل سوم: فرایند پژوهش

1-3- روش پژوهش

2-3- جامعه آماری

3-3- نمونه و روش نمونه گیری

4-3- ابزار پژوهش

5-3- چگونگی تعیین روایی و پایایی ابزار پژوهش

6-3- روش تجزیه و تحلیل داده ها

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده های آماری

1-4- مقدمه

2-4- توصیف داده ها

3-4- تحلیل داده ها

فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهاد

1-5- بحث و نتیجه گیری

1-1-5- تفسیر سوال اصلی پژوهش

2-1-5- تفسیر سوالات فرعی پژوهش

1-2-1-5- تفسیر سوال فرعی اول پژوهش

2-2-1-5- تفسیر سوال فرعی دوم پژوهش

3-2-1-5- تفسیر سوال فرعی سوم پژوهش

4-2-1-5- تفسیر سوال فرعی چهارم پژوهش

2-5- نتیجه كلی

3-5- محدودیتها و مشكلات پژوهش

4-5- پیشنهادهای پژوهش

5-5- خلاصه پژوهش

منابع و مآخذ

فهرست منابع فارسی

فهرست منابع لاتین

فهرست جداول

عنوان صفحه

جدول شماره (4-1) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب جنسیت

جدول شماره (4-2) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان تحصیلات

جدول شماره (4-3) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سابقه خدمت

جدول شماره (4-4) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب رشته تحصیلی

جدول شماره (4-5) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال اول پژوهش

جدول شماره (4-6) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال دوم پژوهش

جدول شماره (4-7) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال دوم پژوهش

جدول شماره (4-8) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال سوم پژوهش

جدول شماره (4-9) توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب سوال چهارم پژوهش

جدول شماره (4-10) شاخصهای آمار توصیفی سوال اول

جدول شماره (4-11) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی اول پژوهش

جدول شماره (4-12) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی دوم پژوهش

جدول شماره (4-13) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی دوم پژوهش

جدول شماره (4-14) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی دوم پژوهش

جدول شماره (4-15) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی دوم پژوهش

جدول شماره (4-16) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی سوم پژوهش

جدول شماره (4-17) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی دوم پژوهش

جدول شماره(4-18) شاخصهای آمار توصیفی سوال فرعی چهارم پژوهش

جدول شماره (4- 19) آزمون نمونه های مستقل سوال فرعی چهارم پژوهش

جدول شماره (4-20) اولویت بندی عوامل به تفكیك مدیر و كارمند

فهرست نمودارها

عنوان صفحه

نمودار شماره (2-1) مفهوم فایول از پل ارتباطی

نمودار شماره (2-2) مدل فرایند ارتباطات

نمودار شماره (2-3) مدل برلو از ارتباطات

نمودار شماره (2-4) سیستم اطلاعات

نمودار شماره (2-5) مراحل مختلف فرایند تصمیم گیری

نمودار شماره (2-6) مدل ماهواره ای عملكرد سازمانی

نمودار شماره (2-7) موضع گیری برای عملكرد آینده

نمودار شماره (2- 8) ارتباط اجزای الگوی بام

نمودار شماره (2- 9) مدیریت عملكرد

نمودار شماره (4-1) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفكیك جنسیت

نمودار شماره (4-2) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفكیك میزان تحصیلات

نمودار شماره (4-3) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفكیك سابقه خدمت

نمودار شماره (4-4) توزیع فراوانی پاسخگویان به تفكیك رشته تحصیلی

نمودار شماره (4-5) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی اول پژوهش

نمودار شماره (4-6) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی دوم پژوهش

نمودار شماره (4-7) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی دوم پژوهش

نمودار شماره (4-8) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی سوم پژوهش

نمودار شماره (4-9) توزیع فراوانی پاسخگویان بر اساس سوال فرعی چهارم پژوهش

نمودار شماره (4-10) اولویت بندی عوامل به تفكیك مدیر و كارمند

نمودار شماره (4-11) اولویت بندی عوامل به تفكیك مدیر و كارمند


بررسی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان اینترنتی

  • 41

دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 3
فرمت فایل docx
حجم فایل 81 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 13
 

بررسی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان اینترنتی

بررسی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان اینترنتی شعب بانك ملت شهر بندرعباس

وفاداری مشتریان

 

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.

چکیده

ما در این تحقیق به بررسی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان اینترنتی شعب بانك ملت شهر بندرعباس پرداختیم. متغیر مستقل تحقیق کیفیت خدمات بوده که از پنج بعد اطمینان خاطر،سهولت کاربرد،زیبایی پایگاه اینترنتی،سفارشی سازی ،پاسخگویی به موقع تشکیل شده است. متغیر وابسته تحقیق نیز وفاداری می باشد. متغیر های واسطه ای تحقیق نیز رضایت ،اعتماد و هزینه های جابجایی بوده است. افزایش وفاداری مشتری می تواند موجب کاهش هزینه های بازاریابی و افزایش تقاضای بیشتر مشتریان گردد . از طرفی امروزه خدمات مشتریان به سوی خدمات اینترنتی سوق پیداکرده است. لذا در این تحقیق به بررسی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان اینترنتی بانک ملت پرداخته شده است. روش تحقیق بکار گرفته شده، توصیفی از نوع همبستگی بوده و تحقیق از نظر هدف یا ماهیت کاربردی است. روش گردآوری اطلاعات به صورت میدانی است. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه است.

کلید واژه ها : کیفیت خدمات، مشتریان اینترنتی بانک ملت ، وفاداری مشتریان، رضایت مشتریان

بیان مسئله

در عصر حاضر وفاداری مشتریان الكترونیك كه در نهایت به افزایش نرخ حفظ این مشتریان برای سازمان ها می انجامد، یكی از تبعات مهم مدیریت ارتباط با مشتری به صورت الكترونیك قلمداد می گردد. افزایش وفاداری مشتری می تواند موجب کاهش هزینه های بازاریابی و افزایش تقاضای بیشتر مشتریان گردد .( Aaker, & Jacobso,1994) با توجه به اهمیت این موضوع در بقای كسب و كارها یكی از اولویت های اساسی سازمان ها تبدیل گشته است. در محیط رقابتی و پرچالش امروزی، سازمان ها بیش از هرچیز، بر ایجاد روابط پایدار و سودآور با مشتریان تأكید می كنندبود .(Tsoukatos & Graham, 2006) در حقیقت، لازمه بقا در گردونه رقابت و بازارهای اشباع شده كنونی نه تنها جذب و راضی ساختن مشتریان بلكه ایجاد روابط بلند مدت با آنان است. (Lowenstein,1996) این مسئله دردنیای برخط كه با رقابت فزاینده همراه است و مشتریان قادرند تنها با فشردن دكمه ای به مقایسه محصولات و خدمات رقبا بپردازند، از اهمیت بیشتری برخوردار بوده و رمز دستیابی به مزیت های رقابتی است( .(Srinivasan et al,2002

وفاداری مشتریان

فهرست مطالب پروپوزال

 

مقدمه

بیان مسئله

مدل تحقیق

فرضیه های تحقیق

بیان نظری تحقیق

پیشینه تحقیق

روش تحقیق

اعتبار پرسشنامه

روش تجزیه و تحلیل داده

آزمون فرض

نتیجه گیری

پیشنهادات

پیشنهادات برای تحقیقات آتی

محدودیت های تحقیق

منابع

 

 

 


پرسشنامه بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی در افزایش كارایی مدیران و کارکنان شرکت نفت

  • 49
پرسشنامه افزایش كارایی مدیران و کارکنان شرکت نفت
دسته بندی پرسشنامه
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 12 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 3
پرسشنامه بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی در افزایش كارایی مدیران و کارکنان شرکت نفت

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر
 
 

 

پرسشنامه بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی در افزایش كارایی مدیران و کارکنان شرکت نفت

پرسشنامه بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی در افزایش كارایی مدیران و کارکنان شرکت نفت

 

 

این پرسشنامه محقق ساخته می باشد.

برای جمع آوری اطلاعات مودر نیاز از پرسشنامه محقق ساخته استفاده گردید .

در این تحقیق برای بررسی تاثیر ارتباطات سازمانی در عملكرد مدیران از مطالعه و تحقیق در كتابهای مختلف، خواندن بعضی از مقالات، روزنامه ها و پایان نامه ها و همچنین از دو پرسشنامه بسته پاسخ، (پنج گزینه ای ) محقق ساخته كه یكی مربوط به مدیر و دیگری مربوط به افراد شاغل می باشد تهیه و استفاده گردیده است. كه پرسشنامه ای که مربوط به مدیر می باشد از 26 سوال با مقیاس پنج گزینه‌ای از خیلی زیاد تا خیلی كم مشخص شده است ارزش عددی خیلی زیاد 5 و خیلی كم 1 در نظر گرفته شده دامنه تغییرات در این پرسشنامه از 26 تا 130 می باشد كه هر چه افراد نمونه بیشتری دریافت كند نشانگر آن است كه از عملكرد بالایی برخوردار است كه هر كدام از این سوالها براساس یكی از اصول و كاركردهای ارتباطات سازمانی در كتاب رابینز طراحی و تنظیم شده است و آنرا مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد. پرسشنامه دیگر مربوط به افراد شاغل در سازمان است که تمامی شرایط پرسشنامه مدیران را دارا می باشد با این تفاوت که از ضمیر سوم شخص استفاده گردیده است .

سوال ( 1 ) كاركرد انگیزه ، عواطف ، كنترل ، تصمیم گیری

سوال ( 9-2 ) كاركرد كنترل

سوال ( 13- 10 ) كاركرد انگیزه و روحیه

سوال (15 – 14) كاركرد انگیزه

سوال ( 18- 16) كاركرد عواطف (روحیه)

سوال ( 26-19 ) كاركرد تصمیم گیری

براین اساس از مدیران و كارمندان شرکت نفت خواسته شده است تا درباره تاثیر ارتباط در عملكرد مدیران نظرات خود را بیان نمایند.

 

چگونگی تعیین روایی و اعتبار ابزار پژوهش

برای تعیین روایی سعی شده که سوالات پرسشنامه ها از متن کتابهای علمی تهیه شده باشد . همچنین سوالها به رویت اساتید راهنما و مشاور رسید و ایشان روایی آنها را تاکید نمودند و در درجه سوم به 30 نفر از آزمودنی ها که به طور تصادفی انتخاب شده بودند پرسشنامه ها ارائه شد و از آنان نظر خواهی گردید و آزمودنی ها سوالها را خوب و مناسب ارزیابی نموده بودند.

 

قابلیت اعتماد یا پایایی ابزار اندازه گیری

جهت تعیین پایایی ابزرا پژوهش این پرسشنامه بین 30 نفر از كاركنان و مدیران توزیع گردید و برای محاسبه آلفای كرنباخ پرسشنامه از نرم افزار SPSS استفاده شد نتایج حاصل محاسبه نشان می دهد كه ضریب آلفای كرونباخ برای پرسشنامه مدیر 95 % و كاركنان 97 % تعیین گردید و با توجه به به نتایج بدست آمده در این پرسشنامه به اجرای نهایی گذاشته شد.

 

 


پرسشنامه بررسی میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان در خانواده و جامعه

  • 39
 
پرسشنامه ای که در پیش رو دارید به منظور بررسی میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان در خانواده و جامعه تنظیم گردیده است
دسته بندی پرسشنامه
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 106 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 5


 

پرسشنامه بررسی میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان در خانواده و جامعه

 

مسئولیت پذیری دانش آموزان در خانواده و جامعه

این پرسشنامه شامل 33سوال می باشد

این پرسشنامه محقق ساخته می باشد.

 

پاسخگوی گرامی ، پرسشنامه ای که در پیش رو دارید به منظور بررسی میزان مسئولیت پذیری دانش آموزان در خانواده و جامعه تنظیم گردیده است . پاسخ دقیق شما چراغی است پیش روی محقق و موجب شناخت در این زمینه ، پیشاپیش از عنایت شما کمال تشکر را دارم .

 

لینک خرید

بررسی رابطه عزت نفس با پایگاههای هویت در دانش آموزان

  • 45
بررسی رابطه عزت نفس با پایگاههای هویت در دانش آموزان

اعتماد به نفس,اعتماد به نفس چیست,اعتماد به نفس کودکان,اعتماد به نفس تورو اگه,اعتماد به نفس ویکی پدیا,اعتماد به نفس به انگلیسی,اعتماد به نفس بعضیا,اعتماد به نفس و خودباوری,اعتماد به نفس بالا,عزت نفس,عزت نفس، پدیده اکتسابی،  , عزت

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

 

1-1-مقدمه

انسان درزندگی به دنبال معنایی می گرددكه به خاطرآن زندگی می كندوبارشدعقلانی فرددردوره نوجوانی توجه اوبه ارزشهاواعتقادات ، مفاهم حقیقت ، زیبایی ومرگ ونیستی كه دركل معنای زندگی است جلب می شود. نوجوان تمام روابط وباورهایی راكه دردوران كودكی بدون چون وچراپذیرفته است موردپرسش وتردیدقرارمی دهدوسعی می كندباتوجه به شخصیت شكل پذیرواستقلال جوی خودنظامی ازارزشها بدست آورد.

بسیاری ازنوجوانان همان طوركه (( آدلوم )) بیان می كند، وقتی برای اولین باربه دنیای اطراف خودمی نگرندوسعی می كنندتاشخصیت خودراارزیابی نماینداحساس می كنند كه درباره جهان ومعنای وجودانسان وحتی خودشان نیازمندپاسخ هستند( احمدی ، 1377 )

بنابراین دوران نوجوانی به سبب تغییرات شدیدجسمانی وروانی وازطرف دیگرانتظاراتی كه خانواده وجامعه ازنوجوان داردوسایرعواملی كه درروندرشدوتكامل نوجوان تاثیرمی گذاردبرحساسیت این دوره می افزاید.

براین اساس مسئله پذیرش نوجوان ، حمایت ، راهنمایی ومساعدت به نوجوان دركسب هویتی مستقل وارزشمندازاهمیت فراوانی برخورداراست . نوجوان دراین دوره نیازمنددریافت رهنمودهای اساسی جهت دستیابی به یك زندگی هوقمنداست . انسانهابه حفظ یكتایی وحدت ومركزیت خودتوجه دارنداما علاقمند به بیرون آمدن ازخودوارتباط باموجودات دیگروطبیعت هستند. انسانها برای كشف وجودخودعلاقمند ومایلندهویت شخصی خودراپیداكنندیاخلق كنندوآغازاین علاقمندی به دوران نوجوانی برمی گردد.

طبق نظریه اریكسون ، دراین دوران است كه فردنسبت به شخصیت خودآگاهی پیدامی كند ویك من [1] كه وحدت بزرگتری ازگذشته داردودرارتباط بایك گروه ، شغل ، جنس ، فرهنگ ومذهب است دراوشكل می گیرد.

دراین راستا ، عزت نفس یاارزش گذاشتن به ویژگیهای خودكه یكی ازموضوعات مهم وقابل بحث درباره رشدخودمحسوب می شودمی تواندبه شكل گیری یكی دیگرازجنبه های مهم رشدخودكه همان شكل گیری وتكوین هویت فردی است بیانجامد( براهنی ، 1378 )

ورودبه نوجوانی رااغلب تولددوباره می نامندچراكه فردباپشت سرگذاشتن دنیای كودكی خودوجست وجوی فرمنهاوباورهای جدیدبه دنبال تغییرانتظارات خودوهماهنگی باانتظارات والدین واجتماع برمی آیندوسرانجام به سوال « من كیستم ؟» درزندگی خودپاسخ می دهند.( اكبرزاده ، 1375 )

احساس عزت نفس درنوجوان ازنگرش والدین ومعلمین وهمسالانشان نسبت به آنهانشات می گیرد. عزت نفس نتیجه ارزشیابی خودانگاره است .بیشترنوجوانان به طورفراینده ای یك خودایده ال راكه درمقایسه دایمی باخودواقعی انسان است درخویشتن رشدمی دهند. نتیجه این ارزشیابی ، احساس خوب بودن یاخوب نبودن است.

همزمان بافاصله گرفتن ازبزرگسالان ومبارزه برای استقلال دراوایل نوجوانی خودآگاهی وانتقادازخوددرنوجوان زیادمی شود. خیال پردازی وآزمایشهای واقعی ورقابت پیشگی اواسط نوجوانی بتدریج به رشدعزت نفس منجرمی شود.

تجاربی كه نوجوان درجریان ایفای نقشهابه دست می آورندورفتارهای مناسب وموردپذیرش وتقویت دیگران ، موجبات تلفیق وهماهنگی عناصرتشكیل دهنده « خود » رادراواخردوره نوجوانی فراهم می آورد.( لطف آبادی، 1378 )

درنهایت نوجوان می كوشدباتلفیق این ارزشهاوارزیابی هابه تصویریك پارچه ای ازخوددست می یابد. درصورتی هم كه نظرهاوارزشهای والدین وهمسالان متفاوت ازهم باشنداحتمال پیدایش تعارض درنوجوان افزایش می یابدودچارحالت « سردرگمی هویت[2]» می شود. واین زمانی است كه درنوجوان بحران هویت حل نشده باشدوفردمفهوم یك پارچه ای ازخودیاسلسله معیارهای ارزیابی ارزشمندی خویش درزمینه های عمده زندگی نداشته باشد.( براهنی ، 1378 )

همان طوركه گفته شد، تثبیت هویت درسنین جوانی رخ می دهد. دراین دوره معمولااستقلال كامل ازوالدین وتصمیم گیری شخصی برای قبول مسیولیت زندگی حاصل می شود. توانایی جوانان برای درنظرگرفتن تمام جوانب مسایل ویافتن دانش نسبتاوسیع درباره هنجارهای اخلاقی واجتماعی وآگاهی ازضرورت یكپارچه بودن شخصیت بزرگسالی ، زمینه های لازم رابرای آنان فراهم آورده ،تابه تثبیت هویت وانجام خودبرسند.

دراین دوره هویت شخصی آنان به صورت باورهای عملی وارزشهاوطرح وبرنامه مشخص زندگی جلوه گرمی شود( لطف آبادی ، 1378 )

به طوركلی ، هویت نه تنهادارای بعدشخصی وفردی است بلكه دارای بعداجتماعی وجمعی نیزمی باشد.( هور، 1991 ، به نقل ازرایس ، 2001 )

هویت شامل اجزابسیاری ازجمله جنسی ، اجتماعی ، فیزیكی ، روانی ، اخلاقی ، ایدیولوژیك وشغلی وحرفه ای است كه مجموعه این اجزاخودراتشكیل می دهد.( مارسیاوهمكاران ، 1983 )

بطورخلاصه می توان اظهارداشت كه درفصل اول پژوهش ، ابتدادرموردچگونگی رشدشخصیت ونقش مهم آن درتبین وتشریح اختلالات روان شناختی مطالبی بیان شد. چراكه ازدیربازموردتوجه روان شناسان بوده است وسهم قابل توجهی درتعیین مسیربهنجاررشددارد- علاوه برآن دومولفه دیگركه درطول تاریخچه روان شناسی بحثهاونظریات فراوانی رابه خوداختصاص داده است « هویت »و « عزت نفس » می باشدكه درتمامی اختلالات روانی دارای نقش تعیین كننده ای هستند. همچنین این دومسئله بیشترخودرادردوره نوجوانی وجوانی نشان می دهدونقش كلیدی دراین دوران ایفامی كند. آنچه كه درواقع ، پژوهش حاضربایدجوابگوباشد، میزان همبستگی وچگونگی ارتباط هریك ازپایگاههای هویت باعزت نفس می باشد.

همان طوركه درفصل های گذشته راجع به آن بحث شدمادراین پژوهش ازنظریات روان شناسان بسیاری سودجستیم .

مارسیا درمطالعاتش به این نتیجه رسیدكه افرادپایگاههای تعلیق دارای منابع درونی اطمینان وامنیت وعزت نفس پایدارهستندوافرادپایگاه ممانعت وپراكندگی فاقدچنین منابعی هستند. ( مارسیا به نقل ازكروگر،1979 )

درمطالعه ای دیگر، كرامر، متذكرشدكه افرادپایگاههای هویت ممانعت ودستیابی هردوازعزت نفس بالایی برخوردارنددرصورتی كه افرادپایگاههای تعلیق وپراكندگی كه فاقدتعهدهستندازعزت نفس پایینی برخوردارند( كرامر، 1997 )

گلاسردوسینی درموردروابط متقابل عزت نفس وهویت می نویسند: « چگونگی برداشتهاونظریات دیگران نسبت به مادرروشن كردن هویت مانقش عمده ای برعهده دارد. ارزشیابی های ماازخودمان درارتباط باشرایط زندگی ، اوضاع اجتماعی واقتصادی نیزمبین هویت ماست وهمچنین تصورات مادرباره وضع جسمانی وشیوه لباس پوشیدن ، نوع هویت مارادرمقایسه بادیگران نشان می دهد»( گلاسروكرسینی ، 1975 ، 1973 )

فصل دوم كه شامل عناوینی ازجمله موضع گیری های نظری درخصوص هویت وعزت نفس كه خودشامل بخشهایی ازقبیل تعریف هویت وعزت نفس می باشد كه دراین بخش به تعریف مفهوم هویت وعزت نفس پرداخته شده است وسپس به بحث شكل گیری هویت پرداخته می شودطبق نظریه اریكسون درموردرشدروانی اجتماعی انسان ، پنجمین مرحله ازرشدروانی اجتماعی « شكل گیری هویت » درمقابل پراكندگی می باشد.اودراین مورد تاكیدداردكه مراحل رشد هریك بطور مجزادردرون خودپایان نمی یابدبلكه بهم پیوسته ووابسته است . عوامل مختلفی برشكل گیری هویت تاثیرمی گذاردازجمله :عوامل شناختی ، والدین ، مدرسه وعوامل اجتماعی فرهنگی ، تربیت تولدوفاصله سنی فرزندان دررفتارخودنوجوان وخیال پردازی هاو

دربخش بعدی نیزبه نظریه های مربوط به هویت ازجمله نظریات بلوز كگان لووینگر اریكون گلاسر پرداخته می شود وهمچنین دربخش بعدی به نظریه های مربوط به عزت نفس ازجمله نظریات مردم اریكسون بندورا كلی مزلو وراجرزودردوبخش پایانی به مباحثی ازجمله یافته های پژوهش درخصوص موضوع ونتیجه گیری نیزپرداخته شده است .

فصل سوم روش پژوهش رامعرفی می كند. این روش به صورت همبستگی می باشدودرنمونه گیری نیزازروش نمونه گیری خوشه ای استفاده كرده ایم . جامعه موردمطالعه ما، دانش آموزان دخترمقطع پیش دانشگاهی وسوم دبیرستان منطقه یك شهر تهران می باشندكه ازمیان این تعدادما160 نفررابه عنوان حجم نمونه دراختیارگرفتیم . دوآزمون اجراشده آزمون گسترش یافته عینی پایگاه هویت من ودیگری آزمون عزت نفس كوپراسمیت اجرای ازمون گروهی بودوداخل كلاس وحدود20 الی 25 دقیقه وقت لازم بودتاازمونی به هردوازمون پاسخ دهد.برای تحلیل داده هاازضریب همبستگی پیرسون استفاده كردیم وبرای بررسی تفاوت میان گین هانیزازازمون استفاده نمودیم .

فصل چهارم نیزشامل دوبخش می باشدكه مربوط بررسی جهت شناختی وپس بررسی توصیفی وارتباطی سوالات پژوهش است دربررسی جهت شناختی عنوان شدكه تعدادآزمودنی ها160 نفربودندوهمگی مونث وازاین میان 151 نفرمجردو9 نفرمتاهل بودندودربخش بررسی توصیفی وارتباطی سوالات پژوهش به رابطه عزت نفس با پایگاههای هویت پرداخته شده است .

وفصل پنجم به بحث ونتیجه گیری ومقایسه تحقیق فوق باسایرتحقیقات انجام شده ودراین زمینه نیزاختصاص داده شده است .

1 2 موضوع تحقیق

دریك جامعه ابتدایی كه در آن الگوهای همانندسازی ونقشهای اجتماعی محدودندهویت یابی تاحدودی اسان ترصورت می گیرد امادر جامعه پیچیده ،هویت یابی برای بسیاری ازنوجوانان كاری دشواروطولانی است . درچنین جوامعی برای اینكه نوجوان بداند« چگونه رفتاركندوچه كاری رادرزندگی دنبال كند» بایدمجموعه كاملاًنامحدودی ازرفتارهارادرنظربگیرد.درنتیجه دررشدهویت یابی نوجوان ، تفاوتهای بسیاری مشاهد ه می شود( براهنی ، 1378 )

مادامی كه خودنتواندبه هویت یكپارچه ای دست یابدنمی تواندمسیرمشخصی رادرزندگی دنبال كند، بی ثبات بوده ونوعی پراكندگی وبی انسجامی دررفتاراوحاكم می شود. درمطلوب ترین شرائط بحران هویت نوجوان بایددراوایل یااواسط دهه سوم حل شودتاخودبتواندبه مسایل دیگرزندگی بپردازد.وقتی این فرایندباموفقیت انجام بپذیرد، می گوییم فردبه هویت دست یافته است . به این معنی كه وی به مفهوم یكپارچه ای ازهویت جنسیتی ، جهت گزینی شغلی وجهان بینی نایل شده است . ( همان منبع )

درنظریه پردازی هایی كه درزمینه روزهای جست وجوی هویت وتعهددرزمینه پایگاههای هویت انجام شده است به مباحث اطمینان وامنیت درونی ، عزت نفس پایدارواضطراب توجه شده است . دراین پژوهش به دلیل گستردگی هریك ازاین مباحث ، نه تنهابه مسیله عزت نفس توجه شده است .

درنظریات ، ازیك سوافرادپایگاههای تعلیق رادارای منابع درونی اطمینان وامنیت وعزت نفس پایداردانسته اندوافرادپایگاه ممانعت وپراكندگی رافاقدچنین منابعی می دانند.( مارسیا، 1994 )

همچنین براساس یك سری مطالعات پیشین ، افرادپایگاههای هویت ممانعت ودستیابی هردوازعزت نفس بالایی برخوردارنددرصورتی كه افرادپایگاههای تعلیق وپراكندگی كه فاقدتعهدهستندازعزت نفس پایینی برخوردارند.( كرامر، 1997 )

موضوع تحقیقی كه برای این پژوهش انتخاب شده است بررسی رابطه عزت نفس با پایگاههای هویت در دانش آموزان شهر تهران می باشد.



Ego . 1

Identity confusion . 1

اعتماد به نفس,اعتماد به نفس چیست,اعتماد به نفس کودکان,اعتماد به نفس تورو اگه,اعتماد به نفس ویکی پدیا,اعتماد به نفس به انگلیسی,اعتماد به نفس بعضیا,اعتماد به نفس و خودباوری,اعتماد به نفس بالا,عزت نفس,عزت نفس، پدیده اکتسابی،  , عزت

فهرست مطالب :

فصل اول : كلیات

1-1 مقدمه ............................................................................................................................................................ 2

2-1 موضوع تحقیق ............................................................................................................................................ 8

3-1 اهداف تحقیق ........................................................................................................................................... 10

4-1 اهمیت موضوع ......................................................................................................................................... 11

5-1 دلایل انتخاب موضوع .............................................................................................................................. 12

6-1 سوالات تحقیق .......................................................................................................................................... 12

7-1 تعاریف عملیاتی واژه ها........................................................................................................................... 13

فصل دوم : موضع گیری های نظری ویافته های پژوهشی درخصوص موضوع

1-2 موضع گیری های نظری درخصوص هویت وعزت نفس....................................................................... 15

1-1-2- تعریف هویت وعزت نفس............................................................................................................. 15

2-1-2- شكل گیری هویت.......................................................................................................................... 21

3-1-2- نظریه های هویت............................................................................................................................ 26

4-1-2- نظریه های عزت نفس................................................................................................................... 34

2-2- یافته های پژوهشی درخصوص موضوع............................................................................................... 40

3-2 نتیجه گیری................................................................................................................................................... 41

فصل سوم : روش پژوهش

1-3 روش تحقیق .............................................................................................................................................. 44

2-3جامعه و نمونه آماری................................................................................................................................. 45

3-3 روش جمع آوری اطلاعات .................................................................................................................... 46

4-3 ابزار اندازه گیری هویت .......................................................................................................................... 47

5-3 ابزاراندازه گیری عزت نفس.................................................................................................................... 49

6-3 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات ............................................................................................................. 51

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته های پژوهش

1-4 بررسی جمعیت شناختی ...................................................................................................................... 53

2-4 بررسی توصیفی و استنباطی فرضیه ها.............................................................................................. 56

فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

1-5 بحث و نتیجه گیری................................................................................................................................. 65

2-5 نتیجه گیری نهایی ................................................................................................................................... 67

3-5 محدودیتها .................................................................................................................................................. 69

4-5 پیشنهادات ................................................................................................................................................ 69

5-5 منابع .......................................................................................................................................................... 70


از فروش مقالات و پروژه هایتان کسب درآمد کنید

  • 46

 

 

 

هم اکنون، تجارت خود را شروع کنید.

با زمان اندک درآمد میلیونی داشته باشید

لطفا تا انتهای صفحه را مطالعه کنید

آیا از کار برای دیگران خسته شده اید؟ به دنبال استقلال کاری هستید؟
آیا روزانه زمان زیادی را در اینترنت می گذرانید؟ آیا تمایل دارید که این زمان باطله را تبدیل به درآمد کنید؟
آیا تصمیم دارید شروع به کسب درآمد کنید اما سرمایه چندانی ندارید؟
شما با گذاشتن زمان اندکی می توانید ماهیانه تا چند میلیون تومان درآمد داشته باشید.
به نظرتان اینکار غیرممکن است؟ با خواندن پیشنهاد ما خواهید دید که اینطور نیست

امروز می خواهم سیستمی معرفی  کنم  که با پشتکار و با روزی یک ساعت صرف وقت میتوانید به درامد خوبی برسید ولی باید منظم و طبق دستورات عمل کنید.

سیستم امروز سیستم فروشگاه ساز برای فایل های دانلودی است بدین صورت که سیستم به شما فروشگاه اختصاصی به شما میدهد و شما میتوانید فایل های خودتان را و در صورت این که فایلی ندارید خود سیستم به شما پکیج فایلی بدون هیچ سرمایه ای میدهد.

این ظرفیت را دست کم نکرید یک فایل ارزان که قیمت را خود شما تعیین میکنید میتواند هزران بار دانلود و پول زیادی نصیب شما شود بطور مثال آیا میدانید نرم افزار قانون با قیمت فقط ٨٠٠٠ تومان ٣٠٠٠٠ بار دانلود شده و ٢٤٠ میلیون سود کرده است.

شما هم میتوانید با فروش فایلهای دانشگاهی و نرم افزار و... هرچی که قابل دانلود است میتوانید درامد خوبی کسب کنید .

پس شما یک فروشگاه دارید با مدیریت کامل خودتان فایل را قرا میدهید کلمات کلیدی و برچسب و... همه را خودتان انجام میدهید.

از همه مهمتر پاسخگویی این سیستم که هر مشکلی داشتید در سریعترین زمان پاسخ میدهند حتی اگر فایلی  برای فروش ندارید بدون هیچ هزینه ای برای شما فایل میدهد

فایل یار

 

توضیحات واضح تر و دقیقتر :

ما به شما فایلهای ارزشمندی را رایگان ارسال میکنیم و شما یک فروشگاه را رایگان مدیریت می کنید و برای همیشه مال شما می شود و روزانه هر فایلی فروش کردید 90% از قیمت فایل به شما میرسد و 10% به ما و همه این حساب کتاب ها توسط سیستم تمام اتوماتیک شرکت به شما گزارش می شود و می توانید از وضعیت فروش خود کاملا واضح آگاه باشید و به همین خاطر هست که ما تلاش مکنیم شما موفق شوید تا در نهایت تیم ما هم به آن 10% برسد و این را فراموش نکنید همه چیز رایگان در اختیار شما قرار داده خواهد شد و در ادامه نیز هیچ خدماتی پولی نیست و هیچ فایلی و هیچ فیلمی پولی نیست و همه چیز رایگان در شرایط خیلی دوستانه در کنار تیم ما کار خواهید کرد بدون دغدغه ی مالی و مشکلات اقتصادی

 

در ادامه چند نمونه از کسانی که توی همین دو سه ماه گذشته به درآمد میلیونی رسیدند معرفی می شود ؛

بازار هدف ما تمامی کاربران اینترنت هست بخصوص دانشجوها و دانش آموزان ( بیش از 15میلیون نفر ) و شما به کمک ما و سیستم های تمام اتوماتیک طراحی شده ی تیم ما خواهید توانست ازاین بازار هدف کسب درآمد کنید و صد البته بدون حتی 1 ریال سرمایه ی اولیه .. پس مجددا عرض میکنم شما یک فروشگاه برای فروش محصولات مجازی از ما تحویل میگیرید ( رایگان ) و در این فروشگاه می  توانید فایلهای ارزشمندی را جهت فروش اضافه کنید ،

نکته : احتمالا فایلی نداشته باشید و اصلا اطلاعی در این باره هم نداشته باشید ، تیم ما به صورت کاملا رایگان بسته ای از فایلهای ارزشمند را به شما  ایمیل می کند و شما پس نگران فایل هم نخواهید بود .

پس با در اختیار داشتن فایل ها ، با استفاده از این بسته آموزشی خواهید توانست یک فروشگاه را راه اندازی کنید و بدون این بسته آموزشی قطعا سردرگم میشوید و ما با این بسته ی آموزشی تصویری به صورت روان توضیح دادیم و هر مشکلی داشتید هم مطرح میکنید راهنمایی می شوید ، عنایت بفرمایید کسانی با ما کار می کنند که حتی بلد نیستند ایمیل ارسال کنند و الان به درآمد رسیدند .. پس خیالتان راحت باشد

دروس آموزشی از مبتی ترین نکات شروع شده تا سطح متوسط و حرفه ای ، و در ادامه شما به دنیای شیرینی وارد می شوید و قطعا هیچ کجا تبلیغش نمیکنید مثل دیگر کاربران ما که با وجود درآمد میلیونی جایی از ما اسم نبرده اند ، بلاخره به این فکر میکنند که ممکن هست این کسب و کار به مرور همه گیر شود و رقباشون زیاد از حد معمول بشود ( با اینکه این اتفاق بعیده چون بازارهدف بسیار عظیم و بزرگ هست و با این حال فرصت را نباید از دست بدهید )

http://parspa.com/pic/icon32/parspa%20(2).png گارانتی بازگشت وجه پرداختی : قطعا شما نگران واقعیت ها هستید و شاید ریسک میخواهید بکنید اما نگران نباشید هم درآمد تضمین می شود و هم تعهد داده می شود که اگر به درآمد ثابت نرسیدید ( طی 45 روز آینده ) مبلغی که بابت این بسته آموزشی واریز کردید تمام و کمال به حساب شما عودت می شود.

http://parspa.com/pic/icon32/parspa%20(2).png چرا این گارانتی داده شد ؟  واضح هست ، معمولا دیده شده در عرض کمتر از 10 روز به اولین فروش و در ادامه به درآمد ثابت رسیدند پس خیال تیم ما راحت هست که تا 45 روز شود شما به یه موقعیتی رسیدید که نیازی به عودت وجه نخواهد شد

http://www.8pic.ir/images/3k0jv71ot0gyzrsnbees.png

http://parspa.com/pic/icon32/parspa%20(2).png میزان سود چقدر هست ؟

مثال روشنی بزنم ، اگر فایلی برای فروش ندارید ما به شما یکجا ، صدها فایل ارزشمند دانشگاهی ارائه میکنیم که توسط خود ما تهیه شده تا شما بفروشید

اگر شما روزی 1 فایل 6000 تومانی بفروشید 4400 تومان سود کردید و سود ماهانه هم مشخصه که 162.000 تومان می شود

حالا خودتان حساب کنید اگر روزی مثل دوستان دیگری که هم اکنون فعال هستند ، 5 الی 10 فایل بفروشید ... خب عادی هست به درآمد میلیونی میرسید

خوبی این کار این هست که بعضی از کاربران هستند کلا 1 فایل برای فروش دارند ، برای مثال عرض میکنم  فایل کاربینی / و میروند در چت روم ها کلوب فیس بوک و .. به کاربران آنلاین پیام می دهند و تبلیغات می کنند و روزی ده بیست بار میفروشند و اینها خلاقیتهای خود کاربران هست که در آینده بعد از به عضویت در آمدن شما قطعا راهنمایی های بیشتری خواهید شد و فرصت های جدید را خواهید دید.

نیاز نیست که حتما هر روز وقت بگذارید

با این کار درآمد شغلی خود را متحول کنید

اعتماد سازی

 

http://parspa.ir/images/38818milioner-s.gif

http://parspa.com/pic/icon32/parspa%20(1).pngصورت کلی :

1. بسیار آسان و همه گیر ( امکان کسب درآمد برای همه وجود دارد بخصوص نوجوانان و جوانان و یا حتی شاغلین میتونند شغل دوم داشته باشند )
2. کار در منزل آسان و همه گیر ( نه به مکان نیاز هست و نه به وسیله خاص .. تنها یک کامپیوتر معمولی و حتی قدیمی هیچ ایرادی نداره همین که اینترنت وصل بشه کافی هست )
3. بدون نیاز سرمایه ( حتی 1 ریال و با یک اراده کوچیک و تلاش منظم روزانه یا 2 روز یکبار 1 ساعت ..)
4. دارای پشتیبانی قوی و سریع و گارانتی ( ایمیل - پیامکی - تیکت = از پنل متن و سوال تایپ کنید و ارسال کنید بعد از پاسخ ، به صورت سیستمی اطلاع رسانی می شود )

5. واریز درآمد ( هر زمان درخواست بدید خیلی سریع و در عرض کمتر از 24 ساعت واریز میشود به حساب بانکی شما بدون محدودیت در تعداد درخواست و بدون مالیات ..)

 


پروپوزال بررسی تاثیرات شبکه های مجازی بر هویت و سلامت روان نوجوانان

  • 204

پروپوزال بررسی تاثیرات شبکه های مجازی بر هویت و سلامت روان نوجوانان

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه  برای خریدار آن می باشد.

شبکه های اجتماعی,شبکه اجتماعی,تاثیرات, شبکه های اجتماعی, انجمن های علمی و دانشجویی,مجازی

بیان مسأله

اینترنت به عنوان یکی از مهم ترین ابداعات بشر در قرن اخیر، با قابلیت ها و کارکردهای متعدد و گسترده اش، بخش های مختلف زندگی انسانی را تحت تأثیرات مثبت و منفی خود قرار داده است. مبنا و هدف اصلی اینترنت، برداشتن فاصله جغرافیایی میان انسان های سراسر دنیا و ایجاد تحول در عرصه ارتباطات و تبادل اطلاعات است.

در حالی که هنوز هیچ کس تصور نمی کرد که روزی جنبه اجتماعی اینترنت به صورت کاربرد اصلی آن درآید، شبکه های مجازی اینترنتی پای به عرصه وجود گذاشتند. این موضوع در بین کاربران اینترنتی چنان مورد استقبال قرار گرفت که به جرأت می توان گفت یکی از تأثیرگذارترین سرویس های ارائه شده در اینترنت و وب که در سال های اخیر تحول شگرفی در نظام اجتماعی کشورهای مختلف جهان به وجود آورده، شبکه های مجازی اینترنتی بوده است.

تغییر و تحولات در نظام اجتماعی ناشی از اینترنت، انکار ناپذیر است. این تغییرات حتی شیوه برقراری ارتباط شاگرد و استاد و روش تدریس در سطوح دانشگاهی را هم متحول کرده است. این امر به طور اساسی قابلیت انجام تحقیقات توسط دانشجویان و به اشتراک گذاشتن یافته های آنها با دیگران را بالا برده است. امروزه حتی بچه ها هم به نوعی برای تکالیف درسی و برقراری روابط اجتماعی خود به اینترنت وابسته شده اند. دانش آموزان انتظار دارند که دامنه فرآیند یادگیری خود را در هر لحظه که نیازمند سئوال و برقراری رابطه با استاد باشند، به خارج از محدوده های کلاس گسترش دهند. پست الکترونیکی، اتاق های گفتگو و نشست های اینترنتی باعث گردیده تا ارتباط دانشجویان با استاد و مطالب درسی خود بیشتر گردد. این امر نکته مثبتی برای آینده آموزش و تعلیم محسوب می شود و همه اینها مرهون اینترنت، وب و شبکه های مجازی مجازی است.

این روزها با توجه به استقبال گسترده کاربران اینترنتی خصوصاً قشر جوان و نوجوان از شبکه های اجتماعی مجازی، بررسی مسائل مربوط به این شبکه ها جهت اتخاذ تصمیمات صحیح و برنامه ریزی دقیق توسط مسئولان فرهنگی و اجتماعی و نیز والدین، ضروری است.

امروزه روش های ارتباطی با دیگران از طریق اینترنت افزایش یافته است. پست الکترونیک، پیام های کوتاه، چت روم ها، وب پایگاه ها و بازی ها، روش هایی برای گسترش و حفظ روابط اجتماعی شده اند. شبکه‌های اجتماعی، نسل جدیدی از پایگاه‌هایی هستند که این روزها در کانون توجه کاربران شبکه‌های جهانی اینترنت قرار گرفته‌اند. این‌گونه پایگاه‌ها بر مبنای تشکیلات آنلاین فعالیت می‌کنند و هر کدام دسته‌ای از کاربران اینترنتی با ویژگی خاص را گرد هم می‌آورند. شبکه‌های مجازی را گونه‌ای از رسانه‌های اجتماعی می‌دانند که امکان دستیابی به شكل جدیدی از برقراری ارتباط و به اشتراک‌گذاری محتوا در اینترنت را فراهم آورده‌اند. اینترنت و سرویس های ارائه شده در قالب آن، در عین حال که ابزار مفیدی برای كسب و تبادل اطلاعات است اما می‌تواند مخرب نیز باشد؛ به بیان دیگر، اینترنت ابزار قدرتمندی است که هم می‌تواند باعث فساد گردد و هم ابزار آموزش و تعلیم و رشد علمی، فرهنگی و اجتماعی نوجوانان و جوانان را فراهم آورد.

این روزها با توجه به استقبال گسترده کاربران اینترنتی خصوصاً قشر جوان و نوجوان از شبکه های اجتماعی مجازی، بررسی مسائل مربوط به این شبکه ها جهت اتخاذ تصمیمات صحیح و برنامه ریزی دقیق توسط مسئولان فرهنگی و اجتماعی و نیز والدین، ضروری است.

شبکه های مجازی را از جنبه های مختلف می توان مورد کنکاش و ارزیابی قرار داد. بنابراین با توجه به اینكه سلامت روانی كودكان و نوجوانان یكی از مقوله های مهم در مباحث روانشناسی و جامعه شناسی محسوب می شود همچنین با توجه به این مسأله كه امروزه بسیاری از دانش آموزان در مقاطع پایین تحصیلی به تلفن همراه و اینترنت دسترسی دارند و از آن استفاده های مختلفی به عمل می آورند لذا از جمله مشكلاتی كه ممكن است برای دانش آموزان كه به عنوان آینده سازان جامعه در نتیجه اشتغال زیاد با تلفن همراه و اینترنت پیش بیاید، افت تحصیلی و كاهش عملكرد آموزشی آنان می باشد.

بررسی ها نشان داده اند که این گونه وسایل تنها تأثیر منفی بر روی تحصیل دانش آموزان ندارد و در برخی موارد به آن ها در مسائل آموزشی کمک هم می کند. ولی نکتة قابل توجه این که تأثیر منفی آن ها بر روی دانش آموزان متأسفانه بیشتر از تأثیر مثبت آن هاست. تحقیقات یک مجلة انگلیسی نشان داد که افراد بعد از اختراع اسلحه، اختراع تلفن همراه را بدترین اختراع همة زمان ها می دانند.

امروزه این وسایل بر نوع لباس پوشیدن و تزیین اتاق ها و حتی اخلاق دانش آموزان تأثیر گذاشته است. مثلاً وقتی وارد اتاق آن ها می شویم، گوئی به فضای دیگر پا گذاشته ای، در و دیوار پر است از پوسترهای عجیب و غریب، عکس هیولا، شخصیت فیلم های ترسناک و گروه موسیقی غربی و ... . یکی از نگرانی‌های مشترک والدین در همه‌ی جوامع نحوه استفاده دانش‌آموزان‌شان از اینترنت است. استفاده از اینترنت حتی می‌تواند آثار و پیامدهای منفی بر رفتارهای جوانان و نوجوانان داشته باشد، دانش‌آموزان ممکن است در معرض مطالب و تصاویر خشن و غیرمجاز موجود در پایگاه‌های اینترنتی قرار گیرند. دسترسی به چنین مطالبی ممکن است کاملاً تصادفی یا عمدی باشد. هر دو طریق دست‌یابی مورد توجه متخصصان بوده است و کارشناسان نسبت به صدمات جبران ناپذیری که از طریق این‌گونه برنامه‌ها به کودکان و نوجوانان می‌رسد به ویژه ایجاد مسایلی مانند انحراف جنسی، خشونت، اعتیاد، رفتارهای ضداجتماعی، سست شدن مبانی خانواده، اشاعه‌ی جرم و جنایت درطیف وسیع، مکرراً هشدار داده‌اند. اما این تأثیرها نیز به درستی و با روش‌های علمی در ایران مورد بررسی قرار نگرفته است.

دانش‌آموزان بیش از دیگران در معرض آسیب‌های ناشی از کاربرد نادرست اینترنت قرار دارند. تحقیقات نشان می‌دهد كه استفاده زیاد از اینترنت با پیوند ضعیف اجتماعی مرتبط است. بر عكس كاربرانی كه از اینترنت كم‌تر استفاده می‌كنند، به طور قابل ملاحظه‌ای با والدین و دوستان‌شان ارتباط بیش‌تری دارند.

رشد چشم‌گیر استفاده از اینترنت غیرقابل کتمان است. امروزه پژوهش‌گران تعابیر مختلفی را از جمله اعتیاد اینترنتی، وابستگی اینترنت، اعتیاد تکنولوژیکی، کاربرد مشکل‌ساز اینترنت، آسیب‌شناسی کاربرد اینترنت، اختلال اعتیاد اینترنت به کار می‌برند و مطالعات گسترده‌ای در این زمینه درحال انجام است.

در بین مسائل و مشكلات روانی اجتماعی جوانان استفاده‌ی بیش از حد از اینترنت از موارد مهم و اساسی است كه مانند تمام اعتیادهای دیگر با علائمی از قبیل اضطراب، احساس تنهایی، افسردگی، كج‌خلقی، ضعف اعتماد به نفس و ... همراه است. این نوع اعتیاد نیز نه فقط پیامدهای روانی اجتماعی دارد، بلكه در جنبه‌های جسمی، مالی و فرهنگی نیز آسیب‌های زیادی را بر جوانان تحمیل می‌كند. نبود روابط پایدار و صمیمی با دیگران، نداشتن اعتماد به نفس و به طور کلی، شکست در عرصه‌های گوناگون زندگی، زمینه را برای گرایش دانش‌آموزان به اینترنت فراهم می‌کند. نتایج پژوهش یانگ (۱۹۹۷) در این زمینه نشان داد یکی از دلایل مهم اعتیاد به اینترنت در افرادی که روابط عمومی کم‌تری دارند، به‌دست‌آوردن حمایت‌های اجتماعی است.

استفاده‌ی كنترل نشده از اینترنت به‌ویژه وقتی با دیگر فناوری‌ها از قبیل تلفن همراه باشد دانش‌آموز را در معرض خطر اثرات مضر آن بر تكامل فیزیكی، اجتماعی و روانی قرار می‌دهد. كه از آن‌ها می‌توان به مشكلات بینایی، صدمات سیستم اسكلتی، چاقی، اثر بر مهارت‌های اجتماعی، مشكلات ارتباطی در خانواده و اعتیاد الكترونیكی اشاره كرد.

 

همچنین تحقیقات جدید دانشمندان پرده از تأثیرات مخرب استفاده افراطی از اینترنت بر روی ساختار مغزی نوجوانان برداشته است. به گفته‌ محققان، نوجوانانی که در استفاده از اینترنت افراط می‌کنند، دچار اختلال تحلیل ماده‌ی خاکستری مغز می‌شوند، اختلالی که روزبه‌روز به صورت پنهانی در حال گسترده شدن است. این اختلال می‌تواند بر روی تمرکز و حافظه افراد تأثیر نامطلوبی به جا بگذارد، هم‌چنین قدرت تصمیم‌گیری و تعیین هدف برای زندگی نیز در افراد دچار اختلال خواهد شد. تحلیل بافت خاکستری مغز هم‌چنین می‌تواند با کاهش توانایی کاربران در جلوگیری از بروز احساسات، در آن‌ها ناهنجاری‌های رفتاری به وجود بیاورد.

در صورتی كه استفاده صحیح از اینترنت اثرات مثبتی دارد. با رعایت نكاتی هنگام استفاده از اینترنت می‌توان مطمئن شد كه استفاده از اینترنت زندگی دانش‌آموزان را در حال و آینده بهبود می‌بخشد. از آن‌جایی كه اینترنت در همه‌ جای زندگی حاضر است، مهم است كه بفهمیم چگونه این تكنولوژی می‌تواند رشد و تكامل دانش‌آموزان را بهبود ببخشد یا منحرف كند.

اصولاً وجود مهر و محبت در کانون خانواده به تقویت ایمان، تلقین ارزش‌های اخلاقی و به وجود آمدن خودپنداری مثبت در نوجوانان کمک می‌کند و اثر مهمی در رفتار نوجوانان دارد، هم‌چنین ایجاد روابط صمیمی در خانواده محیطی مناسب جهت طرح مشکلات و مسائل نوجوانان و وسیله‌ای مناسب برای تسکین ناراحتی‌های دوران بلوغ است. زمانی که چنین جوی فراهم شود دیگر آن احساس تنهایی عاطفی را که دانش‌آموز به‌دنبال پر کردن آن با فضای مجازی و اینترنت واستفاده‌ی بیش از حد که منجر به اختلالات رفتاری در آن‌ها شود، ندارد.

حوزه دانش آموزی از مهمترین حوزه های مطالعاتی است که باید توجه ویژه ای به آن داشت. مسأله امنیت دانش آموزان همواره یکی از مهمترین چالش های نظام آموزشی و دستگاه های مسئول در برقراری نظم و امنیت به شمار می آید که گزارش های مرتبط با آن شاهدی برای این ادعا می باشد. مسأله ورود به فضای مجازی اینترنت از معضلات امنیتی مبتلا به دانش آموزان است که باید به آن توجه نمود. با رشد روز افزون فناوری و رسانه های فرا ملّی از جمله اینترنت، ماهواره و تلفن همراه و افزایش شمار استفاده کنندگان از این رسانه های مدرن لزوم بررسی تأثیر آن ها بر زندگی انسان ها یکی از مقولات مهم به شمار می آید. اینترنت و استفاده نابجا از آن موجبات به وجود آمدن معضلاتی چون اعتیاد اینترنتی، دوست یابی اینترتی و جرایم سایبری شده است. با پیچیده تر شدن روابط اجتماعی و افزایش روزافزون وسایل ارتباطی من جمله اینترنت موجب خارج شدن روابط افراد خانواده از حالت ساده چهره به چهره یا تلفنی و تغییر شكل آن در قالب شكل گیری روابط پیچیده تری به طور غیرمستقیم شده است و از آنجا كه در این گونه روابط طرفین به درستی نمی توانند هویت یكدیگر را شناسایی كنند، همین امر زمینه جرایم و سوء استفاده های اینترنتی می شود. آنچه که در این میان می تواند آسیب هایی را به جامعه وارد کند، گرایش افراد جامعه به هر یک از این آسیب هاست و قشر دانش آموز به جهت خصوصیات روانشناختی که دارد، از اثرپذیرترین گروه های جامعه به شمار می آیند، چرا که طبق آمارهای موجود حدود 20% جمعیت کل کشور را دانش آموزان تشکیل می دهد. بنابراین قبل از آنکه اقدامی در جهت جلوگیری و پیشگیری از گرایشات آنان در دام این آسیب ها صورت پذیرد، باید میزان و علل گرایش به این آسیب ها شناسایی تا مسئولین نظام آموزشی و نیروی انتظامی بتوانند نسبت به پیشگیری از ابتلای دانش آموزان به این آسیب ها اقدامات و راه کارهای پیشگیرانه ای را ارایه دهند.

بطور کلی می‌توان گفت زندگی در اینگونه فضاهای مجازی می‌تواند تأثیرات مثبت و منفی مختلفی بر «سبک زندگی» کاربران داشته باشد. فرصت های آموزشی ، اقتصادی و… از جمله نقاط مثبت این فضاها می‌باشد اما حضور در این دنیاها می‌تواند آسیب پذیری های اجتماعی و خانوادگی را نیز همراه داشته باشد. در جامعه ما یکی از مهم‌ترین چالش‌های فرارو، تضادهای فرهنگی جامعه‌ با این ابزارها و دستاوردهای حاصل از آن ها است. در این میان ، بدیهی است با سرعت گرفتن رشد تکنولوژی‌های ارتباطی و ورود این فناوری‌ها به کشور و در عوض عدم برنامه ریزی در داخل، این تضادها به شکل برجسته‌تری نمایان می‌شوند و آسیب بیشتری را متوجه جامعه می‌کنند.

گسترش استفاده از اینترنت و امکانات حاصل از این تکنولوژی، بدون فراهم آمدن زیرساخت‌های فرهنگی لازم، می‌تواند چالشی فراروی انتقال ارزش‌ها، باورها و هنجارهای ملّی و ‌مذهبی و در یک کلمه «سبک زندگی» به نسل بعد محسوب شود. البته این تکنولوژی، فرصت‌های بسیاری را برای ما فراهم می‌آورد و بسیاری از امور را برایمان تسهیل می‌کند و باید اذعان داشت در دنیای امروزی نمی‌توان از این تکنولوژی چشم‌پوشی کرد لیکن این به معنای بی توجهی به ابعاد مختلف این پدیده نیست.

لغت نامه رواشناسی جامعه شناسی کولینز هویت را اینگونه تعریف می کند: «حس (شعور) و استمرار(تداوم) خود که ابتدا همانطور که کودک را متفاوت از والدین و خانواده می کند، گسترش می یابد و سبب شرکت او در اجتماع می شود». «هویت ترکیبی از بعدهای خیلی متفاوت است. قومیت، جنسیت، جهت یا بی جنسی، طبقه اجتماعی و اقتصادی و غیره برخی از فاکتورهایی هستند که در تعیین هویت نقش دارند و از اینرو هویت در جریان تعاملی که بین افراد برقرار می شود، با موفقیت شکل می گیرد».

همچنین هویت واجد سه عنصر است: هویت شخصی، فرهنگی و اجتماعی که هر یک در تکوین هویت فرد نقش مهمی ایفا می کنند. در مقایسه، هویت شخصی که ویژگی بی همتای فرد را تشکیل می دهد، هویت اجتماعی(نقش های اجتماعی درونی شده و متنوع) و منظورآن حوزه ای ازحیات اجتماعی است که فرد خود را با ضمیر«ما» متعلق و منتسب بدان می داند ودر برابر آن احساس تعهد وتکلیف می کند. این هویت جمعی را می توان درسطوحی مرتبط ازکوچک وخاص به بزرگ وعام چون خویشاوندی، هم طایفگی، هم محلّی، هم روستای، هم زبانی، همشهری، هم مذهب، و هم نوع تقسیم بندی کرد و هویت فرهنگی (درک و کاربرد نمادهای فرهنگی) در پیوند با گروه ها واجتماعات مختلف قرارمی گیرند. اینترنت صحنه فرهنگی و اجتماعی است که فرد خود را در موقعیت های متنوع نقش ها و سبک های زندگی قرار می دهد. تعاملی که در تکنولوژی ارتباطی مدرنی مانند اینترنت استفاده می شود، متفاوت از تعامل چهره به چهره است. فاکتورهایی از قبیل کمبود علایم بصری (دیداری) و گمنامی شخص، یک شیوه تعامل کامل متفاوت از تعامل چهره به چهره را فراهم کرده است، در نتیجه، این احتمال هست که هویت هایی که در طول تعامل اجتماعی با موفقیت تشکیل می شوند، به وسیله تعامل آنلاینی و مجازی متأثر شوند. بعضی از این تغییرات احتمالاً مثبت و بقیه منفی خواهد بود. روانشناسان در تحقیقات خود نشان دادند که اینترنت به مردم اجازه می دهد که آگاهانه و ماهرانه هویت آنلاینشان را کنترل کنند و هویت های جدید و متفاوتی را تجربه کنند. به این ترتیب اینترنت می تواند مفید باشد؛ چرا که این آزادی را به افراد می دهد تا هویتی را که نسبت به آن احساس بهتری دارند کشف و انتخاب کنند.

ویژگی های ارتباطات الکترونیکی حاکم بر فضای مجازی شرایطی متفاوت از روابط حقیقی و رو در رو را برای کاربران آن فراهم می کند. سرعت عمل، ناشناس ماندن و سیال بودن می تواند فضای یکسان و مشابهی را فارغ از الزامات ساختی (جنسیتی، طبقاتی، قومی، نژادی و مکانی) فراهم سازد که مستعد تجارب متفاوتی برای کاربران آن است. تعاملات آزمایشی، کنجکاوانه و یا با نیت افزایش ظرفیت شناختی، کاربران اینترنتی را با ذهنیت و گرایش جدیدی تجهیز می کند که می تواند رفتار وتعاملات آن ها در دنیای حقیقی را به چالش کشانده و تغییراتی را هر چند جزئی در میدان عمل اجتماعی آن ها فراهم سازد. فضای مجازی این امکان را فراهم می کند تا افراد نیازها، خواسته ها و بازاندیشی در هویت خویش را به درجاتی به دنیای حقیقی خود تسری دهد و شرایط تازه ای را برای گفتگو، تفاهم و تعامل در دنیای مجازی و حقیقی فراهم می سازد، ذکایی نیز معتقد است ماهیت غیر رو در روی ارتباطات الکترونیکی اینترنتی می تواند انگیزه ی بیشتری را برای کاربران آن در بازی با هویت، رفتارهای آزمایشی و ارائه تصویری غیر واقعی فراهم سازد که ریسک شرمندگی در آن کمتر است.

شبکه های اجتماعی,شبکه اجتماعی,تاثیرات, شبکه های اجتماعی, انجمن های علمی و دانشجویی,مجازی

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کامل روش (میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

 

 


پایان نامه بررسی تاثیر جنسیت اساتید بر انگیزه تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور

  • 79
پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی مهندسی روانشناسی (علوم تربیتی)
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 17
فرمت فایل docx
حجم فایل 181 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 62
پایان نامه بررسی تاثیر جنسیت اساتید بر انگیزه تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر
 
 

 

 

پایان نامه بررسی تاثیر جنسیت اساتید بر انگیزه تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از مقاله فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده از مقاله برای کسانی که مقاله خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.

چکیده :

در سال­های اخیر تحولات جنسیتی گسترده‌ای در حوزه­ی آموزش عالی و تحصیلات دانشگاهی به وقوع پیوسته است که نمی‌توان آنها را محدود و منحصر به تحولات کمی و افزایش چشمگیر نسبت دانشجویان دختر دانست، به همین اعتبار دیدگاه­های جدیدتر بر ابعاد کیفی این تحول تأکید داشته و آن ‌را در عرصه­ی وسیع‌تری از پیامدهای تحصیلی دنبال کرده‌اند. در تحقیق حاضر تلاش شده است که پس از مروری نظری بر وجوه عمده­ی تفاوت­های جنسیتی در توانایی­های شناختی، عملکرد تحصیلی و تبیین آن با استناد به برخی دیدگاه­ها، به این مهم پرداخته شود.

بیان مسئله

هدف این پژوهش بررسی تاثیر جنسیت اساتید بر انگیزه ی تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور در شاخه علوم تربیتی به منظور پیشنهاداتی به برنامه ریزان و سیاست گذاران نظام آموزش عالی کشور در راستای اتخاذ تصمیماتی جهت افزایش انگیزه تحصیلی در سایر دانشجویان است .

و بررسی ادراک از جنسیت استاد و رابطه آن با انگیزه تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور با توجه به جنسیت استاد است لذا در این بررسی سعی شده است که راهبردی برای پیشرفت و انگیزه تحصیلی دانشجویان ارائه شود و به سوالات زیر پاسخ داده شود.

1-آیا بین جنسیت استاد و انگیزه تحصیلی رابطه وجود دارد؟

2- آیا به طور کلی می توان جنسیت استادرابه عنوان یکی از عوامل انگیزشی در دانشجویان برای ایجاد پیشرفت تحصیلی مورد استفاده قرار داد

اهداف پژوهش

بررسی تاثیر جنسیت اساتید بر انگیزه ی تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور که با بررسی که انجام می گیرد مشخص می شود که برای دانشجویان دانشگاه چه استادی انتخاب شود یا اصولاً جنسیت استاد برانگیزه ی تحصیلی دانشجویان تاثیر گذار است یاخیر که باعث بهره وری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان می گردد.

- شناسایی رابطه بین جنسیت استاد و پیشرف تحصیلی و انگیزه تحصیلی دانشجو

- شناخت و تمایل دانشجویان به جنس استاد و تاثیر آن بر انگیزه تحصیلی آن ها

- نتیجه گیری از بررسی ها جهت برنامه ریزی های استراتژیک

- ارائه پیشنهادات لازم جهت اتخاذ تصمیمات بعدی

هدف کلی:

بررسی تاثیر جنسیت اساتید برانگیزه تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور در سال 1393 که مشخص می شود که برای دانشجویان جنسیت اساتید دارای اهمیت است یا خیر

 

جنسیت، انگیزش تحصیلی، پیشرفت تحصیلی، آموزش عالی

 

 

 

فهرست مطالب :

 

فصل 1- انگیزه و پیشرفت تحصیل

مقدمه

ارزش ها و هنجار های جنسیتی..

تعریف مفهومی متغیر ها و انواع آ

اصطلاحات پژوهش

انگیزه های اولیه.

انگیزه های ثانویه.

انگیزه و رفتار

انگیزه و پیشرفت تحصیلی..

عوامل انگیزشی و پیشرفت تحصیلی..

ماهیت و محتوای برنامه های آموزشی..

فصل 2- جنسیت و انگیزه تحصیلی

جنسیت و توانایی­های تحصیلی..

جنسیت و عملکرد تحصیلی..

کند وکاو رابطه دانشجو و استاد.

وظایف استاد و دانشجو نسبت به هم..

ویژگی های استاد و دانشجو.

تعهد و مسئولیت استاد و دانشجو در قبال هم..

رفتار استاد و انگیزه تحصیلی..

ارتباط انگیزه و پیشرفت تحصیلی..

انگیزه پیشرفت و جنسیت...

ارتباط انگیزه پیشرفت و فرهنگ جامعه.

ارتباط انگیزه پیشرفت و یادگیری و عملکرد.

فصل 3- فرضیه ها و روش انجام کار.

ضرورت و اهمیت پژوهش....

پژوهش های انجام شده

بیان مسئله.

اهداف پژوهش....

روش پژوهش....

روش گردآوری اطلاعات...

ابزار گرد آوری اطلاعات...

جامعه آماری و تعداد نمونه و روش نمونه گیری..

روش تجزیه و تحلیل داده ها

فرضیه پژوهش

فصل 4- تجزیه و تحلیل اطلاعات

روائی پرسشنامه.

اعتبارپرسشنامه.

بررسی آماری جامعه دانشجویان پسر.

بررسی آماری جامعه دانشجویان دختر.

فصل 5- نتیجه گیری و پیشنهادات

نتیجه و خلاصه پژوهش

 


پایان نامه بررسی عوامل موثر بر روسپیگری و فحشا در شهر کرج( ویژگیهای خانوادگی زنان روسپی و غیر روسپی

  • 35
پایان نامه كارشناسی ارشد بررسی عوامل موثر بر روسپیگری و فحشا در شهر کرج رشتة مددكاری اجتماعی همراه پرسشنامه
دسته بندی علوم اجتماعی
بازدید ها 9
فرمت فایل doc
حجم فایل 229 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 212
پایان نامه بررسی عوامل موثر بر روسپیگری و فحشا در شهر کرج( ویژگیهای خانوادگی زنان روسپی و غیر روسپی)

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر
 
 

 

 

پایان نامه بررسی عوامل موثر بر روسپیگری و فحشا در شهر کرج( ویژگیهای خانوادگی زنان روسپی و غیر روسپی)

پایان نامه جهت اخذ درجة كارشناسی ارشد

رشتة مددكاری اجتماعی

پایان نامه بررسی عوامل موثر بر روسپیگری و فحشا در شهر کرج( ویژگیهای خانوادگی زنان روسپی و غیر روسپی),فحشاء , روسپیگری , جرم شناسی , روسپیان خیابانی , رابطه جنسی بی قاعده , عوامل روسپیگری و فحشاء در تهران , دانلود پایان نامه رشته حقوق،جامعه شناسی و روانشناسی با عنوان بررسی عوامل روسپیگری در تهران , سیستم همکاری در فروش فایل فایل یار, همکاری در فروش فایل , همکاری در فروش , فروش فایل , انجام پایان نامه رشته حقوق،جامعه شناسی و روانشناسی , fileyar.ir, فروشگاه فایل

 

بیان مسأله

خانواده نخستین گروهی است كه به صورت طبیعی وجود داشته و جامعه بر آن بنا شده است. چگونگی و كیفیت روابط در خانواده در تحقق وظایف خویش، شاخص مناسبی جهت ارزیابی كیفیت ارتباطی جامعه می‌باشد، هر چه خانواده دارای روابط خوب و سالمتری باشد به همان نسبت ثبات و سلامت جامعه بیشتر تأمین شده است. بر عكس هر چه خانواده از وضعیت بدتر و آشفته‌تری برخوردار باشد به همان نسبت سلامت جامعه بیشتر تهدید شده است. زیرا اختلال در كاركرد ارتباطی خانواده نشانه اختلال در منظومه خانواده است كه خانواده را به سمت فروپاشی سوق می‌دهد (پیكرستان ، 1380 : 5). فروید می‌گوید بیشترین افراد ناسازگار و مسأله‌دار، وابسته به خانواده‌های آسیب دیده هستند و افرادی كه مربوط به خانواده‌های پر كشمكش می‌باشند به سبب عدم برخورداری از آرامش روانی و عدم تمركز و آشفتگی بیشتر در معرض رفتار ناسازگارانه و كجروانه قرار دارند (مركز آموزش سازمان زندانها، 1374 : 95). در این میان روسپیگری زن به عنوان عضوی از مهمترین نهاد اجتماعی خود نمود بارزی از عمیق‌ترین اختلالات كاركردی در ساختار خانواده است.

روسپیگری اگر چه در نگاه اول پدیده‌ای فردی به نظر می‌رسد اما با توجه به پیامدهای سوء آن كه در نظم جامعه اختلال و آشفتگی ایجاد می‌كند و منشاء بسیاری از رفتارهای ضد اجتماعی و بزهكارانه همچون اعتیاد به مواد مخدر، مشروبات الكلی، اشاعه بیماریهای مقاربتی (از جمله ایدز...) از هم پاشیدگی كانون خانواده، خودكشی، توزیع مواد مخدر، سرقت، جیب‌بری، تشكیل خانه‌های فساد و فریب سایر زنان و دختران است. جا دارد كه علیرغم معلول بودن این پدیده از آن به عنوان علت آغازین بسیاری از آسیب‌های دیگر یاد كنیم.

زنان روسپی به خاطر شرایط خاص خود مورد انواع سوء استفاده و آزاد قرار می‌گیرند و در نتیجه زمینه را برای پیدایش و افزایش باندهای جنایتكاری كه این زنان را مورد استثمار و بهره‌كشی قرار می‌دهد فراهم می‌سازند. این پدیده سبب می‌شود كه سطح جرم و جنایت در جامعه افزایش یابد. در نتیجه امنیت و سلامت اجتماعی به مخاطره افتد.

تحقیقات زیاد نشان می‌دهد كه روسپیگری نتیجه روابط ناسالم و بسیار خشن در خانه و خانواده بوده و بازده آن نیز دامنگیر خانواده‌ها می شود و نیز جامعه بزرگتر را دچار آسیب و اختلال می‌سازد.

آمار دقیقی از تعداد روسپیان در ایران وجود ندارد. با این وجود آمارهای ارائه شده از سوی مسئولین نشان می‌دهد كه تعداد زنان روسپی هر ساله رو به افزایش است. در خرداد ماه سال 1381 از 5789 نفر زندانی زن 1258 نفر آنها به جرم اعمال منافی عفت و عمومی و عمدتاً برای جرائم روسپیگری زندانی شده‌اند (دفتر آمار و رایانه سازمان زندانها ، تیر 1381) و نیز با عنایت به اینكه امروزه اخبار تكان‌دهنده‌ای از وضعیت این زنان و سرگذشت دردناك آنها در اینترنت و رسانه‌های بین‌المللی درج می‌شود. مبین این واقعیت تلخ است كه این آسیب‌های اجتماعی به طور نگران‌كننده‌ای، رو به فزونی است. همچنین صادرات و قاچاق دختران ایرانی به كشورهای حاشیه خلیج فارس به وسیله باندهای فساد و یا شنیدن خبر روسپیگری دختران ایرانی در تركیه به راستی دل هر ایرانی را به درد می‌آورد.

سن متوسط ورود به حرفه روسپیگری سیزده سالگی است. بیشترین دختران سیزده و چهارده ساله به اجبار و زور به روسپیگری كشیده شده‌اند. سایر این زنان، همسران سنتی بدون مهارتهای شغلی و حرفه‌ای هستند كه یا فرار كرده‌اند یا شوهر سوء استفاده‌گر آنها را ترك كرده است و آنها برای حمایت از خود و فرزندانشان به این كار كشیده شده‌اند (گاماچ ، رنیس و اولیناگیپ 1990 : 267 به نقل از ملیسا فارلی ). سن ورود به روسپیگری در حال كاهش است. برای مثال چطور می‌توانیم حتی واژه‌ای را به عنوان "روسپیگری نوجوانی" تصور كنیم، وقتی كه سن رضایت برای فعالیت جنسی قانونی دائماً در حال كاهش است! مثل كشورهایی چون هلند و فیلیپین (كاتلن ماهونی ، 1995 : 267 به نقل از ملیسا فارلی).

انحرافات اجتماعی، به ویژه انحرافات زنان، سلامت و امنیت روانی- اجتماعی و حتی سیاسی و اقتصادی جامعه را تهدید می‌كند. از این رو جامعه برای بقا و پایداری خود بایست تدابیر مناسبی جهت جلوگیری از انحرافات زنان بزهكار و اقداماتی جهت بازپروری آنها اتخاذ نماید. و این امر جز از طریق شناخت دقیق عوامل زمینه‌ساز وتشدید كننده گرایش به انحرافات امكان‌پذیر نیست. به اعتقاد اكثر روانشناسان و جامعه‌شناسان ریشه اصلی آسیب‌های اجتماعی و از جمله آنها "روسپیگری" درخانواده است. زیرا خانواده به عنوان كوچكترین اجتماع بشری ساختاری دارد كه عناصر درون آن به شدت به هم وابسته‌اند و اگر در این سیستم مشكل ایجاد شود كل سیستم را دگرگون خواهد ساخت بنابراین همیشه سازگاری و تفاهم بین همه اعضاء ضروری است. از این رو بررسی عوامل خانوادگی مؤثر بر روسپیگری زنان به عنوان یكی از مسائل ضروری جامعه، مسأله اصلی پژوهش حاضر است. به عبارت دیگر، مسأله پژوهش حاضر این است كه : چه عواملی مرتبط با خانواده موجب روسپیگری زنان می‌شود؟

ضرورت و اهمیت تحقیق

خانواده به عنوان كوچكترین واحد اجتماعی اساس تشكیل جامعه و حفظ عواطف انسانی است، یكی از عوامل مؤثر در رفتار فرد خانواده می‌باشد. در یك خانواده شكل كار و طرز ارتباطی اعضای خانواده به گونه‌ای است كه محیط خانواده را برای تأمین احتیاجات اساسی اعضا چه در زمینه جسمانی و چه روانی مساعد می‌سازد، اساساً یكی از كاركردهای خانواده اجتماعی كردن طفل و تعلیم و تربیت وی می‌باشد و هر گونه نارسایی در كاركرد خانواده تأثیرات نامطلوبی در بهنجار نمودن فرزندان می‌گذارد. در زمانی كه فروپاشی خانواده به عنوان نهاد اولیه و پایدار تربیت روز به روز افزایش می‌یابد و طبق پیش‌بینی‌های انجام شده از جانب سازمان بهداشت جهانی احتمال داده می‌شود كه در طلیعه هزاره سوم پنجاه درصد از كودكان در خانواده‌هایی تك والد و بی‌سرپرست به سر می‌برند و نرخ طلاق هفت برابر افزایش می‌یابد و در زمانی كه شیوع اختلالات و ناهنجاری‌های روانی و رفتاری از نظر همه‌گیرشناسی روز به روز فزونی می‌یابد در چنین زمانی تنها كلید حل این بحران اصلاح خانواده و تربیت و بازگشت به كانون خانواده می‌باشد (كریمی، 1375 : 23).

تحقیقات زیادی گویای این واقعیت است كه در پس بسیاری از انحرافات رفتاری از جمله پدیده روسپیگری به عنوان یك انحراف جنسی، كانون خانواده متلاشی است لذا خانواده باید هر چه بیشتر مورد توجه قرار گرفته و تلاش شود تا از بروز مشكلات در خانواده جلوگیری به عمل آید.

روسپیگری به عنوان یك پدیده اجتماعی معلول تعاملهای ناسازگار بین اعضای خانواده است. پیامدهای سوء روسپیگری نه تنها بر پیكر جامعه بلكه برخانواده و تمام كسانی كه به نوعی با خانواده در ارتباط می‌باشند اثر منفی می‌گذارد. یافته‌های متعدد نشان داده است كه در جوامع مختلف آمار روسپیگری به ویژه در چند سال اخیر در حال افزایش است. در كشور ما فقط در سال 1381 از تعداد 5789 نفر زندانی زن 1258 (یعنی حدود 20 درصد) نفر آنها به جرم اعمال منافی عفت و عمومی عمدتاً برای جرائم روسپیگری زندانی شده‌اند. از آنجایی كه طیف عظیمی از جامعه ما را قشر جوان تشكیل می‌دهد پرداختن به مسائل و مشكلات مربوط به این قشر تأثیر زیادی در باروری و شكوفایی نسل آینده جامعه خواهد داشت.

اكثر تحقیقات در خصوص روسپیان منابع خارجی می‌باشد و پژوهشها و مطالعاتی كه در داخل كشور در زمینه پدیده روسپیگری انجام شده است بیشتر به سبب‌شناسی این معضل پرداخته‌اند و كم به رابطه درون خانوادگی و محیط خانواده كه كانون رشد و پرورش انسان است پرداخته می‌شود. لذا در این پژوهش سعی شده از زاویه‌ای دیگر به پدیده روسپیگری نگریسته و عوامل خانوادگی از یك منظر ارتباطی و تعاملی مورد بررسی و كنكاش قرار گرفته است و نكته قابل توجه اینكه عوامل خانوادگی از دیدگاه زنان روسپی و غیر روسپی سنجیده می‌شود كه در جای خود حائز اهمیت می‌باشد. اصولاً برای پیشگیری از فروپاشی شناسایی عوامل مؤثر بر كاركرد خانواده نقش مهمی در تدوین برنامه‌ها و سیاستها برای پیشگیری از افزایش پدیده روسپیگری خواهد داشت.

اهداف تحقیق:

- اصلی :

شناسایی و تعیین تفاوت وضعیت خانوادگی زنان روسپی با زنان غیر روسپی از نظر وضعیت پایگاه اقتصادی و اجتماعی خانواده، میزان تضاد خانوادگی، میزان انحراف خانوادگی، میزان خشونت خانوادگی ، وضعیت اعتقادات مذهبی ، میزان از هم گسیختگی خانوادگی و نحوه نظارت و سرپرستی خانواده به منظور شناسایی عوامل خانوادگی اثرگذار بر روسپیگری زنان.

- فرعی:

1- بررسی و شناخت وضعیت زنان روسپی از نظر فراوانی سنی ، میزان تحصیلات ، وضعیت ازدواج ، نوع و سن تجربه جنسی ، سن تجربه مواد مخدر و وضعیت مسكن آنها.

2- ارائه پیشنهادات و راهكارهای كاربردی، مؤثر و قابل اجراء به خانواده‌ها و مسئولان ذی‌ربط جهت پیشگیری از شیوع این آسیب اجتماعی.

پایان نامه بررسی عوامل موثر بر روسپیگری و فحشا در شهر کرج( ویژگیهای خانوادگی زنان روسپی و غیر روسپی),فحشاء , روسپیگری , جرم شناسی , روسپیان خیابانی , رابطه جنسی بی قاعده , عوامل روسپیگری و فحشاء در تهران , دانلود پایان نامه رشته حقوق،جامعه شناسی و روانشناسی با عنوان بررسی عوامل روسپیگری در تهران , سیستم همکاری در فروش فایل فایل یار, همکاری در فروش فایل , همکاری در فروش , فروش فایل , انجام پایان نامه رشته حقوق،جامعه شناسی و روانشناسی , fileyar.ir, فروشگاه فایل

فهرست مطالب

فصل اول 5
كلیات 5
بیان مسأله 10
اهداف تحقیق: 15
فصل دوم 16
ادبیات موضوع 16
خانواده 17
تعریف خانواده 19
اهمیت خانواده 21
گفتار دوم: آسیبهای خانواده 24
اختلاف خانوادگی: 27
خشونت خانوادگی 29
تجاوز جنسی علیه زنان 31
تجاوز جنسی به چندین دلیل می‌تواند باشد 33
آزادی جنسی 33
تجاوز جنسی علیه كودكان 35
فقر و انحرافات اجتماعی 37
طلاق 45
آوارگی و جدایی اطفال 45
عواقب شوم طلاق كه اولیا را به فساد و فحشا می‌كشاند 48
اثرات مخرب طلاق بر فرزندان 49
اثرات اعتیاد والدین بر فرزندان 51
بزهكاری یكی از افراد خانواده 54
گفتار سوم: تعریف فحشا و روسپیگری 56
تاریخچه 58
الف- بررسی تاریخچه روسپیگری در : ملل ابتدایی 58
بابل 60
یونان 61
روم 62
ب- بررسی تاریخچه روسپیگری در ایران 64
خانه‌های تلفنی 66
روسپیان خیابانی 66
روسپیان كافه‌ها و كاباره‌ها 66
عوامل مؤثر بر گسترش فحشا 72
4- نوسانات شرایط اقتصادی 76
5- مهاجرت و شهرگرایی 76
6- بی‌سوادی و عدم آگاهی 76
10- فریب و اعتماد بی‌جا 78
گفتار چهارم: مبانی نظری 80
ساترلند و پیوند افتراقی 88
تئوری كنترل متعادل 96
نظریه دین و مذهب 105
نظریه ماركس : 108
ب- تئوریهای روانشناسانه 109
نظریه واكنش به رویدادهای آزاردهنده بركوتیز 110
روان‌شناسی ستم فانون (Fanon) 110
نظریه درماندگی آموخته شده 112
خلاصه چهار چوب نظریه تحقیق: 113
مروری بر تحقیقات 116
فرضیه‌های پژوهش 125
فصل سوم 126
روش‌شناسی پژوهش 126
1- روش تحقیق 128
2- روش و ابزار جمع‌آوری اطلاعات 129
3- جامعه آماری 130
4- روش نمونه‌گیری و تعیین حجم نمونه 131
5- تعریف مفاهیم تحقیق 132
5-1- متغیر وابسته 132
الف) معتاد : 133
ب) زندان : 133
پ) اعتقادات مذهبی: 133
ت) از هم گسیختگی خانواده 133
ث) طلاق 134
ج) كنترل و نظارت 134
چ) تعارض 134
ح) خشونت 134
سطح سنجش متغیرها 138
تعارض و اختلاف 138
خشونت 139
فصل چهارم 143
تجزیه و تحلیل داده ها 143
توزیع فراوانی دو گروه زنان روسپی و غیرروسپی بر حسب وضعیت مسكن 151
4-3 جداول تبیینی و آزمون فرضیات 153
فصل پنجم 162
نتایج و پیشنهادات 162
5-2- نتایج تبیینی پژوهش 165
بحث و نتیجه گیری 182
پیشنهادات 187
محدودیت پژوهش: 189
منابع و ماخذ: 190
منابع لاتین: 198
پیوست 199
پرسش نامه 200
فصل اول
كلیات


پروپوزال رابطه خودکارآمدی و اهمال کاری تحصیلی در بین دانش آموزان مدارس تهران

  • 172
پروپوزال رشته روانشناسی و علوم تربیتی قابل ارائه برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 9
فرمت فایل doc
حجم فایل 91 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
پروپوزال رابطه خودکارآمدی و اهمال کاری تحصیلی در بین دانش آموزان مدارس تهران

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر
 
 

 

پروپوزال رابطه خودکارآمدی و اهمال کاری تحصیلی در بین دانش آموزان مدارس تهران

The Relation between self-Efficacy and Accademic Procrastination in the students of tehran

 

بی تردید رشد همه جانبه دانش آموزان از اهداف اصلی و مورد توجه نظام آموزش و پرورش كشور است. برای آنكه دانش آموزان در راه انجام وظایف خود موفق شوند، لازم است از جهات مختلف مورد توجه قرار گیرند. بسیاری از دانش آموزان به هر دلیل (منطقی یا غیر منطقی)، كاری را كه امروز باید انجام دهند، به فردا واگذار می كنند. در برخی آثار و نوشته های فارسی مربوط به این موضوع، از واژه های اهمال كاری، سهل انگاری، به تعویق انداختن كار و مسامحه كاری به عنوان واژه هایی معادل نام برده شده است (فرجاد، 1385).

بسیار اتفاق افتاده است كه دانش آموزان در انجام برخی كارهایشان دچار اهمال كاری می‌شوند. به عنوان مثال در انجام تكالیف و وظایف درسی خود اهمال می نمایند. تكالیف خود را با تاخیر ارائه داده و برای آن دلایلی ارائه می نمایند. گاهی برخی دانش آموزان با هرچه در مدرسه می گذرد، مخالفت می كنند. بر نظام آموزشی ایراد می گیرند و بر مقررات حاكم بر مدرسه خرده می گیرند. گاهی معلمان را مقصر می دانند، چون تكالیف مشكلی برای آنان تعیین نموده اند، گاهی والدین را مقصر می دانند،‌ چون آنها را به مدرسه برده اند. در واقع به جای اینكه از دست خود عصبانی باشند و خود را در اهمال كاری‌ها مقصر بدانند، همه تقصیر را به گردن دیگران می اندازند.

بسیار اتفاق افتاده است كه دانش آموزان، معمولا مطالب درسی را برای روزهای نزدیك به امتحان می گذارند، به عبارتی در طول سال تحصیلی به آن توجه نمی كنند و این كاری است كه زحمت آنها را چندین برابر می كند، از كجا معلوم كه در روزهای آخر، مشكلات حادتری پیش نیاید و آن گاه بر فرصت های از دست رفته حسرت نبرند؟ هرچند، اهمال‌كاری نزد بیشتر افراد رایج است و بسیار نادر هستند كسانی كه دچار این بیماری نباشند، با این وجود نمی توان به راحتی از كنار آن گذشت.

بحث درباره امروز و فردا كردن كار در قلمرو روان شناسی، مطلبی در خور توجه است. از این منظر اهمال كاری یعنی به آینده محول كردن كاری كه تصمیم به اجرای آن گرفته ایم (الیس و جیمز نال، 1985).نیز اهمال كاری به معنی طفره رفتن و تعلل ورزیدن بوده كه معنی تحت الفظی آن به تعویق انداختن كارها یا به تاخیر انداختن كار به روز دیگر است (دی سیمون، 1993). به نظر دایر (1997) اهمال كاری راه فرار از زیستن تا سرحد امكان در لحظات حال است. از دیدگاه برونو (1991) اهمال كاری هنر ادامه دادن دیروز و اجتناب از امروز است (گلشنی و دلالی، 1384).

ساتن (2009) معتقد است كه اهمال كاری منجر به انجام یك كار بی ثمر می شود. اهمال كاری سارق زمان است و باعث می شود كه فرد احساس گناه كند و نگاه دیگران نیز نسبت به او تغییر می كند (خسروی، 1388). مك كوینی (1986) می گوید : امروزه رفتارگراها معمولا اهمال‌كاری را به عنوان یك عادت آموخته شده كه از رجحان انسانی برای پاداش‌های كوتاه مدت ناشی می شود، تعریف می كنند (كرمی، 1388).

از دیدگاه گلدبرگ (1998) اهمال كاری به عنوان یك رفتار عادتی در نظر گرفته می شود كه شیوع فراوانی در جوامع مختلف دارد و روند رو به رشد آن بسیار گسترده است. این عادت، با تاخیر انجام دادن كار یا مسئولیت توام است و در نتیجه پیامدهای ناخوشایندی به همراه دارد. اگرچه ممكن است پیامدهای منفی این عادت در زندگی روزمره نباشد اما زیان‌های برخاسته از شیوع این رفتار در بین افراد گروههای مختلف مهم و قابل ملاحظه است و همین امر ضرورت جلوگیری از چنین رفتاری را نمایان می سازد(كرمی، 1388).

از انواع اهمال كاری های رایج، یكی اهمال كاری تحصیلی است. می توان گفت اهمال‌كاری تحصیلی یعنی به تعویق انداختن امور تحصیلی از جمله تكالیف درسی توسط دانش آموزان است. در بررسی های آماری كه در این مورد به عمل آمده،‌ معلوم شده كه علت عمده اهمال كاری تحصیلی در افراد، پرتوقعی و پایین بودن سطح تحمل آنهاست كه به خصومت و تنفر آنها از اشخاص می انجامد (الیس و جیمز نال، 1985).

از طرفی برای مقابله با اهمال كاری تحصیلی،‌ روش ها و شیوه های مختلفی وجود دارد. به عبارت دیگر برای تغییر عاداتی كه در دانش آموزان اهمال كار وجود دارد، می توان راهكارهای علمی و عملی ارائه نمود،‌ اندكی از دغدغه های ذهنی آنان را كاهش داد. بدین سان پژوهشگر با انجام این پژوهش به ارائه راهكارهایی برای مقابله با اهمال كاری تحصیلی دانش آموزان دوره‌ی متوسطه همت نموده است.

قبل از ادامه بحث، خاطرنشان می گردد موضوع اهمال كاری، علاوه بر آنكه در روان‌شناسی و حوزه های مرتبط با آن مورد عنایت قرار گرفته است،‌ در منابع اسلامی نیز از دیرباز مورد توجه بوده و در روایات و ادعیه درباره آن سخن به میان آمده است. به هر حال بحث اهمال‌كاری،‌ از جمله مباحث بسیار مهم است كه ریشه‌ی اخلاقی و روانی دارد و پژوهش پیرامون آن می تواند راهگشای بسیاری از اقدامات باشد.

الف: خودکارآمدی:

خودکارآمدی از دیدگاه نظریه شناختی:

خودکارآمدی (Self - efficacy) از نظریه شناخت اجتماعی (Social cognition theory) آلبرت باندورا (1997) روانشناس مشهور ، مشتق شده است که به باورها با قضاوت های فرد به توانایی های خود در انجام وظایف و مسئولیت ها اشاره دارد. نظریه شناخت اجتماعی مبتنی بر الگوی علمی سه جانبه رفتار ، محیط و فرد است ، این الگو به ارتباط متقابل بین رفتار ، اثرات محیطی و عواملی فردی (عوامل شناختی ، عاطفی و بیولوژیک) که به ادراک فرد برای توصیف کارکردهای روان شناختی اشاره دارد ، تأکید می کند ، براساس این نظریه ، افراد در یک نظام علّیت سه جانبه برانگیزش و رفتار خود اثر می گذارند.

باندورا (1997) اثرات یک بعدی محیط بر رفتار فرد که یکی از فرضیات مهم روان شناسان رفتارگرا بوده است ، را رد کرد. انسان ها دارای نوعی نظام خود کنترلی و نیروی خود تنظیمی هستند و توسط آن نظام بر افکار ، احساسات و رفتارهای خود کنترل دارند و بر سرنوشت خود نقش تعیین کننده ای ایفا می کنند.

مفهوم خودکارآمدی:

خودکارآمدی یکی از مفاهیم مطرح شده در تئوری شناختی – اجتماعی بندورا می باشد که یک مفهوم اساسی در فهم رفتار انسان است. این مفهوم در زمینه های گوناگون از قبیل پیشرفت تحصیلی ، اختلالات عاطفی ، سلامت جسمی و روانی ، انتخاب شغل و تغییرات سیاسی – اجتماعی استفاده شده است. امروزه مفهوم خودکارآمدی یک متغییر کلیدی در روان شناسی بالینی ، تربیتی و اجتماعی ، رشد و سلامت و شخصیت محسوب می شود. (بندورا 1993-1995)

خودکارآمدی در چگونگی احساس ، تفکر و عمل افراد ، تفاوت هایی ایجاد می کند. در زمینه احساس ، خودکارآمدی پائین با افسردگی ، اضطراب ، درماندگی آموخته شده و عزت نفس پائین مرتبط است و در زمینه تفکر خودکارآمدی بالا ، فرآیندهای شناختی و عملکردهای تحصیلی را تسهیل می کند و در نهایت سطح خودکارآمدی با انگیزش عمل رابطه مستقیم دارد. (بندورا ، 1993)

ویژگی افراد خودآکارآمد:

افراد خودکارآمد تکالیفی که چالش انگیزی بیشتری دارند را انتخاب می کنند و هدف بزرگتری را بر می گزینند و پایداری بیشتری نسبت به آن اهداف از خود نشان می دهند. (شوارزر ، 1999)

افراد دارای باورهای خودکارآمدی بالا به توانایی هایشان در هر عملکرد اعتقاد دارند و به احتمال زیاد با تمام تلاش جهت موفقیت خود تلاش می کنند.

افراد با خودکارآمدی بالا حتی با وجود موانع و پیامدهای منفی پشتکار زیادی خواهند داشت آنها قادر هستند در ناکامی ها و ناامیدی ها کنار بیایند و بهتر به راه خود ادامه دهند ، آنها کمبود را نه به عنوان نتیجه پایانی بلکه فقط به عنوان یک عقب نشینی موقت قلمداد می کنند. این افراد همچنین رویکردشان به موقعیت هایی پر استرس با اطمینان عمل کردن است و آنها قادر خواهند بود استرس ها را قبل از شروع عملکردشان مهار کنند و در واقع افراد خودکارآمد آسیب پذیری نسبت به استرس و افسردگی را ندارند. (میجر ، 1992) (20)

افرادی که احساس خودکارآمدی بالا دارند دارای سلامت روان هستند ، در مواجهه با تکالیف مشکل به جای اجتناب از آنها با تکالیف چالش می کنند ، تعهد بالایی برای رسیدن به اهداف خود دارند ، شکست خود را بیشتر با تلاش ناپسند و دانش و مهارت ناقص اما جبران پذیر اسناد می دهند. هنگام مواجهه با مشکل به جای اضطراب و ترس ، احساس آرامش را تجربه می کنند ، دیدگاه گسترده ای از شیوه حل مسئله دارند ، بعد از شکست اعتماد تضعیف شده ی ، آنها به سرعت بهبود می یابد ، در انجام تکالیف علاقه مندی و درگیری بیشتری از خود نشان می دهند و به راه حل های خود اطمینان دارند ، در عین حال انعطاف پذیر هستند. (پاهارس ، 1999 ، بندورا ، 1993 ، وزیمرمن ، 1990 ، به نقل از قنبرزاده علمداری ، 1380)

افراد دارای خودکارآمدی بالا از نقاط ضعف و قوت خود مطلع اند ، آنها اهداف واقع بینانه انتخاب می کنند ، و از خود انتظارات معقولی دارند و از مزایای استفاده از مقابله متمرکز بر مشکل ، در مقابل مقابله متمرکز بر هیجان آگاه هستند.

افرادی دارای خودکارآمدی بالا بسیار جرأت مندند ، اجتماعی اند و عزت نفس بالایی دارند و نیز کنترل بیشتری بر زندگیشان دارند. (محمدخانی ، 1381)

مطابق گفته بندورا (1997) باورهای خودکارآمدی دارای سه بعد می باشند و از نظر سطح ، عمومیت و نیرومندی با هم تفاوت دارند و ثابت شده است که این ابعاد نقش مهمی در اندازه گیری خودکارآمدی دارند.

الف) سطح 1: اولین بعد خودکارآمدی سطح می باشد. کارآمدی یک فرد ممکن است در یک قلمرو در حد کارهای ساده ، متوسط و یا شاید سطوح سخت گردد. اگر هیچ مانعی وجود نداشته باشد ، انجام آن کار ساده بوده و هرکس ممکن است خودکارآمدی بالا در مورد انجام آن داشته باشند. (بندورا ، 1977)

ب) عمومیت: دومین بعد خودکارآمدی ، بعد تعمیم پذیری است ، افراد ممکن است در یک قلمرو یا بخش کوچکی از آن خود را خودکارآمد بدانند. عمومیت خودکارآمدی از چند عامل تأثیر می پذیرد. شباهت فعالیت ها ، حیطه بروز آن ، کیفیت شرایط و خصوصیات افرادی که آن رفتار یا فعالیت مربوط به آنهاست. (بندورا ، 1997)

ج) نیرومندی: باورهای خودکارآمدی ضعیف در اثر تجارب ناموفق به آسانی بی اعتبار می شوند.

اما کسانی که اعتقاد محکمی به قابلیت های خود دارند ، در برابر موانع آن را حفظ می نمایند. باورهای خودکارآمدی هر چقدر نیرومندتر باشند ، دوام بیشتری می آورند و رابطه بیشتری با رفتار پیدا می کنند. (حمیدی پور ، 1377)

2- اهمال کاری:

اهمال کاری از ریشه لاتین Procrastinare به معنی به تعویق انداختن تا صبح گرفته شده است کاری که باید ترجیحاً اکنون انجام شود به زمان دیگری موکول می گردد. البته اهمال کاری ، باید از تأخیرهای برنامه ریزی شده ای که به دلایل موجهی صورت می گیرد و تنبلی متمایز گردد.

اسچارو ، وادگینس واولافسون (2007) از آن به عنوان تعویق عمدی کار یا وظیفه ای که باید تکمیل شود تعریف می کنند. از مظاهر اهمال کاری پدیدار شدن ویژگی یا صفت اهمال کاری در موقعیت تحصیلی است که در جهان و در بین دانش آموزان و دانشجویان پدیده ای شایع می باشد.

از تعاریف مختلف اهمال کاری می توان این گونه برداشت کرد که دو روش برای تفسیر اهمال کاری وجود دارد.

الف) اهمال کاری به عنوان یک رفتار (Behavior).

ب) اهمال کاری به عنوان یک ویژگی شخصیتی (Trait).

در ابتدا کسانی که در مورد اهمال کاری به پژوهش می پرداختند ، بیشتر به ویژگی رفتاری آن تمرکز می کردند و اهمال کاری را به عنوان رفتار اجتناب از یک تکلیف خاص در نظر می گرفتند (شونبرگ ، 2005) برخی از پژوهشگران (زاریک و استون بریکر ، 2009) اهمال کاری را به عنوان یک ضعف شخصیتی در نظر گرفته اند و بعضی ها به این نتیجه رسیده اند که افراد اهمال کار اعتماد به نفس پائینی دارند.

 

 


پروپوزال بررسی رابطه ی بین هوش هیجانی و بهزیستی روانی در پیشرفت تحصیلی دانشجویان

  • 53
روش تحقیق پژوهش حاضر از انواع همبستگی است پژوهشگر در این پژوهش بدنبال کشف رابطه هریک از متغیرهای هوش هیجانی در این پژوهش به عنوان متغیر پیش بینی و بهداشت روانی و پیشرفت تحصیلی به عنوان متغیرهای ملاک می باشد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 15
فرمت فایل doc
حجم فایل 165 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
پروپوزال بررسی رابطه ی بین هوش هیجانی و بهزیستی روانی در پیشرفت تحصیلی دانشجویان

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر
 
 

 

پروپوزال بررسی رابطه ی بین هوش هیجانی و بهزیستی روانی در پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور رودهن سال 1394

یکی از پدیده های که در دهه ی اخیر مورد استقبال قرار گرفت پدیده هوش هیجانی بوده است که دلیل این امر توانای فرضی هوش هیجانی بالاتر در حل بهتر مسائل کاستن از میزان تعارفات بین انچه که انسان احساس میکند یا انچه فکر می کند یا همان تقابل عقل و احساس و مشاهده زندگی شاد و موفقیت امیز کسانی بوده که از تحصیلات عالی برخوردار نیستند ولی به دلیل هوش هیجانی می توانند سبب افزایش میزان سلامتی –رفاه -ثروت- موفقیت عشق و شادی گردد ایمانی 1384 در بهزیستی روانی از جمله مفاهیم مهم و اساسی در روانشناسی است که محققان زیادی به ان توجه کرده اند .عوامل مختلفی می تواند بهزیستی روانی افراد را تحت تاثیر قرار دهند دانشجویان که اجزای اصلی دانشگاه را تشکیل می دهند زمانی می توانند در پیشرفت تحصیلی نیز از جمله مباحثی است که در محیطهای اموزشی بویژه در دانشگاه بیشترین اهمیت برخوردار است . محققان عوامل مختلفی را که بر بهزیستی روانی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان تاثیر دارد را مورد بررسی قرار داده اند . مفهوم نسبتا جدیدی که اخیرا مورد توجه روانشناسان قرار گرفته است عبارت است از هوش هیجانی .شاید شکی نیست علاقه مندی به بررسی تاثیر این متغییر بر متغیرهای مهم و اساسی بهزیستی روانی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان را تحت تاثیر قرار دهد؟

بسیاری از روانشناسان علاقمند ند با پژوهشهای خود این موضوع را بررسی کنند که ایا با استفاده از مولفه های هوش هیجانی میتوان به ارتقائ روان و پیشرفت دانشجویان پرداخت؟ گاروتر( 1983) اهمیت و ضرورت پژوهش: هوش هیجانی یکی از متغیرهای مهمی است که با بهداشت روانی و پیشرفت تحصیلی رابطه دارد. توانای شخصی برای سازگاری و چالش با زندگی به عملکرد منسجم قابلیتهای هیجانی بستگی دارد. چرا برخی از مردم نسبت به بعضی دیگر از بهداشت روانی بهتر برخور دارند؟چرا برخی از مردم نسبت به برخی دیگر در زندگی موفق ترند؟چه عواملی این تفاوتها را رقم میزنند؟پاسخ به این سوالات لزوم بررسی مهارتهای هیجانی که تصور می شود موفقیت افراد را تبیین کند نشان می دهد احتمالا پیشرفت-موفقیت و کامیابی افراد می تواند ناشی از بهزیستی روانی و هوش هیجانی باشد. لذا با توجه به جنبه های کارکردی هیجان در بهزیستی روانی تحصیلی و کمک به فرد در جهت تامین بهداست روان بررسی این متغییرها در دانشجویان مهم وسودمند است. با توجه به این که هوش هیجانی مناسب بر بهزیستی روانی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان تاثیر دارد با توجه به این که اموزش به هوش هیجانی مناسب به افراد می تواند بر رفتار انها تاثیر بگذارد ضرورت کنترل مهارتهای هوش هیجانی بیشتر نمایان می شود.همچنین انجام تحقیقات اندک در این زمینه به ویژه در کشور و استان وجود داشته یافته های پراکنده در انجام این پژوهش ضرورتی مهم به نظر می اید نتایج این تحقیق کاربردی مفید برای مراکز مشاهده و دانشجویی دارد. همچنین با توجه به نقش و اهمیت این متغیرها در عملکرد تحصیلی و قابل تغیر بودن متغیرهای مورد مطالعه می توان با اموزه ها و ارائه راهکارهای صحیح بهزیستی روانی و عملکرد تحصیلی دانشجویان را افزایش داد.

 

 


پایان نامه بررسی رابطه ی بین هوش هیجانی و بهزیستی روانی در پیشرفت تحصیلی

  • 45
این محصول یک فایل ورد 95صفحه ای مناسب پایان نامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته روان شناسی و علوم تربیتی است
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 16
فرمت فایل doc
حجم فایل 153 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 95
پایان نامه بررسی رابطه ی بین هوش هیجانی و بهزیستی روانی در پیشرفت تحصیلی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر
 
 

 

پایان نامه بررسی رابطه ی بین هوش هیجانی و بهزیستی روانی در پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور رودهن سال 1394

 

چکیده :

هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه ی بین هوش هیجانی و بهزیستی روانی در پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور رودهن سال 1394می باشد تحقیق حاضر از نوع همبستگی است در این پژوهش مولفه های هوش هیجانی به عنوان متغیر پیش بین(مستقل)وبهزیستی روانی وپیشرفت تحصیلی به عنوان متغیر ملاک (وابسته)درنظر گرفته شده اند.جامعه آماری تحقیق راکلیه دانشجویان دانشگاه پیام نور رودهن سال 1394 تشکیل می دهند نمونه تحقیق شامل 30دانشجوی دختر است که به روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده اند.کلیه آزمودنیهای پژوهش هیجانی بار-ان وپرسشنامه سلامت عمومی کله برگ (1979)ومیانگین معدل ترم های گذشته دانشجویان موردسنجش وارزیابی قرار گرفتند این ابزار از لحاظ روان سنجی دارای اعتبار پایانی مطلوبی هستند .داده های جمع آوری شده با روش آماری استنباطی وضریب همبستگی جزیی وضریب همبستگی پیرسون انجام گرفته است نتایج نشان می دهد که بین هوش هیجانی ومولفه های آن با بهزیستی روانی رابطه مثبت معنی داری وجود دارد.اما بین هوش هیجانی وبرخی از مولفه های سلامت عمومی از قبیل اضطراب اختلال درکارکرد اجتماعی و افسردگی رابطه منفی معنی داری وجوددارد. p<=5همچنین نتایج نشان می دهد که بین بهزیستی روانی ومعدل تحصیلی معنی داری وجود ندارد.

مقدمه:

هوش هیجانی به عنوان یک مفهوم جدید در روان شناسی حاصل در هم تنیدگی دو ذهن هیجانی وعقلانی است هوش هیجانی رابطه متقابل عقل و احساس است واز آنجا که انسانها به طور غالب نه به طور عقلانی هستند ونه احساسی از قابلیت فرد برای انطباق بامحیط اطراف وکنار آمدن با مشکلات زندگی به کارکرد ترکیبی قابلیتهای عاطفی وعقلانی بستگی دارد.امروزه هوش هیجانی موضوع مورد بحث بسیاری از تحقیقات وپژوهشهای مربوط به بررسی تفاوتهای فردی شده است توانایی پیش بینی موفقیتهای زندگی ونیز نقش اساسی این سازه در اغلب اختلالات روانی می تواند از دلایل علاقه به مطالعه هوش هیجانی باشد و واژه هوش هیجانی نخستین بار درسال 1990توسط دکتر پیتر سالودی از دانشگاه یل ودکتر جان مایر از دانشگاه نیو همیشایر مطرح شده با این حال از نظر مفهومی (نه اصطلاحی )ریشه آن به هوش اجتماعی باز می گردد که در سال 1920از سوی ترنرایک مطرح شد هوش هیجانی ثرندایک به توانایی فهم ومدیریت مردم وعلاقلانه عمل کردن در روابط انسانی اطلاق می شود.ریشه مفهوم دیگر به اصطتاح هوش درونی فردی و میان فردی گاردنو باز میگردد با این حال همانطور که گفته شد انچه عمومیت دارد و در ادبیات تحقیقی رواج پیدا کرد اصطلاح هوش هیجانی بود که توسط سالووی و مایر پیشنهاد گردید و در سال 1995 با انتشار کتاب گلمن تحت همین عنوان وجه عمومی تری یافت انها با اطلاع از اقدامات اولیه که در مورد جنبه های غیر شناختی هوش هیجانی را اغاز کردند آنها هوش هیجانی را به عنوان یک شکل از هوش هیجانی در نظر گرفتند ومعتقدند که هوش هیجانی نوعی از پردازش اسست که شامل توجه به هیجانهای ارزیابی صحیح و دقیق آن در خود و دیگران نظم بخشی سازش یافته هیجانها و ابزار مناسب آنها می باشد در تعریفی دیگر بار – آن هوش هیجانی را دسته ای از مهارتهای استعدادها و توانایی های غیر شناختی می دانند که با توانایی موفقیت فرد را در مقابله به فشارها افزایش می دهد . همزمان با پیدایش و گسترش هوش هیجانی به عنوان روح زمان و یا گرایش فرهنگی یک دوره خاص به عنوان مجموعه ای از صفات شخصیتی (بار-ان2001)به عنوان مجموعه ای از توانایی های ذهنی (مایر-سال ووی-کاروسو2000)مطرح گردید.تلقی توانشی از هوش هیجانی اساسی را بر یادگیری توانایی های هیجانی و به کار گیری عملی آنها در حوضه های مختلف زندگی می گذارد.به عقیده ی مایر و سالووی توانایی دریافت و ابراز هیجان و نیز فهم ومدیریت اطلاعات هیجانی قابل یادگیری بوده افراد از این نظر با هم تفاوت دارند بنابراین هوش هیجانی توانشی یا توانایی شناختی هیجانی به توانایی واقعی و بالفعل افراد در باز شناختی و پردازش اطلاعات هیجانی اطلاق می شود.این نوع از هوش هیجانی بهوسیله ی عملکرد و موقعیت های عینی مورد ارزیابی قرار می گیرد. یکی از وظایف مراکز خدمات مشاوره ای دانشگاه تامین بهزیستی روانی حاصل می شود . (بروکن1985)ارتقای بهزیستی روانی و پیشگیری از بیماریها را بخشهایی از مفهوم کلی سلامت می داندو بین آنها پیوست ها را فرض می کنند (خواجوی و همکاران1382) فعالیت های آموزشی در جهت تقویت بهزیستی خود یکی از بخش هایی است ه می گفته و رال (1990َ)برای ارتقای بهزیستی روانی باید توسعه یابد از جمله فعالیت های آموزشی که امروزه محققان تاکید بیشتری بر روی آن دارند آموزش مهارت های هوش هیجانی است .ماهیت آموزش پذیری قابلیت یادگیری و قابلیت ارتقا و شکوفایی هوش هیجانی موجب گردیده تا به این پدیده بیش از پیش توجه شود لذا در این تحقیق برانیم که میزان تاثیر آن را بر پیشرفت تحصیلی و بهداشت روان مورد بررسی قرار دهیم واینکه چگونه از این پدیده میتوانیم برای ارتقای سطح و کیفیت تحصیل و بهبود بهداشت روان جامعه کمال استفاده را بکنیم .

بیان مسئله:

یکی از پدیده های که در دهه ی اخیر مورد استقبال قرار گرفت پدیده هوش هیجانی بوده است که دلیل این امر توانای فرضی هوش هیجانی بالاتر در حل بهتر مسائل کاستن از میزان تعارفات بین انچه که انسان احساس میکند یا انچه فکر می کند یا همان تقابل عقل و احساس و مشاهده زندگی شاد و موفقیت امیز کسانی بوده که از تحصیلات عالی برخوردار نیستند ولی به دلیل هوش هیجانی می توانند سبب افزایش میزان سلامتی –رفاه -ثروت- موفقیت عشق و شادی گردد ایمانی 1384 در بهزیستی روانی از جمله مفاهیم مهم و اساسی در روانشناسی است که محققان زیادی به ان توجه کرده اند .عوامل مختلفی می تواند بهزیستی روانی افراد را تحت تاثیر قرار دهند دانشجویان که اجزای اصلی دانشگاه را تشکیل می دهند زمانی می توانند در پیشرفت تحصیلی نیز از جمله مباحثی است که در محیطهای اموزشی بویژه در دانشگاه بیشترین اهمیت برخوردار است . محققان عوامل مختلفی را که بر بهزیستی روانی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان تاثیر دارد را مورد بررسی قرار داده اند . مفهوم نسبتا جدیدی که اخیرا مورد توجه روانشناسان قرار گرفته است عبارت است از هوش هیجانی .شاید شکی نیست علاقه مندی به بررسی تاثیر این متغییر بر متغیرهای مهم و اساسی بهزیستی روانی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان را تحت تاثیر قرار دهد؟

بسیاری از روانشناسان علاقمند ند با پژوهشهای خود این موضوع را بررسی کنند که ایا با استفاده از مولفه های هوش هیجانی میتوان به ارتقائ روان و پیشرفت دانشجویان پرداخت؟ گاروتر( 1983) اهمیت و ضرورت پژوهش: هوش هیجانی یکی از متغیرهای مهمی است که با بهداشت روانی و پیشرفت تحصیلی رابطه دارد. توانای شخصی برای سازگاری و چالش با زندگی به عملکرد منسجم قابلیتهای هیجانی بستگی دارد. چرا برخی از مردم نسبت به بعضی دیگر از بهداشت روانی بهتر برخور دارند؟چرا برخی از مردم نسبت به برخی دیگر در زندگی موفق ترند؟چه عواملی این تفاوتها را رقم میزنند؟پاسخ به این سوالات لزوم بررسی مهارتهای هیجانی که تصور می شود موفقیت افراد را تبیین کند نشان می دهد احتمالا پیشرفت-موفقیت و کامیابی افراد می تواند ناشی از بهزیستی روانی و هوش هیجانی باشد. لذا با توجه به جنبه های کارکردی هیجان در بهزیستی روانی تحصیلی و کمک به فرد در جهت تامین بهداست روان بررسی این متغییرها در دانشجویان مهم وسودمند است. با توجه به این که هوش هیجانی مناسب بر بهزیستی روانی و پیشرفت تحصیلی دانشجویان تاثیر دارد با توجه به این که اموزش به هوش هیجانی مناسب به افراد می تواند بر رفتار انها تاثیر بگذارد ضرورت کنترل مهارتهای هوش هیجانی بیشتر نمایان می شود.همچنین انجام تحقیقات اندک در این زمینه به ویژه در کشور و استان وجود داشته یافته های پراکنده در انجام این پژوهش ضرورتی مهم به نظر می اید نتایج این تحقیق کاربردی مفید برای مراکز مشاهده و دانشجویی دارد. همچنین با توجه به نقش و اهمیت این متغیرها در عملکرد تحصیلی و قابل تغیر بودن متغیرهای مورد مطالعه می توان با اموزه ها و ارائه راهکارهای صحیح بهزیستی روانی و عملکرد تحصیلی دانشجویان را افزایش داد.

فهرست مطالب
فصل اول: کلیات تحقیق 5
مقدمه: 5
بیان مسئله 7
اهداف پژوهش 9
فرضیه های پژوهش 9
تعریف نظری و عملیاتی متغیرها 10
فصل دوم: ادبیات تحقیق 11
تاریخچه هوش هیجانی 11
مفهوم هوش هیجانی از دیدگاه بار –آن 19
نقش هیجانها در هوش 35
هوش هیجانی :دو نظریه 35
تنظیم وکنترل هیجانها 36
بهداشت روان: 39
توانایی لذت بردن از زندگی: 39
توانایی جهیدن 39
تعادل 40
انعطاف پذیری 40
خودشکوفایی 40
موفقیت تحصیلی 41
پیشینه تحقیق 43
پژوهشهای خارج از کشور 43
پژوهشهای داخل کشور 45
فصل سوم: روش شناسی تحقیق 46
روش تحقیق 46
آزمون هوشی هیجانی بار-ان 49
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل 51
فصل پنچم: بحث و نتیجه گیری 84
محدودیت ها 87
پیشنهادات 87
منابع 90
ضمائم : 91

 

 


پروژه کارورزی معلمی

  • 106
پروژه کارورزی معلمی
دسته بندی گزارش کارورزی
بازدید ها 13
فرمت فایل doc
حجم فایل 104 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 70
پروژه کارورزی معلمی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر
 
 

 

پروژه کارورزی معلمی

 

امروزه و به خاطر آنکه واژه کارورزی کاربردهای فراوانی دارد، گاهی اوقات به سختی می‌توان منظور گوینده را از واژه کارورزی استنباط کرد. در حقیقت می‌توان هر تجربه آموزشی را که با شغل ترکیب شود، کارورزی نامید و همین ترکیب است که کارورزی را به ابزاری منحصر به فرد برای کنکاش شغلی تبدیل می‌کند. اصل کلمه کارورزی به واژه کارورز برمی‌گردد و به فردی گفته می‌شود که در حین تحصیل در آموزش عالی و یا بلافاصله بعد از پایان دوران تحصیل و تنها با هدف کسب تجربه و مهارت کاری و عملی در مؤسسه‌ای مشغول بکار می‌شود ‌ کارورزی می‌تواند برای افراد حالت اجباری یا اختیاری داشته باشد. یعنی کارورز گاهی اوقات باید برای گذراندن دو یا سه واحد درسی در دانشگاه به دوره کارورزی روی بیاورد و یا اینکه خودش به طور داوطلبانه در یک واحد صنعتی یا اداری مشغول کاربدون دستمزد شود. دوره کارورزی امکان و فرصتی برای آشنایی دانشجویان با محیط کار محسوب می‌شود که نه تنها باعث افزایش قابلیت‌های آنان برای اشتغال در آینده می‌شود بلکه به کارورزان قدرت انتخاب بیشتری در انجام وظایف ارائه شده می‌دهد تا بتوانند بهتر به علاقمندی‌ها و گرایش‌های خود در زمینه‌های مختلف پی برده و نقاط ضعف و قوت کار خود را ارزیابی کنند. مثلاً حضور در کتابخانه برای کارورز، برخورد با واقعیت‌ها را به دنبال دارد. در واقع می‌توان اصول نظری که اساس یک مصاحبه خوب در بخش مرجع را تشکیل می‌دهند به بهترین شکل در کلاس درس تدریس کرد اما روش‌های ارتباطی واقعی را فقط از طریق تمرین و برخورد با مراجعه‌کننده می‌توان کسب کرد و در مرحله عمل است که کارورز قادر به برقراری ارتباط گفتاری یا کلامی و افزایش مهارت‌های ارتباطی گفتاری و غیر گفتاری خواهد شد.

تاریخچه آموزش وپرورش در ایران

سوابق تعلیم وتربیت آدمی نشان میدهد که به علت ناچیز بودن مجموعه‌ی میراث اجتماعی و ساده بودن ارتباطات انسانی آموزش وپرورش به وسیله خانواده‌ها و بیشتر به صورت غیرعمدی انجام گردیده است. با گسترده شدن دامنه دانش‌ها و مهارت‌های بشری و توسعه فرهنگ و تمدن‌های مختلف افزایش جمعیت تراکم نفوس در شهرها و روستاها رفته رفته نوعی دخالت آگاهانه در جریان انتقال فرهنگ وتمدن به کودک و نوجوانان ضروری شمرده شده و ضمن توجه به تربیت غیرعمدی پدید آمد و سالمندان با توجه به مقاصد معین به پرورش خردسالان پرداختند و برای انجام دادن وظایف تعلیم و تربیت به صورت رسمی و عمدی طبق ضوابطی به تدریج سازمان‌های متعددی را ایجاد کردند. بهترین سازمان‌ها از صدر اسلام تا کنون عبارتند از خانواده. مسجد. مکتب و مدرسه.

اهمیت آموزش و پرورش در جامعه

بی شك آموزش و پرورش اساسی ترین نهاد اجتماعی در شكل دهی، هدایت و كنترل افكار افراد هر جامعه بشری است و داشتن یك آموزش و پرورش توانمند لازمه ی هر توسعه ی اجتماعی است. در بعضی از كشورهای جهان حكومتها مستقیماً آموزش و پرورش را به كنترل خود در می آورند تا بتوانند آنرا در جهت پیشبرد اهداف خود بكار برند. در این كشورها تمامی هزینه های آموزشی از طریق دولت تأمین می گردد. در بعضی دیگر ازكشورها آموزش و پرورش از طریق اعمال قوانین كنترل كننده به خدمت گرفته می شود. در این كشورها قسمت عمدة هزینه های آموزشی از طریق بخش خصوصی تأمین می گردد؛ گاه بخش خصوصی به تنهایی همه فعالیتهای آموزشی و پرورشی را عهده دار می گردد و گاه فعالیتهای مربوط به آموزش و پرورش به تناسب بین بخش خصوصی و دولتی تقسیم می شود و متناسب با نوع و میزان فعالیتها و همچنین وضعیت اجتماعی اقتصادی جامعه هزینه های آموزشی بین بخش خصوصی و دولت تقسیم می گردد. در این كشورها بخش خصوصی آموزش و پرورش از طریق اعمال قوانین كنترل می شود. میزان مشاركت بخش خصوصی در اداره آموزش و پرورش با میزان مشاركت بخش خصوصی در دیگر فعالیتهای اجتماعی رابطه مستقیم دارد و به عوامل متعددی چون میزان پایبندی حكومت مركزی به اصول مردم سالاری، میزان توسعه فرهنگی، وضعیت اقتصادی آحاد جامعه، وضعیت نیروی انسانی متخصص در امر تعلیم و تربیت، میزان رشد اقتصادی بخش خصوصی و قوانین حاكم بر نهاد آموزش و پرورش ( این قوانین منطبق با قانون اساسی و در جهت خواست حكومت مركزی تدوین می گردد ) بستگی دارد.

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه 1

کارورزی چیست؟ 1

تاریخچه آموزش وپرورش در ایران 2

اهمیت آموزش و پرورش در جامعه 2

تعریف کارآموزی 3

موقعیت و مشخصات مدرسه 4

اهداف‌ کلی‌ آموزش‌ وپرورش‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ 4

الف‌ - اهداف‌ اعتقادی‌ 4

ب‌ ـ اهداف‌ اخلاقی‌ 5

پ‌ - اهداف‌ علمی‌آموزشی‌ 5

ت‌ - اهداف‌ فرهنگی‌ هنری‌ 6

ث‌ - اهداف‌ اجتماعی‌ 6

ج‌ - اهداف‌ زیستی‌ 7

چ‌ - اهداف‌ سیاسی‌ 7

ح‌ - اهداف‌ اقتصادی‌ 7

شرح وظایف یک معلم 8

شرح وظایف 8

شرح وظایف مدیر آموزشگاه 10

١-وظایف آموزشی وپرورشی 10

2-وظایف اداری 13

شرح وظایف معاون آموزشی آموزشگاه 16

انجام سایرامورارجاعی مربوط عنداللزوم 18

شرح وظایف معاون اجرایی آموزشگاه 18

وظایف و حدود اختیارات انجمن اولیاء و مربیان 21

گزیده هایی از آیین نامه های اجرایی مدارس و انجمن اولیا و مربیان 21

الف) تركیب اعضای انجمن اولیا و مربیان مدرسه 21

ب) شرح وظایف انجمن های اولیا و مربیان واحدهای آموزشی 22

ج) چگونگی انتخاب اعضا و تشكیل انجمن اولیا و مربیان 23

د) شرایط عضویت اولیا در انجمن اولیا و مربیان مدرسه 24

تعریف انجمن اولیاء و مربیان 24

اهداف و وظایف انجمن اولیا ومربیان واحدهای آموزشی 25

اركان مدرسه 25

انجمن اولیا ومربیان 25

الف – ترتیب اعضا 26

ب- شرح وظایف انجمن اولیا و مربیان آموزشگاه 26

چگونگی انتخاب اعضا و تشكیل انجمن اولیا و مربیان 27

نحوه انتخاب اعضا و تشكیل انجمن اولیا و مربیان 28

شرایط عضویت اولیا در انجمن اولیا و مربیان مدرسه 28

شورای دانش آموزی 29

اهداف شورا 29

زمان ونحوه ی انتخابات شورای دانش آموزی 31

ترکیب اعضای شورای دانش آموزی درمقطع ابتدایی 32

چگونگی تشکیل جلسات شوراهای دانش آموزی 32

چگونگی تشکیل جلسات 32

نکات مهم 33

((شرح وظایف کلی کمیته های شورای دانش آموزی مدارس)) 34

((کمیته فرهنگ وقرآن ومعارف اسلامی)) 34

((کمیته بهداشتی)) 34

((کمیته علمی –آموزشی وپژوهشی)) 34

((کمیته هنری)) 35

((کمیته سیاسی اجتماعی)) 35

((کمیته تعاون وفعالیتهای گروهی)) 35

((کمیته ورزشی)) 36

کلاسهای جبرانی راهی برای تقویت آموخته های دانش آموزان 36

بررسی وضعیت دانش آموزان تجدیدی 37

مسائل مربوط به سنجش و ارزشیابی (امتحانات ) 42

مقررات مربوط به ثبت‌نام دانش‌آموزان 44

ثبت‌نام دانش‌آموزان با توجه به موارد زیر انجام مى‌شود 44

شرایط سنى ثبت‌نام شوندگان آموزش همگانى به‌شرح زیر است 45

دستورالعمل اجرایی ثبت نام دانش آموزان سال تحصیلی ۹۴-۱۳۹۳ 48

نکات قابل توجه و مدارک لازم جهت ثبت نام 49

مدارک لازم برای پایه اول متوسطه 50

مدارک لازم برای پایه دوم متوسطه 50

مدارک لازم برای پایه سوم متوسطه 51

مقررات انضباطی دانش آموزان طبق ماده 68 51

شرایط قبولی هر درس در امتحان نهایی سوم متوسطه 52

اصول ارزشیابی پیشرفت تحصیلی 53

نتیجه گیری 57

انتقادات و پیشنهادات از عملکرد مدرسه 61

منابع 62

 


گذری بر تحول نظام آموزشی در ایران دوره ی قاجار

  • 31
این مقاله با هدف بررسی چگونگی آشنایی ایرانیان با غرب در دوره قاجار انجام گرفته است و شرایط و ویژگی های آموزش و پرورش را در مکتب خانه های دوران قاجار و مدارس جدید را مورد واکاوی قرار می دهد پژوهش از نوع مطالعات توصیفی ـ تاریخی و اطلاعات از طریق سند کاوی جمع آوری شده است و نشان می دهد که هیئت هایی از غربیان با مطامع گوناگون وارد ایران شدند و از ایرا
دسته بندی تاریخ و ادبیات
بازدید ها 9
فرمت فایل docx
حجم فایل 71 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
گذری بر تحول نظام آموزشی در ایران دوره ی قاجار

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر
 
 

 

گذری بر تحول نظام آموزشی در ایران دوره ی قاجار

A review on transformation of the Educational System in Iran during the Qajar age

 

این مقاله با هدف بررسی چگونگی آشنایی ایرانیان با غرب در دوره قاجار انجام گرفته است و شرایط و ویژگی های آموزش و پرورش را در مکتب خانه های دوران قاجار و مدارس جدید را مورد واکاوی قرار می دهد. پژوهش از نوع مطالعات توصیفی ـ تاریخی و اطلاعات از طریق سند کاوی جمع آوری شده است و نشان می دهد که هیئت هایی از غربیان با مطامع گوناگون وارد ایران شدند و از ایران نیز علاوه بر هیئت های دولتی، تجار، جهانگردان و اندیشه گران، کسانی برای تحصیل به آن دیار عزیمت کردند که پس از بازگشت کوشیدند ایرانیان را با مظاهر تمدن غرب آشنا کنند. این آشنایی در شرایطی انجام پذیرفت که دنیای غرب به پیشرفت های علمی و فنی دست یافته بود و ایران نیز محتاج تحول بود. بنابراین عده ای از روشنفکران بر اثر همان رفت و آمدها با دنیای غرب در صدد چاره جویی برآمدند و چاره را در تحول نظام آموزش و پرورش دانستند و در این شرایط بودکه دارالفنون و مدرسه ی میرزا حسن رشدیه تاسیس شد. از محاسن این تحول، تغییر در شیوه و محتوای آموزش مانند،آموختن الفبا با شیوه ای کاراتر نسبت به گذشته و وارد شدن علوم جدیدی چون فیزیک، شیمی و هندسه به برنامه های آموزشی، رایگان و اجباری شدن آموزش و به طور کلی نظام مند شدن آموزش توسط دستگاه حاکم و از معایب آن، می توان به ایجاد جریان سکولار در نظام آموزش و پرورش و اجرا شدن مقاصد کشورهای استعمارگر در ایران اشاره کرد.

مقدمه

نهاد تعلیم‌ و تربیت‌ از جمله‌ نهادهایی‌ است‌ كه‌ در زمینه ی تأثیرپذیری‌ و حتی‌ تأثیرگذاری‌ بر تحولات اجتماعی، میدان‌ گسترده‌ای‌ را پیش‌ رو می‌نهد. تعلیم و تربیت هم عامل ایجاد تحولات اجتماعی است و هم از تحولات اجتماعی تاثیر می پذیرد. تحولات‌ تاریخ‌ معاصر ایران‌ و جریان‌های‌ اجتماعی‌ مربوط‌ به‌ آن، برخلاف‌ گوناگونی‌های‌ بسیار و افت‌ و خیزهای‌ فراوان، در این‌ جهت‌ اشتراك‌ دارند كه‌ همه ی این‌ تغییرات‌ در ذیل‌ مواجهه ی یك‌ تمدن‌ بومی‌ با یك‌ تمدن‌ وارداتی‌ (یا مهاجم) پدید آمده‌اند. البته‌ برای‌ ایران‌ دیگر امكان‌ به‌سر بردن‌ با شیوه‌های‌ كهن‌ زندگی‌ و گسستن‌ از وقایع‌ و حوادث‌ جهانی‌ نیز وجود نداشت، چون‌ رقابت‌های‌ سیاسی‌- اقتصادی‌ روسیه، فرانسه‌ و انگلیس، روابط‌ گریزناپذیری‌ را بر طرف‌ ایرانی‌ تحمیل‌ می‌نمودند. ویژگی‌های‌ جامعه ی ایران، علاوه‌ بر غفلت‌ و خوش‌باوری‌ ناشی‌ از ناآگاهی‌ نسبت‌ به‌ دگرگونی‌های‌ جامعه ی غرب، شامل‌ ركود و احساس‌ ضعفی‌ بود كه‌ ریشه‌ در ورطه ی هولناك‌ تاریخی‌ و دوره ی قرون‌ وسطایی‌ قرن‌ ششم‌ تا دوازدهم‌ داشت. یعنی، توقف‌ حركت‌های‌ اقتصادی‌ و اجتماعی‌ و ركود علمی‌ در آن‌ دوره ی تاریك، ریشه ی خود باختگی‌ جامعه ی ایران‌ در مواجهه‌ با پیشرفت‌های‌ صنعتی‌ - علمی‌ غرب‌ بود.

شكست‌های‌ پی‌ در پی‌ ارتش‌ ایران‌ از مهاجمان‌ روسی‌ و انگلیسی، اسباب‌ تشدید احساس‌ عقب‌ ماندگی‌ در جامعه ی ایران‌ را فراهم‌ آورد. احساس‌ عقب‌ ماندگی‌ از یك‌ سو و شور و وجد وصف‌ناپذیر در برابر رویه‌های‌ سطحی‌ تمدن‌ غرب‌ از سوی‌ دیگر، ضرورت‌ اخذ تمدن‌ و علم‌ جدید را بر اندیشه ی مردم‌ به‌ طور عام‌ و حاكمان‌ ایرانی‌ به‌ طور خاص، تحمیل‌ نمود. در حقیقت‌ ضرورت‌ اخذ تمدن‌ و فرهنگ‌ غرب، سوغات‌ روانیِ‌ مسافرین‌ فرنگ‌ بود. كارگزاران‌ حكومتی‌ قاجار، اولین‌ مسافران‌ فرنگ‌ بودند كه‌ ضمن‌ آشنایی‌ با ظواهر تمدنی جدید از جمله‌ كارخانه‌ها، مدرسه‌ها، قطار، نیروی‌ برق‌ و بخار، مراكز تفریحی، تجهیزات‌ نظامی، قانون، پارلمان‌ و پلیس، مراكز پزشكی‌ و غیره‌ به‌ تحلیل‌های‌ سطحی‌ از دیده‌ها و شنیده‌های‌ خود می‌پرداختند. آنها بدون‌ توجه‌ به‌ روابط‌ عمیق‌ درونی‌ میان‌ نهادها و دگرگونی‌های‌ اجتماعی‌ و همچنین‌ فارغ‌ از حركت‌ موازی‌ تغییرات‌ بخش‌های‌ گوناگون‌ تمدن‌ غرب‌ و مراحل‌ اساسی‌ طی‌ شده‌ در این‌ تمدن، بدون‌ كمترین‌ ارزیابی‌ نسبت‌ به‌ مبانی، اقتضائات‌ و پیامدهای‌ تمدن‌ جدید، "اخذ بدون‌ تصرف‌ فرهنگ‌ و تمدن‌ غرب" را تبلیغ‌ می‌نمودند. حیرت‌ و شیفتگی‌ در برابر تمدن‌ غرب‌ همراه‌ با احساس‌ انزجار و تنفر نسبت‌ به‌ فرهنگ‌ بومی‌ بود و چون‌ ركن‌ اساسی‌ فرهنگ‌ بومی، دین‌ بود، اندیشه ی ضرورت‌ اخذ تمدن‌ مدرن‌ نیز با اندیشه ی ضرورت‌ حذف‌ مذهب‌ از متن‌ جامعه‌ همراه‌ گشت‌ و در نهایت، ایمان‌ به‌ اصلاح‌ و تغییر جامعه‌ در جهت‌ هم‌ شكلی‌ با غربِ‌ بعد از رنسانس‌ را نتیجه‌ داد Alamolhoda, 2001) ).

آشنایی‌ با غرب‌ پس‌ از صفویه، در دوران‌ افشارها و زندیه، افت‌ و خیزهای‌ فراوان‌ داشت. ولی‌ بالاخره‌ در زمان‌ حكومت‌ ناصرالدین‌ شاه‌ قاجار گسترش‌ یافت و پایه های نخستین نظام آموزشی امروز ما بیش از یک صد سال پیش و در این دوران گذاشته شد. و فرنگی مآبی و غرب دوستی رفته رفته در كشور هوادارانی یافت و جنبه‌هایی از فرهنگ غرب، از جمله آموزش و پرورش آن، الگویی برای ایرانیان شد. بنیاد های نظام آموزشی کهن اندک اندک و در رویارویی با روشنگران و طرفداران نظام نوین آموزشی در هم ریخت و سرانجام جای خود را به نظام جدید آموزشی داد. نظامی که از آن زمان تا کنون با تغییراتی چند، نظام آموزش رسمی را تشکیل می دهد(Haeri, 1988) .

در این مقاله بر آنیم تا نقش اروپاییان را در تحولات آموزش و پرورش ایران دوره ی قاجار از مکتب خانه به مدارس جدید مورد واکاوی قرار دهیم.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

دگرگونی‌های اجتماعی و فرهنگی اروپا در روزگار قاجار

شرایط اجتماعی, سیاسی و فرهنگی ایران در دوره ی قاجار

چگونگی آشنایی ایرانیان با غرب

آموزش و پرورش در مکتب خانه ها

پیدایش مدارس به سبک اروپایی

بازتاب آموزش و پرورش جدید در ایران

بحث و نتیجه گیری

منابع

 

 

 

 

 

 

 


مقاله راهكارهای افزایش بهره وری درسازمانها

  • 50
هدف ازاین تحقیق بررسی وتوصیف نحوه افزایش بهره وری مطلوب وبهینه درادارات وسازمانهای ایران بااستفاده از روشهای مختلف ودخالت دادن كاركنان در این خصوص باتوجه به تعهد وتوان
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 13
فرمت فایل doc
حجم فایل 75 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 49
مقاله راهكارهای افزایش بهره وری درسازمانها

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر
 
 

 

مقاله راهكارهای افزایش بهره وری درسازمانها

 

‌ ‌توجه‌ به‌ انسان‌ به‌عنوان‌ بزرگترین‌ سرمایه‌ سازمان‌ و مطالعه‌ رفتار وی، سابقه‌ کوتاهی‌ دارد. رشته‌ علمی‌ جدیدی‌ که‌ دارای‌ نگرش‌ سیستمیک‌ به‌ رفتار انسان‌ در سازمان‌ است‌ و از یافته‌های‌ علوم‌ رفتاری‌ و مطالعات‌ و تجربیات‌ رفتار سازمانی‌ بهره‌گیری‌ می‌کند، عبارت‌ است‌ از بهسازی‌ نیروی‌ انسانی‌ و سازمان‌ که‌ با تلاش‌ و پیگیری‌ بی‌وقفه‌ صاحبنظران‌ مدیریت‌ روبه‌ توسعه‌ و تکامل‌ است. این‌ رشته‌ علمی‌ نوین‌ توانسته‌ است‌ با انجام‌ تغییرات‌ برنامه‌ریزی‌ شده، عوامل‌ انسانی‌ را با محیط‌ خارجی‌ سازگار کند، تعارضات‌ درون‌ سازمانی‌ را از بین‌ ببرد و باایجاد گروههای‌ منسجم‌ و مولد و مشارکت‌ دادن‌ کارکنان‌ در کلیه‌ فعالیتها و تلاشها، بهره‌وری‌ سازمان‌ را به‌نحوی‌ مطلوب‌ افزایش‌ دهد.

‌مدیران‌ از بدو پیدایش‌ سازمان‌ تاکنون‌ همواره‌ برای‌ بهسازی‌ آن‌ تلاش‌ و کوشش‌ بی‌وقفه‌ای‌ به‌عمل‌ آورده‌اند تا با بهره‌گیری‌ از تجارب‌ علمی‌ گذشته‌ و فنون‌ و روشهای‌ علمی‌ حاضر که‌ حاصل‌ پیشرفت‌ نظریه‌های‌ علمی‌ و دستاوردهای‌ مکاتب‌ مدیریت‌ است‌ بتوانند کارایی‌ و اثربخشی‌ سازمان‌ را افزایش‌ دهند.

‌هدف‌ اکثر مکاتب‌ مدیریت‌ افزایش‌ کارایی‌ و اثربخشی‌ سازمان‌ است. البته‌ تعدادی‌ از آنها به‌سبب‌ نگرش‌ محدود و مفروضاتی‌ که‌ درباره‌ سازمان‌ و انسان‌ دارند نتوانسته‌اند به‌ هدف‌ خود نائل‌ شوند. برای‌ نمونه‌ مکتب‌ کلاسیک‌ با فرض‌ عقلایی‌ - اقتصادی‌بودن‌ انسان‌ استفاده‌ از اصول‌ و کارکرد مدیریت‌ علمی، تبعیت‌ از مدل‌ بوروکراتیک‌ را برای‌ بهسازی‌ و افزایش‌ کارایی‌ سازمان‌ تجویز کرده، به‌ انسان‌ با دید مکانیکی‌ نگریسته، روابط‌ غیررسمی‌ افراد را در محیط‌ کار نفی‌ کرده‌ و اصولاً‌ ساختار سازمان‌ رسمی‌ واجرای‌ بی‌چون‌ وچرای‌ قانون‌ و مقررات‌ را مدنظر قرار داده‌ است.

‌به‌طور کلی‌ «بهبود وبازسازی‌ سازمان» فرایندی‌ است‌ که‌ از طریق‌ آن‌ دانش‌ و عملکردهای‌ علوم‌ رفتاری‌ برای‌ کمک‌ به‌ سازماندهی‌ در دستیابی‌ به‌ اثربخشی‌ بیشتر، از قبیل‌ بهبود شرایط‌ زندگی‌ (بالارفتن‌ رفاه) افزایش‌ بهره‌وری‌ و بهبود کیفیت‌ کالا و خدمات‌ مورد استفاده‌ قرار می‌گیرد. هدف‌ از بهبود و بازسازی‌ سازمان‌ بهبود تواناییها و امکانات‌ سازمان‌ برای‌ ارزیابی‌ و حل‌ مشکلات‌ سازمانی‌ است. از سوی‌ دیگر بهبود و بازسازی‌ سازمان‌ برای‌ بهبود کل‌ سیستم، یعنی‌ خود سازمان‌ و بخشهای‌ تابعه‌ آن‌ و ارتباط‌ با محیط‌ پیرامون‌ طراحی‌ می‌گردد.

 

هدف از تحقیق:

هدف ازاین تحقیق بررسی وتوصیف نحوه افزایش بهره وری مطلوب وبهینه درادارات وسازمانهای ایران بااستفاده از روشهای مختلف ودخالت دادن كاركنان در این خصوص باتوجه به تعهد وتوان

آنان، برآوردكردن نیازهای اساسی آنان، برقراری اعتماد متقابل میان مدیران وكاركنان ، ایجاد تعهد دركاركنان،توجه به كاركنان ازطریق ایجاد انگیزه وتوانایی درآنها باپرداخت پاداش مالی وارتقاء،سهیم كردن كاركنان در بهره وری حاصل ازكارشان ، تشخیص واستفاده ازاستعدادهای فردی افراد در جهت ارتقاء سازمان وبهره وری حاصله میباشد .

· انگیزه ا نتخاب تحقیق

علل عدم موفقیت طرحهای بهره وری درادارات وسازمانهای ایران بخصوص ادارات وسازمانهای دولتی وجلب توجه مدیران ومسئولین مربوطة درجهت ارتقاء‌بهره وری ازطریق راهكارهای علمی ، اصولی ومنطقی با استفاده ازتجربیات اندیشمندان .

· اهمیت تحقیق

ü گامهای شناسایی مشكل عدم بهره وری وراه حل آن، بهبود بهره وری ، شناسایی منابع بهبود بهره وری درجهت تحقق اهداف وپیشرفت سازمانها

· قلمروزمانی ومكانی تحقیق

ü وضعیت فعلی روشهای افزایش بهره وری در ادارات وسازمانهای ایران

· فرضیات تحقیق

1- كارآیی بیشتر در افزایش بهره وری تاثیر دارد

2- استفاده از روندهای موثر بربهره وری مثل روند (فردی – سازمانی – تكنولوژیك – فرهنگی ) موجب بهره وری مطلوب میباشد

3- ایجاد تعهد در كاركنان موجب ارتقاء بهره وری میشود

4- توجه به كاركنان درمیزان بهره وری سازمان تاثیر دارد

5- استفاده از استعدادها ی كاركنان موجب روند روبه رشد بهره وری در سازمان است

6- استفاده صحیح از انگیزه كاركنان باعث افزایش بهره وری میباشد

7- باایجاد رضایت شغلی در كاركنان به بهره وری مطاوب خواهیم رسید

8-‌كارآیی،اثربخشی و نوآوری‌كاركنان وارتقاءكیفیت بهره وری موجب افزایش بهره وری میشود

9- استفاده از چرخه بهره وری موجب كاهش دو باره كاریها وكاهش ضایعات میشود

10- سنجش بهره وری از طریق ارزش افزوده موجب ارتقاء تولید وپرداخت دستمزدهای بالا و افزایش بازدهی سرمایه می شود

11- ارتقاءكیفیت كار درافزایش میزان بهره وری موثر است

12- سهیم كردن كاركنان در بهره وری حاصل لز كارخود وایجاد انگیزه درآنان باپرداخت پاداش مالی باعث ارتقاء وافزایش بهره وری میشود .

· روش تحقیق

· روش تحقیق،‌دراین تحقیق بصورت توصیفی میباشد


پرسشنامه راهكارهای افزایش بهره وری درسازمانها

  • 36
این پرسشنامه شامل 11 سوال می باشداین پرسشنامه محقق ساخته می باشد
دسته بندی پرسشنامه
بازدید ها 17
فرمت فایل docx
حجم فایل 11 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 1
پرسشنامه راهكارهای افزایش بهره وری درسازمانها

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر
 
 

 

پرسشنامه راهكارهای افزایش بهره وری درسازمانها

 

این پرسشنامه شامل 11 سوال می باشد

این پرسشنامه محقق ساخته می باشد.

هدف ازاین تحقیق بررسی وتوصیف نحوه افزایش بهره وری مطلوب وبهینه درادارات وسازمانهای ایران بااستفاده از روشهای مختلف ودخالت دادن كاركنان در این خصوص باتوجه به تعهد وتوان آنان، برآوردكردن نیازهای اساسی آنان، برقراری اعتماد متقابل میان مدیران وكاركنان ، ایجاد تعهد دركاركنان،توجه به كاركنان ازطریق ایجاد انگیزه وتوانایی درآنها باپرداخت پاداش مالی وارتقاء،سهیم كردن كاركنان در بهره وری حاصل ازكارشان ، تشخیص واستفاده ازاستعدادهای فردی افراد در جهت ارتقاء سازمان وبهره وری حاصله میباشد .

علل عدم موفقیت طرحهای بهره وری درادارات وسازمانهای ایران بخصوص ادارات وسازمانهای دولتی وجلب توجه مدیران ومسئولین مربوطة درجهت ارتقاء‌بهره وری ازطریق راهكارهای علمی ، اصولی ومنطقی با استفاده ازتجربیات اندیشمندان .

گامهای شناسایی مشكل عدم بهره وری وراه حل آن، بهبود بهره وری ، شناسایی منابع بهبود بهره وری درجهت تحقق اهداف وپیشرفت سازمانها

 


پایان نامه حل دستگاه های معادلات دیفرانسیل

  • 46
در فصل اول پایان نامه تعاریفی از معادلات دیفرانسیل معمولی و دستگاه معادلات غیرخطی ، روش نیوتن و روش نیوتن ساده شده آمده است در فصل دوم ، به تشریح دستگاه های معادلات دیفرانسیل سخت ، روش رونگه – کوتای ضمنی ، روش رادافر پرداخته شده است فصل سوم پایان نامه ، روش نیوتن تقریبی اصلاح شده را توصیف کرده و در فصل چهار به نتایج عددی این روش پرداخته شده است
دسته بندی ریاضی
بازدید ها 14
فرمت فایل doc
حجم فایل 194 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 33
پایان نامه حل دستگاه های معادلات دیفرانسیل

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر
 
 

پایان نامه حل دستگاه های معادلات دیفرانسیل

 

روش های رونگه – کوتای ضمنی (همچون روش s- گامی رادو IIA با 7 ، 5 ، 3 = s) برای حل دستگاه های معادلات دیفرانسیل سخت خواص پایداری بسیار خوبی دارند و جواب آن ها دارای مرتبه ی دقت بالایی است اما هزینه بالای محاسباتی آن ها در حل معادلات مرحله ای غیرخطی آن ها ، به شدت کاربرد این روش ها را در حل مسائل بزرگ مقیاس محدود کرده است. برای کاهش چنین هزینه هایی ، الگوریتم های نیوتن تقریبی متعددی در دهه های اخیر ارائه شده است که یکی از پرکاربردترین آن ها روش ساده شده نیوتن نام دارد.

روش نیوتن ساده شده ، در اجرای روش های رونگه – کوتای ضمنی مؤثر و کارامد است ولی در عین حال ، خاصیت همگرایی ضعیفی دارد.

به منظور بهبود بخشیدن به خصوصیات همگرایی ، ساختار تازه ای از تقریب جدید ماتریس ژاکوبین ، ، ارائه می شود.

به وسیله این تقریب جدید ماتریس ژاکوبین ، روش نیوتن ساده شده به شکل جدیدی اصلاح شده که روش نیوتن تقریبی اصلاح شده نامیده می شود.

در فصل اول پایان نامه تعاریفی از معادلات دیفرانسیل معمولی و دستگاه معادلات غیرخطی ، روش نیوتن و روش نیوتن ساده شده آمده است.

در فصل دوم ، به تشریح دستگاه های معادلات دیفرانسیل سخت ، روش رونگه – کوتای ضمنی ، روش رادافر پرداخته شده است.

فصل سوم پایان نامه ، روش نیوتن تقریبی اصلاح شده را توصیف کرده و در فصل چهار به نتایج عددی این روش پرداخته شده است.

 

فهرست مطالب

فصل 1

تعاریف و مفاهیم مقدماتی

مقدمه:

ضریب تانسوری کرونکر:

معادلات دیفرانسیل:

تعریف 1-6-1- معادله دیفرانسیل:

1-6-1- معادله دیفرانسیل معمولی:

1-6-2- معادله دیفرانسیل معمولی خطی:

1-7- حل عددی معادلات دیفرانسیل:

1-8- دستگاه معادلات غیرخطی:

1-9- تاریخچه روش نیوتون:

1-10- روش نیوتون:

1-10-1- روش نیوتون ساده شده:

فصل 2

روش های رونگه کوتا:

2-1- دستگاه های معادلات دیفرانسیل سخت:

2-2- جدول بوچر:

2-3- روش رادو:

فصل 3

روش تقریبی اصلاحی نیتوتن برای فرمول های رونگه کوتای ضمنی:

3-1- روش رونگه کوتای ضمنی:

3-2- روش تقریبی اصلاحی نیوتن:

3-3- تحلیل همگرایی:

فصل 4

پیاده سازی و نتایج عددی

مقدمه:

4-2- اعتبار جواب های عددی:

4-3- همگرایی در مقابل طول گام:

4-4- عملکرد با طول گام های متغیر:

 

 

 

 

 

 

 


مقاله فضیلت، آثار و فواید تلاوت قرآن كریم

  • 38
براى تلاوت قرآن كریم فضایل، آثار و فواید دنیایى و آخرتى فراوانى بیان شده است بارورى ایمان، صفاى دل، تخفیف گناهان، عبادت برتر، برخوردارى از ثواب فرشتگان و پیامبران، هم‌نشینى با فرشتگان، پیمودن درجات كمال و ترقى در بهشت، درمان بیمارى‌هاى روحى، رفع غم و اندوه، روشنایى دیدگان، مونس تنهایى، عمر با بركت، استجابت دعا، صفاى خانه، رفع عذاب از پدر و مادر و‌
دسته بندی معارف اسلامی
بازدید ها 14
فرمت فایل doc
حجم فایل 34 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10
مقاله فضیلت، آثار و فواید تلاوت قرآن كریم

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر
 
 

مقاله فضیلت، آثار و فواید تلاوت قرآن كریم

درجات بهشت بر اساس تعداد آیات قرآن تقسیم شده است و هر كس هر مقدار كه با قرآن آشنا باشد درجات بهشت را طى مى‌كند.

براى تلاوت قرآن كریم فضایل، آثار و فواید دنیایى و آخرتى فراوانى بیان شده است: بارورى ایمان، صفاى دل، تخفیف گناهان، عبادت برتر، برخوردارى از ثواب فرشتگان و پیامبران، هم‌نشینى با فرشتگان، پیمودن درجات كمال و ترقى در بهشت، درمان بیمارى‌هاى روحى، رفع غم و اندوه، روشنایى دیدگان، مونس تنهایى، عمر با بركت، استجابت دعا، صفاى خانه، رفع عذاب از پدر و مادر و‌....

شایان توجه است كه پیمودن مراتب كمال قرائت، هم‌چون رسیدن به مرحله تدبّر و عمل، مستوجب كمال ثواب و رضاى الهى و دریافت خیرات بیشتر و بهتر مى‌شود.

 

فهرست مطالب

اهمیت و فضیلت قرائت قرآن تا چه اندازه است؟

بهترین مزد و ثواب براى قاریان قرآن، از نظر قرآن چیست؟

اگر قرآن را با صوت بخوانیم اجرمان چه قدر است؟ و اگر بدون صوت بخوانیم چه‌طور؟

زندگىِ ما چگونه و به چه علت با خواندن قرآن زیبا مى‌شود؟

آیا قرآن براى تمامى امور زندگى به درد ما مى‌خورد؟

آیا مى‌شود معناى قرآن را به جاى خود قرآن خواند و آیا ثواب آن دو یكى است؟

هدف از خواندن قرآن و حفظ آن چیست؟

 


جزوه صورت های مالی

  • 38
در این درس 4 صورت مالی اصلی را تشریح می كنیم 1 ترازنامه 2 صورت سود و زیان 3 صورت جریان نقدی 4 صورت صاحبان سهام تحلیل صورت های مالی در بخش 6 این كتاب ارائه می شود
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 18
فرمت فایل doc
حجم فایل 19 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 20
جزوه صورت های مالی

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر
 
 

 

جزوه صورت های مالی

صورت های مالی خلاصه ی عملیات تامین مالی و فعالیت های سرمایه گذاری در موسسه (شركت) است. صورت های مالی باید اطلاعات مفید هم برای سرمایه گذاران و هم برای اعتباردهندگان در تصمیم گیری به اعتبار دادن و سرمایه گذاری و تصمیم های دیگر تهیه كنند. این مزیت یعنی اینكه سرمایه گذاران و اعتباردهندگان می توانند از صورت های مالی برای پیش بینی، مقایسه و ارزیابی مبلغ یا زمان، عدم قطعی نبودن جریان های نقدی بالقوه (احتمالی) استفاده كنند. به عبارت دیگر صورت های مالی تهیه می كنند. اطلاعات موردنیاز برای ارزیابی درآمدهای آینده یك شركت و بنابراین جریان های نقدی موردانتظار كه از آن درآمدها حاصل می شوند در این درس 4 صورت مالی اصلی را تشریح می كنیم: 1- ترازنامه 2- صورت سود و زیان 3- صورت جریان نقدی 4- صورت صاحبان سهام. تحلیل صورت های مالی در بخش 6 این كتاب ارائه می شود.

● گزارش سالانه ی یك شركت اطلاعات مالی در شكل صورت مالی و یادداشت ها، مباحث مدیریت و نظریات حسابرس تهیه می كند.

● صورت های مالی (ترازنامه، صورت سود و زیان، جریان وجوه نقد، خالص ارزش ویژه سهامداران) ، همراه یادداشت های شركت (اطلاعات موردنیاز برای دارایی ها، عملكرد عملیات و شرایط مالی) شركت تهیه می كند. در استفاده از این اطلاعات تحلیلگران می توانند بیشتر وضعیت شركت را به ما بگویند كه آینده شركت به كجا می رود.

● ترازنامه تهیه می كند اطلاعاتی در مورد ارزش حسابها در یك نقطه زمانی، عموماً در پایان سال مالی یا پایان سه ماهه مالی.

● صورت سود و زیان اطلاعاتی را در مورد عملیات شركت در طول یك دوره تهیه می كند (برای یك سال یا دوره ی سه ماهه)

● صورت جریان وجوه نقد اطلاعاتی در وجود نقد و منابع آن ها در طول یك دوره ی مالی تهیه می كند.

● صورت خالص ارزش ویژه سهامداران تغییرات جزئی و دقیق تر را در حساب ارزش ویژه در طول یك دوره زمانی تهیه می كند.

● یادداشت های صورت مالی اطلاعات بیشتر و جزئی تر را در مورد بسیاری از حساب ها تهیه می كند.

 

فهرست مطالب

اصول و مفروضات حسابداری

ترازنامه

دارائیها

بدهیها

حقوق صاحبان سهام

دارائیهای جاری

حسابهای دریافتنی

موجودی كالا

دارایی های غیرجاری

بدهی ها

بدهی های جاری

بدهی های بلندمدت

مالیات انتقالی

صورت سود و زیان

صورت جریان نقد

صورت جریان نقد ناشی از فعالیت عملیاتی

جریان نقد ناشی از فعالیت های سرمایه گذاری و تامین مالی

صورت ارزش ویژه سهامداران

یادداشت های همراه صورت های مالی

خلاصه

 

 

 

 


  • تاریخ ارسال : یک شنبه 3 خرداد 1394 ساعت: 17:6
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

پروپوزال رابطه خودکارآمدی و اهمال کاری تحصیلی در بین دانش آموزان مدارس تهران

  • 50
پروپوزال رشته روانشناسی و علوم تربیتی قابل ارائه برای دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 7
فرمت فایل doc
حجم فایل 91 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
پروپوزال رابطه خودکارآمدی و اهمال کاری تحصیلی در بین دانش آموزان مدارس تهران

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر
 
 

 

پروپوزال رابطه خودکارآمدی و اهمال کاری تحصیلی در بین دانش آموزان مدارس تهران

The Relation between self-Efficacy and Accademic Procrastination in the students of tehran

 

بی تردید رشد همه جانبه دانش آموزان از اهداف اصلی و مورد توجه نظام آموزش و پرورش كشور است. برای آنكه دانش آموزان در راه انجام وظایف خود موفق شوند، لازم است از جهات مختلف مورد توجه قرار گیرند. بسیاری از دانش آموزان به هر دلیل (منطقی یا غیر منطقی)، كاری را كه امروز باید انجام دهند، به فردا واگذار می كنند. در برخی آثار و نوشته های فارسی مربوط به این موضوع، از واژه های اهمال كاری، سهل انگاری، به تعویق انداختن كار و مسامحه كاری به عنوان واژه هایی معادل نام برده شده است (فرجاد، 1385).

بسیار اتفاق افتاده است كه دانش آموزان در انجام برخی كارهایشان دچار اهمال كاری می‌شوند. به عنوان مثال در انجام تكالیف و وظایف درسی خود اهمال می نمایند. تكالیف خود را با تاخیر ارائه داده و برای آن دلایلی ارائه می نمایند. گاهی برخی دانش آموزان با هرچه در مدرسه می گذرد، مخالفت می كنند. بر نظام آموزشی ایراد می گیرند و بر مقررات حاكم بر مدرسه خرده می گیرند. گاهی معلمان را مقصر می دانند، چون تكالیف مشكلی برای آنان تعیین نموده اند، گاهی والدین را مقصر می دانند،‌ چون آنها را به مدرسه برده اند. در واقع به جای اینكه از دست خود عصبانی باشند و خود را در اهمال كاری‌ها مقصر بدانند، همه تقصیر را به گردن دیگران می اندازند.

بسیار اتفاق افتاده است كه دانش آموزان، معمولا مطالب درسی را برای روزهای نزدیك به امتحان می گذارند، به عبارتی در طول سال تحصیلی به آن توجه نمی كنند و این كاری است كه زحمت آنها را چندین برابر می كند، از كجا معلوم كه در روزهای آخر، مشكلات حادتری پیش نیاید و آن گاه بر فرصت های از دست رفته حسرت نبرند؟ هرچند، اهمال‌كاری نزد بیشتر افراد رایج است و بسیار نادر هستند كسانی كه دچار این بیماری نباشند، با این وجود نمی توان به راحتی از كنار آن گذشت.

بحث درباره امروز و فردا كردن كار در قلمرو روان شناسی، مطلبی در خور توجه است. از این منظر اهمال كاری یعنی به آینده محول كردن كاری كه تصمیم به اجرای آن گرفته ایم (الیس و جیمز نال، 1985).نیز اهمال كاری به معنی طفره رفتن و تعلل ورزیدن بوده كه معنی تحت الفظی آن به تعویق انداختن كارها یا به تاخیر انداختن كار به روز دیگر است (دی سیمون، 1993). به نظر دایر (1997) اهمال كاری راه فرار از زیستن تا سرحد امكان در لحظات حال است. از دیدگاه برونو (1991) اهمال كاری هنر ادامه دادن دیروز و اجتناب از امروز است (گلشنی و دلالی، 1384).

ساتن (2009) معتقد است كه اهمال كاری منجر به انجام یك كار بی ثمر می شود. اهمال كاری سارق زمان است و باعث می شود كه فرد احساس گناه كند و نگاه دیگران نیز نسبت به او تغییر می كند (خسروی، 1388). مك كوینی (1986) می گوید : امروزه رفتارگراها معمولا اهمال‌كاری را به عنوان یك عادت آموخته شده كه از رجحان انسانی برای پاداش‌های كوتاه مدت ناشی می شود، تعریف می كنند (كرمی، 1388).

از دیدگاه گلدبرگ (1998) اهمال كاری به عنوان یك رفتار عادتی در نظر گرفته می شود كه شیوع فراوانی در جوامع مختلف دارد و روند رو به رشد آن بسیار گسترده است. این عادت، با تاخیر انجام دادن كار یا مسئولیت توام است و در نتیجه پیامدهای ناخوشایندی به همراه دارد. اگرچه ممكن است پیامدهای منفی این عادت در زندگی روزمره نباشد اما زیان‌های برخاسته از شیوع این رفتار در بین افراد گروههای مختلف مهم و قابل ملاحظه است و همین امر ضرورت جلوگیری از چنین رفتاری را نمایان می سازد(كرمی، 1388).

از انواع اهمال كاری های رایج، یكی اهمال كاری تحصیلی است. می توان گفت اهمال‌كاری تحصیلی یعنی به تعویق انداختن امور تحصیلی از جمله تكالیف درسی توسط دانش آموزان است. در بررسی های آماری كه در این مورد به عمل آمده،‌ معلوم شده كه علت عمده اهمال كاری تحصیلی در افراد، پرتوقعی و پایین بودن سطح تحمل آنهاست كه به خصومت و تنفر آنها از اشخاص می انجامد (الیس و جیمز نال، 1985).

از طرفی برای مقابله با اهمال كاری تحصیلی،‌ روش ها و شیوه های مختلفی وجود دارد. به عبارت دیگر برای تغییر عاداتی كه در دانش آموزان اهمال كار وجود دارد، می توان راهكارهای علمی و عملی ارائه نمود،‌ اندكی از دغدغه های ذهنی آنان را كاهش داد. بدین سان پژوهشگر با انجام این پژوهش به ارائه راهكارهایی برای مقابله با اهمال كاری تحصیلی دانش آموزان دوره‌ی متوسطه همت نموده است.

قبل از ادامه بحث، خاطرنشان می گردد موضوع اهمال كاری، علاوه بر آنكه در روان‌شناسی و حوزه های مرتبط با آن مورد عنایت قرار گرفته است،‌ در منابع اسلامی نیز از دیرباز مورد توجه بوده و در روایات و ادعیه درباره آن سخن به میان آمده است. به هر حال بحث اهمال‌كاری،‌ از جمله مباحث بسیار مهم است كه ریشه‌ی اخلاقی و روانی دارد و پژوهش پیرامون آن می تواند راهگشای بسیاری از اقدامات باشد.

الف: خودکارآمدی:

خودکارآمدی از دیدگاه نظریه شناختی:

خودکارآمدی (Self - efficacy) از نظریه شناخت اجتماعی (Social cognition theory) آلبرت باندورا (1997) روانشناس مشهور ، مشتق شده است که به باورها با قضاوت های فرد به توانایی های خود در انجام وظایف و مسئولیت ها اشاره دارد. نظریه شناخت اجتماعی مبتنی بر الگوی علمی سه جانبه رفتار ، محیط و فرد است ، این الگو به ارتباط متقابل بین رفتار ، اثرات محیطی و عواملی فردی (عوامل شناختی ، عاطفی و بیولوژیک) که به ادراک فرد برای توصیف کارکردهای روان شناختی اشاره دارد ، تأکید می کند ، براساس این نظریه ، افراد در یک نظام علّیت سه جانبه برانگیزش و رفتار خود اثر می گذارند.

باندورا (1997) اثرات یک بعدی محیط بر رفتار فرد که یکی از فرضیات مهم روان شناسان رفتارگرا بوده است ، را رد کرد. انسان ها دارای نوعی نظام خود کنترلی و نیروی خود تنظیمی هستند و توسط آن نظام بر افکار ، احساسات و رفتارهای خود کنترل دارند و بر سرنوشت خود نقش تعیین کننده ای ایفا می کنند.

مفهوم خودکارآمدی:

خودکارآمدی یکی از مفاهیم مطرح شده در تئوری شناختی – اجتماعی بندورا می باشد که یک مفهوم اساسی در فهم رفتار انسان است. این مفهوم در زمینه های گوناگون از قبیل پیشرفت تحصیلی ، اختلالات عاطفی ، سلامت جسمی و روانی ، انتخاب شغل و تغییرات سیاسی – اجتماعی استفاده شده است. امروزه مفهوم خودکارآمدی یک متغییر کلیدی در روان شناسی بالینی ، تربیتی و اجتماعی ، رشد و سلامت و شخصیت محسوب می شود. (بندورا 1993-1995)

خودکارآمدی در چگونگی احساس ، تفکر و عمل افراد ، تفاوت هایی ایجاد می کند. در زمینه احساس ، خودکارآمدی پائین با افسردگی ، اضطراب ، درماندگی آموخته شده و عزت نفس پائین مرتبط است و در زمینه تفکر خودکارآمدی بالا ، فرآیندهای شناختی و عملکردهای تحصیلی را تسهیل می کند و در نهایت سطح خودکارآمدی با انگیزش عمل رابطه مستقیم دارد. (بندورا ، 1993)

ویژگی افراد خودآکارآمد:

افراد خودکارآمد تکالیفی که چالش انگیزی بیشتری دارند را انتخاب می کنند و هدف بزرگتری را بر می گزینند و پایداری بیشتری نسبت به آن اهداف از خود نشان می دهند. (شوارزر ، 1999)

افراد دارای باورهای خودکارآمدی بالا به توانایی هایشان در هر عملکرد اعتقاد دارند و به احتمال زیاد با تمام تلاش جهت موفقیت خود تلاش می کنند.

افراد با خودکارآمدی بالا حتی با وجود موانع و پیامدهای منفی پشتکار زیادی خواهند داشت آنها قادر هستند در ناکامی ها و ناامیدی ها کنار بیایند و بهتر به راه خود ادامه دهند ، آنها کمبود را نه به عنوان نتیجه پایانی بلکه فقط به عنوان یک عقب نشینی موقت قلمداد می کنند. این افراد همچنین رویکردشان به موقعیت هایی پر استرس با اطمینان عمل کردن است و آنها قادر خواهند بود استرس ها را قبل از شروع عملکردشان مهار کنند و در واقع افراد خودکارآمد آسیب پذیری نسبت به استرس و افسردگی را ندارند. (میجر ، 1992) (20)

افرادی که احساس خودکارآمدی بالا دارند دارای سلامت روان هستند ، در مواجهه با تکالیف مشکل به جای اجتناب از آنها با تکالیف چالش می کنند ، تعهد بالایی برای رسیدن به اهداف خود دارند ، شکست خود را بیشتر با تلاش ناپسند و دانش و مهارت ناقص اما جبران پذیر اسناد می دهند. هنگام مواجهه با مشکل به جای اضطراب و ترس ، احساس آرامش را تجربه می کنند ، دیدگاه گسترده ای از شیوه حل مسئله دارند ، بعد از شکست اعتماد تضعیف شده ی ، آنها به سرعت بهبود می یابد ، در انجام تکالیف علاقه مندی و درگیری بیشتری از خود نشان می دهند و به راه حل های خود اطمینان دارند ، در عین حال انعطاف پذیر هستند. (پاهارس ، 1999 ، بندورا ، 1993 ، وزیمرمن ، 1990 ، به نقل از قنبرزاده علمداری ، 1380)

افراد دارای خودکارآمدی بالا از نقاط ضعف و قوت خود مطلع اند ، آنها اهداف واقع بینانه انتخاب می کنند ، و از خود انتظارات معقولی دارند و از مزایای استفاده از مقابله متمرکز بر مشکل ، در مقابل مقابله متمرکز بر هیجان آگاه هستند.

افرادی دارای خودکارآمدی بالا بسیار جرأت مندند ، اجتماعی اند و عزت نفس بالایی دارند و نیز کنترل بیشتری بر زندگیشان دارند. (محمدخانی ، 1381)

مطابق گفته بندورا (1997) باورهای خودکارآمدی دارای سه بعد می باشند و از نظر سطح ، عمومیت و نیرومندی با هم تفاوت دارند و ثابت شده است که این ابعاد نقش مهمی در اندازه گیری خودکارآمدی دارند.

الف) سطح 1: اولین بعد خودکارآمدی سطح می باشد. کارآمدی یک فرد ممکن است در یک قلمرو در حد کارهای ساده ، متوسط و یا شاید سطوح سخت گردد. اگر هیچ مانعی وجود نداشته باشد ، انجام آن کار ساده بوده و هرکس ممکن است خودکارآمدی بالا در مورد انجام آن داشته باشند. (بندورا ، 1977)

ب) عمومیت: دومین بعد خودکارآمدی ، بعد تعمیم پذیری است ، افراد ممکن است در یک قلمرو یا بخش کوچکی از آن خود را خودکارآمد بدانند. عمومیت خودکارآمدی از چند عامل تأثیر می پذیرد. شباهت فعالیت ها ، حیطه بروز آن ، کیفیت شرایط و خصوصیات افرادی که آن رفتار یا فعالیت مربوط به آنهاست. (بندورا ، 1997)

ج) نیرومندی: باورهای خودکارآمدی ضعیف در اثر تجارب ناموفق به آسانی بی اعتبار می شوند.

اما کسانی که اعتقاد محکمی به قابلیت های خود دارند ، در برابر موانع آن را حفظ می نمایند. باورهای خودکارآمدی هر چقدر نیرومندتر باشند ، دوام بیشتری می آورند و رابطه بیشتری با رفتار پیدا می کنند. (حمیدی پور ، 1377)

2- اهمال کاری:

اهمال کاری از ریشه لاتین Procrastinare به معنی به تعویق انداختن تا صبح گرفته شده است کاری که باید ترجیحاً اکنون انجام شود به زمان دیگری موکول می گردد. البته اهمال کاری ، باید از تأخیرهای برنامه ریزی شده ای که به دلایل موجهی صورت می گیرد و تنبلی متمایز گردد.

اسچارو ، وادگینس واولافسون (2007) از آن به عنوان تعویق عمدی کار یا وظیفه ای که باید تکمیل شود تعریف می کنند. از مظاهر اهمال کاری پدیدار شدن ویژگی یا صفت اهمال کاری در موقعیت تحصیلی است که در جهان و در بین دانش آموزان و دانشجویان پدیده ای شایع می باشد.

از تعاریف مختلف اهمال کاری می توان این گونه برداشت کرد که دو روش برای تفسیر اهمال کاری وجود دارد.

الف) اهمال کاری به عنوان یک رفتار (Behavior).

ب) اهمال کاری به عنوان یک ویژگی شخصیتی (Trait).

در ابتدا کسانی که در مورد اهمال کاری به پژوهش می پرداختند ، بیشتر به ویژگی رفتاری آن تمرکز می کردند و اهمال کاری را به عنوان رفتار اجتناب از یک تکلیف خاص در نظر می گرفتند (شونبرگ ، 2005) برخی از پژوهشگران (زاریک و استون بریکر ، 2009) اهمال کاری را به عنوان یک ضعف شخصیتی در نظر گرفته اند و بعضی ها به این نتیجه رسیده اند که افراد اهمال کار اعتماد به نفس پائینی دارند.

 

 


ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 360
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 5

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز :
            بازدید دیروز بازدید دیروز :
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
            آي پي امروز آي پي امروز : 0
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
            بازدید هفته بازدید هفته :
            بازدید ماه بازدید ماه :
            بازدید سال بازدید سال :
            بازدید کلی بازدید کلی :

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 3.14.70.203
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند







              خبرنامه

              خبرنامه

                براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                آخرین نطرات کاربران

                آخرین نطرات کاربران


                  کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به فایل دانشجویی رایگان بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                  قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف