پروپوزال بررسی عوامل موثر بر ارتقاء بهره وری کارکنان شرکت ملی نفت

تبلیغات

تبلیغات

جستجو

جستجو

پیوندهای روزانه

پیوندهای روزانه

لینک دوستان

لینک دوستان

امکانات جانبی

امکانات جانبی

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 12
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 220
بازدید کل : 84190
تعداد مطالب : 360
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

پروپوزال بررسی عوامل موثر بر ارتقاء بهره وری کارکنان شرکت ملی نفت

  • 54
هدف اصلی از انجام این تحقیق شناخت بررسی عوامل موثر بر ارتقاء بهره وری کارکنان است تا از این رهگذر مدیریت بتواند برای دستیابی به راهکارهای مناسب جهت تقویت این عوامل اقدام نماید تا در نهایت بتواند رضایت مشتریان خویش را فراهم سازد این اهداف به طور خلاصه به صورت ذیل قابل بیان است
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 3
فرمت فایل doc
حجم فایل 102 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 41
 

پروپوزال بررسی عوامل موثر بر ارتقاء بهره وری کارکنان شرکت ملی نفت

بررسی عوامل موثر بر ارتقاء بهره وری کارکنان شرکت ملی نفت

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.

در فرمت ورد و قایل ویرایش با فونت نازنین 14 و فاصله بین خطوط یک سانتی متر

دانلود پروپوزال بهره وری,دانلود پروپوزال شرکت نفت,دانلود رایگان پروپوزال,بهره وری کارکنان,بهره وری کارکنان شرکت نفت,ارتقای بهره وری کارکنان,عملکرد کارکنان شرکت نفت,

بیان مسئله

تلاش برای بهبود و استفاده مؤثر و كارآمد از منابع گوناگون چون نیروی كار سرمایه، مواد، انرژی و اطلاعات، هدف تمامی مدیران سازمانهای اقتصادی و واحدهای تولیدی صنعتی و مؤسسات خدماتی می باشد. وجود ساختار سازمانی مناسب، روشهای اجرائی كارآمد، تجهیزات و ابزار كار سالم، فضای كار متعادل و از همه مهمتر نیروی انسانی واجد صلاحیت و شایسته از ضروریاتی می باشند كه برای نیل به بهره وری مطلوب باید مورد توجه مدیران قرار گیرد. مشاركت كاركنان در امور و تلاشهای هوشیارانه و آگاهانه آنان همراه با انضباط كاری می تواند بر میزان بهره وری و تعمیر برای بهبود بهره وری بویژه در یك محیط متلاطم و توأم با ناامنی تأثیر گذارد. روح فرهنگ بهبود بهره وری باید در كالبد سازمان دمیده شود كه در آن میان نیروی انسانی هسته مركزی را تشكیل می دهد.

یكی از مهمترین اهداف در هر سازمان ارتقاء سطح بهره وری آن است و با توجه به اینكه انسان در ایجاد بهره وری نقشی محوری دارد درخواستهای او در سازمان اثری كلیدی بجا می گذارد. در این مقاله به صورت خلاصه به تعاریف، تاریخچه، اهمیت بهره وری و همچنین عوامل مؤثر در ارتقاء ایجاد شرایط لازم برای بهبود بهره وری نیروی انسانی و عوامل مؤثر در كاهش بهر وری نیروی انسانی می پردازیم.

بهره وری عبارت است از استفاده بهینه ازمنابع گوناگون از جمله نیروی انسانی،در راستای اهداف زیر:

الف- تولید کالاها وخدماتی که مصرف کنندگان ویااستفاده کنندگان آنها را با طیب خاطر طلب نمایند

ب- رضایت شغلی کارکنان را به حداکثر برساند.

ج- مطلوبیت زندگی کارکنان را درتمام ابعاد زندگی آن ارتقاء دهد.

دراین تعریف نخست بحث از استفاده بهینه ازمنابع به میان می آید که مهم ترین بخش استفاده مطلوب ازمنابع انسانی است( محب علی، 1375)

زیرا استفاده بهینه از سایرمنابع اعم از ماشین آلات، مواد، انرژی و غیره. هر یک سقفی دارند وتحت هیچ شرایطی نمی توان از سقف آن تجاوز نمود برای مثال سقف استفاده ازمواد به صفر رساندن ضایعات وبهره گیری درست بجا و درست از آنهاست. لیکن انسان، تنهاعامل تولید است که عملکرد وی هیچ گونه محدودیتی ندارد انسان از یک سو می تواند نقشی مخرب داشته باشد و از سوی دیگر تجلی واسوه خلاقیت واوج کمال باشد چرا که خداوند درنهاد مادوفرشته نهاده است فرشته خوبی و فرشته بدی وناراستی وما با کردار واندیشه خود میتوانیم یکی ازاین دو را به فرمان خویش در آوریم ودرعین حال خود، فرمانبردار آن باشیم(محب علی، 1375)

بدیهی است ایمان به رستگاری انسان، حس کمال یابی وکمال جویی رادر فرد افزون میکند وتبعات آن حس پارسایی فردی است ونتیجه اش پارسایی خانوادگی که درنهایت به پارسایی اجتماعی منجر می شود. سرباز ایرانی درشهریور20، به رغم مجهز بودن به اسلحه کافی بی انگیزه، و بی هدف درمقابل دشمن، واکنشی نداشت وعملکرد او انفعالی بود اما هم او شاهد والاترین تجلیات ایمان واعتقاد به خداوند ورشادت وشهادت جوانان وطن دربرابر دشمن متجاوز در دوران 8 سال دفاع مقدس بوده رسد آدمی به جایی که به جز خدانبیند . بنابراین تلاش برای ارتقای بهره وری کارکنان واستفاده بهینه از نیروی نامتناهی انسان راهی بی انتهاست و دراین راه پرفراز ونشیب ، یکی دیگر ازاهداف بهره وری، ارتقاء مطلوبیت زندگی با تمام ابعاد آن است. در مکتب ما، بعدمادی ومعنوی زندگی، هر دو موردتاکید است ومعنای خسارت دنیا وآخرت یا سود دنیا و آخرت که درگفتگو های روزمره مابه کار گرفته میشود نشات گرفته از همین اعتقاد است بر همین اساس می توانیم بهره وری را ابزاری تلقی کنیم که ما را به اهداف خیر ومعقول دنیوی و اخروی نزدیک می کند.(محب علی، 1375)

شرکت ملی نفت با استعانت از مطالب فوق ازبهره وری به عنوان معیاری درجهت بهبود مستمر شرایط موجود خود استفاده می کنند.بهبود ارتقای سطح بهره وری شرکت ملی نفت از راه های مختلفی امکان پذیر است شناخت عوامل موثر بر ارتقای بهره وری ومیزان تاثیر آنها مقدمه لازم در راه دستیابی به مکانیزم های ارتقای بهره وری است. این عوامل طیف وسیعی دارد که می توان آنها را به طور کلی به دودسته عوامل بیرونی، عوامل درونی تقسیم بندی کرد. درمیان عوامل درونی ،امکانات نرم افزاری وسخت افزاری سازمان وجود دارد و یکی ازمهم ترین عوامل نرم افزاری تاثیر گذار در بهره وری، عامل کارکنان شاغل در سازمان هاست. بهبود درعملکرد کارکنان از طریق ایجاد سیستم های انگیزشی وبرنامه های آموزشی ونیز اجرای طرح های تعدیل نیروی انسانی، درصورتی که در یک چهارچوب هدفدار وقانونمند هدایت شود می تواند سطح بهره وری کارکنان راارتقاء دهد.( تفضلی، 1372)

مزایای بهره وری برای شرکت ملی نفت

الف) سود آوری

می توان گفت که عمده ترین مشغله ای یک سازمان، همیشه کسب درآمد و یا به عبارت دیگر سود آوری است سود یک سازمان نیز تا حد زیادی به بهره وری در دراز مدت بستگی دارد در حالی که شاخص های سودآوری بیانگر این است که آیا سود ناویژه ، به طور مناسب هزینه ها را می پوشاند یا نه شاخص های بهره وری به ما می گویند که آیا کارایی و اثر بخشی یک کار به همان اندازه که می تواند باشد یا این که آیا کارایی و اثر بخشی آن با متوسط های صنعتی مطابقت می کند

پس می توان نتیجه گرفت که سود آوری نمایانگر وضعیت مالی سازمان در زمان حال است و بهره وری ترسیم کننده ی وضعیت سازمان در آینده، یک سازمان تنها در صورتی می تواند به سودآوری مستمر خود امیدوار باشد که موضوع بهره وری را نادیده نگیرد در این صورت در دراز مدت با کاهش هزینه ها و ارتقاء تقاضا برای فرآورده های سازمان میزان سود آوری آن هم ارتقا خواهد یافت( مطهری، 1383)

 

ب)رقابت

بهره وری همچنین در میزان توان رقابت سازمان موثر است بدین معنی که در توانایی سازمان برای رقابت با سایر سازمان ها که کالا یا خدمات مشابهی را تولید یا عرضه می کنند تاثیر می گذارد یکی از معمولی ترین شاخص های سنجش، توان رقابت از طریق هزینه ی هر واحد از نیروی کار است که از طریق تقسیم هزینه ی نیروی کار به ارزش افزوده یا از تقسیم متوسط هزینه ی نیروی کار به بهره وری بدست می آید. هزینه ی هر واحد کار نشانگر مقدار هزینه ای است که برای ایجاد هر دلار ارزش افزوده مصرف شده است اگر این نسبت بالا رود بدین معنی است که قدرت رقابت سازمان نزول کرده است (قنبری ،1383)

حال این مطلب بیانگر چه نکاتی است ؟ این مطلب نشان می دهد که قدرت رقابت سازمان در صورتی بالا خواهد رفت که بهره وری آن در سطح معینی از دستمزد ها ارتقاء یابد در غیر این صورت کاهش می یابد. اگر بار دیگر به مطلب بالا توجه کنید خواهید فهمید که می توان بدون کاهش قدرت رقابت سازمان ، دستمزد کارگران را ارتقاء داد البته شرط این کار آن است که بهره وری را ارتقاء دهید. پس بهره وری بالا موجب می شود که در عین حال هم سازمان و هم کارکنان از سود بیشتری برخوردار شوند.

بهبود بهره وری علاوه بر کاهش در هزینه ی نیروی کار، کاهش سایر هزینه را نیز به دنبال دارد به عنوان مثال انجام کار ها به طور صحیح و اصولی و تولید کالاهایی مناسب موجب خواهد شد تا از یک طرف مقدار ضایعات کم شود و از طرف دیگر کیفیت کالا ها و خدمات تولید و عرضه شده ارتقا یابد با کاهش ضایعات، هم در زمینه هزینه ی مواد و هم در زمینه سایر نهادها ها که در فرآیند تولید مورد استفاده قرار می گیرند صرفه جویی به عمل می آید. از طرف دیگر، کیفیت بالای فرآورده های تولید شده وفاداری مشتری و در نتیجه فروش بیشتر را در پی خواهد داشت.(نجاتی، 1372)

 

ج) مزایای بهره وری برای نیروی کار

کارکنان معمولاً به آمار ها و مطالبی که درباره ی سود سازمان ارائه می شود چندان توجهی
نمی کنند موضوع مهم برای آنها این است که یا دریافتی خالصشان ارتقاء یابد یا اینکه از کارشان راضی و خشنود باشند. نخستین نتیجه ی بهبود بهره وری، ارتقاء فروش و کاهش هزینه هاست. بنابر این بهره وری امکان پرداخت دستمزد هایی بالاتر به کارگران را فراهم می کند و افزون بر آن موجب سود آوری بیشتر سازمان می شود و توان رقابت آن را بالا می برد البته از آنجا که کار سازمان خوب بوده است آینده آن تضمین می شود و کارکنان نیز امنیت، شغلی خواهند داشت (پروکوپنکو،1372) علاوه بر این به لطف بهره وری بالا، سازمان می تواند درزمینه های سیستم های مدیریت و آموزش کارکنان ، سرمایه گذاری بیشتری بکند پس کارکنان نیز رفته رفته از مزایای بهره وری بالا، همچون آموزش، فرصت های ارتقای شغلی و محیط کاری بهتر بهره مند خواهند شد. علاوه بر مزایای بدست آمده از بهره وری بالا که از آن سخن به میان آمد هر کارمند از اینکه بهره ور باشد چه منافع دیگری بدست می آورد؟ تعریف بهره وری از طریق مفاهیم کارایی و اثر بخشی، به ما خواهد گفت که چرا بهره ور شدن کارمند، این قدر با ارزش است. وقتی کارایی بالا باشد به زمان و تلاش کمتری برای انجام کاری معین نیاز بوده و زمانی که بتوان اثر بخش تر باشد به این معنی است که تولید بهتری دارد و از طریق به هنگام بودن و کیفیت بالای تولیدات در جلب رضایت مصرف کننده سهیم هستند همه این مسائل به ایجاد رضایت شغلی بیشتر و شناسایی کار خوب آنان از طرف دیگران خواهد انجامید.دستاورد های اقتصادی و سایر منافع غیر محسوسی که ذکرشد، موجب می شود که کارکنان از کیفیت زندگی کاری بهره مند شوند و انگیزه ی آنها برای بهبود بهره وری سازمان تقویت شود.(اسبورن، 1371)

 

چ) مزایای بهره وری برای مشتری:

وقتی کارکنان یک سازمان با کارایی و اثر بخشی بالاتری کار می کنند سازمان می تواند در هزینه ها صرفه جویی کند صرفه جویی ها که در نهایت به نفع مصرف کننده تمام خواهد شد بدین شکل که مصرف کننده قادر خواهد بود تولیدات و یا خدمات موردنیاز خود را با کیفیت بالاتر به همان قیمت سابق یا حتی پایین تر دریافت نماید.

گله ای که اغلب از زبان مردم شنیده میشود این است که چقدر قیمت ها بالا رفته اند؟

شرط لازم برای مهار رشد هزینه ها، به منظور پایین نگه داشتن سطح تورم، بهره وری است. پس در این صورت مشتریان می توانند تولیدات بیشتری را نسبت به زمانی که رشد بهره وری وجود ندارد دریافت کند. بهره وری زندگی را شیرین تر و لذت بخش تر می کند و اگر بهره وری به طور مستمر در حال بهبود باشد سطح زندگی را با بالا بردن کیفیت تولیدات و خدمات عرضه شده ارتقا خواهد بخشید(یونسیان، 1383)

هدف اصلی:

بررسی عوامل موثر بر ارتقاء بهره وری کارکنان شرکت ملی نفت

اهداف فرعی:

1- شناسایی ترتیب عوامل بهره وری از دید کارکنان شرکت ملی نفت

2- تدوین الگو وارائه پیشنهاداتی برای ارتقاء بهره وری در سازمان

 

بهره وری ؛ نیروی اسانی ؛ منابع انسانی ؛ ارتقاء بهره وری ؛ بهبود بهره وری

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کاملروش(میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها


پروپوزال ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از مراقبت با بهزیستی روانی

  • 36
نتایج این پژوهش می تواند برای والدین، مربیان وکه مسئول تعلیم و تربیت کودکان هستند الهام بخش باشد یا به احساسات و نیازهای کودکان توجه نموده و در زمینه ی کمک به سبک های هویت و سلامت روانی و همچنین بهزیستی روانشناختی و همچنین خود شکوفایی والدین گام بردارد
دسته بندی روانشناسی و علوم تربیتی
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 178 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 42
فروشنده فایل
کد کاربری 2
کاربر
 
 

پروپوزال ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از مراقبت با بهزیستی روانی

ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از مراقبت با بهزیستی روانی در والدین کودکان عادی و کودکان مرزی

 

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.

در فرمت ورد و قایل ویرایش با فونت نازنین 14 و فاصله بین خطوط یک سانتی متر

بهزیستی,روانی,عادی,مرزی,والدین,کودکان,پایان نامه سلامت روان,پایان نامه بهزیستی,رابطه عزت نفس و سلامت روانی,روانشناختی والدین کودکان عادی,روانشناختی والدین کودکان مرزی,کودکان مرزی

بیان مسئله

تامین بهداشت همه افراد جامعه از مهم ترین مسایل اساسی هر کشور است، این امر در سه جنبه جسمانی، روانی و اجتماعی مورد ملاحظه قرار می گیرد، در صورتی که بعد روانی بهداشت به اندازه کافی مورد توجه قرار نگیرد، فراوانی مشکلات روانی و رفتاری رو به فزونی خواهد گذاشت تا حدی که عوارض ناشی از بی توجهی به آن در ابعاد فردی و اجتماعی، خانوادگی و انسانی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اثرات سوء و غیر قابل جبران رادر پی خواهد گذاشت( نوابی نژاد،1376).

به طور كلی خانواده كودك معلول به لحاظ داشتن كودكی متفاوت با سایر كودكان با مشكلات فراوانی در زمینه نگهداری، آموزش و تربیت آنها روبه روست. این مسایل همگی بر والدین فشارهایی وارد می‌كنند كه سبب بر هم خوردن آرامش و یكپارچگی خانواده می‌شوند و در نتیجه انطباق و سازگاری آنان را تحت تاثیر قرار می دهد. سبک های هویت یكی از مهمترین عوامل تحول و شكل‌گیری شخصیت است و نقش بنیادین در سلامت روانی دارد به گونه‌ای كه سبک های هویت پایین و شكل‌گیری احساس خود كم بینی در والدین زمینه‌های آسیب روانی را فراهم می‌نماید( ولی زاده و همكاران و 1387).

سبک های هویت ارزشمندی شخص تعریف نمود. احساسات و افکار مردم درباره خودشان اغلب بر احساس تجارب روزانه تغییر پذیر است و به طور موقت بر احساس فرد تاثیر می گذارند. البته سبک های هویت ، بنیادی تر از آن است که افت و خیزهای معمول می توان نوسانات گذرایی بر نحوه احساستشان نسبت به خود ایجاد کند، ولی این تاثیرات بسیار محدودند، بر عکس آنهایی که سبک های هویت پایینی دارند افت و خیزهای معمول می تواند زندگی آنها را دگرگون کند. سبک های هویت معمولاً به عنوان ارزیابی شخص از ارزشمندی خویش تعریف می‌شود افرادی كه سبک های هویت بالایی دارند خودپذیرا و خود ارزشمند هستند. روانشناسان اجتماعی سبک های هویت را ارزیابی مثبت و منفی از خود می‌دانند به طوری كه فرض می شود سبک های هویت تا حدودی با ثبات است. سبک های هویت یا همان احترام به خود یكی از خصوصیات مهم و اساسی شخصیت هر فردی را تشكیل می‌دهد و به طور حتم روی جنبه‌های شخصی انسان اثر می‌گذارد و كمبود یا فقدان آن باعث عدم رشد سایر جنبه‌های شخصیت به صورت ناهماهنگ خواهد شد و حتی ممكن است باعث پدیدآیی بیماریهای روانی گوناگون مانند افسردگی، كمرویی، پرخاشگری

یکی از مفاهیم اصلی مدل سلامت بهزیستی است. مدل سلامت سه نوع بهزیستی هیجانی، بهزیستی روانشناختی و بهزیستی اجتماعی را با هم ترکیب کرده ومفهوم جامع و کامل از بهزیستی را هم که جنبه عاطفی(بهزیستی هیجانی) و هم جنبه کاربردی(بهزیستی روانشناختی و اجتماعی) سلامت روانی را در بر می گیرد به وجود آورده اند. سلامت روانی دارای 13 نشانه است که 2 نشانه مرتبط با بهزیستی هیجانی 5 نشانه مرتبط با بهزیستی اجتماعی و 6 نشانه مرتبط با بهزیستی روانشناختی است. بهزیستی روانشناختی به معنای قابلیت یافتن تمام استعدادهای فرد است. ودارای مولفه های 1- خودمختاری (احساس شایستگی و توانایی در مدیریت محیط پیرامون فرد و ...)2- رشد شخصی(داشتن رشد مداوم و ...)3- روابط مثبت با دیگران(داشتن روابط گرم و ...)4- هدفمندی در زندگی (داشتن هدف در زندگی)5-پذیرش خود(داشتن نگرش مثبت نسبت به خود و ...) 6- تسلط بر محیط (توانایی انتخاب و ایجاد محیطی مناسب و...) می باشد. همچنین والدینی که دارایی سبک های هویت بالایی می باشند سلامت روانی بهتر بهزیستی روانشناختی بهتری نسبت به والدینی دارند که دارای سبک های هویت پایین می باشد. با توجه به مطالعات در ایران و این که در استان سیستان و بلوچستان مشابه این تحقیق انجام نگرفته لذا لزوم انجام چنین تحقیقی در استان ضروری به نظر می رسد و خصوصاً در آینده نیز می توان از نتایج این تحقیق نیز در مراکز مشاوره، آموزشگاههای استثنایی و مدارس عادی، سازمان بهزیستی، کلینیک های سلامت روان جهت خدمت رسانی استفاده کرد. با توجه به موضوع تحقیق، سئوال اصلی تحقیق را چنین طرح می کنیم: آیا بین بهزیستی روانشناختی با سبک های هویت و سلامت روانی در والدین کودکان عادی و مرزی رابطه ای وجود دارد؟

اهداف تحقیق

هدف اصلی:

بررسی ارتباط بین سبک های هویتی و افسردگی پس از مراقبت با بهزیستی روانی در والدین کودکان عادی و کودکان مرزی.

 

اهداف فرعی:

 

1- تعیین رابطه بین سبک های هویت با بهزیستی روانشناختی در بین والدین کودکان عادی و مرزی.

2- تعیین رابطه بین سلامت روانی با بهزیستی روانشناختی در بین والدین کودکان عادی و مرزی.

3- مقایسه بهزیستی روانشناختی در بین والدین کودکان عادی و مرزی.

4- مقایسه سبک های هویت در بین والدین کودکان عادی و مرزی.

5- مقایسه سلامت روان در بین والدین کودکان عادی و مرزی.

6- مقایسه بهزیستی روانشناختی با توجه به ویژگیهای جمعیت شناختی پاسخگویان مانند: جنس، سن، میزان تحصیلات و غیره.

افسردگی چیست,تفاوت افسردگی خانم و آقا,تفاوت افسردگی دختر و پسر,تفاوت افسردگی در مردان و زنان,علائم افسردگی,پایان نامه سبک های هویتی و افسردگی,پایان نامه افسردگی,ارتباط,بین, سبک های هویتی افسردگی

فهرست مطالب پروپوزال

بیان مسئاله

اهمیت و ضرورت تحقیق

مرور ادبیات

جنبه جدید بودن و نوآوری در تحقیق

اهداف تحقیق

سوالات

فرضیه ها

تعاریف

روش تحقیق

متغیرهای مورد بررسی

شرح کاملروش(میدانی، كتابخانه ‏ای) و ابزار

جامعه و نمونه آماری

روش‌ها و ابزار تجزیه و تحلیل داده‏ها

 


دانلود پرسشنامه تاثیر سیاستهای تشویق صادرات بر صادرات بنگاه های کوچک و متوسط

  • 44
پرسشنامه ای که در اختیار شما قرار دارد، به منظور گردآوری اطلاعات برای تکمیل یک طرح تحقیقاتی با عنوان تاثیر سیاستهای تشویق صادرات بر صادرات بنگاه های کوچک و متوسط (SMEs) تهیه شده است که در دانشکده مدیریت دانشگاه در حال اجرا است
دسته بندی پرسشنامه
بازدید ها 1
فرمت فایل doc
حجم فایل 65 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 19
 
 

دانلود پرسشنامه تاثیر سیاستهای تشویق صادرات بر صادرات بنگاه های کوچک و متوسط

پرسشنامه تاثیر سیاستهای تشویق صادرات بر صادرات بنگاه های کوچک و متوسط

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.

(شامل پرسشنامه استاندارد،امتیازبندی،تفسیر و روایی – پایایی پرسشنامه+همراه فایل )

 

اعتبار پرسشنامه موانع صادرات,امتیازدهی پرسشنامه موانع صادرات,امتیازگذاری پرسشنامه موانع صادرات,خرید پرسشنامه موانع صادرات,دانلود رایگان پرسشنامه موانع صادرات,دانلود پرسشنامه موانع صادرات,راهنمای پرسشنامه موانع صادرات,روایی و پایایی پرسشنامه موانع صادرات,شیوه نمره گذاری پرسشنامه موانع صادرات,فایل ورد پرسشنامه موانع صادرات,مشکلات موجود بر سر سراه صادرات,مقیاس صادرات,منبع پرسشنامه موانع صادرات,موانع موجود بر سر راه صادرات,نمره دهی پرسشنامه موانع صادرات,پرسشنامه صادرات,پرسشنامه مزاحمت برای صادرات,پرسشنامه مشکلات صادرات

 

پرسشنامه

همانطور که مستحضرید همه ساله فعالیت ها و سیاستهای مختلفی توسط نهادهای دولتی و غیردولتی ایران برای تشویق و تحریک شرکت ها به سمت صادرات غیرنفتی انجام می شود. اما وضعیت صادرات غیرنفتی ایران همچنان در شرایط نامطلوبی نسبت به کشورهای پیشرفته و حتی همتراز قرار دارد. بدیهی است یکی از سازوکارهای توسعه صادرات برنامه ها و فعالیت های تشویق و تحریک صادرات هستند، البته در صورتی که متناسب با نیازهای شرکت ها بوده و به درستی نیز به اجرا در آیند.

پرسشنامه ای که در اختیار شما قرار دارد، به منظور گردآوری اطلاعات برای تکمیل یک طرح تحقیقاتی با عنوان "تاثیر سیاستهای تشویق صادرات بر صادرات بنگاه های کوچک و متوسط (SMEs) " تهیه شده است که در دانشکده مدیریت دانشگاه ...... در حال اجرا است. خواهشمند است با توجه به وضعیت شرکت یا شرکت هایی که در آن مشغول به فعالیت هستید، پرسشنامه را تکمیل فرمایید. اطلاعات شما بدون نام بوده و فقط به منظور اهداف تحلیلی این تحقیق مورد استفاده قرار خواهد گرفت. بدون شک همکاری شما در تکمیل این پرسشنامه ارزنده ترین کمک به تکمیل این طرح تحقیقاتی محسوب می شود.

عکس بخشی از پرسشنامه

مشخصات پرسشنامه

بخش

متغیره (سازه)

تعداد سوالات

اول

مشخصه های شرکت و مدیریت

پنج سوال برای سنجش مشخصه های شرکت و سه سوال برای سنجش مشخصه های مدیریت

دوم

انگیزاننده های صادرات

شامل ده سوال برای سنجش انگیزاننده های درونی یا محیطی شرکت

سوم

عملکرد صادراتی

شامل سه سوال اصلی و سه سوال فرعی برای سنجش عملکرد صادراتی شرکت

چهارم

استراتژی صادرات

شامل پنج سوال اصلی و نه سوال فرعی برای سنجش استراتژی صادراتی شرکت

پنجم

موانع صادرات

شامل بیست و چهار سوال برای سنجش موانع صادرات

ششم

سیاستهای تشویق صادرات

شامل چهارده سوال برای سنجش میزان آگاهی و استفاده از سیاستهای تشویق صادرات

 

 

بخش اول: اطلاعات عمومی و تجربه صادراتی شرکت

بخش دوم: انگیزاننده های صادرات

بخش سوم: عملکرد صادراتی

بخش چهارم: استراتژی صادرات

بخش پنجم: موانع صادرات

بخش ششم: اطلاع و استفاده از برنامه های حمایت از صادرات

 

تاثیر سیاستهای تشویق صادرات بر صادرات بنگاه های کوچک,دانلود پرسشنامه رایگان,پرسشنامه عملکرد صادراتی,نمره دهی پرسشنامه صادرات,دانلود پرسشنامه,دانلود پرسشنامه عملکرد صادرات,دانلود پرسشنامه صادرات,دانلود پرسشنامه مدیریت,دانلود پرسشنامه بنگاه های کوچک و بزرگ,دانلود پرسشنامه صادرات بنگاه های کوچک و بزرگ

 

دانلود مقاله بررسی وضعیت اثرات انحلال واحیا دادسرا

  • 37
مقاله كارشناسی ارشد رشته حقوق گرایش عمومی
دسته بندی علوم انسانی
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 104 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 16
 
 

دانلود مقاله بررسی وضعیت اثرات انحلال واحیا دادسرا

بررسی وضعیت اثرات انحلال واحیا دادسرا

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.

بررسی تاثیر حذف یا احیا دادسرا در اطاله یا تریع در دادرسی , بررسی تاثیر حذف یا احیا دادسرا در اطاله یا تریع در دادرسی , تاثیر حذف یا احیا دادسرا در اطاله یا تریع در دادرسی , تاثیر حذف یا احیا دادسرا در اطاله یا تریع , اطاله یا تریع در دادرسی , دانلود , پروژه , پایان نامه , سمینار

 

چکیده

با وجود احیاء دادسرا در قانون اصلاح قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب و حضور دادسرا در معیت دادگاه های عمومی و انقلاب همچنان می بینیم که قانون فعلی دارای ابهامات و نواقص فراوانی است . سؤالاتی را در ذهن متخصصین مطرح نمود. حال که لایحه جدید جهت رفع ابهامات و نواقص ، مراحل پایانی تصویب خود را طی می کند ، تغییرات فراوانی را در زمینه حقوق متهم ، شاکی ، وظایف دادستان و بازپرس را در خود می بیند. بعد از حدود ده سال انحلال دادسرا قریب به 5 سال است که مجددا احیا شده است. آیین دادرسی کیفری که اکنون به آن عمل می‌شود آیین دادرسی کیفری دادگاه‌های عمومی و انقلاب یعنی مربوط به دادگاه‌ها و قضات تحقیق است. آیین دادرسی سابق هم که نقض شده است. مهمترین مشکل نبود قانون آیین دادرسی کیفری منطبق با احیای دادسراست. چون این قانون ابزار کار قضات دادسراست. بسیاری از اختلاف رویه‌هایی که بعضا در دادسراها اتفاق می‌افتد، به نبود قانون آیین دادرسی کیفری برمی‌گردد. طبق قانون اصلاح قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب که به قانون احیای دادسرا معروف است دادسرا در برخی جرایم حق مداخله ندارد و برخی جرایم باید مستقیم در دادگاه کیفری استان (برخی با سه قاضی و برخی با پنج قاضی) رسیدگی ‌شود. از جمله این پرونده‌ها تجاوز به عنف است. تجاوز به عنف جرمی است که به طور جدی امنیت جامعه را برهم می‌زند و ایجاد نگرانی می‌کند و می‌طلبد در تشکیل پرونده و تعقیب چنین جرایمی دادسرا مجوز ورود داشته باشد و پرونده با صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شود. وقتی چنین جرایمی واقع می‌شود مردم معمولا اشاره‌شان به دادسرا و دادستان است. در حالی که دادستان طبق قانون اجازه ورود ندارد پس باید هرچه زودتر این قسمت قانون اصلاح شود و قانونگذار تشکیل پرونده کلیه جرایم را در اختیار دادسرا بگذارد.

کلمات کلیدی: دادسرا ، وضعیت زنان ، انحلال واحیا دادسرا ، اثرات انحلال واحیا دادسرا.

بیان مسئله

پس از هشت سال حذف دادسرا از نظام قضایی کشور با تصویب قانون اصلاح قانون تشکیل دادگاه های عمومی و انقلاب در سال 81 مجدداً شاهد حضور دادسرا در محاکم شدیم. حذف دادسرا و نامشخص بودن قوانین و مقررات در این هشت سال شبهات فراوانی را در عمل وارد کرد به طوری که پرسشها و ابهامات چندان بودن که یک مجلد از دیدگاه های اداره حقوقی قوه قضائیه در این رابطه اختصاص یافت. حال که ده سال از قانون احیاء داسرا گذشته و به دنبال آن اکنون که لایحه جدید آیین دادرسی کیفری جهت تکمیل قانون سال 81 آمده ، سؤال اساسی این است که آیا بر روند کار محاکم (دادسراها) تأثیر می گذارد یا خیر.

در قانون اساسی 1358دادستان کل کشور ( وفق اصل 162) بعنوان یکی از اعضای شورای عالی قضائی و منصوب از طرف رهبری مورد عنایت قرار داده شده بود؛ در این برهه به جز دادستان کل کشور(عمومی)، دادستان کل(انقلاب) و دادستان کل (ویژه روحانیت) و دادستان کل (نظامی)هر یک در رأس دادسراهای اختصاصی عمل می کردند؛ دادستان کل عمومی در رأس هرم دادسراهای سراسر کشور قرار داشت و از جایگاه عالی قضائی برخوردار بود و بعنوان مدعی العموم نقش آفرینی می نمود .

پس از بازنگری در قانون اساسی و با هدف تمرکز در مدیریت دستگاه قضائی یک نفر بعنوان تولیت و ریاست قوه قضائیه سکاندار دستگاه قضا گردید و رئیس دیوانعالی و دادستان کل بعنوان توابع رئیس قوه قضائیه همچنان در قانون اساسی مورد تأکید قرار گرفته بودند؛ اگرچه وظایف و اختیارات دادستان کل کشور مورد اشعار قرار داده نشده بود. در طول مدت بازنگری قانون اساسی تلاشهایی جهت حذف عنوان دادستان کل از قانون اساسی صورت گرفت که مورد اقبال کمیسیون قضائی شورای بازنگری قرار نگرفت .

چنانچه در دهه 70 نیز مطرح گردید یکی از دلایل مخالفان حذف دادسراها و تأسیس دادگاههای عام، موضوع تصریح عنوان«دادستان کل» در قانون اساسی بود؛ چه اگر دادستان کل از قانون اساسی حذف می گردید، احیاء دادسراها با اشکال مخالفت با قانون اساسی مواجه می گشت و اصولاً حذف دادستانی کل از قانون اساسی خود به منزله غیر قانونی بودن دادسراها تلقی می گردید .

با تدوین قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب ( مصوب 15/4/73) دادسرا از سازمان قضائی کیفری عمومی و انقلاب محذوف شده و علی النهایه وظایف و اختیارات دادستان به رؤسای محاکم و رئیس حوزه قضائی مربوطه واگذار شد و نسبت دادستان کل با دادسراها قطع گردید و دادستان کل فقط بعنوان یکی از مقامات عالی قضائی فاقد تشکیلات و وظایف و اختیارات مصرح قانونی گردید.

اختلالات و عوارض ناشی از فقدان دادسراها در فرآیند دادرسی موجب شد این رخداد 9 سال بیشتر دوام نیاورد و با تصویب قانون اصلاح قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب ( مصوب 28/7/81) ، نظام دادسرا بار دیگر احیا شد و به موجب ماده 10 آئین نامه اصلاحی این قانون، اختیارات دادستان مجدداً به وی تفویض گردید.

ـ احیاء دادسراها گامی بلند در جهت تحقق عدالت کیفری و دادرسی منصفانه بود؛ اگرچه دادستان کل کشور همچنان فاقد جایگاهی مبرهن و محرز و مشخص از حیث قانونی بود . ( بنظر می رسد این ابهام در مواردی همچنان وجود دارد)

روش پژوهش

پژوهش حاضر از نظر هدف كاربردی است و به لحاظ ماهیت و روش ، توصیفی است. به منظور جمع آوری اطلاعات مورد نیاز جهت تدوین طرح تحقیق و ادبیات پژوهش از روش كتابخانه ای استفاده شده است و با استفاده از مطالعه منابع موجود در ارتباط با موضوع مورد پژوهش این بخش تدوین گردید.

بررسی تاثیر حذف یا احیا دادسرا در اطاله یا تریع در دادرسی , بررسی تاثیر حذف یا احیا دادسرا در اطاله یا تریع در دادرسی , تاثیر حذف یا احیا دادسرا در اطاله یا تریع در دادرسی , تاثیر حذف یا احیا دادسرا در اطاله یا تریع , اطاله یا تریع در دادرسی , دانلود , پروژه , پایان نامه , سمینار

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

بیان مسئله

پیشینه جایگاه دادسرا و دادستان کل کشور در نظام قضائی ایران

وسعت و اهمیت مسئولیتهای قانونی محوله بر دادسراها

دلایل احیا دادسرا

فرآیند احیاگری نهاد دادسرا

ایرادات شكلی و ماهوی اصلاحیه احیا دادسرا

روش پژوهش

نتیجه‌گیری

منابع

 


دانلود مقاله بررسی عوامل موثر در گرایش دانش آموزان به سیگار

  • 42
بررسی علل موثر در گرایش دانش آموزان به سیگار
دسته بندی علوم اجتماعی
بازدید ها 5
فرمت فایل doc
حجم فایل 107 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 26
 

دانلود مقاله بررسی عوامل موثر در گرایش دانش آموزان به سیگار

بررسی عوامل موثر در گرایش دانش آموزان به سیگار همراه پرسشنامه

 

دانش آموز،اعتیاد،مدرسه،آموزش و پرورش,سیگار,دانش آموزان, دانش , سیگار ,افزایش دانش‌آموزان سیگاری در چین, پاكت سیگار,تلفن گویای ترك سیگار, اولین تلفن گویای ترك سیگار در كشور, مشاوره تلفنی ترك سیگار, اخبار سیگار

مقدمه

مسئله اعتیاد به مواد مخدر یک مشکل عمدۀ اجتماعی است که علاوه بر عوارض جسمی و روانی برای فرد سلامت جامعه را از نظر ، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی مورد تهدید قرار می دهد. اگر اعتیاد را اتکاء عادی و لزوم استفاده از انواع ترکیباتی که به نحوی سبب تغییر حالات و کیفیات فردی می شود معتقد باشیم که « اعتیاد وضعیت وابستگی داشتن است که به آمادگیهای عمیق عاطفی فرد تکیه دارد» می توانیم وابستگی به مصرف سیگار را نوعی اعتیاد تلقی کنیم.

اصولاً گرایش و اعتیاد به مصرف سیگار ، زمینه و مقدمۀ روی آوردن به اعتیادات دیگر است و امروزه اثرات نامطلوب سیگار بر بدن بیش از پیش محرز گردیده و مصرف سیگار هرگز برای سلامت شخص مفید تشخیص داده نشده است .

در آمریکا توسط سازمان مبارزه با سرطان مطالعه ای روی جوانان 19-13 سال انجام گرفته و نتایج آن نشان می دهد که جوانان معتاد به سیگار بی قرار ، مشوش و بداخلاق هستند همچنین فردی که بین 19-13 سالگی کشیدن سیگار را شروع می کند به احتمال 70% زودتر از سایر افراد می میرد و سیگار کشیدن علت عمدۀ ابتلا به سرطان ریه است . توسط سازمان فوق ثابت شده که کشیدن سیگار موجب افزایش ضربان قلب و فشار خون می شود و شیگاریها بیش از سایر افراد به زخمهای معده و روده گرفتار می شوند و در خانواده هایی که والدین سیگار می کشند، تعداد جوانان معتاد به سیگار بیشتر است .

از آنجا که جوانان دانش آموز قشر عظیمی از جمعیت کشور جمهوری اسلامی ایران را تشکیل می دهند و بر اساس گزارشهای دریافتی و مشاهدات عینی از مناطق مختلف آموزشی کشور مصرف سیگار در بین عده ای از دانش آموزان رواج پیدا کرده است ، و این مسئله به عنوان معظل و آسیب اجتماعی ، سلامت دانش آموزان را مورد تهدید قرار می دهد خود هشداری به مسئولان اجتماعی و دست اندرکاران تعلیم و تربیت می باشد زیرا بنابر عقیده متخصصان و کارشناسان بهداشت جهانی ، استعمال دخانیات بزرگترین عامل منفردی است که سلامت جامعه را به خطر می اندازد و به بهداشت فردی و عمومی و مصالح انسانی ضرر می رساند.

نظر به اینکه وزارت آموزش و پرورش عهده دار تعلیم و تربیت دانش آموزان کشور است و این دانش آموزان نیروهای مستعد بالقوه ای هستند که سرمایه های عظیم مملکت محسوب می شوند ، پیشگیری از گرایش جوانان دانش آموز به مصرف سیگار و مبارزه با اعتیاد آنان نسبت به این مادۀ مضر را یکی از محدوده های فعالیت خودمی داند. بنابراین با توجه به وسعت و گستردگی قابل توجه گرایش دانش آموزان به سیگار بررسی و کم و کیف این مسئله با روشهای علمی مسئله ای است که در این پژوهش به آن پرداخته می شود و میزان تأثیر هر یک از عوامل فردی ، اجتماعی ، خانوادگی ، مذهبی ، روانی و عصبی و... در میزان گرایش دانش آموزان به سیگار در این تحقیق مورد مطالعه قرار می گیرد ، این تحقیق می تواند مسئولان فرهنگی و برنامه ریزان اجتماعی را در اجرای سیاستهای پیشگیری از بروز مشکلات مربوط و کنترل عوامل موثر در گرایش دانش آموزان به سیگار را یاری دهد. باشد که مسئولان نیز در این زمینه گامهای اساسی را بردارند انشاءالله تعالی

دانش آموز،اعتیاد،مدرسه،آموزش و پرورش,سیگار,دانش آموزان, دانش , سیگار ,افزایش دانش‌آموزان سیگاری در چین, پاكت سیگار,تلفن گویای ترك سیگار, اولین تلفن گویای ترك سیگار در كشور, مشاوره تلفنی ترك سیگار, اخبار سیگار

فهرست مطالب

عنوان صفحه

مقدمه 2

تاریخچه توتون و استعمال سیگار 4

تحقیق و بیان مسئله 7

هدف تحقیق – فرضیه های تحقیق 10-9

ابعاد اقتصادی دخانیات در ایران 10

وابستگی دارویی یا اعتیاد 11

ترکیبات شیمیایی دود سیگار – پیشینه تحقیق 14

طرح تحقیق – جامعه آماری- تعدادنمونه- روش نمونه گیری 16

ابزار تحقیق و روش جمع آوری اطلاعات 17

ارائه داده ها و تحلیل آنها- علتهای گرایش به سیگار 18

مهمترین علل گرایش جوانان به سیگار 19

نتایج و پیشنهادات – موثرترین روش پیش گیری و مبارزه با اعتیاد به سیگار از دیدگاه دانش آموزان 20

پرسشنامه 21

منابع و مأخذ 24


دانلود مقاله اصول وفنون مذاکره

  • 33
نکات کلیدی در مذاکرات حرفه ای
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 26
فرمت فایل doc
حجم فایل 95 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 29
 
 

دانلود مقاله اصول وفنون مذاکره

اصول وفنون مذاکره

آموزش اصول و فنون مذاکره, تکنیک های مذاکره, روش مذاکره, بدرقه تیم مذاکره کننده, تکنیک مذاکره موثر, فنون مذاکره حرفه ای, اصول مذاکره حرفه ای,ترفند های مذاکره حرفه ای,11 ترفند ساده اما قدرتمند مذاکره,تکنیک ها و حقه های مذاکره,مذاکره قدرتمند,چطور مذاکره کننده قدرتمندی شویم,مذاکره اصولی,مبانی مذاکره,بزرگان مذاکره,پدر مذاکره ایران,مذاکره در ایران

چکیده

بیشتر مدیران حرفه ای به اهمیت مذاکره در زندگی واقفند، زیرا زمان قابل توجهی از زندگی حرفه ای خود را صرف مذاکره می کنند. به علاوه، زندگی شخصی شان هم با مذاکره همرا ه است. موفقیت و اثر بخشی حرفه ای آنان به شدت متأثر از توانایی آنها در هنر و فن مذاکره است.این مهارت یا ناشیگری آنان در مذاکره است که نظر مدیران، همکاران، زیر دستان، مشتریان، رقبا و سایرین را درباره موفقیت کاری شان شکل می دهد. مدیران، زمان و کوشش بسیاری را صرف مذاکره می کنند، اما معدودی از آنان هنر و دانش مذاکره را به درستی می دانند.از این رو، بسیاری از مدیران حرفه ای نیازمند رویکرد بهینه در طرح ریزی و اجرای مذاکره‌ها هستند.لذا فایل کوتاه 29 صفحه ای اماده شده است که امیدوارم بعد از خواندن ان اصول اولیه مذاکرات را اموخته باشید.

ﻫﺪف اﻳﻦ ﻛﺘﺎب

آﻣﻮزش روش ﺑﺮدن در ﻳﻚ ﻣﺬاﻛﺮه ﻧﻴﺴﺖ. ﺑﻠﻜﻪ ﺷﻤﺎ را ﻗـﺎدر ﻣـﻲﺳـﺎزد ﺑـﺎزی ﻗﻮاﻋﺪ را ﺑﺒﺮﻳﺪ. ﻣﺬاﻛﺮه ﺧﻮب ﻣﻨﺘﻬﻲ ﺑﻪ ﻳﻚ ﺑﺎزی ﺑﺮد- ﺑﺮد ﺧﻮاﻫﺪ ﺷﺪ. روش ﻣﺬاﻛﺮه ﺑﺮ ﻣﺒﻨﺎی اﺻـﻮل ﻛﺎراﺗﺮ، ﺳﺮﻳﻊﺗﺮ، ﻣﺆﺛﺮﺗﺮ و دارای ﺗﺒﻌﺎت ﻣﻨﻔﻲ ﻛﻤﺘﺮی اﺳﺖ. راﻫﻲﻛﻪ ﻣﺎ ﻣﻲﺧﻮاﻫﻴﻢ ﺷـﻤﺎ درآن ﭘﻴـﺮوز ﺷﻮﻳﺪ، آن اﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺘﻮاﻧﻴﺪ راه ﺑﻬﺘﺮی ﺑﺮای ﻣﺬاﻛﺮه ﭘﻴﺪا ﻛﻨﻴﺪ

آموزش اصول و فنون مذاکره, تکنیک های مذاکره, روش مذاکره, بدرقه تیم مذاکره کننده, تکنیک مذاکره موثر, فنون مذاکره حرفه ای, اصول مذاکره حرفه ای.

فهرست مطالب

پیشگفتار.............................................................................................................................................................. 1

گفتار اول:

پافشاری روی مواضع به یک توافق غیر معقول منتهی شود..................................................................................... 1

پافشاری روی مواضع کارآیی ندارد..................................................................................................................... 2

پافشاری روی مواضع ادامه روابط جاری بین طرفین را به خطر می اندازد............................................................ 2

هنگامی بیش از دو طرف در مذاکرات شرکت دارند، چانه زدن روی مواضع بدتر از بد می شود.......................... 2

خوش خویی کارساز نیست................................................................................................................................ 2

سایر راه کارها .................................................................................................................................................3-2

گفتار دوم:

راه حل مسئله روش مذاکره مبتنی بر اصول................................................................................................... 3

قسمت اول:

مذاکره کنندگان در درجه اول انسانند.............................................................................................................. 3

هر مذاکره کننده ای دو نوع منافع دارد............................................................................................................. 3

روابط انسانی را از منافع ماهوی جدا کنید و با مسائل انسانی برخورد مسقیم بکنید........................................... 4

ادارک ...........................................................................................................................................................5-4

احساس .......................................................................................................................................................... 6-5

ارتباط.............................................................................................................................................................. 6

پیش گیری بهترین نتیجه................................................................................................................................... 7

قسمت دوم: روی منافع تمرکز کنید، نه روی مواضع

طرح موضوع.................................................................................................................................................. 7

برای یافتن راه حل عاقلانه، بین منافع دو طرف را سازش دهید نه بین مواضع آنان........................................ 7

چگونه منافع را مشخص و تعیین کنید.........................................................................................................8-7

صحبت کردن در مورد منافع و خواسته ها .................................................................................................9-8

قسمت سوم:برای تامین منافع متقابل، حق انتخاب های متنوعی بیاندیشید

تشخیص درد...............................................................................................................................................9

دستورالعمل درمان...................................................................................................................................... 11-9

قسمت چهارم: به استفاده از معیارهای عینی اصرار بورزید

تصمیم گیری بر اساس مواضع نادرست است............................................................................................... 11

موارد استفاده از معیارهای عینی ................................................................................................................. 12-11

مذاکرات مبتنی بر اصول، توافق های معقول را از طریق دوستانه و با کارآیی پدید می آورد........................ 12

ایجاد و توسعه معیارهای عینی................................................................................................................... 12

مذاکره با بهره گیری از معیارهای عینی ..................................................................................................... 13-12

گفتار سوم: بله، اما....

قسمت اول: اگر از شما قوی تر هستند چه کار باید بکنید............................................................................. 13

از خود محافظت کنید.................................................................................................................................. 14-13

از توان های خود حداکثر بهره برداری را بکنید............................................................................................. 14

وقتی طرف مقابل قدرتمند تر است................................................................................................................ 14

قسمت دوم: اگر وارد بازی مذاکره نشوند و منتظر بازی از طرف شما بمانند

استفاده از روش ورزش رزمی ژاپنی جوسیتر............................................................................................... 15-14

روش تهیه متن واحد...................................................................................................................................... 15

قسمت سوم: اگر طرف مذاکره دست به نیرنگ و ترفندهای ناشایست بزند..................................................... 16-15

تاکتیک های خدعه آمیز رایج ........................................................................................................................16

فشارهای روی مواضع....................................................................................................................................17

گفتار پایانی................................................................................................................................................ 18

هدف ......................................................................................................................................................... 18


ارزیابی خط مشی‌ها و سیاست گذاری های شرکت های خصوصی

  • 80
در تحقیق حاضر به بررسی سیستم مدیریت منابع انسانی شرکت آسان خودرو پرداخته می شود
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 10
فرمت فایل doc
حجم فایل 123 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 39
 

ارزیابی خط مشی‌ها و سیاست گذاری های شرکت های خصوصی

مطالعه موردی شرکت آسان خودرو

 

خط مشی,اجرای خط مشی,ارزیابی خط مشی,اثربخشی اجرای خط مشی

چکیده

در تحقیق حاضر به بررسی سیستم مدیریت منابع انسانی شرکت آسان خودرو پرداخته می شود. شرکت آسان خودرو به عنوان نماینده انحصاری شرکت هلی در ایران در راستای گسترش فعالیت های خود و پاسخگویی به نیاز مشتریان، واردات انواع لیفتراک های هلی را با ظرفیت های ۱ الی ۴۶ تن و با سوخت های دیزلی، بنزینی، دوگانه سوز (گاز و بنزین) و برقی را در دستور کار قرار داده است. حركت در مسیر تعالی و رسیدن به قله های تعالی، مستلزم جذب بهترین ها، نگهداری، توسعه و توانمند كردن منابع انسانی به عنوان یگانه منبع دارای مزیت رقابتی است. طراحی و استقرار یك نظام یكپارچه و هماهنگ بین زیر سیستم های مدیریت منابع انسانی در راستای تحقق اهداف و برنامه های كلان سازمان به منظور ارتقاء اثربخشی و كارایی لازم و ضروری است. مجموعه طرح های نظام جامع منابع انسانی به تفكیك حوزه های مطالعاتی شرکت آسان خودرو به صورت زیر هستند: حوزه استراتژیك و ساختار سازمان، حوزه آموزش، حوزه ارزیابی عملكرد، حوزه جبران خدمات، حوزه نظام جانشینی وجایگزینی، حوزه جذب و استخدام، حوزه نظام اطلاعات منابع انسانی. از جمله طرح های مدیریت منابع انسانی که در این شرکت انجام شده است، عبارتند از: طراحی و تدوین استراتژ ی منابع انسانی، طرح جامع باز آفرینی ساختار، بازنگری شرح وظایف مشاغل سازمانی، طراحی و تدوین نظام جامع آموزش كاركنان، طراحی سیستم اندازه گیری اثر بخشی دوره های آموزش، طراحی نظام جامع ارزیابی عملكرد كاركنان، طراحی و تدوین نظام جامع جبران خدمات كاركنان، تعیین معیارهای شایستگی رست؛ رشته و گروه های شغلی به تفكیك، بررسی واستخراج نیازهای كوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت نیروی انسانی از نظر كمی وكیفی، طراحی واستقرار سیستم اتوماسیون اداری.

کلمات کلیدی: مدیریت منابع انسانی؛ جذب و استخدام؛ آموزش؛ ساختار سازمان؛ نظام جانشینی وجایگزینی.

مقدمه

تا چندی قبل ارزیابی خط مشی به صورت جدی مورد توجه نبود و در فرایند خط مشی گذاری كمتر به آن پرداخته می شد ولی اخیرا در میان محققان و خط مشی گذاران علاقه و تمایل زیادی در قبال این مقطع از فرایند خط مشی گذاری در حال شكل گیری است. ارزیابی به عنوان مرحله ای مهم از فرایند خط مشی گذاری است و مدیران بخش عمومی به صورت فزاینده ای برای توجیه برنامه های كنونی برنامه هزینه ها و منافع و پیشنهاد تغییرات ضروری به ارزیابی خط مشی متوسل شده اند( الوانی،1379،119) . اعضای زیر نظام های خط مشی و سایر افراد ذی نفع به نوبه خود نحوه اجرا و آثار خط مشی را ارزیابی می كنند تا در صورت لزوم از آن حمایت كنند یا با آن به مخالفت برخیزند یا خواستار تغییر آن شوند( هاولت،1380،269)

با توجه به گسترة اجرای خط ‌مشی‌ها و همچنین سنجش گریز بودن دستاوردهای آن به خصوص در حوزه‌های غیر اقتصادی، پرسش اساسی میزان كارآمدی خط‌ مشی‌ها همواره پیش روی دست‌اندركاران خط ‌‌مشی قرار دارد. بازنگری در اجرای خط‌ مشی‌ها نیز مستلزم تدوین سازگاری جامع، دقیق و قابل اتكا برای رصد وضعیت اجرای آنها است. این امر به ویژه در رابطه با خط مشی‌هایی كه گروههای ذی‌نفع متعدد و همراه با خواسته‌ها و انتظارات متفاوت را در برمی‌گیرند اهمیتی دو چندان می‌یابد. ماهیت پیچیده بسیاری خط ‌مشی‌ها نظیر سهمیه بندی جنسیتی ورود به دانشگاه و یا طرح امنیت اجتماعی نمونه‌ای از این موارد است با توجه به نقش آنها در مشروعیت دولت نزد عموم مردم، بررسی دقیق و جامع ابعاد آنها را ناگزیر می‌سازد.

تعریف و مفهوم ارزیابی

به طور کلی ارزیابی خط مشی های عمومی ، مقایسه اهداف پیش بینی شده برای خط مشی و نتایج حاصل از آن است که به وسیله مراجع دولتی یا غیر دولتی صورت می گیرد. به نظر یکی از صاحبنظران (carol H .Weiss) توجه به ارزیابی برای تعیین اعتبار و شایستگی برنامه ها و خط مشی های عمومی است اینکه این برنامه ها چه نقشی در حل مسائل و مشکلات عمومی داشته و جهت گیری آنها چگونه بوده است.

ارزیابی صرف نظر از این که در چه سطحی صورت میگیرد مستلزم این است که شامل یک رشته از فعالیتهای مشخص باشد. اولین مساله این است که تعیین کنیم چه چیزی باید مورد ارزیابی قرار گیرد. برنامه ارزیابی ممکن است روشن و بدیهی باشد مثلا تعیین اینکه ، برنامه ها یا خط مشی های سازمان مسکن به گسترش واحدهای مسکونی منتهی شده است یا نه؟ تشخیص هدف ارزیابی ، مانند تشخیص مساله یا مشکل در فرایند خط مشی گذاری قابل توجه است به هر حال صرف علم و آگاهی از اهمیت ارزیابی مشکلی را حل نمی کند. دوما" اینکه معیارها و ضوابط اندازه گیری برای جمع آوری اطلاعات راجع به ارزیابی می توانند در یک طیف از اطلاعات کاملا" کمی تا اطلاعات کاملا" کیفی قرار گیرند. مسئله سوم تجزیه و تحلیل اطلاعاتی است که می توان به آن دسترسی داشت به صورتی که از اثر بخشی برنامه یا خط مشی مورد نظر یک جمع بندی معتبری ارائه کند.

خط مشی,اجرای خط مشی,ارزیابی خط مشی,اثربخشی اجرای خط مشی

فهرست مطالب

مقدمه

تعریف و مفهوم ارزیابی

عناصر مولفه ای ارزیابی

انواع ارزیابی

رویه های اساسی ارزیابی

ارزیابی خط مشی و یادگیری خط مشی

مفاهیم درون زا و برون زای یادگیری خط مشی

مدلی برای ارزیابی خط مشی و آمادگی یادگیری

ارزیابی محققانه

ارزیابی منظم یا سیستماتیک برنامه یا خط مشی

چرخه ارزیابی خط مشی

سیاست پژ‍وهی، روشی برای علمی نمودن خط مشی ها(سیاست ها)

منابع اصلی اطلاعات در سیاست پژوهی:

×الگوهای ارزیابی خط مشی گذاری

معرفی شرکت آسان خودرو

محصولات شرکت آسان خودرو (سهامی خاص)

اهداف و استراتژی های شرکت آسان خودرو

مشتریان

زنجیره تامین

سطح تحصیلات پرسنل شرکت آسان خودرو

لزوم استفاده از مدیریت منا بع انسانی

مجموعه طرح های نظام جامع منابع انسانی به تفكیك حوزه های مطالعاتی شرکت آسان خودرو

حوزه استراتژیك و ساختار

حوزه آموزش

حوزه ارزیابی عملكرد

حوزه جبران خدمات

انگیزه

رهبری یا مدیریت امور منابع انسانی

نگهداری منابع انسانی

حوزه نظام جانشینی وجایگزینی

حوزه جذب واستخدام

نقاط قوت سیستم مدیریت منابع انسانی شرکت آسان خودرو

نقاط ضعف در سیستم منابع انسانی شرکت آسان خودرو

پیشنهادها

رویکرد آینده شركت

نتیجه‌گیری

منابع و مآخذ

 


  • تاریخ ارسال : شنبه 13 تير 1394 ساعت: 16:13
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()

بررسی رابطه تفکر کارآفرینانه و یادگیری سازمانی در فرایند تشخیص فرصت کارآفرینانه در پرسنل

  • 27
مقاله در فرمت ورد و قابل ویرایش در 22 صفحه استاندارد با فونت بی نازنین 14 فاصله بین خطوط یک سانتی منتر
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 9
فرمت فایل doc
حجم فایل 125 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 22
 

دانلود مقاله بررسی رابطه تفکر کارآفرینانه و یادگیری سازمانی در فرایند تشخیص فرصت کارآفرینانه در پرسنل

بررسی رابطه تفکر کارآفرینانه و یادگیری سازمانی در فرایند تشخیص فرصت کارآفرینانه در پرسنل

کارخانه تبدیل فکر به ثروت,مجله کارخانه تبدیل فکر به ثروت,دانلود مجله کارخانه تبدیل فکر به ثروت,کارخانه ی تبدیل فکر به ثروت,کارخانه تولید فکر به ثروت,مجله الکترونیکی تولید فکر,داستان های موفقیت کارآفرینان,دفتر کار مجازی,کسب و کار اینترنتی,کسب و کار آنلاین,مجله کسب و کار اینترنتی,کارآفرین میلیاردر ایرانی,کارآفرین ایرانی,ثروت آفرینان,تبدیل ایده به کار,آموزش کسب و کار,آموزش راه اندازی کسب و کار,گروه دانش بنیان تبدیل فکر به ثروت,کسب و کار خانگی,انجمن تبدیل فکر به ثروت,انجمن کارخانه فکر به ثروت,کارآفرینان ایرانی,کارآفرینان خارجی,دفتر کار آنلاین,داستان کارآفرینان,مصاحبه با کارآفرینان,مشاوره کسب و کار,شتاب دهنده کسب و کار,تفکر کارآفرین

چکیده

پژوهش حاضر به بررسی ارتباط بین تفکر کارآفرینانه و یادگیری سازمانی در فرایند تشخیص فرصت کارآفرینانه در پرسنل می‌پردازد. اطلاعات تحقیق با پرسشنامه جمع‌آوری شده است. جامعه آماری شامل 1200 نفر از پرسنل و جمعیت نمونه برابر 257 نفر می‌باشد. فرضیه اصلی تحقیق که عبارت است از بین تفکر کارآفرینانه و یادگیری سازمانی در فرایند تشخیص فرصت کارآفرینانه در پرسنل رابطه معناداری وجود دارد، مورد آزمون قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و تعیین صحت و سقم فرضیه‌ها از نرم‌افزار 18spss استفاده گردید. فرصت کارآفرینانه‌‌های مخاطره‌آمیز جدید زمینی حاصلخیز برای بهترین شیوه‌هایی فراهم می‌کند که از یادگیری سازمانی و بررسی تشخیص فرصت کارآفرینانه پدیدار می‌شوند و رشد و نمو می‌کنند. بر این باوریم که اگر سازمان های کارآفرین رویه های یاگیری سازمانی را بپذیرند، شانس آنها برای بقای کوتاه مدت و موفقیت بلندمدت بهبود می‌یابد. توانایی تشخیص فرصت کارآفرینانه می‌تواند یک مزیت کلیدی ایجاد کند که از طریق آن سازمان‌های تأسیس شده در محیط‌های در حال تغییر پایدار و رقابتی باقی بمانند. تحقیقات آینده باید بر پایه این بینش‌ها و کوشش‌ها گسترش یابد که به صورت تجربی می‌آزماید که چگونه روش های یادگیری می‌تواند به بهترین شکل به فرایندهای ایجاد شرکت و رشد منجر شود که تشخیص فرصت کارآفرینانه و سایر فرایندهای یادگیری اجزای ضروری استراتژی و فرهنگ سازمانی شوند. امید ما این است که با فراهم کردن این برداشت، از کارآفرینان و شرکت هایشان در تولید فرصت کارآفرینانه های بیشتر و اجرای آن‌ها در راهی که ظرفیت های خودشان و سازمان‌هایشان را افزایش دهد، پشتیبانی کنیم.

واژگان کلیدی: کار آفرینی، یادگیری سازمانی ، فرایند تشخیص فرصت کارآفرینانه

این پژوهش بیان می کند که تفکر کارآفرینانه و یادگیری سازمانی می تواند توانایی سازمان‌ها را برای تشخیص فرصت کارآفرینانه بهبود دهد و آنها را برای اجرای مؤثر مخاطره های جدید مجهز کند. ما با تأکید بر تفکر کارآفرینانه و سه رویکرد مشخص یادگیری سازمانی –یادگیری رفتاری، یادگیری ادراکی و یادگیری اجرایی- آغاز می‌کنیم و مثال‌هایی از سازمان‌هایی می‌آوریم که برای کارآفرین‌تر بودن از هرکدام از این رویکردها استفاده می‌کنند. سپس با ارائه مدلی از تشخیص فرصت کارآفرینانه که از ادبیات کارآفرینی (شین و ونکاتارامان ۲۰۰۰) و خلاقیت (چیکسنتمیهالی ۱۹۹۶) الهام گرفته، نشان می دهیم که چگونه فرایندهای اکتشاف و شکل‌دادن به فرصت کارآفرینانه‌های پرمخاطه می‌تواند از طریق یادگیری سازمانی بهبود یابد. هر کدام از سه نوع یادگیری با جنبه‌ای خاص از فرایند تشخیص فرصت کارآفرینانه در ارتباط است. در پایان راهنمایی‌های عملی از اینکه چگونه سازمان‌ها ایجاد فرصت کارآفرینانه های جدید را با کاربرد رویه های یادگیری سازمانی ارتقاء می دهند، ارائه می‌دهیم.

اهداف تحقیق

این تحقیق دو هدف عمده را دنبال می‌کند: هدف نظری این تحقیق بررسی رابطه تفکر کارآفرینانه و یادگیری سازمانی در فرایند تشخیص فرصت کارآفرینانه در پرسنل و عوامل کلیدی موثر دربهبود آن از قبیل نوآوری و کارآفرینی می‌باشد دومین هدف تحقیق از نوع کاربردی و برای استفاده در سیاستگذاری در سطح بنگاه‌های کارآفرینی است. در مجموع هدف اصلی این تحقیق، بررسی محورهای ذیل می‌باشد تا زمینه برای گشودن رهنمودهای مدیریتی موضوع تحقیق فراهم گردد:

1- تبیین رابطه تفکر کارآفرینانه و یادگیری سازمانی در فرایند تشخیص فرصت کارآفرینانه در پرسنل

2- بررسی تاثیر یادگیری سازمانی در فرایند تشخیص فرصت کارآفرینانه در پرسنل

فرضیات تحقیق

فرضیه اول: بین تفکر کارآفرینانه و یادگیری سازمانی در فرایند تشخیص فرصت کارآفرینانه در پرسنل رابطه معناداری وجود دارد.

فرضیه دوم: هر چه روش های یادگیری سازمانی که توسط کارآفرینان تصویب شده‌اند بیشتر باشد، امکان تشخیص فرصت کارآفرینانه‌های جدید بیشتر است.

روش تحقیق

با توجه به دو بخش تحقیق که هدف‌های نظری و کاربردی را تشکیل می‌دهند، دو روش تحقیق متفاوت ضرورت پیدا می‌کند: در بخش مبانی نظری مزیت تفکر کارآفرینانه، یادگیری سازمانی و فرآیندتشخیص فرصت کارآفرینانه از شیوه مرسوم تحقیق کتابخانه‌ای استفاده می‌شود و با رجوع به مجموعه آخرین ادبیات ارائه شده توسط صاحبنظران این حوزه، آخرین نظریه‌ها و دیدگاه‌های موجود و قابل دسترس مطالعه و مورد دسته بندی قرار می‌گیرند. در بخش کاربردی تحقیق و محاسبات آماری و کمی سازی متغیرهای تحقیق، از روش‌شناسی معمول در مطالعات همبستگی با استفاده از یكسری شاخص‌های عملكردی قابل دسترس بهره برده می‌شود.

ابزار تحقیق

برای انجام این تحقیق دربخش مبانی نظری مطالعات کتابخانه‌ای، بررسی اسناد و مدارک و جستجوی اینترنتی از فیش برداری و یاداشت نویسی و در قسمت مطالعات میدانی برای آزمون فرضیه‌های تحقیق از پرسشنامه استفاده شده است. در این پژوهش از دو روش کتابخانه ای و میدانی جهت گرداوری اطلاعات استفاده شده است. پرسشنامه شامل 2قسمت عمده است: اطلاعات عمومی پاسخگو، در این بخش از سوالات سعی شده تا اطلاعات کلی و جمعیت شناختی مربوط به پاسخ دهندگان جمع آوری شود که شامل 4 سوال است. اطلاعات اختصاصی: این بخش شامل36 سوال است که در طراحی آنها سعی شده تاحد ممکن قابل فهم و ساده باشند.برای طراحی این بخش از طیف 5 بخشی لیکرت استفاده گردیده است که یکی از رایج‌ترین مقیاس‌های اندازه‌گیری به شمار می‌رود.

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

مروری بر ادبیات موضوع

یادگیری سازمانی: سه موضوع مرتبط

یادگیری رفتاری

یادگیری ادراکی

یادگیری اجرایی

یک مدل خلاقانه تشخیص فرصت کارآفرینانه کارآفرینانه

پنج مرحله تشخیص فرصت کارآفرینانه

سه مدل یادگیری سازمانی در تشخیص فرصت کارآفرینانه کارآفرینانه

یادگیری ادراکی در فاز اکتشاف

یادگیری رفتاری در فاز شکل گیری

یادگیری اجرایی در طول هر دو فاز تشخیص فرصت کارآفرینانه

نقش یادگیری سازمانی در تشخیص فرصت کارآفرینانه

تشخیص فرصت کارآفرینانه از طریق یادگیری ادراکی

تشخیص فرصت کارآفرینانه از طریق یادگیری رفتاری

تشخیص فرصت کارآفرینانه از طریق یادگیری اجرایی

اهداف تحقیق

فرضیات تحقیق

روش تحقیق

ابزار تحقیق

جامعه آماری و حجم نمونه

روشهای تجزیه و تحلیل داده ای تحقیق

یافته های تحقیق

اثبات فرضیات

بحث و نتیجه گیری

محدودیت‌های تحقیق

پیشنهادات

پیشنهادهای کاربردی

پیشنهادهای پژوهشی:

منابع

 


دانلود مقاله بررسی تطبیقی نهاد ناظر بر قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران و فرانسه

  • 34
در قالب مقالات پژوهشی و قابل چاپفاصله بین خطوط یک سانتی متر و اندازه قلم 14
دسته بندی حقوق
بازدید ها 6
فرمت فایل doc
حجم فایل 65 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 38
دانلود مقاله بررسی تطبیقی نهاد ناظر بر قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران و فرانسه

فروشنده فایل

کد کاربری 2
کاربر
 
 

دانلود مقاله بررسی تطبیقی نهاد ناظر بر قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران و فرانسه

بررسی تطبیقی نهاد ناظر بر قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران و فرانسه

در قالب مقالات پژوهشی و قابل چاپ

 

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.

  متن فارسی قانون اساسی فرانسه , متن کامل قانون  دانلود قانون اساس نامه , متن فارسی قانون اساسی فرانسه,شورای قانون اساسی فرانسه,اساس نامه شورای نگهبان,بررسی تطبیقی قانون اساسی,نهاد,ناظر

چکیده

شورای نگهبان از جمله نهادهایی است که در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران با اختیارات و وظایف مهمی پیش بینی شده است. مهمترین وظایف این شورا بررسی مصوبات مجلس از حیث عدم مغایرت با شرع و قانون اساسی، تفسیر قانون اساسی و نظارت بر انتخابات و همه پرسیها است. قبل از انقلاب نیز مشابه چنین نهادی درمتمم قانون اساسی مشروطه پیش بینی شده بود.

در کشور فرانسه نیز شورایی با نام شورای قانون اساسی، وظایف و اختیاراتی دارد که بعضاً با وظایف و اختیارات شورای نگهبان مشترک و بعضاً متفاوت است . مهمترین وظایف و اختیارات مشترک این دو شورا نظارت بر مصوبات قوه مقننه و نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری است.

با مطالعه تطبیقی این دو نهاد، می توان دریافت که شورای نگهبان مشابه فرانسه نیست؛ زیرا پیشینه وسابقه شورای نگهبان به دوران مشروطه (پنجاه سال قبل از تصویب قانون اساسی جمهوری پنجم فرانسه) باز می گردد. از سوی دیگر، شورای نگهبان را نمی توان نهادی مخالف آزادی و به نوعی دارای حق وتو دانست . زیرا چنین نهادی مختص کشور ما نیست و مشابه آن در بسیاری از کشورها از جمله کشوری که مدعی آزادی و مهد دموکراسی است (فرانسه) وجود دارد.در این مقاله به جنبه های مختلف و ابعاد گوناگون آن پرداخته شده است.

واژگان کلیدی: شورای نگهبان، تطبیق مصوبات مجلس، نظارت تقنینی، شورای قانون اساسی فرانسه، قانون اساسی.

مقدمه

ایجاد و تأسیس نهادهای عالی، جهت تضمین رعایت اصول قانون اساسی و حقوق بنیادین اشخاص، نوآوری و ابتكار نظام‌های حقوقی معاصر به شمار می‌آید. امروزه هیچ نظامی را نمی‌توان مشاهده كرد كه برای دادرسی اساسی جایگاهی در نظر نگرفته باشد. دلیل این امر را باید در اصل «برتری قانون اساسی» جستجو كرد.

نتیجه منطقی اصل برتری قانون اساسی این است كه باید مرجعی تعیین گردد تا صلاحیت بررسی قوانین عادی را داشته باشد و بتواند با تطبیق آن با قانون اساسی، نسبت به سازگاری این دو با هم، حكم صادر كند و در صورتی كه آن را خلاف قانون اساسی دانست بطلان آن را اعلام و یا از تصویب آن جلوگیری به عمل آورد.

بدیهی است كه در صورت عدم رعایت این نتیجه اولاً حقوق اساسی و بنیادین افراد نادیده گرفته می‌شود ثانیاً اصل ثبات و تداوم ساختار سیاسی كشور كه لازمه حفظ نظم و استقرار عدالت و استقلال است از میان خواهد رفت.

در راستای اصل «برتری قانون اساسی»، امروزه شاهد ایجاد نهاد صیانت از قانون اساسی در تمامی كشور‌ها و نظام‌های حقوقی می‌باشیم كه شیوه نظارت در اغلب كشورها به لحاظ تقلید و اقتباس از یكدیگر دارای وجوه تشابه فراوانی است با بررسی همه این نهادها می‌توان به چهار الگوی كلی دست یافت كه عبارتند از :

اول: مدل آمریكایی كه عناوین دیگر آن، غیر متمركز، پسینی و قضایی می‌باشد.

در این مدل نهاد ناظر وابسته به دستگاه و قوه قضاییه می‌باشد. شیوه و آیین دادرسی آن نیز كاملاً مبتنی بر روش‌های قضایی بوده و رسیدگی‌ها بر اساس درخواست شهروندان و طرفین دعوا صورت می‌گیرد. برای نمونه می‌توان به نهادهای ناظر در ایالات متحد آمریكا، كانادا و هندوستان اشاره كرد. (زرنگ،1384)

دوم: مدل اروپایی كه اصطلاح دیگر آن مدل كلسنی و متمركز می‌باشد.

در این روش، نهاد ناظر مستقل بوده و بر هیچ یك از قوای سه گانه وابسته نمی‌باشد. هر چند این نهاد، مستقل است اما شیوه و آیین رسیدگی آن مبتنی بر آیین دادرسی قضایی می‌باشد و بر اساس اصول قضایی رسیدگی می‌كند، لیكن شهروندان و طرفین دعوا حق درخواست رسیدگی نداشته فقط برخی مراجع حكومتی و دولتی حق درخواست رسیدگی دارند. برای نمونه می‌توان به دادگاه قانون اساسی آلمان فدرال، دادگاه قانون اساسی تركیه و دیوان عالی قانون اساسی سوریه اشاره داشت. (زرنگ،1384)

سوم: مدل مختلط (شیوه آمریكایی ـ اروپایی):

در این شیوه نهاد ناظر مستقل از قوای سه‌گانه می‌باشد اما برخی از اعضا لزوماً از میان قضات انتخاب می‌شوند، هم چنین رسیدگی در این دادگاه كاملاً مبتنی بر شیوه قضایی بوده و علاوه بر این طرفین دعوا یا سایر شهروندان نیز حق درخواست رسیدگی دارند. تنها تفاوت این مدل با مدل آمریكایی در استقلال آن از قوه قضاییه می‌باشد. و تنها تشابه آن با مدل اروپایی در استقلال آن می‌باشد. برای نمونه می‌توان به دادگاه عالی قانون اساسی مصر و دادگاه قانون اساسی كره جنوبی استناد كرد.

چهارم: مدل شورایی (فرانسوی):

در این مدل، نهاد ناظر علاوه بر این كه مرجعی مستقل است، نوع رسیدگی و تركیب اعضا یك هویت و ماهیت سیاسی به آن بخشیده است. علاوه بر این در این شیوه قوانین نه بر اساس درخواست بلكه به صورت خودكار برای اظهار نظر به این نهاد ارسال می‌شوند. شورای قانون اساسی فرانسه و شورای نگهبان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را می‌توان از مصادیق این مدل برشمرد. (زرنگ،1384)

یکی از نگرانیهای عمده ای که خاطر تدوین کنندگان قانون اساسی را، بویژه قوانین اساسی که پس از انقلابات عمومی و قیامهای مردمی و تغییر کلی نظام حکومتی تدوین می شود، همواره به خود مشغول داشته، وضع قوانین عادی مغایر با اصول و مقررات قانون اساسی توسط مجالس قانونگذاری و اجرای آنهاست. همین امر موجب شده است که معمولاً در قوانین اساسی کشورها، تمهیداتی برای جلوگیری از این موضوع، یعنی وضع قوانین عادی مغایر با قوانین اساسی اتخاذ شود. در کشورهای مختلف برای حفظ اصول قانون اساسی و جلوگیری از تصویب قوانین عادی مغایر و یا از اثر انداختن آنها یکی از سه شیوة ذیل اتخاذ شده است:

1- تشکیل دادگاه خاصی بدین منظور با نام «دادگاه قانون اساسی» که ماهیت قضایی دارد ولی به صورت دادگاه اختصاصی عمل می کند؛ مثل آلمان فدرال.

2- واگذاری صلاحیت و اختیار رسیدگی و تشخیص عدم انطباق قوانینن عادی با قانون اساسی به دادگاه های دادگستری؛ مانند ایالات متحده آمریکا و جمهوری ایرلند.

3- تأسیس هیأت یا نهادی خاص، مرکب از افراد و مقامات مشخص بدین منظور؛ مثل ایران و فرانسه.

در نوشته ای که پیش رو دارید، سعی شده است دونهاد کنترل کننده قوانین در ایران و فرانسه یعنی «شورای نگهبان جمهوری اسلامی ایران» و «شورای قانون اساسی فرانسه» دردو گفتار جداگانه بررسی، و در پایان نیز مقایسه ای اجمالی و مختصر بین آن دو انجام می‌شود.

Observer entity Constitutional (A Comparative Study in Iran and France)

 

Abstract

 

Guardian Council including institutions in the constitution of the Islamic Republic of Iran with the powers and tasks are anticipated. Most important task of the council reviews adopted legislation in terms of discrepancies with Sharia and the constitution, Interprets the constitution and are monitoring the elections and referendum. Before the revolution similar to the ranks of complement constitution constitutional was predicted.

In France, the council called the constitution, functions and powers some of the functions and powers of the guardian council are common and some different. Most important, common powers and duties these two councils monitor legislative enactments and monitor the presidential elections.

The comparative study these two institutions, one can get a the guardian council is not the similar French, Because history and record guardian council to Period Constitutionalism(Fifty years before the adoption of the constitution of the French Fifth Republic) returns. on the other hand,the guardian council cannot be regarded an institution opposed to the freedom and as a kind of veto power. Such Institutional is not unique to our country and similar in many countries, including countries that claim the cradle of freedom and democracy (France) there. in this article has discussed various aspects and dimensions.

Keywords: Guardian Council, implementing legislation, legislative oversight, the French constitution, the constitution

  متن فارسی قانون اساسی فرانسه , متن کامل قانون  دانلود قانون اساس نامه , متن فارسی قانون اساسی فرانسه,شورای قانون اساسی فرانسه,اساس نامه شورای نگهبان,بررسی تطبیقی قانون اساسی,نهاد,ناظر

فهرست مطالب:

چکیده

مقدمه

گفتار اول(نهاد ناظر بر قانون اساسی در جمهوری اسلامی ایران(شورای نگهبان قانون اساسی)

تاریخچه شورای نگهبان

مبنای قانونگذاری در جمهوری اسلامی ایران

شورای نگهبان در قانون اساسی

ترکیب و شرایط اعضای شورای نگهبان

وظایف شورای نگهبان

وظایف اصلی و مهم شورای نگهبان را می توان در سه مورد خلاصه کرد:

جلسات رسیدگی شورای نگهبان و چگونگی رسیدگی

مهلت رسیدگی به مصوبات

نتیجه رسیدگی شورای نگهبان

گفتار دوم) نهاد ناظر بر قانون اساسی در فرانسه( شورای قانون اساسی فرانسه)

ترکیب و شرایط اعضای شورای قانون اساسی

وظایف شورای قانون اساسی

جلسه رسیدگی شورا و چگونگی رسیدگی

مهلت رسیدگی به مصوبات

نتیجه رسیدگی شورای قانون اساسی

جهات اشتراک و افتراق شورای نگهبان و شورای قانون اساسی فرانسه

نتیجه‌گیری

فهرست منابع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


دانلود مقاله اهمیت آموزش ابتدایی

  • 31
دانلود مقاله کلاسی برای دانش آموزان عزیز
دسته بندی علوم اجتماعی
بازدید ها 9
فرمت فایل doc
حجم فایل 17 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 15
فروشنده فایل
کد کاربری 2
کاربر
 
 

دانلود مقاله اهمیت آموزش ابتدایی
اهمیت آموزش ابتدایی

مرکز دانلود فایل(مقاله,آموزش ابتدایی و اهمیت آن,اهمیت آموزش ابتدایی,اهمیت آموزش در دوره ابتدایی,اهمیت آموزش دوره ابتدایی,اهمیت آموزش ریاضی در دوره ابتدایی,اهمیت آموزش علوم در دوره ابتدایی,اهمیت آموزش قرآن در ابتدایی,اهمیت آموزش قران در دوره ابتدایی,اهمیت آموزش و پرورش ابتدایی,اهمیت آموزش و پرورش دوره ابتدایی,تحقیق آموزش ابتدایی,تحقیق آموزش ابتدایی doc,تحقیق آموزش ابتدایی pdf,تحقیق در رابطه با آموزش ابتدایی,تحقیق در مورد آموزش ابتدایی,تحقیق در مورد رشته آموزش ابتدایی,تحقیق درباره آموزش ابتدایی,تحقیقات آموزش ابتدایی,دانلود تحقیقات آموزش ابتدایی,مقاله آموزش ابتدایی,مقاله آموزش ابتدایی pdf,مقاله انگلیسی در مورد آموزش ابتدایی,مقاله در مورد آموزش ابتدایی,مقاله در مورد آموزش ابتدایی pdf,مقاله درباره آموزش ابتدایی,مقاله راجع به آموزش ابتدایی,مقاله مدیریت آموزش ابتدایی,مقاله های آموزش ابتدایی,دانلود پایان نامه,دانلود پروژه,دانلود مقاله,اهمیت اموزش ابتدایی,مقاله اهمیت اموزش ابتدایی,دانلود مقاله اهمیت اموزش ابتدایی,دانلود نحقیق اهمیت اموزش ابتدایی,تحقیق اهمیت اموزش ابتدایی,پایان نامه اهمیت اموزش ابتدایی,دانلود پایان نامه اهمیت اموزش ابتدایی,گزارش اهمیت اموزش

مقدمه :

انسان در سالهای اولیه عمر خود مهمترین و موثرترین لحظات را طی می کند و در این زمان است که رشد عقلی او شکل می گیرد.

بنابر این تعلیم و تربیت به عنوان تعیین کننده و رکن اساسی سعادت انسانها و منشاء تغییرات و تحولات و دگرگونیهای اجتماعی فرهنگی اقتصادی در بین جوامع مختلف است سپس بدون شک باید بدان توجه بیشتری شود .

باید توجه داشته باشیم در دوران ابتدایی مهمتر از دانشگاه می باشد چرا که رشد عقلی در این دوران شکل می گیرد تا بتواند در دانشگاه پیشرفت کند . در جوامع مختلف باید توجه شود که دوره ابتدایی جایگاه خاصی دارد و با طی این دوره رسیدن به مراحل بعدی بهتر خواهد بود .

دراین دوران است که شخصیت کودک شکل می گیرد و این شکل گیری و رمز موفقیت آن در دست کسی است که با کودک این راه را می پیماید و او کسی نیست جز ، معلم .

آتوت کنت می گوید :

ترقی انسانیت بیشتر از همه مرهون تعلیم و تربیت است و این تعلیم و تربیت باید تعلیم و تربیت عام باشد و نه فقط عقل و اندیشه را بپروراند بلکه تمام جوانب رشد وی را در بر گیرد .

از این رو نقش آموزش و پرورش کاملاً معلوم می باشد و فراتر از همه نقش آموزش ابتدایی در این شکوفایی مشخص و مبرهن است .

در کشور ما ایران آموزش ابتدایی فرایندی است به مدت پنج سال که کودک از 7 سالگی وارد این مقطع می شود و بدنبال شکل گیری هوشش و شخصیتش و رشد روحی و جسمی اش مراحل پنج ساله را طی می کند . با توجه به عنوان مقاله سعی کرده ایم که نقش و جایگاه آموزش ابتدایی را در نظام تعلیم و تربیت بیان کرده تا موجبات هر چه بهتر تحقق آرمانهای کشورمان را فراهم کنیم .

تاریخچه دوره ابتدایی :

در کشور ما دوره ابتدایی ، دوره ای همگانی – مجانی و مرحله ی اول آموزش تعلیمات عمومی است .

در گذشته ها آموزش ابتدایی پیش از تاسیس مدرسه در مکتب خانه بود و در سال 1290 ( هـ ش ) اولین دوره تحصیلی که مدت آن 6 سال بود تصویب شد .

در سال 1345 با تغییر ساختار آموزش ابتدایی از 6 سال به 5 سال تقلیل پیدا کرده و به عنوان مرحله اول آموزش تعلیمات عمومی معرفی گردید .

هم اکنون 6 سال تمام وارد این مرحله می شوند و ثبت نام می کنند و مدت 5 سال را می گذرانند .

اهداف دوره ابتدایی :

این دوره به جهت رشد و تربیت شخصیت کودک بسیار مهم است که به آن دوره اطاعت – خلاقیت و تادیب برای بروز استعدادهای عمومی نیز نی گویند .

از جمله اهداف این دوره مهم می توان به موارد ذیل اشاره کرد .

1- پرورش قوای جسمانی کودک

2- پرورش استعدادهای کودک و کمک به رشد خلاقیت او

3- پرورش فضائل دینی و اخلاقی

4- ایجاد مهارت های اساسی خواندن و نوشتن

5- آموزش نکات بهداشتی در خانه و مدرسه

6- آماده کردن کودک برای تحصیلات بالاتر

7- آشنایی کودک با زندگی اجتماعی خارج از خانواده

اهمیت آموزش ابتدایی,اهمیت آموزش در دوره ابتدایی,اهمیت آموزش دوره ابتدایی,اهمیت آموزش ریاضی در دوره ابتدایی,اهمیت آموزش علوم در دوره ابتدایی,اهمیت آموزش قرآن در ابتدایی,اهمیت آموزش قران در دوره ابتدایی,اهمیت آموزش و پرورش ابتدایی,اهمیت آموزش و پرورش دوره ابتدایی,تحقیق آموزش ابتدایی,تحقیق آموزش ابتدایی doc,تحقیق آموزش ابتدایی pdf,تحقیق در رابطه با آموزش ابتدایی,تحقیق در مورد آموزش ابتدایی,تحقیق در مورد رشته آموزش ابتدایی,تحقیق درباره آموزش ابتدایی,تحقیقات آموزش ابتدایی,دانلود تحقیقات آموزش ابتدایی,مقاله آموزش ابتدایی

فهرست مطالب

عناوین صفحه

فصل اول

مقدمه......................................................................................................................................................................... 1

تاریخچه دوره ابتدایی............................................................................................................................................ 2

اهداف دوره ابتدایی................................................................................................................................................ 3

فصل دوم

تعلیم و تربیت از دیدگاه بزرگان دین................................................................................................................ 6

وضعیت آماری آموزش ابتدایی........................................................................................................................... 7

عیوب برنامه ریزی در مقطع ابتدایی................................................................................................................. 8

فصل سوم

نتیجه گیری............................................................................................................................................................. 15

پیشنهاد...................................................................................................................................................................... 17

منابع و مآخذ........................................................................................................................................................... 18


  • تاریخ ارسال : شنبه 13 تير 1394 ساعت: 15:37
  • نویسنده :

می پسندم نمی پسندم
نظرات()
برچسب ها : ,

دانلود مقاله بررسی تاثیر کارآفرینی و خلاقیت بر مزیت رقابتی پایدار و نقش آن در توسعه شرکت

  • 36
مقاله با فرمت ورد و قابل ویرایش با فونت نازنین 14 و فاصله بین خطوط یک سانتی متر
دسته بندی مدیریت
بازدید ها 7
فرمت فایل doc
حجم فایل 44 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 21
 

دانلود مقاله بررسی تاثیر کارآفرینی و خلاقیت بر مزیت رقابتی پایدار و نقش آن در توسعه شرکت ... تهران

بررسی تاثیر کارآفرینی و خلاقیت بر مزیت رقابتی پایدار و نقش آن در توسعه شرکت ... تهران

 

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.

کارآفرینی و خلاقیت,کار آفرینی,دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران,ثروت و موفقیت مالی کارآفرینی و خلاقیت

چکیده

پژوهش حاضر به بررسی ارتباط بین تاثیر کارآفرینی و خلاقیت بر مزیت رقابتی پایدار و نقش آن در توسعه شرکت ... تهران می‌پردازد. اطلاعات تحقیق با پرسشنامه جمع‌آوری شده است. جامعه آماری شامل 120 نفر از مدیران شرکت ... تهران و جمعیت نمونه برابر 20 نفر می‌باشد. فرضیه اصلی تحقیق که عبارت است از کارآفرینی و خلاقیت تاثیر معنی داری بر مزیت رقابتی پایدار و نقش آن در توسعه شرکت ... تهران دارد مورد آزمون قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها و تعیین صحت و سقم فرضیه‌ها از نرم‌افزار 18spss استفاده گردید. نتایج نشان دادند که کار آفرینی به طور مستقیم، مزیت رقابتی پایدار را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین قابلیت خلاقیت باعث بهبود مزیت رقابتی پایدار می‌شود. بنابراین برای ارتقاء مزیت رقابتی پایدار هر بنگاه یا مؤسسه اقتصادی پیشنهاد می‌شود که یک‌یک این بنگاه‌ها یا مؤسسات به توسعه فرهنگ سازمانی کار آفرینی و خلاقیت برای افزایش مزیت رقابتی پایدار نیاز دارند.

واژگان کلیدی: کار آفرینی، خلاقیت ، مزیت رقابتی پایدار، شرکت ... تهران.

فرضیات تحقیق

فرضیه اول: کارآفرینی و خلاقیت بر مزیت رقابتی پایدار و نقش آن در توسعه شرکت ... تهران تاثیر مثبت دارد.

فرضیه دوم: خلاقیت به طور مثبت و معناداری، مزیت رقابتی پایدار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اهداف تحقیق

این تحقیق دو هدف عمده را دنبال می‌کند: هدف نظری این تحقیق تبیین دیدگاه‌های مزیت رقابتی پایدار و بعضی ابعاد و عوامل کلیدی موثر دربهبود آن از قبیل خلاقیت و کارآفرینی می‌باشد دومین هدف تحقیق از نوع کاربردی و برای استفاده در سیاستگذاری در سطح شرکت ... تهران است. در مجموع هدف اصلی این تحقی، بررسی محورهای ذیل می‌باشد تا زمینه برای گشودن رهنمودهای مدیریتی موضوع تحقیق فراهم گردد:

  1. تبیین رابطه بین کارآفرینی و مزیت رقابتی پایدار
  2. تبیین رابطه بین خلاقیت و مزیت رقابتی پایدار.

تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی تحقیق

کارآفرینی

تعریف نظری: كارآفرینی با وجود چهار بعد معنی پیدا می‌کند: خطر پذیری، نوآوری، استقلال و خودمختاری، کار و فعالیت بسیار( کریستینا، 2013، ص 3648). كارآفرینی فرآیندی است كه مستلزم خلاقیت و نوآوری، خطرپذیری و برنامه‌ریزی است(کوراتکو و همکاران، 1383، ص 1).

تعریف عملیاتی: در این تحقیق به مقوله کارآفرینی از منظر ویژگی‌های سازمان‌های کار آفرین نگریسته می‌شود و سازمان‌هایی کارآفرین نامیده می‌شوند که واجد سه ویژگی باشند: نخست خلاقیت که شامل خلاقیت محصول وفرآیند، دوم ریسک‌پذیری (بدین معنی که تصمیم گیرندگان سازمان بایستی ریسک‌پذیر باشند)، سوم پیش بینی تغییرات(بدین معنا که سازمان توانایی بررسی تغییرات محیطی و اتخاذ استراتژی‌های مناسب را داشته باشد).

خلاقیت

تعریف نظری: خلاقیت عمل معرفی کردن یک وسیله، روش یا مواد جدید برای استفاده از آنها در جهت اهداف تجاری یا عملی است(ا.شیلینگ، 1390، ص 17). در اثر خلاقیت در خدمات و ارائه محصولات جدید یا اصلاح شده به بازار، مزیت‌های جدید رقابتی برای سازمان ایجاد می‌شود و اگر این روند ادامه یابد، سازمان می‌تواند به راحتی رهبری بازار را به عهده گیرد(احمدی، وتاج الدین، فتح اله ،68 :1385).

تعریف عملیاتی: در این تحقیق خلاقیت را به سه دسته طبقه‌بندی نموده و مورد ارزیابی قرار می‌دهیم: خلاقیت در محصول: ارائه محصولات و خدمات جدید، خلاقیت در فرایند: فرایندها و روش‌های جدید تولید و ارائه خدمات، خلاقیت سازمانی: ساختارهای سازمانی جدید در جهت تسهیل نوآوری.

بررسی تاثیر کارآفرینی و خلاقیت بر مزیت رقابتی پایدار و نقش آن در توسعه شرکت

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

تعریف مفاهیم و واژگان اختصاصی تحقیق

کارآفرینی

خلاقیت

تعاریف مزیت رقابتی

لزوم کارآفرینی و خلاقیت برای مزیت رقابتی پایدار

سوالات تحقیق

ابزار تحقیق

فرضیات تحقیق

اهداف تحقیق

جامعه آماری و حجم نمونه

جمع آوری تحقیق

روش تحقیق

روشهای تجزیه و تحلیل دادهای تحقیق

محدودیت‌ها

اثبات فرضیه ها

نتیجه‌گیری

پیشنهادات

منابع

بررسی تاثیر کارآفرینی و خلاقیت بر مزیت رقابتی پایدارکارآفرینی و خلاقیت بر مزیت رقابتی پایدارکارآفرینیخلاقیتمزیت رقابتی پایدارتوسعه شرکتتاثیر کارآفرینی و خلاقیت بر مزیت رقابتی پایدارتاثیر کارآفرینی بر مزیت رقابتی پایدارکارآفرینی و خلاقیتدانلود مقاله کارآفرینیدانلود مقاله خلاقیت

 

دانلود مقاله اثرات کودهای شیمیایی بر سلامت انسان

  • 34
ضرر سموم شیمیاییضرر کودهای شیمیاییضرر کودهای شیمیایی بر روی انسانمقاله سلامت انساندانلود مقاله سلامت انساناثرات کودهای شیمیایی بر سلامت انساندانلود مقاله اثرات کودهای شیمیایی بررسیاثرات کود شیمیایی بر انسان ها بدن انسان بیماری های عصبی
دسته بندی کشاورزی و زراعت
بازدید ها 9
فرمت فایل doc
حجم فایل 105 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 25
 
 

دانلود مقاله اثرات کودهای شیمیایی بر سلامت انسان

بررسی اثرات کودهای شیمیایی بر سلامت انسان

ضرر سموم شیمیایی,ضرر کودهای شیمیایی,ضرر کودهای شیمیایی بر روی انسان,مقاله سلامت انسان,دانلود مقاله سلامت انسان,اثرات کودهای شیمیایی بر سلامت انسان,دانلود مقاله اثرات کودهای شیمیابررسی,اثرات کود شیمیایی بر انسان ها, بدن انسان, بیماری های عصبی

**توجه**

1- این فایل توسط گروه مهندسین برتر(فایل یار) نگارش شده است استفاده از فایل فقط برای خریدار ان مجاز می باشد و هرگونه استفاده برای کسانی که فایل خریداری ننموده اند شرعا حرام و قابل پیگیری حقوقی می باشد.

2-این فایل دارای گارانتی ویرایش یک مرتبه برای خریدار آن می باشد.

 

چکیده

یكی از راهبردهای مهم توسعه كشاورزی در كشور ارتقاء سطح سلامت جامعه و تحقق شعار پیشگیری مقدم بر درمان است. تغذیه نامتعادل گیاهان منجر به سوء تغذیه در انسان می گردد. از علائم سوء تغذیه، می‌توان به ریزش مو، بداخلاقی، سرماخوردگی‌های مزمن، افسردگی، کم خونی، ایمنی پائین بدن و سرطان اشاره نمود. مطابق گزارش سازمان بهداشت جهانی (WHO) در سال 2007، رتبه بهداشتی ایران 123 می‌باشد كه این رتبه بسیار پایین بوده و علت اصلی آن سوء تغذیه است. استمرار در مصرف نامتعادل کود علاوه بر اینکه که تهدیدی جدی برای سلامت خاک می باشد، سبب کاهش عملکرد کمی و کیفی محصولات کشاورزی، بخصوص در سبزی ها و صیفی ها می شود. با مصرف نامتعادل کودها به ویژه زیاده‌روی در مصرف کودهای نیتروژنی و فسفاتی علاوه بر افزایش تجمع نیترات (NO3-) و کادمیم (Cd2+)، از غلظت ویتامین C نیز کاسته می‌شود. کارآیی این کودها به دلایل مختلف پایین است و ثانیاً این کودها به دلیل اینکه باعث تجمع نیترات و کادمیم در انواع محصولات کشاورزی می‌شوند، نقش چندان مثبتی بر سلامتی جامعه ندارند. بررسی ها نشان می دهد که مصرف کودهای اخیر علاوه بر سازگار بودن با محیط زیست، نقش بسیار مثبتی بر سلامتی انسان دارند. در این راستا پیشنهاد می شود بجای کودهای فسفاتی رایج از کودهای بیو فسفات و سوپر فسفات ساده تولید داخل که عمدتا عاری از کادمیم می باشند، حداکثر استفاده به عمل آید. همچنین از کودهای گوگردی نیز جهت کاهش pH ریزوسفر و افزایش کیفیت محصولات کشاورزی به صورت جایگذاری عمقی همراه با مواد آلی و تیوباسیلوس استفاده شود. نسبت متعادل پیشنهادی برای خاکهای آهکی کشور (ریزمغذیها) ٪4 +‌ (کودهای گوگردی) 35 + 30 – 35 - 100 می‌باشد. در این راستا می بایست از مصرف کودهای نیتروژنی و فسفاتی کاسته و مصرف بیشتر به سمت و سوی کودهای کامل ماکرو، اوره با پوشش گوگردی، سولفات روی، کودهای گوگردی و زیستی یابند. میزان کادمیم و سرب کودهای فسفاتی وارداتی به دقت کنترل گردد. توصیه کود بر مبنای نتایج آزمایشگاهی خاك، گیاه، آب و میوه انجام گیرد. ارزیابی کنترل کیفی محصولات کشاورزی مطابق استانداردهای جهانی صورت پذیرد.

 

کلمات کلیدی: کودهای کشاورزی، اثرات کودهای شیمیایی،سلامتی انسان،

مزایا و معایب مصرف کودهای شیمیایی در کشاورزی

از مزایای کودهای شیمیایی، بهای ارزان، کاربرد سهل و آسان، درآمد کاذب کوتاه مدت (بدون توجه به استهلاک سرمایه اصلی یعنی خاک و مواد آلی آن) است.

شیوع بیماری ها و آفات متعدد مثلا شیوع آتشک گلابی در باغ های گلابی کرج و قزوین، نماتد در مزارع چای و حتی شانکر مرکبات در جنوب کشور عمدتا زاییده مصرف نامتعادل کودها می باشد.

نظرات بانک جهانی درباره مصرف کودهای شیمیایی در ایران می تواند مؤید مصرف نامتعادل کود در کشور باشد که به شرح زیر می باشد:

توزیع نابرابر کودهای شیمیایی، بخش خصوصی جایگاهی ندارد (تقویت بخش خصوصی و فراهم آوردن امکان رقابت فعالانه، ایجاد یک محیط تجاری و حقوقی صحیح و اتخاذ یک خط مشی پایدار و فعال از جانب دولت برای تقویت مشارکت بخش خصوصی)، نظام قیمت گذاری سبب اسراف در مصرف کود شیمیایی می شود، عدم توازن بین کود شیمیایی در دسترس و کودشیمیایی مورد نیاز، ضعف تحقیق در کاربرد کود.

تجارب سایر کشورها در کنترل مصرف کود شیمیایی می تواند به مصرف متعادل کود در کشور کمک کند که در زیر به دو مورد اشاره می شود: در انگلستان تولید گندم در هر هکتار در حدود ۷.۵تن تثبیت شده و تولید بیشتر از آن را وزارت کشاورزی صرفا به خاطر مسایل زیست محیطی ممنوع شده است.

 

مصرف كودهای شیمیایی در ایران

 

با توجه به افزایش سریع جمعیت كشور، نیاز به تولید بیشتر محصولات كشاورزی از جمله محصولات مهم و استراتژیك همچون گندم، برنج و سیب زمینی هم اكنون بیش از پیش درجامعه احساس می شود .

بنابراین به نظر می رسد بهترین راه برای نیل به این مهم و همچنین تامین قسمتی از ارز مورد نیاز، افزایش تولید در واحد سطح باشد. اما متاسفانه در ایران افزایش تولید همیشه یا با افزایش سطح زیر كشت همراه بوده و یا با مصرف هرچه بیشتر سموم و كودهای شیمیایی كه در این میان مورد اول منجر به كاهش سطح اراضی جنگلی و مرتعی شده و مورد دوم بد نیست به عنوان نمونه به یكی از افتخارات بزرگ كشور در زمینه خودكفایی گندم اشاره كنیم؛ محصولی كه افزایش تولید آن قبل از آنكه مبتنی بر اصول علمی كشاورزی باشد تنها به مصرف هرچه بیشتر كودهای نیتراته و اوره وابستگی داشت. افزایش تولید گندم شاید ایران را در سكوی پرافتخار خودكفایی قرار داده باشد اما عوارض سوء ناشی از این خودكفایی را باید در سال های آینده مورد بررسی قرار داد. آنجا كه میزان ابتلابه انواع سرطان های دستگاه گوارش ناگهان با رشد قابل توجهی مواجه خواهد شد و بیماران بسیاری را در سطح جامعه برجا خواهد گذاشت.

مصرف بیش از حد كود و سموم شیمیایی در حال حاضر زیان های فراوانی را به محیط زیست و سلامت عمومی مردم وارد كرده است. طبق گزارش های موجود در استان های شمالی كشور، مصرف سموم و كودها در این استان ها چندین برابر استان های دیگر است از این رو آمار سرطان های گوارشی و تنفسی هم در این استان چندین برابر میانگین متوسط كشور است. به گفته مدیر تحقیق و توسعه فناوری زیستی آسیا، در ایران هرساله 34 هزار نفر در اثر سرطان می میرند كه 90 درصد آنها ساكنان گلستان، مازندران، گیلان و دشت مغان هستند چون 50 درصد از سموم و كودهای شیمیایی كشور در مزارع این مناطق استفاده می شود. با این حال هرساله بالغ بر 400 میلیون دلار یارانه كود شیمیایی از سوی دولت پرداخت می شود تا همچنان مصرف كود شیمیایی در ایران چندین برابر استاندارد های جهانی باشد.

مصرف كودهای شیمیایی در ایران از سال 1325 با وارد كردن 11 تن از انواع كودهای شیمیایی آغاز شد و از سال 1320، وزارت كشاورزی به وارد كردن همه ساله كودهای شیمیایی اقدام كرد. ابتدا تعادل نسبتا مناسبی بین مصرف انواع كودهای آلی و معدنی وجود داشت، ولی این تعادل دوام چندانی نداشت به طوری كه در 25 سال گذشته افزایش مصرف سالیانه كودهای ازته و فسفاته در طول دهه 60 و 70 بیش از 10 درصد بوده است و در عوض مصرف كودهای پتاسیمی، مواد آلی و كودهای كامل (كودهای محتوی عناصر ریزمغذی) تقریبا به بوته فراموشی سپرده شده است. در حال حاضر هرساله بیش از 4/4 میلیون تن كود شیمیایی در كشور مصرف می شود كه در مقایسه با رقم 2/2 میلیون تنی در سال 1375 افزایشی حدود 100 درصدی را نشان می دهد. از سوی دیگر هرساله بالغ بر 700 میلیارد تومان یارانه دولتی به عرضه و واردات كود شیمیایی اختصاص می یابد كه اگر نیمی از این مبلغ صرف مطالعات مربوط به كشاورزی پایدار یا كشاورزی ارگانیك یا تهیه كودهای شیمیایی كامل با عناصر ریزمغذی می شد، امروز تا این حد با مشكلات زیست محیطی و بهداشتی مواجه نبودیم. متاسفانه در سال های اخیر تولیدكنندگان محصولات كشاورزی در كشور به جای بهره گیری از دانش روز كشاورزی برای تولید بیشتر، مصرف كودهای شیمیایی را در واحد سطح افزایش داده اند. توهم افزایش عملكرد ناشی از مصرف هرچه بیشتر آب و كود شیمیایی در بعضی از مناطق كشور سبب استفاده بی رویه از منابع آب و كود شده به طوری كه تداوم این امر علاوه بر خسارت های مالی و تشدید عدم تعادل عناصر غذایی در خاك، خطرات جدی را در رابطه با آلودگی خاك و آب به وجود آورده است. متاسفانه به دلیل ارزانی نسبی كودهای شیمیایی و اختصاص یارانه به كودهای تك عنصره، تولیدكنندگان محصولات كشاورزی از مصرف مواد آلی غافل شده اند به طوری كه در حال حاضر افزودن مواد آلی به خاك كه علاوه بر بهبود شرایط فیزیكی و شیمیایی، آثار بسیار مثبتی نیز در امر تغذیه و افزایش حلالیت اكثر عناصر غذایی مورد نیاز گیاه دارد، از سوی كشاورزان به كنار گذاشته شده است. فقیر بودن خاك در اكثر مناطق ایران از نظر مواد آلی ریزمغذی و عدم استفاده از كودهای آلی طی سالیان طولانی باعث شده ساختمان خاك شرایط مناسبی برای رشد ریشه نداشته و افت عملكرد را به دنبال داشته باشد. با این حال همچنان كودهای اوره و فسفاته بدون توجه به نوع خاك و محصول مورد پرورش هر سال بیشتر از سال قبل مورد استفاده كشاورزان قرار می گیرد. محمد عسگری نیا(رئیس انجمن گیاه پزشکی استان تهران) ادامه داد: بخش عمده میوه و سبزیجات تولید شده در کشور به ویژه در محصولات گلخانه ای از نظر میزان سم و کود باقیمانده مشکل دارند و مصرف آنها بسیار خطرساز است .

ضرر سموم شیمیایی,ضرر کودهای شیمیایی,ضرر کودهای شیمیایی بر روی انسان,مقاله سلامت انسان,دانلود مقاله سلامت انسان,اثرات کودهای شیمیایی بر سلامت انسان,دانلود مقاله اثرات کودهای شیمیابررسی,اثرات کود شیمیایی بر انسان ها, بدن انسان, بیماری های عصبی

فهرست مطالب

چکیده

مقدمه

انواع کودهای شیمیایی

کودهای ازت

کودهای فسفر

کودهای پتاسیم

کودهای گوگرد

کودهای کلسیم و منیزیم

کودهای مخلوط

کودهای عناصرکم مصرف

سایرکودهای شیمیایی و مشخصات آن

مزایا و معایب مصرف کودهای شیمیایی در کشاورزی

مصرف كودهای شیمیایی در ایران

مصرف نامتعادل كود شیمیایی در ایران

اثرات نامطلوب كود شیمیایی بر انسان

برداشت نویسنده

راهکارهای پیشنهادی برای کاهش اثرات کودهای شیمیایی بر سلامت انسان

کشاورزی ارگانیک

استفاده از کودهای آلی

استفاده از کود سبز

استفاده از روش مدیریت تلفیقی آفات

فهرست منابع

 


ورود کاربران

ورود کاربران

    نام کاربری
    رمز عبور

    » رمز عبور را فراموش کردم ؟
    عضويت سريع

    عضويت سريع

      نام کاربری
      رمز عبور
      تکرار رمز
      ایمیل
      کد تصویری
      چت باکس

      چت باکس


        نام :
        وب :
        پیام :
        2+2=:
        (Refresh)
        پشتيباني آنلاين

        پشتيباني آنلاين

          پشتيباني آنلاين
          آمار

          آمار

            آمار مطالب آمار مطالب
            کل مطالب کل مطالب : 360
            کل نظرات کل نظرات : 0
            آمار کاربران آمار کاربران
            افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
            تعداد اعضا تعداد اعضا : 5

            آمار بازدیدآمار بازدید
            بازدید امروز بازدید امروز : 12
            بازدید دیروز بازدید دیروز : 0
            ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 1
            ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 0
            آي پي امروز آي پي امروز : 4
            آي پي ديروز آي پي ديروز : 0
            بازدید هفته بازدید هفته : 23
            بازدید ماه بازدید ماه : 220
            بازدید سال بازدید سال : 370
            بازدید کلی بازدید کلی : 84190

            اطلاعات شما اطلاعات شما
            آی پی آی پی : 18.218.168.16
            مرورگر مرورگر :
            سیستم عامل سیستم عامل :
            تاریخ امروز امروز :
            تبادل لینک هوشمند

            تبادل لینک هوشمند







              خبرنامه

              خبرنامه

                براي اطلاع از آپيدت شدن سایت در خبرنامه سایت عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



                آخرین نطرات کاربران

                آخرین نطرات کاربران


                  کلیه ی حقوق مادی و معنوی سایت مربوط به فایل دانشجویی رایگان بوده و کپی برداری از آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
                  قالب طراحی شده توسط: تک دیزاین و سئو و ترجمه شده و انتشار توسط: قالب گراف